Spring naar bijdragen

zondag 13 juli


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Druppeltje, kan ook zeer verademend werken, eens geen alcohol. Altijd maar over alcohol bazelen heeft net zoiets dwingends als de alcohol elke dag maar weer naar binnen gieten.

Gisteren deden vriend en ik sinds enige tijd samen de boodschappen. Was de eerste keer dat we niet fietstassen vol met lege flessen hoefden te lozen in de glasbak. Ik was me daar heel goed bewust van. Heerlijk :D:heart::D

Mensen, de zon gaat schijnen en ik ga nog lekker even naar de moestuin toe. Vandaag kan ik een verse courgette plukken (de eerste) die ik vanavond ga vullen met italiaans gekruid gehakt en maiskorrels uit blik. Dan de courgette laten garen in een ovenschaal met een klein laagje kippenbouillon er in. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
zoals jij dat beschrijft zou ik ook lang hoeven eten! Poeh, hoe krijg je het weg! Met uitzondering van de witte bonen in tomatensaus (was ik vroeger een fan van maar nu niet meer), lijkt het me wel allemaal lekker!
Fijne dag!

Houtje,
jij zit dus in het zelfde schuitje als Pip, alleen heb jij die fijne nekhernia er nog bij!
ik hoop dat jij ook die tijd kunt gebruiken, zoals Safi al eerder zei, om aan jezelf te denken!!

Stien,
ben jij nou weer even van die nachten af en heb je een paar dagen vrij?
Heeft je oppaskind niet teveel energie gekost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste stopmaatjes :) Voelt toch wat vreemd voor mij nu ik er geen gewoonte meer van maak jullie dagelijks te volgen. Eigenlijk helemaal sinds ik een aantal van jullie live heb meegemaakt. Ik lees overigens wel elke keer bij maar dan vervliegt er toch veel door de hoeveelheid van wat ik gelezen heb jammer genoeg.
Het was toch onderdeel van vooral de ochtend en de avond om hier een tijdje te blijven 'plakken', van jullie wel en wee te lezen en daarop te reageren. Ik heb daar veel aan gehad, voelde me daardoor weliswaar virtueel onder jullie, maar dat was haast niet van 'echt' te onderscheiden ;)
Nu heb ik het een stuk drukker gekregen en ik probeer mijn afspraken goed te plannen zodat er nog wat energie en tijd voor mijzelf overblijft. Zal voortaan dus proberen hier kort en bondig aanwezig te zijn en minder vanuit mijzelf gericht, replies geven. Wil namelijk niet meer zoveel bezig zijn met spiegologisch zelfonderzoek...wat jullie schreven over je belevingswereld deed mij automatisch naar binnen keren om een vergelijk te kunnen trekken of in te kunnen leven.

Heb gemerkt dat ik lang niet altijd met goede raad klaar kon staan omdat ik het weliswaar herken waar jullie mee stoeien, maar toch net iets teveel info ontbreekt om werkelijk zij aan zij te staan. De beperkingen van een forum zijn voor mij dat ik op gevoelsniveau wil reageren en daardoor teveel patsboem weer in mijn eigen gevoelswereld terechtkom. Dat is allemaal prima als je gewend bent intuïtief met de ander om te gaan, je krijgt zoveel extra informatie als die persoon ook werkelijk voor je neus staat en je meer van hem of haar weet en je vervolgens kort en bondig daarmee om kunt gaan, op een forum ligt dat dus anders.
Ook hoef ik me niet meer constant onder de neus te wrijven waar ik vandaan kom (alcoholverleden). Sta stevig op mijn pootjes en ben vooral praktisch bezig met het leven van alledag, kom daar weer mensen in tegen zodat ik vanzelf uit mijn isolement geraak, kortom het gaat goed met mij :)
Gremlins kom ik niet tegen, ja hooguit die van anderen.

In die zin voel ik me nog steeds betrokken bij jullie en wil voortaan daar op een praktische manier mee omgaan. Wil het loskoppelen van mijn eigen emoties, kan alleen maar over handvatten spreken waar jij dan vervolgens een keus in hebt om wel of niet te gebruiken. Zo moet ik het voor mezelf doen en zo kunnen jullie je eigen weg daarin bepalen zonder dat ik ongewild weer in een oud stuk terechtkom....loslaten dus, ik ben zover.

No more lappen tekst dus, gni gni....deze 'uitleg' kost me ook alweer bijna 2 uur merk ik :P
Ben heus wel begaan met jullie maar hoef me daarvoor niet elke keer weer te verdiepen, laat ik maar voortaan gewoon vertellen over mijn dag en jullie een steuntje in de rug geven met een enkel woord, zo doe ik het in het dagelijks leven ook...simpel en doeltreffend.

