Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Koh, voor het eerst in twintig jaar ben ik begonnen met portretten in gewassen inkt.
Voor mij was dat niet een verveel-tekening, maar een begin-tekening.
Heel voorzichtig die eerste penseelstreek. Ook doe ik veel met ecoline. Voorlopig dus dingen die snel moeten gebeuren.
Fijn voor jou dat je een weg hebt gevonden en een liefde hebt gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ferrie..ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.. en daarom ben ik ook zo blij door die spiegel te zijn gebroken... ik zie niet meer mijn spiegelbeeld maar mijn eigen blote Ikje.. ik zie mezelf door de ogen van anderen, ook mijn spiegelbeeld, ook mijn liefdes... en ik schrik me een hoedje..wat doe ik toch allemaal, waar ben ik mee bezig... Niet veel goeds.. maar ik probeer nu alles weer enigzins recht te zetten.. en ik realiseer me dat er altijd scheve stenen in de muur zullen blijven zitten.. scheve stenen die steeds mijn blik zullen blijven trekken. Geen foute stenen, maar stenen die aandacht behoeven. En Ferrie, nog even iets anders: Als ik zeg dat ik van iemand hou dan hou ik van iemand.. daar valt niks aan te doen.. alleen het decor waarin dat houden van zich afspeelt kan ik veranderen....... als dat nodig is...........................................................................pffff, dat is nodig en daarin gaat veel van het werk zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, meis.. hou er rekening mee dat je ecolinewerk goed moet opbergen.. Ecoline is heel slecht tegen licht bestand.. In een jaar tijd kan je hele werk verbleken tot een nietszeggend iets.. hoe helder van kleur het ook was tijdens het maken... wat dat betreft zie ik wel een overeenkomst tussen ecoline en een leven als alcoholist.. En ik bedoel hier niet tegen je artistieke driften in te willen gaan hoor meisje.. dit is gewoon even een technisch tipje tussendoor.. Verder zou ik zeggen... keep on going.!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even Vie...portretten zijn nou niet de makkelijkste manier om wat te proberen... maar als je het twintig jaar geleden al eens gedaan hebt, zul je wel weten waar je aan begint.. als je verwachtingen maar niet te hoog gespannen zijn.. Trouwens: gewassen inkt is een heel ander verhaal.. Oostindische of Chinese inkt is redelijk goed lichtbestendig.. en ik vind het leuk te lezen dat je je daar mee bezig houdt..ik bedoel, die portretten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond!

Anna, je hebt het weer mooi verwoord. Kan me er helemaal bij aansluiten. Proficiat met jullie half jaar verkering!

Tina, goed idee om toch eens wat aan je slaapprobleem te gaan doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik vind je een erg positief persoon.

Hier wat moeilijkheden. Zat er vandaag doorheen. Strubbelingen met de schoonfamilie, waar ik niet over uit ga wijden. Het is maar weer een voorbeeld hoe je nadat je gestopt bent toch tegen dezelfde problemen aan blijft lopen. En daar aan moet werken. Er wordt weer eens van alles van ons verwacht waar we niet aan willen voldoen. Ik ben daar zeer allergisch voor.
Ik was tijdens een discussie met een drinkend schoonfamilielid wel blij dat ik zelf niet meer drink, ik was duidelijk beheerster dan de ander en was best een beetje trots op mezelf.
Ik ben door alle k. gevoelens heen gegaan en wist het niet meer.
Uiteindelijk vandaag met mijn man besproken waar onze grenzen liggen en voor onszelf op een soort van compromis uitgekomen. In ieder geval samen 1 lijn. Nu zie ik het wel weer zitten ook al zal het soms pittig worden.

An ik vind je ook een lieverd en een vechter. Kun je misschien met je man de afspraak maken dat hij jou geen drank meeer aanbiedt? Gewoon vragen.
Dan kun je voortaan zeggen: dat is niet de afspraak.
Ik bedenk maar wat, weet niet of het zal helpen.

Visje, ik vond de eerste keer naar de AA heel erg doodeng. Maar er waren alleen maar hele aardige begripvolle mensen en ik ben zo blij dat ik de stap gewaagd heb. Ik ervaar er warmte en begrip en ik kom tot diepere inzichten door de verhalen van anderen. Met echte mensen om een tafel, dat doet iets.
Ik ben nu voor het eerst langere tijd nuchter. De moeite van het proberen waard!

Ik ga nu uitpuffen voor de tv, lekker onzinprogramma's kijken!

Iedereen sterkte en fijne avond!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferrie, ben jij jezelf wel eens tegen gekomen op een manier die je niet leuk vind??? of was jij ook heel keurig tijdens je aktieve verslavinstijd? Je bent heel goed in iedereen de beste wensen te wensen, maar wat is jouw groei geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh ik ben een volgeling van The Tjong Khing, een illustrator die veel met gewassen inkt deed.
Daar gaat het ook verder niet over, maar wel dat ik misschien net als jij, weer aan het werk ben met wat ik het liefste doe.
Een beetje helderheid in het hoofd na al die drank.

Houtje veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kohtje,

Ik denk, dat mijn groei is geweest, dat ik nu voor iedereen probeer klaar te staan. En aktief binnen AA bezig ben.
In mijn verslavings tijd, was ik alleen maar met mezelf bezig. En had ik geen tijd of belangstelling voor een ander. En was ik alleen maar bezig met mijn eigen problemen. Dus egoistisch"bezig.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vietje.. ja, ik bedoelde er ook niks zwaars mee hoor.. vind het gewoon leuk een mede tekenaar/schilder ook eens wat te kunnen zeggen.. maar het heeft voor veel mensen hier niks met alcohol te maken..
Tegendeel is in mijn geval waar.. tekenen/schilderen en daaraanverbonden atelier.. hebben voor mij alles met alcoholgebruik en vooral ook -verstoppen te maken... toch is tekenen/schilderen nog altijd mijn lust en mijn leven.. als ik mezelf maar leven gun en geef.. en daar ben ik mee bezig. Mezelf weer leven gunnen en geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferrie, ik denk dat het voor jou een enorme strijd is geweest om niet meer alleen aan jezelf te denken.. Ik zit met datzelfde probleem en ik denk dat elke verslaafde wel min of meer dat probleem tegenkomt.. als verslaafde ben je uiteindelijk alleen maar bezig je verslaving in stand te houden..

Ik heb intussen dingen gedaan die ik als nuchter en niet alcoholafhankelijk mens waarschijnlijk nooit gedaan zou hebben, maar ik moet daarbij aanmerken dat ik er dan van uitga dat mijn partner ook nooit dingen gedaan zou hebben als ik niet zo met alco bevriend was geraakt.. het is toch wel een wisselwerking, vooral in het begin.. later gaan de pre-verslaafde en de niet verslaafde elk hun eigen weg, de schone schijn op proberende te houden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...