Spring naar bijdragen

Donderdag 25 augustus


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Desi, een aneurisma hebben gehad of zelfs nog hebben is op zich al een heel angstig iets lijkt mij.
Zelf zou ik het gevoel hebben alsof er een tijdbom in mijn lichaam zit. Ik vraag mij af of je dat eigenlijk wel goed verwerkt hebt. Vooral in je hoofd lijkt me heel griezelig. Door gewoon alles te blijven doen boven je kunnen heb je jezelf niet veel ruimte gegeven om dat te verwerken.
Bovendien lijkt het me heel frustrerend om werk te moeten gaan doen wat eigenlijk beneden je niveau is.
En natuurlijk vraag je je af of je dat wel kan naast je normale leven. Je hebt al veel moeten inleveren.
Trouwens mijn ervaring is dat je van sommige ad heel depressief kan worden. Ben er zelf wel eens suicidaal van geworden. Ik zou dit goed in de gaten houden of het zo blijft anders toch contact opnemen met diegene die het heeft voorgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi,

Wat rot voor je dat je zo in een depressie zit. Ik weet hoe het voelt. Je hebt al een aantal goede tips gekregen. Misschien nog een aanvulling: heb je nog tijd om weer wat werkervaring op te doen met vrijwilligerswerk? Het vervullen van die taken geven je misschien meer zelfvertrouwen en je raakt ook weer gewend aan een werkritme. Je toekomstige werkgever kan bovendien zien dat je heel gemotiveerd bent.
Laten we hopen dat je snel weer aan de bak komt. Er zijn trouwens ook sollicitatietrainingen e.d. (bij het CWI?).

Konden we die zwarte bril af en toe maar eens verwisselen voor één met roze glazen hè.

Sterkte,

Lytse. :light::rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa@ Ik zit al 1,5 jaar in een re-intregratieproject. Alleen weet ik dit van mijn tekortkoming pas enkele weken dus we zijn altijd op het verkeerde traject bezig geweest. Net zoals het UWV.Ik moet dit nog gaan bespreken met hen.

Kohtje@Morgen heb ik een gesprek met een psych. die me hopelijk op weg kan brengen.


Op het moment ben ik lamgeslagen. Ik hoop dat dat de bijwerkingen van de AD zijn die nog over gaan.
Bedankt dat jullie ff naar me hebben geluisterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi hoi,

Moeilijk nog iets te zeggen na Kohtje.
Één van de steunpilaren, toen ik op het forum kwam.
Fijn je te lezen Koh.:present:

@Desi, sterkte vrouwtje.
Desi, een aantal maanden geleden kreeg ik ook een AD.
Nooit eerder had ik dat gebruikt.

Sertraline, wat ook goed op paniektoestanden schijnt te werken.
Inderdaad werden de paniekgevoelen iets minder na een week of zes.
Het pilletje kreeg dus volop de kans om in te slaan.
De aanloopklachten waren wel weg, maar ik kreeg er een scala aan andere klachten voor terug.
Dus weer gekapt.
In November zal ik er met mijn psychologe over praten.

Het is zeker niet zo, dat je meteen de juiste AD hebt.
Kijk het nog even aan en probeer anders een ander pilletje tegen de AD.

Nogmaals sterkte en uit ervaring kan ik zeggen, dat je beter kan
meebuigen, dan verzet geven.

En dat is niet eenvoudig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,
Heb gelezen dat ik niet de enige ben die een slechte nacht achter de rug heeft.
De nacht ervoor had ik ook te weinig geslapen en was gisteren al moe, daarom niet eens kvdB uitgekeken. Nog even het slot hier gelezen en toen slapen.
Bah, veel nare dromen en 1 nachtmerrie: een man wilde mijn slaapkamerraam inklimmen (zat dicht), zag hem door het gordijn. Ik wilde gillen , maar kon alleen maar piepen, tot ik van mijn eigen gegil wakker werd.
Gelukkig waren er geen gasten!
Daarna nog weer uren wakker. Wat een verschil met toen ik een tijdje niet dronk, toen sliep ik juist beter dan de laatste jaren.
Dat kan ook anders en ik heb dan ook medelijden met degenen die zo hun best doen om niet te drinken en dan "beloond" worden met maanden van slecht slapen.Dat stimuleert niet om vol te houden.
Ben moe en heb behoorlijk hoofdpijn, dus kalm aan gedaan. Gelukkig heb ik die calvinistische werddruk, waar we het laatst over hadden, eindelijk overwonnen.
Het was mooi weer, dus het boek "waar historie huishoudt" van Jan Marijnissen in 1x uitgelezen.
Er is een leraar aan die man verloren, hij kan zo helder en duidelijk dingen uitleggen.
Maar nu zie ik slecht, mijn ogen willen niet uit de leesstand, dat krijg je met het klimmen der jaren. Hoewel ik eigenlijk nog zonder bril lees, alleen bij boeken en lange stukken niet. Is wel zo rustig aan de ogen.

