Spring naar bijdragen

Mijn issue met drank...

Dwab

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Volgens mij wijkt mijn verhaal nogal af. Het is niet dat ik geen dag zonder drank kan. Sterker nog ik drink vaak dagen achtereen niet. Ongeveer 2 a 3x per week ga ik los en dan kan ik geen maat houden. Dat is eigenlijk mijn grootste probleem, waar ik vanaf wil.

Ik heb mezelf aangeleerd om thuis niet te drinken. Wel ga ik de laatste acht jaar veel uit. Waar anderen gezellig een paar drankjes kunnen drinken is het bij mij altijd gelijk zuipen. Er gaat dan een knop om en ik heb mezelf niet meer in de hand.

Het komt regelmatig voor dat ik mezelf voor schut zet, of negatief gedrag vertoon naar anderen. De volgende dag voel ik me daar erg slecht over. Ik schaam me als ik door anderen geconfronteerd wordt met mijn gedrag. Soms kan ik het me niet eens meer herinneren. Ik heb het gevoel dat ik niet trouw ben aan mezelf. Mijn katers duren ook steeds langer. Ik voel dat het me niet alleen lichamelijk afbreekt, maar ook psychisch. De volgende dag heb ik last van angstaanvallen en vertoon ik me het liefst niet in het openbaar. Als dat wel moet, dan voel ik me zeer ongemakkelijk. Vaak drink ik dan wat om me toch weer ok te voelen.

Dat is ook mijn grootste ding met drank, dat ik het als medicijn gebruik, als sociaal smeermiddel. In gezelschap voel ik me namelijk snel ongemakkelijk en opgelaten. Het liefst zit ik thuis met thee en een boek, maar mijn sociale omgeving is zeer actief met feestjes en daar komt altijd veel drank bij kijken. Ik vind het moeilijk om nee te zeggen...

Nouja, dat is het zo'n beetje. Ik ben - denk ik - geen alcoholist, omdat ik drank niet dagelijks nodig heb, maar toch heb ik een probleem met drank. Ik voel me er gewoon niet prettig meer bij, ben het zó beu! .... Ik zie iedereen ook maar doorgaan en denk vaak: waarom eigenlijk? wat heeft het voor zin? elke nacht is hetzelfde... elke kater voelt weer als een hel. Waarom doe ik mezelf dit steeds aan...?

Ik hoop hier medestanders te vinden die me begrijpen...

Liefs Dwab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Dwab, welkom op dit forum.

Je verhaal wijkt voor de één misschien af, maar er zijn er ook die zich heel duidelijk in je verhaal herkennen. Ikke namelijk voor een groot deel. Natuurlijk hebben we allemaal wel privé redenen om te drinken, maar het gevoel drank nodig te hebben, of dit nu dagelijks is of zéér regelmatig in bepaalde omstandigheden, en je daar niet gemakkelijk bij voelen, is nou net de reden waarom de mensen hier zich hebben aangemeld.

Verslaving is voor mij datgene wat me steeds weer doet drinken, ook al weet ik dat ik er geen goed aan doe, ook al weet ik dat ik mezelf aan het vernietigen ben, ook al weet ik dat ik mijn omgeving aan het vernietigen ben. Als ik éénmaal één glas gedronken heb, kan ik niet zeggen: Dat was lekker, hier laat ik het bij. Ik ga door tot ik niet meer kan, of in het gunstigste geval tot het op is.. Drank gaf me het gevoel de wereld aan te kunnen, nam mijn angsten en verlegenheid weg, maakte me zekerder van mezelf, zelfs overmoedig.

Dat eerste glas kan ik nog wel uitstellen als ik dat wil, maar niet afstellen. Er komt altijd een moment dat mijn verslaving sterker is dan wat ik met de grootste en sterkste wil voor elkaar denk te krijgen. Toch sta ik nu al een tijdje droog. Niet zozeer omdat ik dat nou wil, maar omdat ik aan het leren ben het leven aan te gaan zonder de verdoving van alcohol.. En nog steeds kom ik momenten, situaties, mensen tegen die ik liever niet tegenkom, maar ik leer om te accepteren dat de wereld niet veranderd door ervoor te vluchten in een roes.

