Spring naar bijdragen

zondag 13 juli


Aanbevolen berichten

S P R O O K J E S

Te vaak hebben ze ons sprookjes verteld,
over een lang en gelukkig leven.
Altijd wint de goede held,
het kwaad geen kans gegeven.

Nog even voor het slapen gaan,
een schitterend verhaal.
Zo ver van de harde waarheid vandaan,
een leugen zo hard als staal.

Maar ach je bent nog klein en teer,
van het leven nog geen weet.
Dus slik je telkens keer op keer,
die verhaaltjes bij de vleet.

Je trapt er onbekommerd in,
totaal niet voorbereid.
Je hoort alleen maar zin na zin,
ze leven gelukkig voor altijd.

Maar ach de werkelijkheid is bitter,
zo veel anders dan je dacht.
Geen glamour en geen geschitter,
geen prins die ergens op je wacht.

Het kwaad is niet verdreven,
het goede bijna zoek.
Ach hoe anders is dit leven,
dan in het sprookjes boek.

Sprookjes, het zijn vertelde dromen.
En dromen zijn zo vaak bedrog,
die zelden uit gaan komen,
ook al hoop je dat dan toch.

Toch hebben we sprookjes nodig in ons leven,
en met opstaan en met vallen,
proberen we onze sprookjes een kans te geven,
ach wat zijn we toch naïef met z'n allen.

Maar het blijven mooie dromen,
en een goed en nobel streven.
Maar of ze ooit nog uit gaan komen,
valt te bezien in het aardse leven.


Schrijver:Chris van Dipten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog eentje omdat ze zo mooi zijn. (Deze is speciaal voor Trees)

H E T B L O E M P J E

Een bloempje staat te stralen,
vol trots in de morgenzon.
De andere bloemen balen,
ze is de mooiste in 't gazon.

Ze richt haar blaadjes op,
een bij daalt op haar neer.
Met stuifmeel op zijn kop,
vliegt hij naar een ander weer.

De wind waait langs haar heen,
trots laat zij zich ruiken.
Daar staat ze heel alleen,
voor de rozen en de struiken.

Ze ziet opeens een mensenkind,
nog meer gaat zij nu ruiken,
Ze hoopt dat zij hem zeer bemind,
en gaat nog meer ontluiken.

Maar dan opeens, oh wat is dat?
een hand grijpt naar haar leden.
Het plukt daar onze lieve schat,
hij heeft haar niet gemeden.

Daar staat ze nu dan, in een vaas,
heel zachtjes wat te snikken.
Wat was dat mensenkind toch dwaas,
haar hoofd begint te knikken.

Haar glans verdwijnt en komt niet weer
haar geur gaat al verdwijnen.
en ook de bij, hij komt niet meer,
en de bloem begint te kwijnen.

Ze is nu niet de mooiste meer,
want langzaam gaat zij sterven.
Haar perkje dat ziet zij nooit meer,
haar zaad zal niemand erven.

Hoe mooier je bent van buiten,
en hoe trotser je daar om bent,
hoe minder het gevaar is te stuiten
dat men je slechts om je uiterlijk verwent.

Maar geeft dat geluk diep van binnen,
ben je nu werkelijk zo dwaas?
Kom ga toch jezelf bezinnen,
wees geen bloem, die sterft in een vaas.

Schrijver Chris van Dipten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,
Ik voel me helemaal niet in de maling genomen! Als ik even had nagedacht, had ik kunnen vermoeden hoe de vork in de steel zat. Maar dat maakt toch niet uit, we hebben toch even gezellig zitten kletsen.
Omdat ik zelden ergens wat achter zoek, noemen mensen mij weleens naïf, maar mij gaat het om de mens en niet om waar die zit of wat zijn beroep is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke dan wens ik je een eerlijk gevecht, dat alle goede ervaringen en gedachten het mogen winnen van die sluipende, verziekende, onderduikgedachten.
En het is toch inderdaad jammer dat je dat concert waar je je zo op had verheugd nu in zo'n 'blur' hebt beleeft.
Gelukkig geeft het leven nieuwe kansen, dus aanpakken met beidde handen.


