Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,
:)

Ziza,
In het leven krijg je niet alleen goede en leuke boodschappen te ontvangen en te geven.
Sterkte ermee.

Har,
Je staat er leuk op! :D

An,
Die ontspanning komt wel.

Vie,
Wil jouw best ook eens een keer horen. Ging trouwens niet alleen maar over het hh.

Water,
Zwoeger!
Ik heb medelijden met je.

Har,
Ik kijk, ik kijk, maar zie je niet op die rots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En met "cheap drama" bedoel ik controverses met mijn partner en familie die nergens over gaan , overdreven zelfverdriet , me ergeren aan wat er in de wereld gebeurt terwijl ik zelf niks uitvoer , overdreven kritisch zijn naar mijzelf toe en naar anderen.. etcetc...

Gebeurt natuurlijk nog wel eens maar niet meer in die mate hoe het was een paar jaar geleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
Het loopt hier heel goed.
Er is vertrouwen, begrip en waardering voor elkaar.
Niet drinken is voor mij een vanzelfsprekendheid geworden, al blijf ik mij bewust van mijn achtergrond.
Ik hoop dat ik ook zo groei t.a.v. tabak.

Har,
Reus of rots, ik zie je er niet op.

Charlie,
Heb je vissen of zo gekocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste voor mij is datgene wat ik doe als ik uitgelogd ben en en weer inlog op dit forum...
Schrijven is leuk en helend maar geeft niet de doorslag in mijn leven...het is een hulpmiddel net zoals meetings een hulpmiddel zijn...maar het niet de oplossing...

Goed om te horen Corinne... moet voor hen ook zwaar zijn bij tijd en wijle als ik je zo af en toe lees...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!!!

Heb nog niets gelezen,dat doe ik zo. Maar ik wou even melden dat ik ik mijn 3 km in 19 min. heb afgelegd. Ik liep als een veertje, het was grandioos! Het weer was goed, en samen met een andere vrouw uit de groep hebben we alle achterblijvers nog even opgehaald en aangemoedigd. Superdepuper!!

Dan nu eerst het draadje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is Har verdwenen in de film Jesus Chist, Superstar....

Alles nog goed Corinne? Niet roken ook?

Voor twee dagen in de week heb ik een heel lieve huishoudelijke hulp, ze heet Y. en heeft een stel stevige poten aan haar lijf. Wat ik zelf nog doe is de was, koken en overhemden van J. strijken. Maar dat doe ik alleen omdat ik dat beter kan dan hij. Verder werkt hij in de tuin en dopt de verse boontjes en bessen en maakt ze zonodig in, wit de plafonds rukt bedradingen uit de muur zodat we overal van afgesloten zijn en belt zelf naar illegale beunhazen die het weer opknappen. Ik vind dat de taken dus goed verdeeld zijn.
Ook brengt hij mijn auto naar de garage (is ook weer zo'n illegale zwager van hem) en maakt hij het kippenhok schoon. Verder heb ik niets te maken met de afvoer van afval, want hij scheidt dat in compost en dingen die in de afvoerbak moeten.
Allebei zorgen we zelf voor onze rekeningen, al hebben we nu we getrouwd zijn wel te maken met gezamenlijke betalingen.
Hij regelt financieel meer dan ik, en ik vind het prettig om dat aan hem over te laten.
Als je in de geschiedenis kijkt, is emancipatie niets nieuws. In de Gouden Eeuw bijvoorbeeld, hadden de meeste vrouwen èn een handeltje aan huis, èn hun huishouden plus kinderen, wat toen nog veel ingewikkelder was dan nu. Je moet er toch niet aan denken dat je niet gewoon de was in de machine kan doen, maar een hele dag schrobben op een wasbord, en dan de vogende dag nog bleken op het bleekveld, en stijven aan de lijn. Nee, ik ben blij dat onze voorgangsters ons hebben gewezen op vrijheid en keuzes maken. Dat je vroeger alleen maar getrouwd kon zijn, of een ongetrouwde juffrouw kon blijven, of, de schande, een ongetrouwde moeder, dat soort dingen maken wij niet meer mee.
Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, speel ze, ben zelf niet zo bekend met Pokemon, haha

Geen idee Corinne, wat voor vis het is, maar ja, heb dus wat visjes voor mn aquarium gehaald.

