Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april


Kohtje

Aanbevolen berichten

Poeh, Fleurtje, voor mij is de acceptatie ook moeilijk! Ik kan het ook niet uitstaan dat anderen wel gewoon kunnen drinken! En de gremlins moet ik ook keihard te lijf gaan, dus je staat niet alleen!
Zo het was een heftig dagje tot nu toe, vanmorgen turnwedstrijden met de jongste, een tweede prijs, haar eerste beker!. Naar huis, eten , zoon afgzet bij vriendje zodat hij mee kon rijden naar voetbal, ben ik op weg om de oudste naar turntraining te rijden wordt ik gebeld dat ik de schone voetbalshirts vergeten was mee te geven Of ik binnen een kwartier ze kon brengen. Tuuurlijk!!! ik denk dat ik alle snelheids limieten heb overschreden. toen de boodschappen, manlief is weer met een ander kind ergens naar toe. Pff, nu nog tig wassen draaien. Ik moet straks ff rust nemen, want oh, drukte is een trigger voor mij...Dat moest altijd even beloond worden. Ok, zie jullie laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je kunt niet alles "weggooien" wat je tegenkomt maar wel selecteren, doen wat bij jou past.
Bijv. voor de juiste vrienden kiezen, de juiste partner, werk enz. Keuze's durven maken en als je daar nog niet aan toe bent doorgronden waarom je die stap niet kunt of durft te zetten. Tis een hele weg hoor, kan je niet vertellen waarom ik dat nu pas kan (ook niet altijd trouwens) maar jezelf trouw blijven is wel de belangrijkste reden en soms vraagt dat offers. Moet je mensen afwijzen of van werk veranderen enz.
Het is dus geen kwestie van even een handboek op na slaan of een voorbeeld daarin volgen van de ander maar nogmaals, voor je mening uit durven komen.
Zo ook met drank; je hebt een KEUZE. Die drank IS niet sterker dan jou, dat zit alleen maar tussen je oren. Als je tussen die oren plaatst dat JIJ sterker bent, ben je al voor de helft op weg.

Aanvulling: acceptatie komt pas als je tevreden over je keuzes kunt zijn, ook al zijn die niet altijd in je voordeel of naar wat JIJ wilt. Je kunt pas ergens voor staan of gaan als je de situatie accepteert, zoals bijvoorbeeld met ziek zijn of het onderkennen van je beperkingen.

Nog even over "dat de drank NIET sterker is dan jou" voor de duidelijkheid: ik bedoel daarmee dat zolang je blijft rondlopen met het idee dat ie wel sterker is, vanuit de ANGST dat je hem niet kunt overwinnen je op een doodlopend pad bent. Zeker, we zullen altijd waakzaam moeten blijven en het onderhouden. Dan zelfs kan het nog fout gaan...blijf met medestrijders op pad, beter samen dan alleen.

Na de aanvulling nog een toevoeging :$ ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, allemaal,

Nou daar kom ik zomaar even tussendoor wippen, uitgewerkt, en dood moe.
De korte nachten beginnen nu toch echt hun tol te eisen.
Gelukkig is mijn werk erg leuk, maar ik stort bijna neer van vermoeidheid.
Ik ga maandag de arts bellen voor slaapmedicatie, ik probeer het nu al 3 maanden zonder, maar
ik wil ook wel eens een lekker nachtje van 7 uur slaap.
Het hoogseizoen op mijn werk is weer begonnen, dus een compleet gekkenhuis.
Ha, Tapas, jij weet zo''n beetje wat ik doe ;), en jij kan je er dus iets bij voorstellen.
De wisselende diensten vind ik juist erg prettig, meestal ben ik dan al in de middag vrij en ik krijg veel vakantiedagen door de uren die ik op dagen maak als anderen vrij zijn.
Als ik late dienst heb hoef ik pas aan het einde van de middag te gaan werken dus dan kan ik ook nog de hele dag doen wat ik wil.
Ik ben geen 9/5 type, nooit geweest, ik moet er niet aan denken een baan te hebben van ma tot vrij.
Eigenlijk valt het wel mee, een werkdag is 7.00 uur. dus ik werk 35 uur per week.
Natuurlijk ik zou graag een dagje minder willen, maar dat kan niet in mijn functie.
Niet dat ik nu zo belangrijk ben hoor.
Nou mensen genoeg over mijn werk.

