Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 januari 2010

Mai

Aanbevolen berichten

Sjaak, ik maak me zorgen om je idee dat je weer "normaal'kunt drinken en dat al weer zo snel.
Ik weet niet of en hoeveel eerdere stop/minderpogingen er waren, maar het is niet realistisch te
denken dat je normaal kunt drinken. Niet nu in elk geval en msschien nooit meer zelfs. Niet leuk
om te lezen maar de waarheid weten helpt je misschien een keuze maken. Want zolang je die niet maakt
is je plan gedoemd te mislukken. Er zijn maar weinig mensen met een alcohol probleem die matig leren
drinken en als je op feesten wel mag vam jezelf (losgaan dus) dan word je een binge-drinker maar bent nog net zo verslaafs en destructief bezig. je zegt waar ben ik aan begonnen al die jaren terug.
Nou aan een stuk zelfdestructie dus, en das heel moeilijk keren. Zoek er alsjeblieft hulp bij en lees het
stukje van Isa om 15.20 nog een paar keer. het kan. ook voor jou. het gaat niet zonder moeite, maar je zult maar korte tijd de gordijnen in willen. Je moet wel ergens doorheen, nl waarom je zo dronk/drinkt.
Iets zul je onder ogen moeten zien en hoe eerder je er achter komt, hoe eerder je in de aktie kunt gaan om er een succes van te maken. Van deze poging dus.

lees net dat je je aangemeld hebt voor de ADB behandeling toppie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Nik, het ziet er prachtig uit. Als het niet zo herkenbaar zou zijn, zou ik er een foto van sturen, plus de zeven fazanten die bij ons overwinteren.

Isa, ik was er een beetje bang voor om het aan je te vragen omdat het je inderdaad misschien verdrietig zou maken. Het was echt alleen belangstelling, niet om dingen op te rakelen. Maar weet je wat, ik zal er niet meer naar vragen en gewoon kijken of jij er zelf wat over schrijft zodra je daar behoefte aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik vond die klaagmuur van Drup ook een goeie.
Misschien kun je voor Jos een muurtje maken dat hij als klaagmuur kan gebruiken.
Lijkt me wel wat hebben, dan moet ie de boel opschrijven, das al heel therapeutisch, hij belast jou er niet mee, en hij ziek na verloop van tijd ook nog eens wat een grote klager hij wel niet is.

Als het werkt kun je nog met m afspreken dat je na bijv. een maand al zijn klachten nog eens samen doorkijkt en ziet of er nog bij zijn waar wat mee moet gebeuren, of dat ze allemaal verbrand kunnen
worden:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wasje doen, douchen, huisje nog leuker maken (leuker gordijn bij de voordeur ophangen) wat zaken geregeld, mn agenda bijgesteld, pompidompidom.
Zonder kater gaat dat allemaal een stuk makkelijker.

Af en toe een feestje
Ik heb het lang gedacht, dat moet toch kunnen ?
Ik heb het gedaan
En het beviel me niet
3 dagen beroerd van een paar uur lol
Ik heb het er niet meer voor over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooi allemaal,
ik lees van het gelukkiger worden als je lang niet drinkt. Het zal wel.
Maar vanochtend zou ik graag aan de drank zijn gegaan. Ik was op weg
naar mijn werk en werd overvallen door een diepe depressie. Toch ben
ik gegaan en heb me door de dag geslagen, ook met behulp van M die ik
belde.
Nu gaat het redelijk maar ben ik erg moe.
Wat ben ik gelukkig dat ik Refusal had genomen. Anders was het totaal misgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolleke stuur hem met het vliegtuig weg dan hoef jij niet thuis te blijven. Mijn poes is weer kee (?) maar die van jou al 2 dagen weg. Sjonge meid wat moet je ongerust zijn. He, er ook nog bij, kan je hebben bah. Knap van je dat je zo sterk en medelevend blijft.

Sjaak vind je dat je weer normaal kunt drinken of wil je dat graag geloven?

