Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Jeroen1976

Aanbevolen berichten

Tja daar ben ik dan. Doe ik hier goed aan? Geen idee. Ik hoop het. Kwaad kan het vast niet.

Ik ben Jeroen, 35 jaar, getrouwd en 3 prachtige kinderen. Ik heb me aangemeld om wat steun en te vinden met alcohol. Ik merk dat ik de laatste jaren steeds meer en frequenter ga drinken. En ook nog eens met een hele verkeerde reden: om te ontspannen.

Het liefste zou ik minder gaan drinken. Helemaal stoppen lijkt me, op dit moment in ieder geval, niks. Ik heb al wel vaker een poging gedaan om te minderen alleen mislukte die elke keer. Ik hoop, en wellicht met wat hulp van jullie, beter om te gaan met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeroen!

Welkom hier!

En ja, je doet er wél goed aan om hier te komen, goeie zet!

Je bent getrouwd, je hebt drie prachtige kinderen!

Goed dat je nu voor jezelf onderkent dat je een

probleem hebt;

alcohol. In ieder geval ben je die dus niet de baas.

Hier helpen we elkaar, we zitten allemaal in hetzelfde

schuitje. Makkelijk is het niet, maar delen doet helen,

zei iemand eens hier en dat voelt voor mij echt zo!

Het liefste wil je minderen, maar je zegt dat dat

niet lukt. Minderen is misschien wel moeilijker dan stoppen,

uiteindelijk zul je zelf die keuze moeten maken.

Maar stapje voor stapje, bekijk deze site eens ,

als je dat al niet gedaan hebt, en je kunt ons

allemaal vinden op de Ditjes, Datjes & Dagdraad.

We bespreken daar van alles, maar als iemand het even

moeilijk heeft, zijn we er ook.

Ik hoop dat je snel je weg hier kunt vinden

en steun kunt ervaren.

Heel veel succes!

Groet, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide bedankt voor jullie warme welkom.

Ik weet ergens ook wel dat ik zou moeten stoppen. Alleen een leven zonder drank kan ik me op dit moment niet voorstellen. Het lijkt me saai en ongezellig. Hoewel ik wel weet dat dat complete onzin is. Op dit moment hoop ik dat het minderen een oplossing is.

Mag ik vragen hoeveel en hoevaak jullie drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeroen.

Kwaad kan het zeker niet, hier te zijn,

maar het doet pas goed als je het serieus neemt.

Zowel je afhankelijk zijn van de alcohol,

als je wens het de baas te worden.

Na mijn jarenlange worsteling met drank was deze

plek mijn redding. Ik was er dan ook wel aan toe.

Minderen lukte me niet, stoppen met periodes.

Waar ik met minderen bang voor ben (er lukt dat maar een enkeling, ook hier)

is dat mens het als uitdaging gaat zien; ik zal mezelf/de anderen wel bewijzen dat ik het kan.

Voor mij was het accepteren dat ik het niet kan, matig drinken, een keerpunt. En dat gaf zoveel rust dat ik helemaal geen moeite heb met niet drinken. Wel met leven zonder drank. Ook ik dronk om te ontstressen en ontspannen en aan de oppervlakte lukte dat ermee. Maar de kwaliteit van mijn slapen zowel als mijn leven/werk en relaties werden slechter. Het is het niet waard geweest, al die drankjaren, wat een verspilde energie.

Diezelfde energie kan ik nu wel gebruiken om te herstellen en weer een ander leven op te bouwen. En al is het moelijk, het gaat me dit keer wel lukken. Ik hoef er niets in te bewijzen en alles is winst. Ik heb er nog geen enkel minpuntje in kunnen ontdekken.

Ik hoop dat jij er iets aan hebt, dit forum, onze ervaringen, en dat je ze niet hoeft te herhalen. Ik stopte voor mijn dochter die net de puberteit inging; ik hoop dat jouw 3 parchtige kinderen, jaren ectra een prachtige vader als voorbeeld mogen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeroen,

Ik herken veel in de verhalen van Jane en ik ben één van diegenen die wil minderen. Overigens wil ik wel nu in eerste instantie een (korte of lange) periode stoppen, vanwege gezondheidsredenen. Bovendien wil ik ook wel eens ervaren hoe het is om enige tijd helemaal niets te drinken en ook niet het vooruitzicht te hebben dat je a.s. weekend weer lekker mag.

