Spring naar bijdragen

Maandag 4 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

G'middag allemaal
Zo ziek als een hond (griep of zoiets)
probeer er zometeen twee beschuitjes in te proppen
en dan weer naar bed denk ik (duurd bij mij meestal maar een dag of 2)
Kan ook niet anders, overmorgen met de vrouw de hele dag ziekenhuis.
Meniscus gaat eruit.
Veel plezier allemaal en geniet van het weer!!
Zo eerst maar naar bed denk ik
val in slaap achter de laptop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen:present:

Ik kom even melden dat ik nu aan mijn 4e week droog begonnen ben. Het gaat nog steeds goed, en krijg steeds meer zelfvertrouwen en mijn eigenwaarde gaat ook met sprongen omhoog.
Ik zie steeds meer de fijne kanten van niet drinken... de energie, de heldere ideeën in mijn hoofd, de levenslust. Genieten van de kleine dingen; de lente in volle gang... heerlijk.

Ik heb echt een gevoel van een kleine overwinning, al wil ik niet naar het euforische; dat heeft me ook weer heel diep laten vallen. Dat is een geniepige valkuil.

Tine, meid, kom op, we kunnen het! Gewoon doen; knop òm! Het is mij ook gelukt. Dag voor dag...
Niet teveel ineens willen, kleine stapjes brengen je verder dan van die grote sprongen, dat heb ik nu geleerd.

Max, van harte beterschap.

En jane; nog bedankt voor die bos bloemen gisteren bij de zondag-draad.:sun: LIEF!

Blondie, alles goed meid? Beetje gewend aan het nieuwe leven?
Ik gun je echt alle geluk van de wereld:heart:

Dus ik meld vandaag dag 22 droog en ik neem vandaag de eerste niet; om jouw woorden te gebruiken, Blondie:D

Liefs, tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met drinken heeft me niet gebracht wat ik had gehoopt tot nu toe
Ben haast drie maanden geleden gestopt en ben op dit moment zo ontzettend depressief
Ik heb ook vaak last van hoofdpijn veel last van me darmen en ontzettend moe en kan nog steeds niet goed slapen
En als ik sommige lees die al langer zijn gestopt wordt het er niet altijd beter op
Het depressief zijn vind ik nog het ergste, vind het leven zwaar op dit moment en helemaal nu na het overlijden van een goede vriend, en denk dan wat heeft het nou voor zin allemaal
Hij is ook maar 54 jaar geworden, altijd hard gewerkt niks verkeerd gedaan en daar ga je dan
Ik weet niet hoe ik uit dit dal kan komen,voel me zwaar depri en geen enkele vreugde meer en dat is eng, er kom steeds meer drang naar boven om te drinken,om helemaal los te gaan,en dat stemmetje zeg 1 keer maar om goed even te verdoven,ik wil hier uitkomen,ik wil weer kunnen genieten.
MAAR HOE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve snoep,

Die vriend komt niet terug,door weer te gaan drinken.
Rouwperiodes zijn er om doorgemaakt te worden, en niet om te verdoven, hoe hard dat ook klinkt.
Die nare gevoelens moeten er gewoon uit, dus huil,schreeuw, wordt even boos, maar ga het niet verdoven, want dan verwerk je het niet.

De vermoeidheid, kan ook komen van teveel stress,
Maar ook van verkeerd eten (suiker maakt heel erg moe) en |of te weinig bewegen.
Ga lekker de natuur in,
Fietsen, stevig doorwandelen.
Ik weet, ik heb makkelijk praten
Als je je rot voelt, heb je juist daar geen zin in.
Toch helpt het.
Echt!
Kom op meid je kan het!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Snoep,

Goed dat je je weer even laat zien.

Natuurlijk heb je nu verdriet en dat mag. Moet zelfs.

Maar denk ook nog even aan een paar uur voor je dat vervelende bericht kreeg. We hadden best even lol om Henk te grazen te nemen.

Als jij je hier nuchter doorheen slaat zul je trots op jezelf zijn. Je kan het.