Madelief, ik heb jou, toen ik nog slechts meelezer was met veel interesse en bewondering gelezen.
Hoe konsequent jij je (meestal) aan je schema hield. Zou wensen dat ik dat op kon brengen.
Vroeg me nogal eens af hoe het met je zou zijn en was dus blij dat Will schreef dat hij je ging bezoeken.
Leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien te ongeduldig denker?
t was niet druk vandaag.
ik heb t net gegoogled en als ik het goed lees
is het nog niet goed uitgetest en wordt het niet vergoed
misschien hebben er hier weinig mensen ervaring mee dan?
Maar je arts moet je toch goed kunnen voorlichten, of over andermans ervaringen
kunnen vertellen. Ik zou er maar even wat over lezen als ik jou was, nogal forse
bijwerkingen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het is een duur middel maar word al jaren vergoed. Als ik de ervaringen lees dan denk ik waarom niet vaker gebruikt. Iedereen hier klaagt over trek, zelfs na jaren nog. Als dit middel doet wat het moet doen, dan gaat die trek weg. Roelof de Wit zegt, je krijgt je eigen denkkracht en wil terug over de verslaving. En als je toch door drinkt ondanks Naltrexon dan wil je zelf drinken. Dat vind ik nog een uitspraak. Als dat waar is dan kan er wat aan gedaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt mij nog nooit over trek zien schrijven Denker
en velen hier ook niet. Ik wil niet meer drinken en hoef
ook niet meer.
Jij schreef vd week juist dat je het weer overwoog
dus ergens (diep down) twijfel je nog
natuurlijk kun je het proberen
het is heel persoonlijk, maar het zal absoluut zijn redenen hebben
als men er hier niets mee doet of deed
je gaat vast niet over één nacht ijs
en het blijft jouw beslissing en ervaring.
Misschien tzt er een draadje aan wijden?
Het is net als bb, die is lyrisch over baclofen
en ook dat roept voor- en tegenstanders op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Madelief, ik heb jou, toen ik nog slechts meelezer was met veel interesse en bewondering gelezen.

Hoe konsequent jij je (meestal) aan je schema hield. Zou wensen dat ik dat op kon brengen.

Vroeg me nogal eens af hoe het met je zou zijn en was dus blij dat Will schreef dat hij je ging bezoeken.

Leuk!Quote:

Lidia dank voor je reactie! Ja het is een moeilijk jaar geweest.
Daar kom ik later op terug.
Maar ik ben dankzij mijn huisarts wel erg goed op weg!
Ik ben er nog niet, dat is een feit....
Maar als je van 18 flessen wijn naar nog geen 6 flessen p/w bent, en dat ook niet elke week hoor, vind ik dat ik langzaam de goede kant op ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denker

ik wil geen pillen..ik wil natuurlijk slapen

en jane...sorry voor jou maar ik geloof daar niet in
ik heb zoiets van als je er in geloof dan werk het
ik kan geen ontspannings oefeningen doen omdat me hersenen gewoon tegenwerken

slapeloosheid komt vaak voor ..regelmaat is heel goed..maar dat doe ik al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leren om die knop om te zetten Snoep en das moeilijk. ik heb m'n hele leven heel slecht geslapen behalve de laatste 10 jaar ongeveer. Daarvoor lag ik altijd te prakizeren over van alles en nog wat. Nu heb ik het idee dat ik niet moe genoeg was in m'n bovenkamer. En iedere keer bewust tegen mezelf zeggen "nu ga ik slapen"Een bandje zou wel degelijk helpen meid. als je je goed richt op het bandje en de stem gaat het na verloop van tijd echt lukken. Of hele rustige muziek. T'is maar net waar je je mee kunt ontspannen.

Ikzelf heb heel goed geslapen maar ben de hele dat een beetje moe geweest. Dan is eigenlijk alles wat ik doe, teveel en heb nergens geen zin in. Ben zelfs een beetje somber. Maar weet ik van de vorige keren dat ik een sombere periode had. Dan gaat het wel bergopwaarts maar donder dan toch een dagje wat terug. Ben vandaag dus ook niet aan het schilderen gegaan en heb het gewoon rustigaan gedaan. Morgen weer een dag denk ik dan maar.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje,
wat naar dat je nog steeds zo slecht slaapt. Daar heb ik net nog even aan gerefereert, dat het dan nog moeilijker is vol te houden. Kan me voorstellen dat je de kont tegen de krib gooit.
Maar je bent al zo ver gekomen, dat dat eeuwig zonde zou zijn.
Hoe is het met je schouder? Als je daar nog last/pijn van hebt is dat ook niet bevordelijk voor een ongestoorde nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...