Spring naar bijdragen

Eerst AA


Joy

Aanbevolen berichten

JJ

Ik ben een trouwe bezoeker van de AA. Ze zijn verschrikkelijk belangrijke medestanders geweest toen ik wilde stoppen maar het nog niet zo lukt. Nu ben ik 15 maanden droog en ik ga nog altijd iedere week ernaar toe. Ze laten je zien hoe vreselijk het kan zijn als je drinkt zoals wij dat doen.

Je haalt het je op een gegevan moment niet meer in je hoofd om te drinken na al die verhalen.

De AA is voor mij een levensverzekering. (De uren dat je daar bent kun je alvast niet drinken:D)

Zoek een groep die je bevalt en ga ermee door is mijn advies.

Verder ben je goed bezig. De eerste stap is in ieder geval al gezet. De acceptatie dat je alcoholist bent.

Nu verder.

Liefs Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ans,

Dank voor je belangstelling. Gaat niet zo goed.... Gister toch weer gedronken, terwijl ik het niet wou, maar kon de stress van een heel weekend voor me niet aan. Missen van mijn ex kwam erbij etc etc etc etc. Geen excuses natuurlijk. Ik voelde me begin van de week zo sterk, nu is datnhelemaal weg! Als ik in de spiegel kijk denk ik bah, wat een bekend gezicht! Je wordt er niet mooier op! Nu had ik me voorgenomen vandaag eens goed de keet op te ruimen en bloemen voor mezelf te kopen, maar ben te brak en energieloos. Jammer, want ik weet dat je daar juist positieve energie van krijgt, doe het mezelf aan. Weer opnieuw zoeken naar die knop die om moet. Dat is in ieder geval een zinvolle dagbesteding denk ik! Waar ligt het toch aan dat ik zo zwak ben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heet nou verslaving JJ en zelfmedelijden achteraf is daar een onderdeel van.

En als je daar in blijft hangen, bevestig je je lage zelfbeeld en blijft drinken.

Dus ga alsnog dat bloemetje kopen voor het geld dat je vandaag uitspaart aan drank;

schrijf 3 kleine klusjes op en doe ze en voila; je kunt weer trots zijn op jezlef.

Zo simpel kan het zijn en zo simpel is het ook vaak.

Maar jij moet het doen! Niet lezen, oh ja en misschien morgen. Nu!:present::present::present::present::present: alvast een virtueel bosje ter aanmoediging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ,

Wat heb je al veel reacties gehad en gegeven. Welkom, ook van mij.

Zet hem op meid. We struikelen helaas allemaal soms, maar het belangrijkste is, dat je weer opstaat en het opnieuw probeert!

Veel succes daarbij en kom op het forum als je het moeilijk hebt. Het liefst vóór je gaat drinken.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi JJ!

Jammer meid, dat je toch weer voor de bijl bent gegaan gisteravond! Maar voel je niet schuldig, alles gaat met vallen en opstaan, ook dit...

Hoe gaat het nu met je, alweer een beetje opgekrabbeld of wil het nog niet zo?

Stuur me een p.b. als je wil "praten"...

Succes meid! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J.J. het is wat Jane zegt, zelfmedelijden daar schiet je geen ene moer mee op, het verlaagd je zelfbeeld en dat is weer een rede om.......... jawel te gaan drinken.

En die sterke J.J. is niet weg die is ergens op de achtergrond en die kan je zo weer naar boven halen hoor. En naar die knop zoeken hoeft ook niet, want die zit in jouw koppie, maar je moet hem wel omdraaien, en dat moet je ook zelf doen. Dus werk aan de winkel voor je J.J.

Kom op schouders eronder en gaan met die banaan. kijken wie er hier sterker is, J.J. of (vriend) alcohol.

En blijven komen hier, das heel belangrijk. als je dat niet doet dan zou je jezelf een loser kunnen gaan voelen en de moed laten zakken. Dat is een hele grote trigger.

Succes er mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben gelijk, weer opstaan en doorgaan! Vandaag kwam er niet veel uit mijn handen, maar morgen geef ik mezelf wat klusjes, even wat afleiding en rust.....vooral in mijn hoofd. Dan komt de kracht ook snelmweer terug hoop ik. Iedereen eennfijne nacht en morgen nuchter weer op! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag best een goede dag gehad! Stond met een rot gevoel op ook omdat ik mijn ex erg mis, maar besloten niet de hele dag te piekeren en flink wat klusjes gedaan waar ik tegenop zag. Toch tevreden erover. Kritiek moment was toen puberlief thuis kwam en het tot een woordenwisseling kwam. Ben zijn gedrag en luiheid erg moe....dus dat wil ik ook aan gaan pakken want dat is ook zo'n stressfactor aan het worden. Afijn, moest nog naar de winkel en natuurlijk kwam in mijn hoofd op.....zal ik een miniflesje wijn halen om te ontspannen.... Maar gelukkig zij mijn verstand nee en het kostte me niet eens zoveel meoite. Dus, best blij met deze dag en het feit dat ik morgen nuchter naar mijn werk ga. Hoop dat morgen weer een goede dag wordt, maar durf niet zo ver vooruit te denken.