Mijn man en ik gaan een contract sluiten, met het idee wat Carolien aan Pippi schreef.
Dus om de tafel gaan zitten met ons 'vieren', onze zwakke en sterke persoonlijkheden.
En er dan samen uit komen hoe en wanneer en wat er moet veranderen, wat realistisch is voor alle persoonlijkheden en is welk tijdsbestek.
Op het moment leven we een beetje als kip zonder kop en ik krijg het gevoel dat het leven me voorbij vliegt.
Nu vind ik dat ook wel weer lekker.... less is more....maar er zijn wel toekomstdromen die verwezelijkt moeten/willen worden.
Dus ook hier meer structuur en regelmaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en toen .................. was blacky weer wakkr .
men kan denken dat men terug 18 is , maar het lijveke laat het je wel weten dat het niet zo is ;)
pipke je schrijven over jou en je kids hun gevoel ivm vakantie bracht even mij ma terug bij mij , hoe triest het iederee keer voelde om er weer weg te gaan , zeker na de dood van mijn pa .
safi thanks voor de twee mooie stukjes .
drinken de laatse tijd bekijk ik het als een trage zelfmoord , nu ja enkel ik weet op welke manier ik dronk
hondje is weer thuis man man ben bijna opgelikt van blijheid :heart:
zo mijn boots aandoen en eens naar de foo in ternat
lees jullie later wel
spud ben blij te lezen dat je veilig thuis gekomen zijt
aan alle jarigen van gisteren en vandaag hiep er de piep hoera en we dsv :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo meteen ga ik maar weer even met de was spelen. Man is bezig met eten voorbereiden.
Binnenkort heb ik 8888 berichten. Voor die achten moet ik zorgen dat ik zeer achtenswaardig bericht schrijf. Zal maar vast beginnen nadenken.
Toedels ..........

Pippi,
Je kids zijn in goede handen en gaan zich zeker goed vermaken.
Anderen hebben het al gezegd: ga nu lekker dingen doen voor jezelf.
Loslaten. Bij het krijgen en opvoeden van kinderen hoort ook het accepteren dat kinderen naarmate ze ouder worden, steeds zelfstandiger gaan worden. Het is een mooie taak om ze daarin te begeleiden. En ja, ik geef toe, het steekt af en toe dat ze je minder nodig hebben. Maar dat is goed, want later zullen ze toch in staat moeten zijn om zelfstandig te functioneren in de maatschappij. Als goede ouder leid je je kinderen naar die zelfstandigheid toe. Knuffel.

Houtje,
Voor jou geldt een beetje hetzelfde. Ze groeien, ze worden ouder en zelfstandiger, ze krijgen hun eigen wil en wensen. Het is een onherroepelijk proces van het ouderschap. Eerst het lijntje steeds meer laten vieren, terughalen indien nodig (meest in de puberteit) en uiteindelijk loslaten.

Maar ik geef toe: ik ben diep in mijn hartje blij dat mijn zoon toch nog niet op kamers gaat.

Maar ook volwassen kinderen die op hun eigen wonen (al dan niet met partner) zijn blij als ze bij vragen kunnen terugvallen op hun ouders (ik iig wel). Toen ik naar NL vertrok, hebben mijn moeder en grootvader staan huilen. Mijn vader en grootmoeder waren heel stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Voor wie zich de meeting nog kan herinneren...grijnzzzzz....lijkt alweer zolang geleden he?


Maar heb de tafeldames ingekleurd, helaas was er toevallig niet zoveel kleur.


En rara wie is dat sterretje die in de verte op z'n paard komt aangalopperen?
:D








Tiens hoe komt mijn paard daar ???????? :)
greetz,:moon::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat heerlijk om te lezen dat je lekkerder in je velletje zit.
Maarrrrrr, om nou met de was te spelen?????? Verders alles goed?

Safi, mooie bijdrage :present:

Pip, laat die tranen maar even heerlijk gaan.
Eerst je draai terug vinden.

Marieke, ik ben met stomheid geslagen. Ik weet ook niet wat ik nog moet schrijven, er is al veel geschreven. En door ervaringsdeskundigen hier! Marieke ik hoop dat je de woorden niet alleen leest
maar goed tot je door laat dringen. Ik wil je danken dat je ook dit met ons deelt hier, wens je
alle kracht, moed en wijsheid.

Gem, dank je voor vragen. Ja mijn nachtdienst zit er op en ik was bekaf toen de kleine werd gehaald maar blijf ervan genieten. Ik was blij dat mijn man thuis was want kon haar niet meer dragen de trap op en af. Mijn spieren van li arm, li heup en li been zijn overbelast. Dus ook ik ga nu wat hinkend voort.

Mijn zondag is iets anders verlopen. Een sterfgeval in de familie, man had een best leven gehad hoor.
Maar mijn moeder had de aandacht nodig. Uren bezig geweest om via internet bloemen te bestellen.
Ondertussen mijn man en moeder elkaar over en weer een sneer geven. Nou dat moet dan met
ons drieën van de week een paar uren in de auto naar de begrafenis, dat wordt nog wat.
Ik hoor het jullie al denken, en de anderen dan? Die zijn dán met vakantie.

