Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
CPAS

@Har,

Al eens over gedacht om jezelf als ... weken stopcadeau te geven? Geef jezelf een dagje sauna. Al dat geld dat je inmiddels uitgespaard hebt door niet te drinken zou best wel genoeg kunnen zijn.

Als er een ding is dat ik hier en in de internettherapie heb geleerd, is het wel dat je jezelf ontzettend kunt stimuleren met cadeautjes aan jezelf.

Heerlijk voor je om geen sollicitatieplicht te hebben. Die heb ik wel, omdat ik maar werk heb voor 14 uur terwijl ik werkloos was/ben voor 24 uur in de week.

Voor het volgend gesprek neem ik wel mee wat de psychiater afgelopen dinsdag opmerkte, nl. dat het een wonder mag heten dat ik het klaargespeeld heb een baantje te verwerven.

Ik krijg eigenlijk al veel cadeaus Corinne. Van mijn vriendin, van mijn omgeving...en heb mezelf een nieuwe theepot gegeven ( :D ) en wat nieuwe kleren. Heb genoeg redenen om tevreden te zijn na goed 5 weken STOP. Die Sauna gaan we zeker doen; staat bovenaan op het lijstje, vandaar ook dat het al in mijn gedachten zit.
Ik worstel alleen maar een beetje met de vermoeidheid, dat is alles. Inmiddels voel ik me weer bij de les dankzij het forum; de leegte wordt hier vanzelf opgevuld, ook al doe ik verder niets aan activiteiten. Het is goed zo, ik ben blij met mijn dorpsgenoten op dit forum ;)

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Spud

Zo beter Har? Mannen en make-up ook altijd...
:D
:D:D

Hummm...nu nog effe scheren en je bent het vrouwtje! Wauw..die betoverende glimlach en die diepe ogen, wordt helemaal week van binnen :heart:

Geplaatst

Tapas, ik weet dat je net weg bent, maar evengoed ..

En ook voor soothe, en alle andere die zo lief reageerden.

Ik moet mezelf leren kennen. Ik heb de neiging om mezelf mooier te maken, mezelf te verdedigen. Dit is juist wat ik los moet maken. Ik hoef niet mooi te zijn, ik hoef niet perfect te zijn. Dit is zo moeilijk!!

Ook jullie hoeven niet perfect te zijn, heb ik ook nooit gedacht. Maar wel naar mezelf toe. En het gevoel van afwijzing; dat klopt. Wordt er niet snel genoeg gereageerd, dan voel ik me inderdaad afgewezen.

EN HAR::::::::::::::: DAT HOEFT NIET TE WORDEN GEKWOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Pippi,

kan het ook niet zo zijn dat dat jongetje je gewoon een beetje aan het uitproberen is?
Het is maar een idee hoor, en jij kan hem toch ook leren dat er nog iets anders te eten bestaat
dan botersla en aardappels met spruitjes?(wel lekker trouwens)
Maar ja de opvoeding van een ander lijkt mij zowiezo moeilijk te beoordelen,
vooral als je in een nieuw gezin komt waar hele andere normen en opvattingen zijn dan bij
je zelf, het lijkt me een lastig dilemma je eigen kids en ook nog de kids van je vriend,
ja en je wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen, valt niet mee!

Geplaatst

Pippi, ik begrijp dat

Maar har was steeds maar aan het quoten. Ik voelde me daar zeer door aangevallen.

Overigens ben ik gisteren eindelijk weer eens uit geweest met vriend. We zijn toen met een groep van 20 mensen geweest. Wolter Kroes is gekomen en later zou Gerard Joling ook nog gaan zingen.

Ik ben halverwege het optreden al naar huis gegaan. Uit teleurstelling. Walter Kroes heeft 1 liedje gezongen die ik leuk vond, daarna kwamen "De Jantjes" en dat was helemaal niets. Nog voordat Gerard Joling kwam ben ik weggegaan. Vriend heeft achteraf verteld dat die ook alleen maar "song-festival-liedjes"zong en weinig bekende nummers.

Misschien had ik dit beter vanochtend kunnen schrijven. Maar ik wil niet steeds gekwoot worden: "JIJ ZEI ............. " Ik vind dat heel agressief.

Geplaatst

Hellep,
Ben terug van de zee en daar vreselijk niet goed geworden. Nee niet de kou of drank maar mijn lijf liet me weer eens helemaal in de steek. toch thuis gekomen maar ook daar weer tegen de vlakte. Ach laat maar ik moet opgenomen worden en ik wil niet. Ziekenhuizen zijn voor patienten en niet voor personeel. Wat probeer ik eigenlijk te vragen of zeggen? Kweenie maar jank me kapot.Ooit een Brabo horen vloeken? Nee want dat kenne we niet maar op zijn A'dams zeg ik krijg de ****. Alsjeblief dit is niet persoonlijk bedoelt, naar niemand als alleen mijn minder valide lijf. Wat haat ik dat manke lichaam. Laat jullie maar allemaal ff in de steek en ga aan de boemel. Weet allen niet hoe ik met goed fatsoen weer terug kan komen.

Geplaatst

Corinne,

Dank je wel voor het liedje. Het geeft de sfeer waar die sommige plekjs van onze provincie echt wel hebben. En wie weet mischien kan ik dat in de toekomst nog eens met iemand delen.

Tja, misschien was ik wel streng op sommige punten. Ik wilde ze gewoon een bepaalde soort van sociaal vaardigheid meegeven.
Dochter 2 heeft ontzettend gepuberd en moest bij een kinderrechter verschijnen. Na alles aangehoord te hebben zei hij tegen mij:" mevrouw, u heeft een klein crimineeltje maar wel een hele beleefde!"
Gelukkig is ze nu goed opgedroogd maar mijn inspanning om haar de grondbeginselen van het opruimen mee gegeven te hebben zijn totaal mislukt:D:

Vie, ik schijn een soort knopje te hebben ontdekt die ik omzet als ik in het ziekenhuis ben. Ik pak de Spits en een kop koffie en laat het allemaal over mij heen komen.