Ook leer ik dat ik niet hoef te zijn, en ook eigenlijk niet kán zijn, wat ik denk dat anderen vinden dat ik zou moeten zijn.. Ik leer te worden wie ik ben, ik sta open voor veranderingen en luister naar hoe anderen mij zien. Ik kan heel goed de mindere kwaliteiten bij een ander zien, maar die van mezelf niet..(splinters en balken in ogen..) daar heb ik dan weer de scherpe blik van anderen voor nodig.

Door kritiek van anderen niet meer meteen als een afwijzing, een terechtstelling te zien maar als een spiegel om mezelf op een eerlijke manier in te bezien, en door bereid te zijn mezelf te veranderen, kan ik steeds meer van m'n ego afpellen, m'n ego dat was opgebouwd uit gedachten hoe ik zou moeten zijn, kan ik steeds meer de maskers laten zakken waar ik me achter verschuil. Ik heb steeds minder de drang om mijn gevoel aan te passen aan wat ik denk dat wenselijk is voor de mensen om me heen. Ik hoef me niet meer te verschuilen in de schijnwereld die de alcoholroes me gaf, iets wat godsonmogelijk is, want ook onder invloed maak ik deel uit van de werkelijkheid..

Het gevoel anders te zijn dan anderen ken ik maar al te goed.. Het grappige is dat ik van bijna iedereen hoor dat ie denkt anders te zijn dan anderen, verslaafd of niet... dus wat dat betreft zijn we toch (bijna) allemaal hetzelfde.

Ik hoop dat je bereid bent te veranderen. Je kunt hetzelfde blijven en je drinkgedrag veranderen, maar daar maak je het jezelf niet makkelijk mee. Ik heb zelf ervaren dat de minst makkelijke weg: jezelf veranderen, uiteindelijk de makkelijkste is omdat hierdoor de behoefte (lees noodzaak) om te drinken weggenomen wordt..

Groetjes en geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dwab,

Van mij ook welkom hier op het forum. Volgens mij is iedereen die problemen heeft met alcohol, een alcoholist. We hebben het allemaal op een andere manier, maar problemen hebben we en dat moeten we erkennen. Wat dat betreft is de eerste stap voor jou nu gezet: je bent hier gekomen.

Ik gebruikte alcohol ook als zelfmedicatie. Ik heb chronisch pijn en de drank maakt dat, natuurlijk alleen op dat moment, dragelijker. De volgende dag voel ik me dan heel schuldig en ik heb dan mijn beloftes aan mijn partner weer verbroken en vind mezelf waardeloos en noem maar op.

Je kunt ervan opaan, dat het patroon waar jij in zit niet uit zichzelf doorbroken wordt. Als ik het heel cru zeg heb je eigenlijk maar 2 opties. Of je moet nu aan jezelf gaan werken, òf je gaat door, verliest op den duur alles en gaat dan alsnóg aan jezelf werken. Van beide categorieën zijn hier vele voorbeelden te vinden.

Heb je al nagedacht over hoe je het aan gaat pakken? Er zijn allerlei instanties die zich bezighouden met versllavingszorg, zoals de Jellinek, de Brijderstichting, Tactus enz.

Je kunt ook kiezen voor een internetbehandeling door Tactive, via deze site. Ik heb dat gedaan, omdat ik minder gemakkelijk erop uit kan voor afspraken. Je krijgt een hulpverlener toegewezen en je houdt een alcoholschrift bij. Geleidelijk aan leer je ontdekken wat de voor- en nadelen van drank zijn, waarom je drinkt en hoe je dat patroon kunt veranderen. Het werkte bij mij echt als steun in de rug.

Hoe je het ook aan gaat pakken: ik wens je heel veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

We hebben hier een dagdraad, ditjes en datjes, en daar zijn bijna altijd wel mensen die je kunnen steunen als je het moeilijk hebt, of je vragen beantwoorden. Bij Tips en adviezen staan allerlei tips e.d. Je moet er wel rekening mee houden dat dit een openbaar forum is, dus iedereen kan meelezen. Als je iets persoonlijks wil schrijven kan dat via een persoonlijk bericht (pb) icoontje 2e van rechts bovenaan.