Maar mijn vooruitzicht is goed, de begrafenisdag is hoogst w.s. mijn laatste werkdag. Moet ik dus nog even regelen maar dan begint ook voor mij de vakantie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren stond ik een maand droog. ik heb nooit gedacht dat ik dat
uberhaupt zou kunnen.... zelfs een BBQ goed overlefd, terwijl dat voor mij altijd een drinkgelach zou zijn geworden...

moest ik even kwijt.

succes voor pip, houtje en anderen die het nodig hebben! :present:

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Klinkt gemakkelijk hoor die getypte woorden.


Loslaten, je bent vrij!!!!!Wie is pippi? Kom er achter deze dagen... Wat een druk zeg. Dus deze dagen moet het gebeuren?Ik voel dat het heel goed bedoeld is maar het slaat nu nog even niet aan.




Marieke ik hoop dat je de weg weer weet te vinden naar boven.




Spud en Blacky. Fijn dat julllie het zo leuk hebben gehad. Spud had een goede gastvrouw dat zij zelf op de bank ging liggen.




Charlie, ik zeg maar niks. Lijkt me beter.




Druppeltje is maar goed dat je dat bericht verwijderd hebt.



pip, ik snap dat je je nu kl*te en alleen voelt, maar ik meen het goed!!
Ook ik ben maar een mens met al zn fouten en gebreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien innige deelneming .
pipke spijtig genoeg werkt het indrdaad niet zo , kids weg dus ik gooi mijn leven op een andere boeg , maar dagje per dagje eraan werken en je gedachten positief instelen durft te helpen :present:
soud met mucho amor heb ik mijn bed af gestaan lees egoisme hi hi , ben iemand die vroeg wakker is en indien jij op de bank had gelegen was ik mijn kamer niet uitgedurft ;) dus was het niet koffie geweest en niet pc en niet tuinwerken maar kamer arrest :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,
:)

An,
Ik voer hele discussies met mezelf, soms speel ik zelfs een spelletje kaarten. ;)

Blacky,
Jonge blom. :)

Visje,
:)

Stien,
Gecondoleerd.
quote
Corinne, wat heerlijk om te lezen dat je lekkerder in je velletje zit.
Maarrrrrr, om nou met de was te spelen?????? Verders alles goed?
unquote
Vandaag een topdag. Dank je.
Eén vraag en één antwoord 's avonds voor het slapen gaan. Mss is vandaag mede daarvan het resultaat.
Een virtuele massage voor je overlaste linkerkant.

Gem,
Je wens is tot nu toe uitgekomen. Ik heb een fijne dag. Ik geniet waarachtig.

Pippi,
:)

Tapas,
Ik zou niet zo weten welke vragen ik je moest stellen zonder indiscreet te worden :$ .

Druppeltje,
Je hebt het niet mee zitten op lichamelijk gebied, maar je weet toch altijd kracht uit te stralen en vrolijk te zijn.

Wannes,
:)

Spud,
In januari moesten we steeds door de regen om in het fietsenhok te gaan roken. Mooi weer was dat! Onderweg was het donker en stroomde de regen met bakken naar beneden.
Kom maar uit je pieperzak! Wat een racistische mop.

Houtje,
Ook als je sjachrijnig bent, mag je schrijven. Pijn is rot en (sterke) pijnstillers nog rotter. Helaas is mevrouw Plijster een fantasiefiguur uit de HP boeken, anders zou ik ze roepen voor je.
Tjee, mss komen je kinder mijn dochter dan wel tegen. 't Zal hier wennen zijn en voor haar ook. Ze is nog nooit meer dan 14 dagen van huis geweest en nu gaat ze toch 5-6 weken weg zijn.

Floortje,
Goed gedaan en dat antwoord naar je schoonvader vind ik prachtig.

Safi,
Mag ik bij het volgende Schots ontbijt erbij zijn? Mjam.

Har,
Maakt niet uit wanneer, hoeveel of hoe je schrijft (of niet). Het gaat om de intentie. Jij je verhaal kwijt, wij kunnen ervan oppikken wat we willen. Als het maar voor jou werkt en goed voelt.

Carolien,
:)

Marieke,
Je bent gevaarlijk aan het experimenteren. Als ik me goed herinner, was je hier na 16 droge jaren gekomen met een fikse terugval. Gebruik de hamer van Har om die drankduivel op de kop te meppen.

Ferry,
:)

Kohtje,
Voor je terugval klampte je je te halsstarrig vast aan niet drinken en was je hard naar anderen toe. Ik denk dat die halstarrigheid tot je terugval heeft geleid. Ik ben blij dat je nu alweer maanden niet drinkt en blij bent met je nuchterheid. 't Is een nuance tussen 'vasthouden aan niet drinken' en 'blij zijn met nuchterheid', maar het effect van iemand met het tweede is dat hij/zij er meer ontspannen mee omgaat en dien ten gevolge milder is naar anderen toe.
Zeg het maar als ik naar jouw gevoel de plank missla.