Geplaatst

Ook heb ik met de mensen weinig gesproken. Veel alleen met vriend gestaan. ben niet zo goed in sociale contacten, ben vooral goed in werken; dan weet je wat je moet doen en vooral hoe je dat moet doen.

Goed, les nummer 1 in jezelf leren kennnen; het is niet altijd leuk :angry:

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
druppeltje

Laat jullie maar allemaal ff in de steek en ga aan de boemel. Weet allen niet hoe ik met goed fatsoen weer terug kan komen.

Ga je drinken of begrijp ik je verkeerd? Jammer zeg, wordt je lichaam nog beroerder van.
Kun je hier niet effe blijven plakken? Ik ben ook een Brabo..misschien mag ik met je "meevloeken" als je daar behoefte aan hebt.

Geplaatst

He Druppeltje,

Wat is er aan de hand? Je bent ziek? Je denkt dat je naar het ziekenhuis moet?
Je denkt dat je beter kunt gaan drinken?

Ik heb geen idee wat er aan de hand is maar het klinkt niet goed. Misschien sla ik de plank volledig mis
maar is er geen vriendin of zo die je kunt bellen? Of de ambulance als je denkt dat het ernstig is?
Ga je nu drinken dan neemt niemand je serieus die je belt voor hulp.
Kom op, meid, zorg even voor jezelf zodat je geholpen wordt!!!

Geplaatst

Druppeltje ik vind je bericht heel alarmerend. Wil je asjeblieft even hier blijven voordat je iets doet waar je spijt van krijgt? Een soort mank lijf dat niet wil wat ik wil heb ik nu zelf ook, maar drinken helpt daar niet bij.

Anjo ik zit het morgen ook maar gewoon uit. Ik zie vast wel weer iets geks, of ik raak in gesprek met iemand die iets bijzonders heeft te vertellen. Mijn makke, en soms ook mijn eigen voordeel, is, dat ik altijd wel weer iets grappigs zie. Ik kan de dingen gewoon niet zo serieus nemen, en vooral mezelf niet. Ik denk dat ik daarom af en toe hier een beetje door de molen ben gegaan. En heus, ik neem jullie zoals jullie op me overkomen, dus de ene spot een beetje en de ander schrijft een ernstig verhaal. Ik accepteer mezelf nu ook maar zoals ik ben, en dat doe ik bij jullie ook zoveel als in mijn denkvermogen ligt. Meer zit er niet in.

Floortje ik vond je echte vraag van vanmorgen ook niet verkeerd. Als je je erg geconformeerd hebt aan anderen, of als je bijvoorbeeld een jeugd hebt gehad waarbij je niet mocht zijn wat je echt was, is het verdraaid moeilijk om te weten wat je nu eigenlijk zelf bent of hoe je dat moet doen. Ik weet dat zelf ook nog lang niet. Heel vaak gedraag ik me nog als iemand die vrolijk is en altijd een kwinkslag heeft, terwijl alles van binnen huilt, of alles grijs en stroperig aanvoelt. Maar delen kan ik dat nog niet goed, die onzekerheid. Ik hoop voor jou dat je je in ieder geval minder snel afgewezen voelt, en dat je ook anderen wat beter kan accepteren, met al hun ins and outs.
Je zei dat je alweer veel te veel van jezelf hebt laten zien. Maar meid, dat doen we hier toch allemaal? Er gaan hier soms dingen heen en weer die we nog niet eens aan onze meest naaste willen bekennen.
Er is hier ondanks de ruzietjes af en toe niemand die echt een ander wil aanvallen of dwarszitten, of zo heb ik het tot dusver toch wel ervaren.

Geplaatst

Beste Druppie, als je je taal niet kuist, krijg je een ban voor het leven. Heb je soms al gedronken?
Schakel hulptroepen in, dit lijkt mij niet goed!
Groetje van Soothe.

Geplaatst

Pippi,

Hier kan ik weinig tegenin brengen lastig hoor!
Probeer met je mee te denken, nu ik dit lees weet ik het ook niet zo goed,
alleen wel dat jij je beste beentje voorzet!
Dat vind ik wel prijzenswaardig, maar goed dat je wel voor jezelf kiest en naar huis gaat.

Typefout

Geplaatst

Het lijstje van gisteren valt nog aan te vullen met:

- eten met twéé gereedschappen (zeker met alleen een lepel is verboden)
- niet containeren ("hooien" heette dat vroeger) bij het eten
- blijven zitten tot iedereen klaar is
- pas beginnen als iedereen heeft
- in principe aan tafel eten tenzij uitzondering
- limonade, koek, chips e.d. worden eerst gevráágd
- gasten altijd eerst geven limo en koekje of chips
- wij eten niet uit zakken en dozen (behalve ik, mijn dropjes gna gna)

maar het is een leuke discussie en ik sta open voor meer inbreng hierover.

TEN STRENGSTE VERBODEN HIER IN HUIS:

- HET SNIJDEN VAN SPAGHETTI

Geplaatst

Vie, dank je, ik voel me perfect door je begrepen.

Ik begrijp mezelf alleen niet altijd en wil dat ook niet uitvergroot "GEKWOOT" hebben. We hebben allemaal onze sores en zullen dat ook altijd behouden.

Ik hou maar op, eigen ego begint weer op te spelen. Ik geloof dat daar de grootste vijand nog in schuilt!!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...