Spring naar bijdragen

zondag 13-02-2011


Max72

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik denk Wijfie dat daar ook een beetje het probleem ligt. als hij agressief wordt dan worden jullie bang. Het zou zo kunnen zijn dat hij jullie daarmee manipuleerd. Hij is de baas. Erg vervelend en ik voel heel goed dat jullie met je rug tegen de muur staan, en niet verder kunnen zo.
Maar is er dan niemand die wat adviezen heeft voor jullie? is het nu niet mogelijk dat ze iets kunnen doen aan zijn agressieve houding? Er moet toch hulp zijn voor jullie en hem?
Er zal toch wel een methode zijn wardoor hij anders gaat reageren? zo blijft het een onhoudbare situatie.
Hebben jullie nog meer kinderen of is hij enigst kind?
en waar is het fout gegaan in de opvoeding?

Har. luilak:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo...hoop niet dat ik nu ergens inbreek want ik heb nog niets gelezen.
Mocht ik wel ergens invallen: negeer me maar;)
Kom even goedemiddag zeggen. Vanmorgen lekker uitgeslapen, hardgelopen en gebadderd. Nu fris en fruitig achter de pc.

En nu zal ik eens bij gaan lezen, hoop dat het goed gaat met iedereen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, het lijkt me voor niemand erg zinvol om steeds terug te grijpen naar het misbruik.
Jij/jullie zijn in het hier en nu.
En als je dat steeds aanhaalt als excuus voor zijn gedrag, dan ga je weer alles tolereren. En dat is echt nergens voor nodig. Je zoon is volwassen. Het is aan hem of hij hulp zoekt. Dat doet ie niet. In plaats daarvan maakt hij jullie het leven zuur. Da's ook een keuze. zijn keuze!
Maar brengt hem geen stap dichter bij een goede richting. Onthou dat asjeblieft. Betekent nl. ook dat als je niets doet, je over een jaar er nog precies zo bijzit. En dat wens ik je niet toe. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers,

Wat lees ik. Igor misschien aan de Refusal/Antabus. Dat lijkt me een goed idee. Het zal het je in ieder geval stuk makkelijker maken om de eerste te laten staan. Het is je zo gegund Igor.
:heart:

Jopie al wat opgeknapt?

Wijffie jullie moeten echt voor jezelf gaan kiezen. Hij is volwassen en moet zijn eigen hulp gaan zoeken.Jullie hebben hem toch niks gedaan. Waarom dan afreageren op jullie. Misschien is het wel goed dat het escaleert en hij gedwongen hulp moet zoeken. Zo komen jullie er niet uit.:huh: Ik wens je heel veel sterkte wijffie:heart:

Bolletje hoe is het met puckie?

Borretje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, mij helpt het om te kijken naar wat ik NU kan doen cq kan veranderen. Ik had afgelopen dagen een dipje wegens een onvoldoende die ik had gekregen voor iets. Niet dat ik normaliter moet huilen van een onvoldoende maar het maakte me dit x vreselijk onzeker. Op het hoe en het wat ga ik nu verder niet in.

Maar oude patronen staken onmiddelijk de kop op. Dus praat ik erover met mn lief, met mn sponsor en probeer te kijken naar wat er achter ligt. Welk oud gedrag triggert mij, waar heeft dat mee te maken en hoe laat ik dat los. En dan mn hernieuwde kennis en inzicht loslaten op de akties van NU. Dat klinkt mss simpel, zo heb ik het niet ervaren. Diep verdriet kwam even om de hoek kijken. Dat kan en dat mag.

En dat brengt me bij het Nu. Ik vind het moeilijk verantwoordelijkheid te dragen. Ik ben er nog niet helemaal achter waarom en hoe dat dan precies zit. Wel weet ik dat ik een keus heb gemaakt voor iets. En dat wil doen. Daar horen dingen bij. Zaken die ik moeilijk vind. Structureren is lastig voor me maar dat mag geen excuus zijn om alsmaar uit te stellen. Ik wil me soms graag achter anderen verschuilen maar dat gaat niet he.
Nou ja, dat gaat wel, maar het brengt me geen steek verder.

Dus wat heb ik nodig, wat kan ik doen om het nu aan te pakken. Welke lijnen kan ik uitzetten, waar heb ik hulp bij nodig en hoe ga ik dat regelen. Meer is er niet. Als ik blijf hangen in mijn verleden, en me steeds ga zitten bedenken hoe dingen toch zo gekomen zijn, helpt dat mij niet echt verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Bammie, Mupke en Dees.

Hier gaat het erg goed met Puck. Ik lach, ondanks ik niet zo'n hele fijne dag heb, heel vaak om haar. Het is zo'n eigenwijs dondertje.

Bam. hoe is het met jouw dieren? is die rolmops al wat gegroeid? en is het ook zo'n ondeugend ukkie?