Zet hem op!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dwap,

Als je om een of andere rede het gevoel hebt, drank nodig te hebben ook al is het niet iedere dag ben je voor mijn gevoel alcoholist. Alleen wanneer je een drankje drinkt omdat je het lekker vind maar na 2-3 glazen kunt stoppen zonder daar moeite mee te hebben, dan wordt het anders.

Kijk eens hoeveel reden je opnoemt waarvoor je de drank (denkt) nodig te hebben? Dat is nog al wat hé? Niet iedere alci drinkt iedere dag of ligt laveloos in de goot.;)

Die angstaanvallen zijn hoogstwaarschijnlijk het gevolg van het drinken. Dat verdwijnt hoogstwaarschijnlijk als je stopt. Wil je stoppen of gaan minderen. Heel belangrijk om te weten voor jezelf.

Welkom op ons forum en ik hoop dat jij een tijd krijgt waarin je de alc. niet meer nodig hebt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor jullie snelle reacties. Ik denk dat ik me inderdaad moet gaan beseffen dat ik een probleem heb met alcohol. Het is zo makkelijk om dat te ridiculiseren... Steeds besef ik het me wel even, (op momenten dat ik net iets doms heb gedaan), maar al snel denk ik: 'ach, het valt wel mee... ' Zeker omdat het om me heen ook zo vaak gebeurd, ik ben de enige niet. Daardoor lijkt het minder problematisch... Terwijl eigenlijk het feit dat ik me in die kringen begeef juist veel zegt over mijn situatie.

Afgelopen week heb ik als een soort test niet gedronken. Nou... wat ik al over me heen heb gekregen...

Woensdag had ik een etentje met een goede vriendin, tijdens het eten heb ik haar verteld dat ik even niet meer ging drinken met de reden erbij en zij was begripvol etc. maar na het eten gingen we nog even wat drinken in een kroegje en had ze -zonder nadenken zei ze zelf - bier voor me besteld, deze was al getapt, dus zelfs toen ik zei: nee, dat wil ik niet, keek ze me aan, zo van: ja hallo, hij is al getapt, je kan niet meer terug. Toch voet bij stuk gehouden.

Donderdag had ik een feestje en voelde me zwáár ongemakkelijk tussen al die dronken mensen. Wist me geen houding te geven. Het was net alsof iedereen een goede tijd had en ik stond daar maar een beetje alleen-ig. Het voelde alsof mensen zich van me afkeerde, ik kon geen normaal gesprek voeren voor mijn idee.

Vrijdag en zaterdag had ik ook borrels en feestjes staan, maar ik ben niet gegaan. Ik hoorde van alle kanten: waarom ben/was je er niet? Ik vertelde eerlijk dat ik even niet zo'n behoefte heb aan feestjes. Ze vonden me 'saai'...

Zondag (gisteravond) uit eten met mijn familie. Begon al thuis bij mijn ouders: wil je een glaasje wijn? Ik: Nee, dankje. Moeder: maar het is een heel bijzondere wijn, blalalabla, dus ik: nee, dankje, doe maar appelsap. Ze gíng er maar over door. Later bij het eten opnieuw een heel gezeik omdat ik niet gezellig meedronk van de fles. Daarna nog naar een kroegje, weer dat gedoe... ik wist op een bepaald moment ook geen ander drankje meer te verzinnen (die rondjes gaan zo snel...) en begon moe te worden. Om half 12 ben ik weggegaan en ook dat vond mijn familie weer saai en ongezellig....

Pffff.... ik weet het even niet meer. Wil wel doorgaan met niet-drinken, maar op deze manier valt het me erg zwaar. Het is vooral die sociale druk continue, alsof drank een vereiste is voor gezelligheid.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel heel knap gedaan Dwab echt. Mijn compliment zeg.

Ja natuurlijk ben je dan ongezellig. Toen ik nog veel dronk vond ik het ook fijn als mensen mee dronken. Zoiets van, dan ben ik niet alleen verkeerd bezig. Een ander doet het ook.

Wat ik vaak deed toen ik besloot te stoppen was feestjes en zo zo veel mogelijk vermijden.

Juist omdat het in het begin vreselijk moeilijk kan zijn om "nee"te zeggen. En het werd bij mij alleen maar moeilijker naarmate ik wat langer gestopt was.

