Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 januari 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Igor:
Sterkte meis...

Snoepje:
Iets ertegen gaan doen helpt het beste, maar is misschien makkelijker gezegd dan gedaan...
Mij helpt het om bij zo'n bui even flink los te gaan in het huishouden, dan ben ik in ieder geval tevreden over hetgeen ik gedaan heb en waait de bui vaak over.

Ik moet nu haast maken, fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor weer de fout in gegaan??? Om moedeloos van te worden zeg. Ik blijf mezelf afvragen hoe dat nu toch komt. We weten dat we ons de dag daarna vaak zo beroerd voelen en toch drinken we.
Ik weet wel dat ik die wetenschap gewoon langs de kant zette. Alcohol was belangrijk voor me en wat de dag daarna bracht, och dat zal allemaal wel mee vallen. Totdat die dag er was. Dan denk je, hoe heb ik zo stom kunnen zijn.
Onbegrijpelijk wat een verslaving toch doen. Nou heel veel sterkte meis.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen.....
Helemaal mee eens met Bolletje...de dag darnaa is altijd een rot dag...je voelt ellendig en doe je niets...zonde van de dag....
Ik probeer altijd te denken: ga ik morgen verpesten voor 2-3 uurtjes van "" plezier"" ....nee het is niet de moeite waard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Susan. Ja en soms ben je dan zo sterk om inderdaad niet te drinken maar de meeste tijd was ik toch erg zwak en dronk tegen beter weten in. Ja dat heet verslaving, en ik probeer er dan altijd achter te komen wat dat nu precies is. Maar ik denk dat ik er nooit achter kom. Gewoon niet drinken, is de enigste oplossing, maar vaak was ik niet sterk genoeg.
Met Refu. ben ik het gelukkig wel geworden. Dat is twee keer per week een halfje, en als ik dat ingenomen heb, komt er altijd een zalige rust in me.:heart:
Ga je vandaag nog iets leuks doen voor jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje: je moet doen wat je moet doen, wat voor je werkt...zo doe ik het ook.
Vandaag moet ik werken, man lief is jarig maar we gaan op vrijdag vieren, hij wordt 40!!! Ik ben jarig volgende maand dus we hadden besloten om een gezamelijk cadeu te kopen, we hebben een plasma tv gekocht, we hadden nog van de grote lomp t.v....we zijn blij met ons cadeu, we hebben veel plezier mee want we houden van films kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, wat ik heb gemerkt dat als je in die put zit met het gevoel dat het niet uitmaakt,
je wel moet drinken om dat rotgevoel weer tijdelijk weg te krijgen. Maar je blijft jezelf
muurvast zetten in een negatieve cirkel, elke keer weer als je drinkt, zelfs als ik dacht
dat ik me goed genoeg voelde om te kunnen drinken.

Ik moest hoe dan ook weg uit die negatieve cirkel, de enige ontsnapping voor mij was niet drinken.
Pas daarna kon ik aan mijn zelfdestructieve neigingen, eigenwaarde etc. gaan timmeren.
Hoe langer ik bleef drinken hoe erger mijn wat-maakt-het-allemaal-uit-gevoel werd omdat
met elke leeggedronken fles ik dat negatieve gevoel bevestigde. Door dat gevoel niet langer
te bevestigen met drank kon ik langzaam wegkruipen van die negatieve spiraal en kan ik
het tegenovergestelde doen van (emotionele) zelfvernietiging, namelijk opbouw.
Het voordeel hiervan is, vind ik, dat die opbouw zich zelf ook bevestigd, de ene positieve waarde
kan leiden naar de volgende en de neiging om destructief te willen zijn neemt af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen alllemaal!

Herken het heel goed zoals Igor het aangeeft, zo gaat/ging het bij mij precies zo.
Ben het ook wel met jou eens Dhen, maarja, zie eerst maar eens uit die cirkel/spiraal te komen.......

Tom: heel veel sterkte en succes straks!
Laat je weten hoe het is gegaan?

Heb me gruwelijk verslapen zeg, pfffffoei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wowww...Bol, zie nu je schilderij pas; wat MOOI!
Ga je er vandaag weer aan werken?

Moet ff opschieten nu zeg, heb om 11 u met vriendin afgesproken en wil eerst ff langs t crematorium, kijken hoe t met de hyacinthen is en kaarsje branden.
Vriendin stelde voor om te speuren maar het water komt hier met bakken uit de lucht dus hm, daar niet veel zin in. Dan maar kop koffie.

Latersssss!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor,
Wat ik net dacht toen ik las dat het weer mis ging:
Waarom ga je niet weer een tijdje weer drinken
met je volledige toestemming
en zonder een oordeel van goed of slecht?

Zolang ik hier nu schrijf ben je al aan het proberen,
dat móet wel een slecht gevoel geven,
en dat is nu net wat je niet kunt gebruiken.

Bij mij heeft dat wel gewerkt:
Zonder oordeel te mogen drinken.
En in die tijd wel hulp gezocht
om weer van mezelf te leren houden.

Mischien zou dat voor jou ook de weg zijn?
In ieder geval zou ik het je van :heart: e gunnen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Kore :heart:
Is misschien helemaal geen slecht idee voor Igor.
Bij mij (en heb dat ook bij anderen gelezen) dat het "niet mogen" de drang juist groter maakt, door die druk weg te halen ontstaat er ruimte...........het hoeft niet meer, je mag, je mag er ook zijn.
Vind het wel verdrietig dat Igor schrijft het vertrouwen in mensen steeds meer te verliezen.........

Hoef je niet naar de DA Bol? Echt een dag om lekker binnen bezig te zijn!

Ben wat paniekerig maja dat gebeurt vaak 's morgens. Heeft mn vriendin ook. Net of de werkelijkheid 's morgens harder binnen komt en je je alles tegelijk realiseert.
Het nest waarop ik zit te broeden (ja nog steeds) blijkt ook een paar loze eieren te bevatten.
Even hergroeperen dan maar vandaag. Kom wel steeds dichter bij mijn gevoel en wat ik werkelijk wil.
Nu niet te snel gaan en bij elke stap ff checken of het nog bij/van mij is.

Ga me klaarmaken voor de regn, dat is een werkelijkheid waar ik niet onderuit kan haha.
Ja: een paraplu!!!
Nu nog een levensparaplu uitvinden :angry:

Iedereen een goede dag gewenst;
good goan
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...