Heel veel sterkte:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje meis,
helaas kun je dit stuk van je ontnuchteren niet overslaan,
en straks als het voorbij is, denk je maar goed ook, want
als het niks voorstelde wat is het dan waard? Je bent nu zover
gekomen, dat ga je toch niet weggooien nu:heart:
een poos terug waren Alf en ik ook op het punt waar jij nu bent, en Sara nog maar kort geleden,
en velen hier zijn er ook door gekomen. Het enige lichtpuntje nu is dat het gegarandeerd voorbij gaat.
En verder bepaal jij hoe je hier van leert. Welke helpende dingen maken jouw leven draaglijker,
leuker, lichter. Dat kan van alles zijn en zit vaak meer in kleine dingetjes dan in grote.
Schrijf maar eens helemaal van je af op de zuurpruimdraad van henk, kras een groot vel met wasco
terwijl je aan iemand denkt waar je ff een hekel aan hebt, stomp in een kussen met de muziek hard zodat je erbij kan schreeuwen of huilen, maar gooi het eruit.
Als je je olie laat verversen komt ook eerst de derrie bovendrijven. Jouw gevoelsleven is jarenlang verwaarloosd, logisch dat nu eerst de rotzooi bovenkomt. Als je hulp hebt, opzoeken, zo niet hulp zoeken.
Je maatje bestoken als je die hebt. En je kunt vast ook zelf wel wat bedenken.
Maar ga niet drinken. Je zult het jezelf niet gauw vergeven denk ik en als je hier door komt ben je echt trots. hier spreekt een ervaringsdeskundige, amen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gesprek ging erg goed. ik sprak mijn onrust uit over de borderline, en ze zegt: okay en legt de checklijst weg :)
verder gesproken en ze denkt dat ik complexe ptss trauma heb.
Kon haar wel zoenen, wat een opluchting.
dus nu ben ik blij en opgelucht want eindelijk hulp dan en goed ook. en ik word serieus genomen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indeed Jane, jeemig de peemig.
En zo prettig dat ze dingen gewoon snapt. ben vandaag ook flink de diepte in gegaan, en ze heeft me al wat hendels gegeven. Moet er nog wel goed over nadenken, maar dat geeft niet.
Er is nu weer een weg omhoog, en ik dacht werkelijk niet dat die bestond.
Ze snapt goed dat ik beschadigd ben in mn jeugd en dat dat dit ook nog eens extra moeilijk maakt.
Maar goed.
Vanavond komt een vriend wat spulletjes brengen, zo leuk, ik krijg steeds maar dingen van mensen. karma.
En nu ga ik verder met mn soul vacation. Heb een chill muziekje opstaan, net lekker gegeten en nu ga ik even op de bank tot de vriend komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bolletje: helaas, ja. Maar .. ik moet daarbij zeggen dat ik niet echt gestopt ben. Ik heb de moed niet meer om nog es .. de 10.000ste keer .. mezelf te beloven te stoppen om uiteindelijk de dag erna mezelf te bedriegen. Ik zou heel graag stoppen. Ik zie enkel voordelen. Daarom ben ik hier op dit forum. Ik probeer moed te verzamelen de knoop nogmaals door te hakken en ik weet dat het helpt. Vorige week stond ik op het punt een aantal dagen nuchterheid (door dit forum) door te trekken tot 'onbepaald veel dagen nuchterheid' (om het toch maar niet 'stoppen' te noemen). Maar woensdagavond ben ik uitgegleden om deze morgen als een scheepswrak wakker te worden. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik uit respect nooit inlog hier als ik onder invloed ben, laat staan reacties schrijf.

Iedereen een mooie dag verder,
Rae.
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae straf jezelf niet nog harder kerel. Natuurlijk doet het ontzettend pijn als je het gevoel hebt weer gefaald te hebben maar ik zeg zo vaak, je bent een mens en je mag fouten maken. Kun je niet proberen om te zeggen tegen jezelf dat dit misschien een aanloop is naar een alocholarm of vrij leven? Dan voelt het niet zo zwaar aan.
Weet je dat er medicatie bestaat waardoor het stoppen makkelijker gaat? Baclofen heten die dingen geloof ik. Ikzelf zit aan de refu.
Voor mij het makkelijkst omdat, als ik trek krijg, ik weet dat ik toch niet kan drinken dus die trek is zo weer verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond iedereen,nog 2 dagen en dan sta ik 888 dagen droog
Dit is ooit mijn streven geweest,maar ik denk dat ik maar gewoon doorga,nu zonder tellen
Gewoon blik op oneindig en genieten van alles wat er op mijn weg komt
Met een paar dagen,gaan we over naar een nieuwe levensfase
We worden opa en oma
Ben nog af en toe erg onrustig en ongedurig
Maar even een pas op de plaats en veel relativeren dan komt een mens een heel eind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...