Spring naar bijdragen

Donderdag 4 maart 2010

Alessie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Suus, toppie!

Yajala, ook toopie meis en van je man ook,
samen gaan jullie dit kunnen redden en refusal is zeker
geen slechte optie nu, het maakt je keuze verantwoording nemen
sterker en zal je nu veel rust geven denk ik.

Dhendro, ben het grotendeels eens met je stuk en je verwoordt het weer
zoals ik ook wel zou willen soms. Ik ben zelf ook steeds vaker appel
en af en toe toch ook pper, zoals VM vraagt voor ouders, zo is het bij mij voor
de kinderen. En dan is peren-appelmoes ook best te pruimen hoor.
En in het belang van het groter geheel kies ik soms ook voor een beetje van beiden.
En toch groeit de appel nog steeds niet zo ver van de boom:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yaja, Dat was bij mij ook zo. Nadat ik het eindelijk kon uitspreken voelde ik me vrij. De reacties waren hartverwarmend. Allemaal positief en wilden me verder helpen . Gaf me een hoop steun. Waar ik zo bang voor was (de afwijziging) was precies omgekeerd. We moeten niet zoveel invullen voor een ander heb ik daarvan geleerd. Ik kan het nu ok al veel beter. Goh meid, SUUUUPER. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !
Ik kom me ook weer droogmelden :)
Zaterdag was ik gevraagd om mee te gaan naar een Goa Trance feestje
Maar nu heeft ze afgezegd
En ik heb evengoed zin om te gaan
Dus dat ga ik doen
:)
Vroeger ging ik ook vaak alleen stappen
En het is in een betrouwbare gelegenheid, kost maar 7.50 en ik kan dus elk moment weer naar huis gaan.
Wel even een groen pilletje erin
Zatredag overdag hebben we een buikdansevenement in het Vondelpark, dus ik kijk wel hoe ik me voel savonds. Ellendig is wel dat dit soort dingen pas om 01.00 leuk beginnen te worden.
Nou ja ik zie het wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, mooi en boeiend geschreven Alf.
Euuuhh, ik ken het werk van Willem de Kooning erg goed, heb zelfs op de W.d.K.-academie gezeten.
Ik ben het er echter niet mee eens dat ons land het land van middelmaat is. Helemaal niet!
Juist door de tolerantie krijgen hier kunstenaars (en andere uitschieters) de kans om werk te maken waarvoor je in een ander land afgeschoten wordt. Ik weet wel zeker dat als ik in zo'n land de teksten zou publiceren waar ik hier mijn geld mee verdien, ik gestenigd zou worden.
Wij vinden dat gelukkig normaal, om die vrijheid te hebben.
Dat noem ik dus geen middelmaat, maar vrijheid.
(Overigens ken ik heel weinig middelmatige mensen. Ik weet niet eens hoe "middelmaat" eigenlijk is. Echt iedereen heeft wel iets interessants.. Vind jij niet? Ik bedoel, de overbuurman en de kapster en de collega van mijn man, en.... Allemaal hebben ze wel een bepaalde interesse of een passie. Ik heb er nog even verder over nagedacht maar ik ken eigenlijk geen saaie mensen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alf, ik bedoel niet met, je aanpassen geen burka dragen maar, niet dat de vrouwen achter de mannen moeten lopen en zich het gompes moeten sjousen aan boodschappen. Dat jongens meer aanzien hebben dan meisjes, dat besnijdenis moet onder het mom van ????? maar gewoon er is om de vrouw geen gevoelens te laten hebben. Het is allemaal z.g. gebaseerd op de koran, maar dat het dragen van een burka, is omdat de man bang is dat de vrouw gezien wordt door een andere man. Dat is egoisme en heeft niets met de koran te maken heeft, denk ik.
Waarom moeten de vrouwen zo hard werken en kunnen de mannen achter hun waterpijp lekker zitten te praten? Dat is wat ik zo oneerlijk vind. En dat wat ik bedoel met aanpassen. Laat die mannen hun handen is uit de mouwen steken hier in nederland, en de mentaliteit van de niet moslimmannen over nemen.
Dat is wat een imaam moet prediken, want deze mannen zijn opgevoed met dit idee, dus weet ik niet of je deze mannen er op aan kunt kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;););)

quote:

Originally posted by:
Jan123

quote:

Originally posted by:
woman

Een groen pillietje is Refusal

:)

Goedemorgen Jan, neem nog een koffie.....