Marjo, knap hoor!! Ik zou geen eens 300 meter halen in die tijd, haha.
Spud, nu lekker vrij?? Relaxen hoor, broodnodig!!

Ik ga er weer eens even van tussen, de broodnodige boodschappen doen en wat lekkers erbij halen voor mezelf, om de lange dag en avond in mn uppie door te komen.

Tot laters!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: geweldig die vis, heb de foto naar mijn zoon gestuurd. Het is zijn grote droom ooit zo'n vis te vangen.

Spud: wat je schrijft kon mijn verhaal zijn. Ik heb zeker tien sprongen terug gedaan, want het ging echt niet goed. Stress werkt bij mij dus ook niet.

Morgen zou het mooi weer worden? Klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Vie, ik weet nog dat wij vroeger thuis zeil op de vloer hadden met een kleed erover heen. Als ik dan eens moest vegen van mn moeder (wat niet..) , schoof ik de troep altijd lekker onder het kleed, hahaha.
Of kranten ed onder de losse kussens van de bank leggen, maar het leek tenminste opgeruimd..........:D

Verder ben ik hier in huis de klusjesman/electricien/loodgieter enz enz....

Nu ben ik echt weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
Nee, het is zeker niet makkelijk voor mijn gezin.
Geniet nog van je dag.

Marjo,
Er begint al aardig tempo in te komen!
Ik ben er helemaal terug mee gestopt en ik ga ook niet opnieuw beginnen.
Ik krijg er teveel last van prestatiedrang bij. Dat wil ik niet.
Wandelen is veel leuker, ontspant meer en ik hoef er niets mee te bewijzen. Ook niet naar mezelf toe.

Spud,
Je gaat goed.

Vie,
Nog immer rookvrij en deze 9de dag schiet ook al aardig op. Ik was er denk ik toch wel klaar voor, had alleen nog die schop van de huisarts nodig. Wel een harde schop: je handen of je sigaretten. Dat wil toch zeggen dat het zowiezo niet goed zit.

Charlie,
Grote visjesbak heb jij!

An,
:)

Marjo,
Een tekstverwerker gebruiken en regelmatig opslaan. Als je alles hebt en klaar bent met knippen en plakken in een ADB-bericht plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Spudje, goed dat je effe langskomt! Tja, die gremlins ben je zo maar niet kwijt..keep in touch!
Vanavond komt mijn zus op bezoek, effe boodschappen doen en een flesje wijn halen...jaja, kan ik dat ook eens uitproberen, de fles geef ik aan hun mee. Ik hoef dit natuurlijk niet te doen maar voel me sterk genoeg om het aan te gaan..toch wel spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil heel veel vertellen, is niet echt gezellig. Ik geloof dat het forum zelfs kan helpen in alle berichten die zich wilden laten schrijven en toch weer verwijderd zijn.

Mijn probleem: acceptatie van mijn leven c.q. wat er in het verleden gebeurd is.

Komt vooral door het besef dat juist degene die het leven c.q. verslaving accepteren dit zoveel gemakkelijker lijken te dragen.

Alles lijkt jullie zoveel makkelijker af te gaan.





** aangepast, ik noemde twee namen, vergat veel meer mensen op dit forum te noemen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat verhaal ben ik al kwijt geloof ik Har. Dat was voor mij meer begrijpenlijk dan voor jullie.

Acceptatie, zelf niet meer vechten tegen de dingen die zo moeten zijn. Of moet je alles uit je leven gooien waar je niet voor de volle 100% achter staat??

Je bij het leven neerleggen wat het je ook brengt, hoe doe je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...