Hoeveel ik in een normale week drink verschilt een beetje. In een goede week drink ik door de week niets en dan op vrijdag en zaterdag beide avonden 5 of 6 en op zondag ofwel niets of 2 a 3.

In een gemiddelde week op woensdag 2, vrijdag 5, zaterdag 6 en zondag 3.

In een slechte week woensdag 5, donderdag 2, vrijdag 5, zaterdag 6 of 7.

In een bizar alcoholische periode: elke dag 6 of 7. Dit kwam voorheen alleen in de vakanties voor en is sinds eind 2010 niet meer voorgekomen.

En jij? Overigens vind ik dit van de andere forummers ook wel leuk om te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het raar dat je weet dat je eigenlijk moet stoppen/ minderen maar dat je dat eigenlijk helemaal niet wil?? Ik weet dat het moet. Je helpt jezelf de vernieling in.

In het weekend drink ik makkelijk een halve krat bier per dag. Door de week wel wat minder. Tussen de 6 en 8 denk ik. Maar er zijn steeds minder dagen dat ik niet drink. Als ik het zo opschrijf is het wel erg veel.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bent een man dus kunt meer hebben dan ik en heel bizar veel vind ik het ook niet, hoewel "bizar" een waardeoordeel is, dat ik niet wens te geven. Maar ik bedoel, Javier Guzman dronk 2 flessen wodka op een dag. Heb ook wel boeken gelezen of verhalen van vrouwen die 3 a 4 flessen wijn per dag dronken. Dan zou je kunnen zeggen dat het met jou (en mij jeeeeeeej) nog wel meevalt.

Maar.

Je geeft zelf al aan dat het steeds meer wordt.

En steeds minder dagen niet.

Dus uiteindelijk kan ook jij aan die 2 flessen wodka per dag zitten.

En ik aan die 4 flessen wijn per dag.

Een alcoholist begint niet in één keer met het drinken van zoveel drank natuurlijk. Je moet zoiets wel opbouwen. Van mijn eerste 3, 4 malibu-cola's (in de kroeg, karige hoeveelheden) heb ik een hele nacht draaiend en tollend met een emmer naast mijn bed geslapen. Ik was toen 25. Inmiddels bereik ik dat effect pas na een halve liter wodka. Je bouwt tolerantie op.

Ik denk dat het mede dat is, die tolerantie, steeds meer kunnen hebben, steeds meer willen, steeds meer nodig hebben, dat jou wakker heeft geschud. Ook al vind je het drinken nog steeds leuk en lekker; je ziet steeds meer lege flessen in de keuken staan en staat met steeds rodere wangen aan de kassa van de super of de Gall&Gall, omdat je zoveel inslaat. Hoe goed het ook voelt; rationeel zie je jezelf afglijden.

En dat kun je stoppen. Rationeel wil je het waarschijnlijk ook stoppen. Alleen je gevoel zegt: ja maar het is zo lekker!

Tja...... sommige mensen moeten heel diep zinken voordat ze hun gevoel laten overreden door hun verstand. Het hangt er ook een beetje vanaf welke van de twee je doorgaans geneigd bent te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeroen,

Je wilt eigenlijk niet stoppen omdat de alc. je vriend is waar je ontspannen van wordt. je hebt (denk je) houvast aan die vriend. En vrienden laat je niet graag vallen. alleen als je niet meer afhankelijk bent van die vriend, kun je een eigen leven gaan leiden. Als je je (vriend) laat vallen kom je misschien in een soort rouwproces en wil je je nog vaak vastklampen maar hoe langer hoe meer kom je tot de ontdekking dat je het heel goed zonder hem kunt.