Owwe Jane nog even terug op je vraag. Ik heb de leegte na de kerstspullen opgeruimd te hebben opgevul met wat extra kaarsjes en en bloembolletjes gekocht. Die bloembolletjes geven me elk jaar een kick want je haalt het voorjaar in huis en nadat ze uitgebloeid zijn stop ik ze in de tuin en ze komen elk voorjaarjaar in de tuin weer op zodat ik in de winter weer nieuwe kan kopen. Hahaha zo blijf je bezig maar is er leuk en niet duur. Wierookstaafjes ruiken lekker (als je er van houdt) en staat ook gezellig. Olielampje is ook knus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa niet om het een of ander, maar ik heb er 44 voor moeten worden om mijn echte liefde voor me te winnen. En in de tussentijd heb ik ongelooflijk veel stommiteiten uitgehaald.... En pas toen ik 47 was zijn we getrouwd. Ik vind het een compliment waard dat jij nu al zo bewust met je leven omgaat.
Ik had er niets van willen missen, die "domme" jaren, maar als ik het over zou kunnen doen had ik die verslaving overgeslagen.

Kirky zoals je gisteren al zei: voor alles is een tijd. En nou hebben we eens een keer echt winter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druppeltje,

Ik weet het niet of ik weer "normaal" kan drinken. Ik heb nog nooit iets ondernomen en moet ergens beginnen. Zo verder is geen optie. Zo vaan heb ik geen feestjes. Hooguit een keer of vier per jaar. Nu drink ik ieder weekend drie dagen lang mezelf lam. Als ik er nu al aan begin om gewoon NIET meer te drinken behalve die paar keer in het jaar. En dan niet zuipen, maar gewoon een drankje, dan heb ik volgens mij een heleboel gewonnen. En of dit lukt................dit moet lukken.

Groetjes, Sjaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Negruj,
dat is niet misselijk zeg zo een diepe depressie. En gelukkig van die refusal want niets fnuikender dan een depressie wegdrinken. De ellende wordt alleen dieper weggeduwd en duwt dan daarna steeds harder terug. Nu kun je, met hulp, gaan kijken of je weet waarom zoiets je overviel, of dat vaker gebeurt, in bepaalde situaties, bij mensen, kollega's, wat dan ook. Of dat het met het niet drinken te maken heeft, kan ook, dan zijn het waarschijnlijk oudere dingen of situaties. Ik hoop dat je goede hulp hebt hierbij, want dit is niet gemakkelijk!

Drup, ik heb hard gewerkt en de boel is aan de kant, opgeruimd en de benedenverdieping schoon.
ik heb ook extra kaarsjes neergezet en log nu uit voor de bolletjes en een bloemetje@
thnx dus en tot laters:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Negruj, heel goed van je dat je vandaag doorgezet hebt. Maar wie heeft jou verteld dat je gelukkiger wordt van niet drinken?
Het gaat niet zo van, tralala, ik drink niet meer dus word ik ineens gelukkig. Het is geen sprookje ofzo. Juist na het stoppen met drinken kan het keihard werken worden!
Maar het blijft een keuze, de roes of je echte zelf.
Ik kies voor het laatste, elke dag, met alle nuchtere ellende die er vaak bij komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik had die verslaving ook wel willen overslaan. Vraag me toch af of ik dan had geweten wat ik nu weet. Blijkbaar was dit nodig. Maar ik denk wel eens; wat als...ach ja, dromen.

Negruj, het leven is niet altijd een feest zonder drank. Goed van je dat je niet gedronken hebt. Ik denk daarom ook dat het zo belangrijk is ook mn gedrag te veranderen. Als ik voor de rest niets verander en alleen maar stop met drinken, is de kans heel groot dat ik weer ga drinken als ik tegenslag heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jane4

Bol, ik vond die klaagmuur van Drup ook een goeie.

Misschien kun je voor Jos een muurtje maken dat hij als klaagmuur kan gebruiken.

Lijkt me wel wat hebben, dan moet ie de boel opschrijven, das al heel therapeutisch, hij belast jou er niet mee, en hij ziek na verloop van tijd ook nog eens wat een grote klager hij wel niet is.