Bakkie senseo maar en nog effe blijven plakken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOUTJE, je bent houtje en als je pijn hebt of verdrietig bent dan zeg je dingen anders als je bedoelt. Daar is niks mis mee want zoals ik altijd zeg we zijn hier niet vanwege de jeuk......Ik ben eerlijk en begrijp dit wel, de anderen ook denk ik maar we hebben een kort lontje en zijn in het verleden voor de gek gehouden en dat is een nadeel van een openbaar forum. Wat ik zo mis is die veiligheid zonder dat de hele wereld kan lezen dat ik me klote voel, de veilige deken van jullie die weten wat ik voel en begrijpen wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo blacky is weer thuis , spud begeleid tot aan de splitsing
spud hartelijk dank voor de twee fijne dagen , ik voelde mij weer 18 jaar .
iets wel schrijven of niet schrijven hier op het forum , ieder vult het in op zijn manier , als ik iets niet wil lezen heb ik de scroll toets .
blijf beetje bij beetje toevoegen en je zal vlug een grote voorraad hebben
latijns spreekwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik deel ferry zijn mening , je speelt een gevaarlijk spel
nu ja het klinkt cru maar ik heb liever dat jij het uit probeer en hier deelt , want zo leer ik voor mijn eigen dat ik inderdaad die eerste mag laten staan .
ach ja het klinkt verleidelijk dat van die data te laten staan , maar op mijn eigen pas ik het niet toe , nuchter sinds 11 november( 8 maanden ) , proberen aan mijn drank verslaving te werken sinds 08/08/2005

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke.

Ik ben het met Ferry eens: je speelt een heel gevaarlijk spel. Ik vraag me eigenlijk af of je nog wel een spel speelt of al weer gevangen zit in je verslaving. Ik herken veel in jouw verhaal met dat verliefd zijn, een ander leven willen en zo. Je weet dat het bij mij helemaal spaak liep. Ik begon na 16 maanden droog staan ook weer met één borreltje en enkele daarachteraan. Uitglijder, dacht ik. Een week later weer een uitglijder. En op het laatst bleef ik glijden, was de vaste grond onder mijn voeten één grote glibberzooi. In totaal ben ik zes maanden aan het glijden geweest, raakte totaal in paniek, was de weg helemaal kwijt. Ik heb mijn oorspronkelijke stopdatum van voor dat half jaar glijden weggehaald omdat het er niet meer toe deed hoe lang ik had drooggestaan. Het gaat me nu om vandaag en om het werken aan mezelf en allert blijven. In gedachtenwisseling blijven met m'n hogere macht, die niet meer van me verwacht dan dat ik vandaag doe wat ik kan doen.

Je kent AA, je kent de weg naar een sponsor, de weg naar de meetings, de regels en stappen... Je weet dat je eerlijk naar jezelf moet blijven wil je droog én nuchter door het leven gaan. Denk alsjeblieft niet te gemakkelijk dat je de boel onder contrôle hebt. Na je vorige uitglijder zei je dat ook, en desondanks nu toch weer... Marieke, marieke... kijk nog eens goed naar je verliefdheid. En ook naar de andere kant. Kijk eens goed naar jezelf en bedenk nog eens wat andere verslaafden over terugvallen verteld hebben.

Marieke, lieve groet, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ik herken wel wat ik je verhaal, je wilt even uit je huidige gevoelsleven stappen, even ergens anders zin.
En daar komt meteen onze satan weer om de hoek kijken, één keer daarna snel nog een keer en dan zullen er snel geen tussenposen meer zijn.
Zelf dacht ik het na jaren wel weer ens opnieuw te kunnen "proberen" onzin er valt vor mij niets te proberen als het de alcohol betreft, ik ben er allergisch voor en kan niet normaal drinken.
Helaas kost het mij nu al weer een aantal maanden om weer nuchter te blijven 3 uitglijders, en dan
denk ik wat heeft me bezield om de 1e te nemen.
De klok terug draaien kan ik niet meer, maar ik weet dat mijn jaren zonder de alcohol de beste waren.
Nu verkies ik weer niet te drinken en denk elke dag, ik heb spijt dat ik er ooit weer aan ben begonnen.
Zonde het kost weer moeite en strijd om de 1e te laten staan, gelukkig weet ik wat een nuchter leven mij te bieden heeft ik heb het immers jaren gehad.
Dat is vor mij het referentiekader om door te zetten.
Ik wil niet meer, dat gun ik jou ook,
stop nu het nog kan.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Marieke, hoeven wij nu verder niets aan toe te voegen behalve: sterkte!!! :present:

Kom nog effe kijken om iedereen een goede vakantie te wensen ( safi, wat een mooie plek!!!! :o )

Houtje gadver, ik hoop dat je nu eens eindelijk van de pijn afkomt....staat je behoorlijk in de weg zo te lezen. Een bosje voor jou om de pijn te verzachten :present: :present: :present: :present:

Alle anderen een fijne droge dag
Groet Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Negeren, bloedje link. Ga nu ff mijn heerlijke leesboek vergrijpen, strakjes mijn film mijn heerlijke bonen. Dan uit doggy laten en dankdaar zijn dat ik jullie heb mogen ontmoeten, Heb al 3 keer mijn beker bekeken maar er zit echt niet anders in als choco hahahah. Voor de geintresserden: ik heb die teek te grazen genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry voor wat? fijn dat de teek eruit is!