En je krijgt geen saai leven hoor, je moet alleen gaan leren om je leven anders in te gaan vullen. B.v. heel veel met de kinderen gaan spelen, naar de speeltuin, gaan tekenen met de kids naar de film en zo zijn er heel veel dingen die veel mooier zijn als de drank.

Ik wens je heel veel suc6. en hoop dat de kinderen tegen een nuchtere vader aan kunnen kijken want er is niets zo erg voor een kind als wanneer hun vader niet meer hun vader is maar iemand die vaak helemaal veranderd door de drank. Kinderen worden daar heel onzeker van, en dat schaad hun de rest van hun leven.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeroen,

Ook van mij welkom hier. Als je het alleen niet redt, dan zou je ook de internetbehandeling van Tactive kunnen overwegen. Ze helpen je te kijken waarom je drinkt en hoe je het jezelf mogelijk maakt om te drinken. Heel verhelderend. Ook het bijhouden van je alcoholschrift en opschrijven waarom en hoe, werkte bij mij heel goed.

Je hebt veel om voor te leven. Als je hier een tijdje rondhangt dan zie je ook hoeveel mensen te laat de knop om hebben kunnen zetten. Dat wil je niet!

Ga ervoor joh. Kom in de huiskamer, ditjes & datjes als je het moeilijk hebt en vaak zijn er mensen die je door de moeiilijke momenten heen proberen te slepen.

Veel succes en volharding toegewenst.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jeroen,

Welkom hier!

Ja je doet er goed aan om hier te komen.

In een alcoholverslaving daar glij je in. Steeds wat meer steeds wat frequenter.

En je hebt ook steeds meer nodig.

Dat je hier komt zegt mij dat je wel aanvoelt dat je op dat pad zit.

Ik voelde dat eigenlijk ook al jaren aan en toch stug doorgaan..... :-S

Totdat ik de grip echt kwijt raakte en er van alles door mijn vingers ging glippen.

Afspraken missen, niet meer veel buiten komen, een totale puinhoop in mijn huis en het lichaam begon eronder te lijden.

Laat het niet zover komen kan ik alleen maar zeggen. Je hebt veel te verliezen en niks te winnen met drank.

Tja en minderen of stoppen, dat is het dilemma van velen hier.

Voor mij werkte minderen niet, maar ik zit ook in een hele andere persoonlijke situatie.

Veel succes in ieder geval!

Groeten, platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de week is nog niet voorbij toch? ik zou gelijk wéér beginnen met stoppen/minderen. Niet denken in termen van "het moest op maandag in gaan en ik heb maandag gedronken, dus nu is alles verpest". Nee! Het kan namelijk net zo goed op dinsdag ingaan.

Ik heb de eerste paar dagen van januari ook gewoon gedronken en ben vorige week dinsdag gestopt, nu een dikke week geleden dus. Ik vind dat prima. Het gaat niet om allerlei symboliek he, het gaat erom dat wanneer jij er klaar voor bent dat jij het dan doet. Alleen om er klaar voor te worden, moet je jezelf wel even een schop onder de kont geven, dat wel :-)

Kop op! Niet achterom kijken, je begint gewoon op dinsdag, vandaag dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeroen,

ben het helemaal met Bella eens, het gaat er niet om wanneer je precies stopt, als je jezelf er maar toe kunt zetten om daadwerkelijk te stoppen... Onze verhalen komen redelijk overeen, ontspannen, 3 kinderen etc.etc... Alleen drink ik geen bier, maar wijn...

Succes met je poging te minderen!

Gr. Sabien:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeroen, als je jezelf even helemaal terugleest

dan zie je dat je al wat vaag bleef.

Het beste is morgen te zeggen; ik drink vandaag die eerste niet!

simpel kleine stappen die je waar kunt maken

van uitstel komt afstel en hoe langer je jojo't hoe moeilijker het wordt.

Hierin heb ik dus een andere mening, bij moest echt de knop om.

En natuurlijk heb ik ook heel wat vallen en opstaan meegemaakt,

maar je faalt pas als je opgeeft!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...