Als het werkt kun je nog met m afspreken dat je na bijv. een maand al zijn klachten nog eens samen doorkijkt en ziet of er nog bij zijn waar wat mee moet gebeuren, of dat ze allemaal verbrand kunnen

worden:)

Jane dingen op schrijven weet hij maar als ik hem vraag dat te doen kom ik weer heel schooljuffrouwachtig over en dat pikt hij niet. Hij voelt dit als, hem de les lezen. En ik mag me al helemaal niet zo gedragen als of ik zijn therapeut zou zijn. Hij zou daar heel kwaad van worden.
Maar o zo lief dat je mee denkt meis. Dank je wel.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vecht al sinds jaren tegen de drank. Ik weet niet of ik nou depressief
was geworden door de drank of dat ik dronk omdat ik depressief werd.
Ik heb tijden geleden een keer gedeeltelijk verteld hoe het kwam.

Sinds juni probeer ik met behulp van adb alles beter onder controle
te krijgen. Mij neuropsycholoog heeft mij gestuurd.
In de vakantie ging het goed maar erna
minder. Toch had ik me vol moed voor de arreslee aangemeld.
Na, dat ging dus niet goed.
De kerstetens heb ik nog goed doorstaan, maar erna was het mis. Maar
gelukkig minder dan "normaal".

Maar het wel goed dat er mensen op me reageren, dan voel ik me minder
eenzaam in deze dagen.
Sociaal drinker zal mij nooit lukken, een brug te ver.

Ook al zou M het willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyra hoi,

Ik waardeer je gevoel voor humor.:)
Ik zou de heer Oscar Wilde er buiten moeten laten,
zo meld je op het inmiddels vergrendelde draadje.

Weleens iets gelezen van deze gentleman?
Een zeer groot gevoel voor humor, daar kunnen weinigen aan tippen!

Dus.. de heer Wilde blijft lekker meekijken.
Zo af en toe neem ik een nieuw nawoord, dus je zal het nog even met Oscar moeten doen.

Jammer het is niet anders.:D

Een groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Was gisteren een beetje boos op sommige van jullie, maar ook heel veel van jullie hebben me gesteund!

Ik heb een test gedaan en ben dus niet zwanger! (ergens vind ik dat toch ook weer jammer), maar beter zo!!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje op de een of andere manier doet jouw verhaal mij denken aan een ex van mij.
Hij wilde dat ik TEN ALLE TIJDEN mezelf was
Maar dan wel met een hele lijst voorwaardes, ik moest voor al dit en dat en zus en zo.
Beetje baasje was meneer dus wel.
Dat gevoel heb ik bij jou ook een beetje. Dat kabouter zich best wat fatsoenlijker mag gedragen. Dat hij beetje baasje probeert te zijn over jou.
Jij slooft je uit en krijgt nog kritiek ook, is hij nou helemaal van de ratten besnuffelt !!!!
Als het niet goed genoeg is wat jij voor hem doet, zoekt ie het zelf maar uit of zoekt maar een ander die hem helpt.
Hij mag best waardering voor je tonen, je bent niet zijn sloof die nog een trap na krijgt ook. Potverdrieduizendzeshonderdzevenentachtig dubbeltjes !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Alf ik speel hol-kom-kom. Dat is maar één snaar. Die span je tussen je tenen, doe hem naar achteren, over je billen, je rug, draai hem om een oor, over je hoofd, neus die dan plat gedrukt wordt, borst en buik weer terug naar je teen. En dan moet je met je tong tokkelen. Zou dat een aanwinst zijn voor de band zonder alco:wacko:

Grapje van mijn vader. Die herinnering komt ineens naar boven. En ik dummie geloofde dat ook nog.
:huh:

Bol
je maakt me aan het lachen:)
en dan ben je zeker een aanwinst voor de band:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik zit met een probleem

Heel sporadisch ontvang
ik nog peebee
Dan knippert in de linker
bovenhoek dat lampje zo
gezellig
En denk ik, ha fijn!
Terwijl ik niet weet wat
de boodschap zal zijn

Maar goed

Als ik dan, fatsoenlijk en
sociaal als ik ben
de schrijver graag van antwoord
wil voorzien
Dan verschijnt er in het venster
waarin je antwoorden tikt een
knop met verzenden
Die dan net zo hard weer verdwijnt...

Kent iemand dit probleem of is er
een techneut in de zaal die mij kan
vertellen of er een oplossing voor bestaat?

Alvast bedankt,
M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...