Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

Hm t wordt stiller hier. Mooi weer inspireert blijkbaar tot allerlei lekkere gerechten maar regen en kou niet?
Jeetje, zou nu wel wat van de stamppot lusten die Tasseke 's morgens eet :P:D!
Ik bak er letterlijk en figuurlijk weer niks van.
Heb twee dagen rechtoplepelsoeppie gegeten en daarna weer brood enzo. Ook vandaag brood met komkommer en smeerkaas en toen nog een halve rol beschuit erachteraan. Honger heb ik wel, maar geen zin om te koken. Helaas resulteert dat in de slechte gemakkelijke weg van snaaien en snacken. Maar goed: niet veroordelen want dan kom ik in een negatieve spiraal, gewoon voorwaarts, nieuwe dag nieuwe kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Lastig hè Saar om voor jezelf in je eentje te koken; lukt mij ook niet altijd.
Ik had pech vandaag, de afgeprijsde spinazie en krieltjes waren beide zuur en dus:... de prullebak in.
Bleef er over: 2 biefstukjes. En nu verorber ik dan maar een paar rauwe wortels.
Aanvullend ook maar wat vitamines slikken....


Slokje: ik was vanavond aan het kruisbessen schoonmaken, wat een rotklus hè? (emmer vol)
Haal jij er behalve de steeltjes ook die onderste flufjes af? IK wil ook nog naar een recept voor jam op internet kijken want eigenlijk doé ik maar wat dwz, gooi er op de gok suiker bij e.d.
Straks eens even proeven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag komt de broer van manlief eten.
Die zorgt slecht voor zichzelf dus ga ik maar iets voedzaams klaarmaken.

Andijviestampot;
aardappels,
andijvie,
uitgebakken spekjes,
blokjes komkommer,
blokjes belegen kaas,
uitjes fijngesnipperd,
scheutje olijfoklie,
scheutje azijn,
beetje slasaus,
klontje boter.
Daarnaast een gehaktballetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ga het eetdraadje maar weer eens naarboven halen.
Ben net terug van boodschappen doen.
Als aperatiefje vandaag een wit biertje 0,0
met emmenthaler kaas.
verder sla met biologische kerstomaatjes
en gebakken spekkies, warm erop.
De spekkies afgeblust met balsamico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, haha! Had die vraag al eerder verwacht.
Nee wij eten op een heel enkele keer na dan, volledig Atkins of Montignac.
Zelf smokkel ik wel af en toe, maar manlief eet zo al 10 jaar.
Nu heb ik het laatste half jaar wat meer die eetgewoonten gehanteerd, en wat denk je?
Ja van 74 naar 64 kilo !!!!!!!!! Ja het werkt, maar dat wist ik al.
Maar we eten dan wel heel veel groenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa stom van mij Madelief duhhhh
Tuurlijk had ik dat moeten weten, dat heb je al eerder hier geschreven
Stom stom van mij.

Maar ok, das wel een mooi antwoord dan, want voor mij is t zonder
die koolhydraten ook niet verkeerd.
Alhoewel ik er toch zomaar rijst bij bedacht...

Enne Knap!!!! naar de 64.
Petje af voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou keukenprinsessen, waar blijven jullie?
We stonden alweer bijna onder aan de pagina.

Ik had als aperitiefje cola light
met schapenkaas uit de pyreneeen genomen
verder botersla met rivierkreeftjes en een knoflookdressing.

Nu bedenk ik opeens dat cola natuurlijk ook niet bevorderlijk is
voor een goede nachtrust,
blijft er niet zoveel meer over
dat ik lekker vind, ik hou niet van zoet.
Iemand een tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo laat ik ook dit draadje weer eens naar boven halen.
We BAKKEN er niet zoveel van geloof ik, hè?
Ik tenminste niet moet ik eerlijk bekennen :$

Kore: ook ik drink veel cola sinds ik gestopt ben en eerst heb ik ook een nacht slecht geslapen maar nu drink ik cola light zónder cafeine en slaap weer normaal!