Al zijn die pilletjes wit natuurlijk, in een groene verpakking.

Vandaar dat het kwartje even niet viel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het woord alcoholist klinkt erg bot, maar het drukt je wel met je neus op de feiten, doordat het zo problematisch klinkt.
Het eerste wat ik heb gedaan is hardop en openlijk erkennen dat ik een alcoholprobleem heb, op die manier kun je er ook niet meer onderuit.
Leuk is het niet, maar het helpt wel als je hele omgeving op je vingers kijkt.

Maar ik noem mezelf vaker een probleemdrinker dan een alcoholist.
Mijn grootste probleem is dat ik geen maat kan houden, ik heb alleen een aan- en uitknop, maar geen dimmer (niet alleen met alcohol overigens).

Ik kan prima zonder alcohol. Overdag dronk ik nooit en had ik er nooit behoefte aan, en ook nu heb ik echt helemaal nergens last van. Geen seconde trek in een borrel.
Maar als ik eenmaal ga drinken, dan weet ik niet meer te stoppen en giet ik mezelf vol.

Bij mij geldt dus ook letterlijk dat ik gewoon de eerste moet laten staan, en dan is er niets aan het handje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker gewerkt aan een buikdanstop. Paars. Erg mooi.
Vanavond testen.
Vanavond krijg ik ook mn kasteeljurk mee, die heeft een dansvriendin voor me gemaakt. Met van die mouwen tot aan de grond.
Die wordt ook getest :)
Heerlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik snap geloof ik wel wat je bedoelt Alf en dankjewel voor je uiteenzetting.
Al is er over Michiel de Ruyter toch wel een heel trots lied gemaakt dat nu nog steeds gezongen wordt, hoe hij zich in zijn blauw geruite kiel het schompes stond te vervelen aan 't grote wiel.
Maar ik heb het zelf ook wel een beetje hoor, dat "doe maar gewoon"-gevoel.
En dat is immers ook de verworvenheid van een tamelijk rijk volk, anders kun je je zo'n houding niet permitteren.
Maar goed, we raken off-topic.

Kennen jullie trouwens boeken van de neuroloog Oliver Sax? Hij heeft geschreven "De man die zijn vrouw voor een hoed hield" en naar een van zijn ervaringen is de film "Awakenings" gemaakt.
Sax is naar een eiland in de Stille Zuidzee gegaan, waar mensen een drank van een alleen daar groeiende wortel maken, waarvan ze de mooiste, zonderlingste diepte-ervaringen krijgen, zonder ooit een kater te hebben. En ongezond is het ook al niet. Kijk, dat zou ik nou ook wel willen.
De bereidingswijze is overigens wat minder smakelijk. De wortel moet een uur lang voorgekauwd worden, en dan met spuug en al opgedronken.
Nou ja dan blijf ik toch maar nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanjers ik heb echt behoefte om me helemaal laveloos wil zuipen en uit m'n dak te gaan. Merk toch dat ik er moeilijk tegen kan om iemand waar je van houdt, ten onder zie gaan. Hoop echt dat het bloedonderzoek maandag iets uit haalt. hoop dat ze zijn h,b gehalte eens goed na gaan kijken maar dit kan alleen omhoog als Jos meer gaat eten. Jos zei dat ik beter kon gaan omdat ik de hele tijd maar op de stoel zat en een beetje vooruit zat te staren. Heb weinig kontact met hem, maar als hij al zegt dat ik beter kan gaan, en hij weer in z'n bed is gekropen voelt dit niet goed aan. Merk dat het de ene keer zo is dat ik mee ga met z'n ellende en de andere keer afstand kan nemen. Daarin voel ik me sterk gegroeid, maar blijft pijn doen. Dat geeft een gevoel van wat kan ik nu eigenlijk serieus nemen. Als iemand beweerd altijd wel iets te mankeren. Als ik hoor dat zijn vader, in lichte maten, ook zo was, en Jos, zijn zuster en zijn ene broer, ook altijd wel van alles mankeren, ja wat moet je dan geloven niemand neemt hem dan nog serieus.. Zijn zus mankeert niets maar ligt ook de hele dag in bed en zegt, niets meer te kunnen. En de hele familie laat vallen. Is al 30 jaar op genomen in een inrichting, en ook daar weten ze niet wat ze mankeert Hoe is het mogelijk.;)
Ik wil me zo graag ff goed voelen. Maar ik ga niet drinken hoor wees gerust.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...