Tot ik me op een gegeven moment besefte dat ik heel trots op mezelf kon zijn. Ik had het toch maar ff geflikt om nee te blijven zeggen.

Ik had de volgende dag geen kater en stond heerlijk vol energie op. Terwijl die anderen die mij die dag daarvoor hadden aangemoedigd om mee te doen, zich hoogstwaarschijnlijk heel rot voelde.

Heb je ook al op onze dagdraad gelezen? Dat is onze virtuele huiskamer zeg maar. Daar zitten we het meest.

Zin om daar te komen? Dat is bij ditjes en datjes de dagdraad.

O ja en nog iets, misschien kun je jezelf beloven dat wat er ook gebeurd, en lukt het niet zo goed, je blijft schrijven hier.

Het lukt vaak niet in een keer maar zolang je blijft werken aan je verslaving is het goed.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje: Ik snap de reacties ook wel... Zo ben ik zelf ook. Ik kan zelfs echt boos worden wanneer iemand na 5 biertjes zegt: ik moet er vandoor. Niet dat ik dan daadwerkelijk boos op diegene wordt (ik vertoon alleen maar sociaal wenselijk gedrag), maar van binnen ben ik wel boos. Zo van: waarom ga je dan met me drinken, als je na 5 biertjes stopt? Het bégint nu net leuk te worden! (vreselijk toch eigenlijk?....)

Ik moet nu echt weer even aan de slag, dus heb geen tijd om nu in de virtuele huiskamer te gaan kijken, maar ik zal vanavond hier even wat beter gaan rond speuren! Fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed. Je hebt de afgelopen week duidelijk voor jezelf gekozen en niet toegegeven aan wat anderen van je verwachten.. Tuurlijk zal je omgeving even raar opkijken als je ineens anders doet dan ze van je gewend zijn. Maar net als jij zullen ook zij een nieuwe weg moeten vinden.

Saai is zo'n begrip wat zwaar overschat wordt. Als je maar even anders doet dan de rest ben je saai.. als je niet meedrinkt ben je saai.. Ik kan voor mezelf nu zeggen dat er niets saaier was dan dronken door het leven gaan, niets saaier dan me te verheugen op de effecten van alcohol,niets saaier (en vermoeiender en frustrerender) dan constant achter mijn eigen beloftes aan te rennen. Kortstondig was er -als ik onder invloed was- het idee van dat ik interessant, leuk, geweldig was, dat ik sociaal was, dat alles was zoals ik dat graag wilde, maar altijd kwam weer de afknapper van nuchterheid, dat het leven helemaal niet leuk was, en ik al helemaal niet, dat ik me weer enorm aangesteld had, me weer van alles op de hals gehaald had, mezelf weer een stukje geïsoleerd had door een gevoel van schuld en schaamte op te bouwen, etc.

Plezier en geluk zit hem voor mij niet meer in (bijna) onhaalbare dingen, in dingen die ergens ver in de toekomst zouden liggen (als ik dit en dat... dan zou ik erg gelukkig zijn..) Plezier en geluk ervaar ik als ik tevreden ben met wat ik nú heb, als er serieus naar me geluisterd wordt (vooral door nuchtere mensen), als ik iets voor een ander kan doen, als ik me niet hoef te bewijzen door dingen te doen die eigenlijk m'n petje te boven gaan, maar als ik mezelf al bewezen heb door gewoon ergens aanwezig te zijn of door gewoon iets gedaan te hebben of te doen.

In het begin was het zwaar, vooral voor mezelf. M'n sociale omgeving viel het al heel snel niet meer op dat ik niet meer dronk, tenminste niet in de zin dat ik niet "gezellig" meedeed. Het viel ze wel op dat ik een ander, beter mens werd. Degenen rondom mij die in mij een excuus vonden om zelf lekker door te zakken (was zelf ook zo) zijn uit mijn wereld verdwenen of hebben mij geaccepteerd zoals ik nu ben. Degenen rondom mij die schade ondervonden door mijn drinken zijn alleen maar blij..

Voor mij geldt:

De makkelijkste weg is gewoon door te gaan met drinken en klagen dat het leven van een alcoholist zo zwaar is.