Hoop dat julllie allemaal ook een goede dag hebben gehad!C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd Jane en dat geeft me best een goed gevoel, dus dat probeer ik vast te houden, wat komen er opeens een andere dingen bij je binnen als je nuchter bent he...... En ook al zie ik de toekomst best met "angst" tegemoet, tegerlijkertijd heb ik er zin in omdat ik weet dat het slechter nooi kan zijn! Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Live allemaal, gaat best ok hier maar moet ff filteren. Wordt allemaal teveel opeens. Kom nog terug op jullie vragen hoe ik het ervaar of bang voor ben... In het kort, schulden aanpakken en de rest wat je verpest hebt met drank. Moeilijk, maar kom er wel. Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ neem je tijd

maak de stapjes klein

dat geeft wat rust

en dan is het haalbaar.

Alles wat hier geschreven wordt is gemeend

en goed bedoeld, maar je hoeft niet wat met alles.

Filter idd, wat je aanspreekt is voor jou bedoeld, zoiets.

En je hoeft nergens verantwoording over af te leggen of je

verplicht te voelen. En toppie dat het best gaat, dat is het belangrijkste, toch?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Chrissy, gaat niet zo ok. Vrijdag ging weer mis en ben vanaf toen wel droog maar heel onrustig. Ga morgen gesprek aan met afkickkliniek, ik weet niet of dat de oplossing is.... Maar alleen lukt het niet. Mijn kracht is ook even totaal weg, komt ook wel omdat ik me heel goed realiseer wat een puiinhoop ik ervan heb gemaakt en wat ik allemaal kapot heb gemaakt. Dat valt niet zomaar weer te helen. Maarr hoe is het met jou? De eerste dag goed doorgekomen? Heb aan je gedacht! Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi JJ,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ben gistermiddag en avond niet meer op het forum geweest. Jammer dat je het zo moeilijk hebt, maar wel heel goed dat je het vrijdag wel weer opgepakt hebt!:present:

En JJ, je kracht is er wel degelijk: je komt hier en regelt van alles om van die k... drank af te komen! Je hebt vandaag dus een gesprek in een afkickkliniek, wat ongelooflijk dapper van je!!!

Dit soort dingen hebben toch hun tijd nodig, maar het gaat je vast lukken, hou vol!

Ik weet niet of je inmiddels weer pb kunt versturen, maar laat je snel weten hoe het in de kliniek gegaan is en hoe het verder met je gaat vandaag?

Liefs, Chrissy :heart: :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hier nog een alleenstaande moeder. Mijn 1e ex was zwaar alcolohist en heeft me meegesleept..langzaamaan wennend aan zijn tempo. Toen was het te laat. Toen 6 jaar alleen gewoond en drong het tot me door dat ik hetzelfde deed als hij. Drinken om mn ellende te vergeten. Ik woonde in Spanje en kwam terug in nederland na 20 jaar Spanje. Met 3 kinderen en 2 koffers, dan ben je wel heel zielig natuurlijk. Brijder gedaan. Hielp wel maar niet genoeg. Nu ben ik weer 2 jaar opnieuw (te snel)getrouwd en kwam vorig erachter dat mijn huidige man loog over geld, gezondheid en niet zo geweldig was als ik had gedacht. Nu gaan we dus weer scheiden, drank speelt ook weer mee en nu wil ik er voorgoed af. Voor mezelf. Ben bezig met online jellinek..of het helpt? Hoop dat het genoeg is ..kan hooguit 2 dagen zonder dan denk..ach 1tje wel verdiend nu. Fout natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ,

Een mislukte start hoeft nog niet een mislukte poging te zijn. Met roken en met drank, ach we weten allen hoe vaak dat mis ging.

Het weggooien van de rest van de fles is geen optie, deze dag gewoon vergeten en morgen een volgende start. Hetzelfde als weinig of niets in huis halen, je peuken ineens spontaan door de toilet. Je weet zo weer buiten de deur wat te halen hoor!!

Ik zweer zelf bij refusal. Werkt voor mij uitstekend, mits je het serieus aanpakt. Ik moet elke ochtend om negen uur een pilletje in bijzijn van hulpverlener slikken. Kan ik dus 3 dagen daarna niet drinken, of wordt onwijs misselijk ( een keer meemaken en dan laatste het wel uit je hoofd). Omdat ik gewoon een sociale drinker wil zijn, leggen we agenda erbij en soms sla ik dan een dag of 2 over om dat ene feestje (vakantie, ski, carnaval) wel te kunnen drinken. De volgende ochtend is het dan wel meteen weer melden en juist dat ik voor mij de goede trap.

Het grote schrikbeeld om nooit meer te kunnen drinken is dan ook meteen verdwenen en dan ga je makkelijker tot deze stap over is mijn ervaring.

Succes en hoop dat je hier wat mee kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...