Weet echt niet hoe ik mezelf nu moet aanpakken. Zal wel moeten want als ik weer ga werken zal ik ook moeten eten. Nu blijft het vooral bij brood met kaas, komkommer, tomaat enz. of een minestrone soep die ik zelf maak met heel veel verse groenten en pasta, zo dik dat ik hem mn rechtoplepelsoeppie heb gedoopt. Drink wel karnemelk en pers elke ochtend 2 sinaasappels uit. Tot zover het gezonde deel. Maar daarnaast snoep en snack ik ook, vooral 's avonds, ja nog steeds "ter vervanging van" en uit oude gewoonte. Toen ik nog dronk at ik soms de hele dag niet en bestond mijn calorie-opname alleen uit wijn en snacks...........
Moet bekennen dat ik ook wel lui ben hoor. Zie er vaak tegenop om de hele rataplan vuil te maken en daarna alles weer schoon te moeten maken. Maja, neem nou woensdagavond: dan ga ik ca. 16 uur weg naar hondentraining, ben dan pas tegen 21.30 terug. Vóór vertrek is het te vroeg en erna is het te laat. Trainen met een volle maag is geen optie. De andere dagen? Ja daar moet ik aan werken.
Ben geen grote vleeseter, vis lust ik wel maar heb ik al tijden niet meer gemaakt. Mis ook een goeie markt in de buurt, dat zou beslist schelen. Nu moet ik een half uur rijden om bijv. verse ansjovis te halen waar ik best gek op ben en doe dat dus weer niet.
Heb nog geen idee wat ik vandaag op het menu zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans :D; daar mag je me snachts voor wakker maken :P
ik haal expres geen pindakaas in huis omdat ik in staat ben de hele pot leeg te vreten................

Nou ik ga braaf zijn vandaag:
koolvisfilet uit de oven
gekookte worteltjes
gebakken courgettereepjes.

Zal mij benieuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is gelukt! Gos was bijna vergeten hoe lekker gebakken courgettereepjes zijn............
Maar ik weet ook weer waarom ik koken vermijd: kreeg echt ineens heel erg trek in wijn BAH.
Niet gedaan dus wel tevreden maar goed.
Laten we het er maar op houden dat het nog moet wennen.
Oefening baart kunst of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hoi sara

Ook ik heb vaak geen zin om te koken als ik uit mijn werk komt, terwijl ik koken eigenlijk heel leuk vind.
Wat ik tegenwoordig wel vaak doe, als ik eens een dag vrij ben, saus maken voor macaroni, hachee, goulash, erwtensoep (in de winter), een stevige maaltijdsoep, etc. en dan de resterende porties in de diepvries. En dan is het een kwestie van even de magnetron in, pasta koken, aardappelpuree (kan ook uit een pakje, met kaas en boter, best lekker) en je hebt in 10 minuten een maaltijd op tafel. Soms staan er op zo'n dag wel 3 pannen op het forniuis. Ik woon alleen, dus het is misschien voor mij gemakkelijker, dan voor een gezin. Voor mij werkt het in ieder geval goed. Maar soms vind ik een hele donkere bruine boterham met sla en kaas, tomaat gewoon ook erg lekker.
Succes er mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eet draadje..interesant! Ik werk zelf met eten en kook heel graag, dus iedere dag (oke bijna niet overdreven) probeer ik iets nieuws of dezelfde maar met een variatie, ik heb gewoond in verschillende steden (in mijn land) en ook in verschillende landen..dus ik maak een mix van alles, geleerd van mijn oma, ze had niet zoveel geld dus ze was heel inventief met eten...die blijft bij me hangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hmmmmmmm, zie dit draadje wel zitten. Kookte altijd graag, mijn receptjes hadden veel aanhangers, maar sinds scheiding => alleenstaande zonder wasmachine ben ik nogal lui geworden. Maar recepten uitwisselen lijkt me wel wat. Vandaag vals AH-gemaksvoedsel, maar ik heb al wel een uurtje in de keuken gestaan om, als mijn ouwe maatje morgen komt eten, hem mijn onovertroffen Kip Toko voor te schotelen. En een lekkere kaasschotel als nagerecht. Voel me al weer lekker ontspannen door mijn gedreutel in de keuken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...