De tussenweg is te stoppen of te minderen met drinken en je leven lang te blijven vechten tegen alcoholmisbruik.

De mooiste weg is de wereld veranderen, daar waar ik kan: bij mezelf.

Nog meer groetjes en nog steeds geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Mooi gezegd kippenvel!!

De mooiste weg is de wereld veranderen,daar waar ik kan:bij mezelf.

Ik zie het ook zo en werk er keihard aan!!!

Dwab....super, super knap hoe je nu bezig bent.

Weet je het is alleen maar jaloezie van je omgeving dat jij het bij fris houdt.

Diep in hun hart willen zij ook genieten zoals zij dat deden toen ze nog kinderen waren. Dus ZONDER DRANK.

Echt , zelfs je moeder is jaloers op je nuchtere hoofd.

Ik heb ook moeten knokken en maar uitleg geven aan familie en moeder dat ik het bij spa hield.

Blijf bij jezelf.

Jij drinkt niet, klaar.

Houdt die knop vast en ga niet twijfelen.

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Kohtje voor je waardevolle post. Ik heb er echt wat aan hoe jij tegen de dingen aankijkt.

Tine, dankjewel, ik doe mijn best, maar het lijkt me op dit moment erg zwaar om dit mijn héle leven zo vol te houden... het voelt een beetje alsof ik mezelf voor de gek hou...

Nancy, jij ook bedankt voor het verwelkomen, ik zal eens even gaan kijken bij de ditjes en datjes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eens gaan zoeken in de bib, Tine, bedankt voor de tip!

GewoonErik: ja zo is het precies... ik heb het gevoel dat mijn situatie niet ernstig genoeg is om bijvoorbeeld naar een hulpdienst te gaan, maar wel ernstig genoeg voor mezelf om er serieus iets aan te willen veranderen.

Vandaag dag 9, ik voorzie geen risico's vandaag, lekker mijn vrije dag, misschien nog even schaatsen, ik voel me goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dwab welkom en wat ben je goed bezig zeg.

Wees alert op het euforisch gevoel dat je wijs

kan makern dat je er nu wel mee om kan gaan,

dat gevoel hebben velen hier gehad; weersta je het dan

ben je echt een grote stap verder. Ga je voor de bijl dan is het

voorwerk niet weg, maar meteen weer op 0 anders is je gewoonte weer

geactiveerd en wordt de uitglijder een terugval. Hoe langer je sterk blijft

hoe makkelijker het wordt. |Het valt me wel op dat je je wel erg met drinkers hebt omringd.

ff afstand daarvan als je het zwaar vindt worden, kan geen kwaad.

Ik denk dat je hier goed op je plek bent en hoop je nog vaak te lezen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dwab,

ik ben sinds vandaag nieuw op het forum.. ik weet nog niet helemaal hoe t werkt maar de 2e topic die ik lees is van jou.

Heb precies het zelfde! 1 a 2 avonden per week compleet 'los', heb ook totaal geen rem om te stoppen wanneer het nog leuk is.

9 vd 10 keer doe ik dingen waar ik nuchter niet achter sta, in mijn geval vind mijn omgeving het vooral grappig.

Maar ik heb de volgende dag vaak wel een vreemd gevoel, omdat ik de letterlijke situatie nauwelijks kan herinneren.. en me daarom al schaam en me ook af vraag of ik moet zou moeten schamen voor de vorige avond.

Ik verheug me ontzettend op de vrijdag om gezellig een wijntje te mogen drinken alleen worden het er meestal rond de 10 ofzo..

En vaak na nr. 5 kan ik me niets meer herinneren.

Het leven zonder die 'wilde' avondjes lijkt me erg heftig, want idd is het een lekker roesje (medicijntje)..

Het lijkt me trouwens ook echt erg saai, het roesje vd week is toch een soort kers op de taart (op het weekend)

Bij deze je bent zeker niet de enige hiermee..

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He futurioza, dankjewel voor je reactie! Jouw verhaal klinkt idd bekend! Mijn omgeving vindt het ook wel grappig hoor, meest van de tijd. Vaak is iedereen ook wel ongeveer op hetzelfde niveau van lamheid. Toch heb ik 't idee dat ik mezelf net wat vaker voor schut zet of bezeer, ik ben zelfs één keer bijna doodgegaan, nog niet erg lang geleden. Moest met een ambulance worden opgehaald etc... dan begin je je eigen beoordelingsvermogen toch ernstig in twijfel te trekken...