Pip, na het uithuilen doen wat Harry zegt, geniet van de vrijheid die er nu ook is. je MOET even niks meer, je MAG van alles!!
Spud en Blacky, wat leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben. Nog leuker dat het ook zo gezellig was!!!!

marieke...... foei!!!! al die heftige gevoelens die je nu hebt worden niet minder heftig met drank op! en grote beslissingen kun je toch het beste nuchter nemen.

hahaha, sorry, mijn hond ligt op het balcon en wordt belaagd door een vlieg die hij probeert te happen.. zo grappig even om te zien! DCe zon schijnt, de was hangt te drogen en ik ga zometeen bij mijn ouders eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,
Kom even vertellen dat ik de hele dag al zonder piekeren, genietend, piano-oefenend en wassend doorwandel. Daar ga ik nog mee door.
En maak jezelf niet wijs dat je wel matig of sociaal kunt drinken. Wij zijn alcoholisten. Bij 1 denk ik iig al aan 1 fles en ik weet dat ik heus niet genoeg heb aan 2 of 3 flessen!
Die eerste laat ik dus staan en kijk eens goed naar mijn gedachtengang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen

eerst mn excuses voor mn gesjagrijn de laatste tijd. Dus aan de mensen die ik gekwetst heb een magertjes klinkens sorry, maar wel vanuit mn hart gemeend!!Heb het ook veel te druk de laatste tijd, dan dat gesjoemel met de jww, ben echt blij dat ik nu refusal heb. Morgen ga ik ermee beginnen. Ook nog een volle week oppassen, maar dan het vooruitzicht dat het hier schoolvakantie is en dochterlief nu een baantje gevonden heeft voor 2 dagen per week. Dus 1 dag per week is goed te overzien!
Tevens wordt dit mn laatste weekje vrij(ahum..vrij..), en dan in september lekker weer vakantie en écht weg, lekker saampjes!
Houtje, sterkte met die rotpijn!!:present:
Pippi, probeer toch te genieten zonder kids, hoe moeilijk ook!:present:
Alle anderen een hele fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag dat ik niet drink....
is mijn dag, mijn leven beter te verdragen.

Ik geniet meer van wat ik heb en droom minder over zaken, die nu niet in mijn bereik liggen.

Mijn gedachten zijn soepel en vredig, alles wat zich onverwacht aanmeldt wordt flexibel verwerkt.

Alle onverwachte zaken die er in een dag gebeuren, worden zonder schuldgevoelens, spijt, angst, ontevredenheid, boosheid tot een goed einde gebracht.

Ik kan goed en met plezier vooruit kijken en voel me geen emotioneel wrak.

Anderen in mijn omgeving krijgen hun verdiende aandacht en het 'laadje zelfmedelijden' is met een sleuteltje op slot gezet.

Zelf krijg ik ook meer aandacht door te zorgen dat ik er verzorgder uit zie, leuke dingen doe, gezond eet en drink en meer energie en zin heb om dingen te doen.

Ik kan mezelf goed verwoorden en voel me verbonden met de aarde en mijn omgeving.

Elke dag dat ik wel dronk.....
was ik een emotioneel wrak, liep ik over van zelfmedelijden, voelde ik me schuldig over alle ongedane en onbesproken zaken.

Voelde agressie, angst en woede, op al die mensen die niet vanzelf zagen wat ik nodig had.

At ik ongezond en werd alles wat er gedaan moest worden een struggle.

Met mijn omgeving communiceren werd meer een fantasietaal met onwerkelijke dromen, die uiteindelijk eenzaam en ontevreden maakten.

Drank haald mijn kleinste, slechtste persoonlijkheid naar boven, een meisje wat nog steeds huilt om alle gemiste kansen, alle teleurstellingen.



Als ik het zo opschrijf, vraag ik me met verbazing af wat mij af en toe bezielt, om die persoon te willen zijn??
Is het zelfpijniging/mutilatie zonder het mes erin te zetten???
Mezelf mishandelen zonder blauwe zichtbare plekken???

Ik hoop dat ik hier weer aan denk als ik een gremlin op bezoek heb.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik kan me duidelijk herinneren, dat ik met de trein op het industrie terrein in Enschede aankwam en dat alles er anders uit zag, als op een kaartje van het internet.
En ik een half uur, zonder paraplu, in de stromende regen heb rondgelopen, totdat ik iemand vond die wist wat en waar Tactus was.

Dus nee Spud gaat helaas niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...