Ik wil Anna en Soothe even feliciteren met het 1/2 jaar verliefdheid!!!!(vroeger heette dat verkering, hihihi)
:heart:

Nu ga ik even relaxen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, heftige week. Wat fijn voor je dat je er simpelweg voor je partner kon zijn, ik kan me bij haar gevoelens wel iets voorstellen. Fijne dag met je kids!

Floortje, na 20 maanden droog staan kan ik bevestigen dat acceptatie voor mij inderdaad de sleutel was en is. Acceptatie dat ik niet met mate kan drinken, en daarom dat eerste glas niet moet nemen.

Jarenlang ben ik bezig geweest met minderen, met proberen mijn gebruik onder controle te krijgen, en omdat dat soms een beperkte tijd ook lukte bleef ik maar denken en hopen dat het ooit definitief zou lukken. Wat een vergissing! De dagen en soms weken dat ik matig dronk waren pure zelfkwelling, die uiteindelijk altijd uitmondde in totaal controleverlies. Ik vind pas rust in de wetenschap dat ik de eerste gewoon niet moet nemen: geen experimenten, geen gesjoemel, geen goede voornemens die ik niet kan houden en het bijbehorende schuldgevoel. Ik hoef alleen maar die eerste te laten staan.

Maar acceptatie van het leven, zoals me dat overkomt is even belangrijk, zelfs essentieel om die eerste te laten staan. En denk niet dat dat gemakkelijk is, omdat er een of andere knop om is. Accepteren is hard werken, en daar voortdurend mee bezig blijven. Ik ervaar het leven meestal niet als extreem gemakkelijk of aangenaam of leuk, en mijn herinneringen ook niet, en zonder drank is het de kunst daar niet in te blijven hangen. De vluchtneiging is echt nog wel regelmatig aanwezig, alleen weet ik inmiddels dat vluchten in een roes niets, maar dan ook helemaal niets oplost. En dat ik nuchter in ieder geval beter in staat ben datgene te veranderen wat in mijn vermogen ligt, waardoor ik ook weer iets beter kan accepteren wat ik niet kan veranderen. Iets, want het blijft moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Har, heel duidelijk.

Ik denk dat ik toch bij mezelf te rade moet gaan wat nou echt belangrijk is. Ik heb duidelijke keuzen in dit leven kunnen maken en daar zeker geen spijt van. Maar dan komen er vooral dingen of mensen op je weg waar je nooit voor gekozen hebt. Je kunt alleen maar kiezen hoe er mee om te gaan.

Vooral dan kom je MACHTELOOSHEID tegen. Een woord dat bijna niet in mijn woordenboek voorkomt. Ik ben toch niet machteloos? Ik kan toch alles aan wat noodzakelijk is?

De vraag was groter dan de drankvraag alleen. Het antwoord ook. Dank jullie :)



Ben nog even weg, moet nog boodschappen doen. Lang leve de luie dagen!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rectificatie: Nog even over "dat de drank NIET sterker is dan jou" voor de duidelijkheid: ik bedoel daarmee dat zolang je blijft rondlopen met het idee dat ie wel sterker is, vanuit de ANGST dat je hem niet kunt overwinnen je op een doodlopend pad bent. Zeker, we zullen altijd waakzaam moeten blijven en het onderhouden. Dan zelfs kan het nog fout gaan...blijf met medestrijders op pad, beter samen dan alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Een waagstuk. 'k Wens je sterkte.

Visje,
Denk erom dat je rond de klok van vier genoeg afleiding hebt.

Floortje,
Helaas kan ik je geen raad geven. Ik heb mijn eigen leven niet eens op orde.
Ben net begonnen met therapie die me eerst maar eens van mijn suïcidale gedachten moet afbrengen.
Reken nu nog even af met een andere verslaving.
Het is zo paradoxaal als wat. Ik zit langs alle kanten mijn leven te redden terwijl ik er liever niet meer zou willen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wil je toch niet LIEVER Corinne? Lijkt me sterk, want je bent volop in beweging...ook al is het zwaar. Vechten voor je leven is jou niet vreemd, sterker nog je bent aardig op pad om de ene na de andere overwinning te boeken. Respect is op zijn plaats, althans wel van mij :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Maar dan komen er vooral dingen of mensen op je weg waar je nooit voor gekozen hebt. Je kunt alleen maar kiezen hoe er mee om te gaan.Vooral dan kom je MACHTELOOSHEID tegen. Een woord dat bijna niet in mijn woordenboek voorkomt. Ik ben toch niet machteloos? Ik kan toch alles aan wat noodzakelijk is?
:D




Floor: Nee vaak valt er niks te kiezen, en dat is juist het leven. Was het maar zo dat je alles naar je hand kon zetten. Maar het niet drinken daar kunnen we wel voor kiezen. En dan toch weer een ... maar... dat wordt voor sommige mensen ook niet echt gemakkelijk gemaakt. Ook daar mee leren omgaan. Dan maar met vallen en opstaan, als we maar de intentie houden.