Ben jij van plan te stoppen? Je klinkt nog wel erg positief over je wilde avondjes en het lekkere roesje...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dwab,

Zag je al voorbij komen op de dagdraad. Wou even welkom zeggen hier.

O, o, o, wat een herkenning je verhaal!

Bingedrinken een paar keer per week, drank als sociaal smeermiddel, en de genante situaties gaan op den duur van kwaad tot erger. Om over lichamelijk letsel maar te zwijgen. Of je het nu alcholisme noemt of niet, feit is dat sommige mensen geen rem hebben met drank. Geldt voor mij ook, wat drank betreft geldt maar 1 ding: MEER.

Tot het licht uitgaat.

Ik ben ruim twee maanden geleden helemaal gestopt, na een heel lange periode van vallen en opstaan. Ik heb ook de nodige aanpassingen moeten doen qua sociaal leven want in mijn kring van intimi wordt ook (te) veel gedronken. Na de eerste weken accepteren mensen het wel van je dat je bent gestopt en bieden ze je vanzelf fris of thee aan ipv alcohol.

Als je wilt minderen of helemaal stoppen dan kan ik je zeker de internetbehandeling van Tactive aanraden. Ik ben nu met het laatste traject bezig. Het moet echt uit jezelf komen, het is geen wondermiddel, maar het helpt je je eigen drinkgedrag in kaart te brengen en reikt je handvatten aan om dingen te veranderen. Misschien is het ook iets voor jou?

Heel veel succes! En mocht je willen babbelen over hoe om te gaan met jouw stoppen en de reacties van anderen daarop, het ligt mij nog erg vers in mn geheugen.

Groetjes,

Ans:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Ans, dankjewel voor je reactie! Ik zal eens kijken naar die internetbehandeling! Dat sociale aspect is wel het lastigste inderdaad. Tot nu toe heb ik elke dag wel een afspraak of uitnodiging gehad om te gaan drinken... Tot nu toe gaat het me goed af om nee te zeggen! Dag 12 voor mij vandaag en nog steeds geen alcohol gedronken en ook geen zin in, het lijkt erop alsof er een knop is omgegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Dwab,

Ik mijd nog steeds (te) moeilijke situaties als me dat zo uitkomt.

Met vriendinnen spreek ik vaak overdag af ipv een drankje in een cafe te doen.

Ik stel ze nu bv voor te gaan high tea-en.

As za heb ik wel een etentje bij een vriendin, we hebben een soort eetclubje eens in de 6 wkn, en dat wordt mss ff moeilijk. Nee zeggen lukt wel, en als ik trek krijg dan neem ik snel een slok fris, dan verdwijnt het.

Als jij 's avonds een afspraak hebt en ze bieden alc aan dan kun je ook zeggen 'Vanavond ff geen drank, geen trek/beetje last van mn maag'. Dan kun je de keer er op makkelijker zeggen 'Bevalt me eigenlijk wel, even geen drank'. Zo wennen 'ze' er ook geleidelijk aan.

Wat ik nu wel eens lastig vind, als ik bij mn familie op visite ben en de drank vloeit rijkelijk, dan zit je er tussen met je nuchtere hoofd als iedereen jolig wordt.

Ik probeer er dan maar de humor van in te zien, en blijf niet te lang plakken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Ans,

Dank voor je bericht. Ik mijd nu ook (tijdelijk) de moeilijke situaties. Voelde me op een feestje toch niet zo meer thuis en voelde daar sterk de drang om iets te nemen. Logisch ook, want dat is gewenning. Heb ook steeds afspraken gemaakt met mensen in situaties waar normaal geen drank bij komt kijken. Lekker uitgebreid lunchen idd, of een high tea is ook héérlijk! Ik merk dat ik mijn vriendinnen eigenlijk beter kan spreken onder een broodje met jus d orange, dan in die eeuwige kroeg waar we tegen elkaar moeten schreeuwen!

Dus 't wel al wel een beetje,

Liefs Dwab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...