Trees,
Je hebt een geestelijk grote sprong voorwaarts gemaakt.

Pippi,
:rose::present:

Charlie,
Jippieeee! Je bent er weer bij.

Hanneke,
Gefeliciteerd met 1 maand! :present::rose::present:

quote Blacky's bericht:
stien innige deelneming .
pipke spijtig genoeg werkt het indrdaad niet zo , kids weg dus ik gooi mijn leven op een andere boeg , maar dagje per dagje eraan werken en je gedachten positief instelen durft te helpen
soud met mucho amor heb ik mijn bed af gestaan lees egoisme hi hi , ben iemand die vroeg wakker is en indien jij op de bank had gelegen was ik mijn kamer niet uitgedurft dus was het niet koffie geweest en niet pc en niet tuinwerken maar kamer arrest
unquote
Mensen, zien jullie nu wel dat achter altruïsme altijd eigenbelang steekt.

Ik ga zo mijn laatste was uit de droger halen. Wat ben ik blij dat ik een goede dag heb vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, oprechte deelneming met het overlijden van je familielid.

Spud & Blacky, wat reuze leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet en het ook zo fijn hebben gehad.

Corinne, heerlijk zo'n goede dag, ik leef met je mee, ik heb er al drie op rij, houden zo!

Pippi, Kom op meis, zorg goed voor jezelf, natuurlijk mag je je kids missen, zou raar zijn als het
niet zo was.
Maar gebruik de dagen om goed voor jezelf te zorgen, natuurlijk is alles niet in 10 dagen veranderd,
zou ook te mooi voor woorden zijn, maar een begin kan je maken, go for it!!

Carolien, wat leuk die ingekleurde schets.

Marieke, succes.

Charlie, morgen de 1e refusal, wel doen hé?

Wannes, proficiat met je 1e week.

Zo mensen, ik heb lekker bij mijn Pa gegeten, zeetong, worteltjes, peultjes, gebakken krieltjes en
tomaten salade, jammie.
Zo vertederend hoe hij op zijn 78e nog zo goed kan koken, voor mijn moeder overleed had hij nooit eerder gekookt.
Heeft zich alles aangeleerd, toch knap, doorzettingsvermogen, niet het hoofd laten hangen maar het
positieve uit alles halen.
Nu ben ik moe, 3 nachten om 3.00 uur op, morgen ben ik lekker vrij, weer een gesprek bij de Brijder.
Zo nu even lekker douchen, op de bank een beetje tv kijken en misschien kom ik strakes nog even hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de felicitaties!!!
dat het stoppen met drinken geen makkelijk proces is, blijkt wel weer uit van wat ik vanavond heb megemaakt.

ik loop met mijn vriend in de stad ( ijsje gekocht) ik moest nog sigaretten halen. lopen we langs een terreas, zie ik iemand van de AA zitten met WIJN voor zijn neus. shit!!! dus ik zeg: 'he......(naam), zie ik je morgen?' ( want morgen is er weer een AAmeeting.) "nee'zegt hij 'want ik drink nog een wijntje'.
natuurlijk niet handig van mij, want misschien heb ik hem voor zijn vriendin in verlegenheid gebracht. Toen we weer naar huis gingen mocht ik van mijn vriend mocht ik niet terug om mijn excuses aan te bieden, dat zou het alleen nog maar erger maken.... we zijn een straatje verder gegaan. maar, .........(naam) had dat gezien en kwam me achterna en zei dat hij het fijn vond dat ik hem gedag had gezegd en gevraagd had of ik hem morgen weer zag.

nou ja, al met al een l*llige situatie. ik zou niet weten hoe ik mensen van de AA in het openbaar zou moeten benaderen. aan de andere kant had ik niets verkeerds gedaan, maar toch. Er hangt toch een zware lading rondom het thema alcohol.

Dusss, mijn trekmoment was daarna snel over. De gremlin die me goed te pakken had, was in een keer verdwenen. :) Yeah...

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar mag je zeker van zijn, energie komt terug, je houd meer van het leven, weetje, Charlie, na één weekje weten mijn paarden het, ze zijn net als hondjes...................want zij geloven terug in mij, wat wil je ,steeds een dronkelap op je rug :)

ik ben zelfs niet meer ongerust als ze nog eens losbreken, ze komen gewoon naar me toe met vragende oogjes, ja Charlie, je weet dat mijn leven bestaat uit gras en dieren, greetz, :moon::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...