Tina: het gaat goed hier, behalve dat de drankduivel al een paar weken op m'n nek zit. Van de week dus in de fout gegaan en nu krijg ik 'm niet weggemept. Zegt m'n man net weer dat ik niet zo streng moet zijn, dat ik ... verdiend heb. Ik ga een lekker koppie senseo maken en blijf nog ff hangen.
Goed idee om slaapmedicatie te vragen. Een nacht of wat goed doorslapen knap je zo enorm van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Corinne: ook een koppie Seseo? hierbij alvast een dikke <<<>>>> knuffel. Je bent het zo ontzettend waard, en het is geweldig wat je allemaal voor elkaar krijgt. Ik heb grote bewondering voor je.

Je bent het zo ontzettend waard, en het is geweldig wat je allemaal voor elkaar krijgt. Ik heb grote bewondering voor je.



























Ga dat maar eens tegen jezelf zeggen.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Soms is het toch makkelijker om toe te geven dat je tegenover iets machteloos staat.
Dat maakt acceptatie van de situatie makkelijker en het kiezen van de beste oplossing ook makkelijker.
Het feit dat ik machteloos sta tegenover de alcohol maakt het makkelijker om bij mijn besluit te blijven om geen alcohol meer in mijn lijf toe te laten.
Dank voor de KWM, maar ik denk dat jij er ook een grote hoop van nodig hebt.
{{{{{{{}}}}}}}}

Har,
Juist, je hebt gelijk, anders zou ik iid niet alles doen om te overleven.

An,
Nee, ik geloof ook dat je man er helemaal niks van snapt. Alcohol is voor ons een straf en zeker geen beloning.
Dat ik geen alcohol meer kan drinken dat snapt mijn man wel. Moeilijker heeft hij het met het feit dat het niet alle dagen even makkelijk is en dat het gevaar altijd dichtbij is en blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: Dat is voor mij momenteel het grootste punt van acceptatie. Accepteren dat er drank in huis is en dat ik zelfs tegen mijn eigen man telkens moet zeggen: 'nee dank je, want ik drink niet'. Ik heb die drankduivel hier in huis en op bepaalde momenten kan ik daar niet tegen, dan ben ik er zelfs bang voor. Nou weet ik wel dat dit nonsens is, want ik ben de baas over mezelf en ik hoef het niet te nemen. Zo simpel allemaal.
Maar zoals Floor daarnet ook al schreef heeft het niks met die drank te maken, maar meer het totale onbegrip, heel de houding, heel dit huwelijk. En dan is de cirkel weer rond. Ach wat, ik drink vandaag gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Help..... praat even op me in alsjeblieft. Ik zit er even doorheen.

Dat ik af en toe nog drink heb ik vandeweek al aangegeven. Maar dan op tijden dat ik het wil en er voor kies. Er is dan ook nooit drank in huis tenzij ik het heel bewust (en gedoseerd) koop.

Afgelopen donderdag was het secretaresse-dag. Naast 2 boeketten bloemen, 1 doos bonbons heb ik hier nu 4 flessen wijn in huis staan. En die staan aardig tegen me te knipogen.

Maar ik wil het niet..... dit zou een ADB-dag zijn. De 7-de op rij. Maar heb het nu even heel moeilijk.

Graag jullie steun want ik zit even vreselijk te wankelen.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Har

quote:


Originally posted by:
An


Corinne: ook een koppie Seseo? hierbij alvast een dikke <<<>>>> knuffel. Je bent het zo ontzettend waard, en het is geweldig wat je allemaal voor elkaar krijgt. Ik heb grote bewondering voor je.

Je bent het zo ontzettend waard, en het is geweldig wat je allemaal voor elkaar krijgt. Ik heb grote bewondering voor je.
























































Ga dat maar eens tegen jezelf zeggen.


:present:


An, Har heeft helemaal gelijk. En je bent een lieverd.
:present::heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...