Ikzelf vind het onderwerp sex. mishandeling erg moeilijk. Als ik kijk naar mijzelf hoe ik geprobeerd heb om alles wat ik vroeger mee gemaakt heb, heb willen weg drukken door de alcohol. Gewoon omdat ik niet naar mijn verleden durfde te kijken, het deed te pijn.
Ik denk toch dat het erg moeilijk is om, als je als kind sexueel misbruikt ben, dit onder ogen te durven zien.
Daarmee wil ik niet goed praten wat de zoon van Wijfie doet hoor maar ik weet ook dat pijn uit het verleden erg moeilijk is. Zeker als je als kind deze dingen meegemaakt hebt. Je kunt nog niet relativeren en maakt alles anders mee dan wanneer je dat doet als volwassene.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Beetje vroeg thuis vanmiddag.
LATex had een bespreking.
Niet erg hoor, ik vermaak me zo ook wel.

Beetje nare week geweest.
De computer op de zaak is al 2 weken stuk.
Alles draait op dat ding, dus is een ramp.
Hebben de comp. weggebracht voor reparatie, maar vanaf dinsdag niets meer gehoord.
Morgen maar weer bellen,Hoop niet op slecht nieuws:o

Moet weg bij een van mijn lievelingsadresjes in de thuiszorg.
Gemeente heeft een andere zorginstelling in de hand genomen, dus ik moet moven.
We hebben er nog alles aan gedaan, om het ongedaan te maken.
Maar niets hielp, en als clieent nieuwe hulp weigert, krijg ze nooit geen hulp meer is gezegd.

Ben van de week zelf weggegaan bij een van mijn particuliere adresjes, omdat ik het daar nooit goed doe, en altijd veel te weinig tijd krijg om mijn werkzaanheden af te krijgen.
Phoe, vond het heel moeilijk, maar heb toch dapper voor mezelf gekozen

Vanochtend 1.5 uur naar yoga geweest.
Dat doet me goed
Even ik, mezelf en naar de kern.

Wat een verhaal weer over alleen maar ikke,

Soothe;
Wat houd niet over man?
Toch geen moeilijkheden hoop ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wijfie

mag ik vragen hoe oud hij is

ik vind zolang ze in je huis wonen,,,moeten zich aan de regels houden
zoniet ga je lekker wat voor je eigen zoeken
en je woon met elkaar dus je doet allemaal wat
zeg gewoon wat je regels zijn en zoniet ga je weg
wordt die agresief dan bel je 112
mijn oudste is ook wel eens agresief naar mijn toe geweest
heb hem toch echt de deur gewezen..heeft toen een tijdje bij me ex schoonmoeder gewoond
later weer terug gekomen en toen is het niet meer voor gekomen
laat me door me kind niet bedreigen..dan hebben ze echt geen respect meer voor je
en dat moet er toch echt wel zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie jullie geven hem dat recht. Het is misschien een stomme vergelijking maar bij dieren gebeurd het heel vaak dat de ouders de jongere dieren het nest uitjagen om het zelf te gaan maken, en dat lukt. De kunst is om dat bij jouw zoon ook te doen, en daar heb je hulp bij nodig om dat in juiste banen te gaan leiden anders is het inderdaad wat vanmiddag Mupke (geloof ik) schreef, over jaren nog hetzelfde. Je kunt niet meer uitstellen meid, je moet er iets aan gaan doen.
Ik hoor niet anders van jou dat je zoon jullie leven als een hel maakt maar jullie laten het ook gebeuren.
Als je dat tegen jezelf gaat zeggen neem jij de verantwoording over jouw leven en jou en je man's geluk.
Ik heb geloof ik wel eens meer gevraagd aan je, zou het niet verstandig zijn om eens met een maatsch. werker of zo te gaan praten of met bureau jeugdzorg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dadelijk spare-ribs. Mmmmmmmmmm......

Bollie Bureau Jeugdzorg handelt niet meer als ze ouder dan 18 zijn.

Net met vriendin gebeld. Morgenvroeg gaat ze naar intake kliniek. Ze wil het nu zelf en ziet dat dit niet langer kan. Ze was eindelijk goed aanspreekbaar want ze had niet veel gedronken vandaag. pfff werd tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

Discussies met je zoon kunnen niet anders dan eindeloos en zonder resultaat zijn op dit moment.
Waar wacht je nu op?
Bij agressie kun je 112 bellen, ja en, iedereen kan 112 bellen.
Flikker die gozer en zijn vriendin er uit, desnoods met politie.
Ik begrijp best dat het je zoon is maar jij hebt alles al gegeven, alles geprobeerd, het is een keer op.
Hij is volwassen, hij heeft nu zelf de verantwoording over zijn leven...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...