toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 wat ik hier merk op het forum als iemand weer een keer drinkt, dat men elkaar angst aanpraat! bij mijzelf gemerkt, dat dit niet werkt. als je mindert of stopt met drinken moet dit besluit rationeel genomen worden en niet omdat je bang bent om weer te gaan drinken, want dan ga je opzeker weer drinken. zoals ik zei zal ik nu weer een aantal maanden niet drinken en ga ervoor en ja igor, heb nu in korte tijd drie keer gedronken, ben er ook weer even klaar mee, of niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Waarom wil je dan stoppen Toine. Daarvoor heb je de angst nodig. Wat heeft jou dan gemotiveerd om te proberen a.d.b. te worden. Daar is toch iets aan vooraf gegaan? En ik praat een ander geen angst en, ik vertel mijn eigen ervaringen. Hoe een ander dat wil lezen is aan hem. Ik kan zelf niet rationeel denken als het gaat over mijn verslaving. Bovendien is er niets mis met angst voor de alcohol. We zijn allemaal heel diep gegaan door de alc. Dan is het toch logisch dat je daar bang voor wordt? Daar kan ik nooit rationeel over denken. Hoe doe jij dat dan? Rationeel denken is dat dan, het niet al te serieus nemen? En waarvoor heb jij dan gekozen|? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 geen zin in discussie. vandaag weer dag 1 gaan jullie nog iets leuks doen? ik ga even detoxen in de sauna. groet toine:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 en daar hebben we jopie weer dag jopie hoe is het? alles ok groetjes toineneman:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Goedenmorgen allemaal, Fleur en Bekkie Van Harte Gefeiliciteerd, fijn dag! Dit is mijn 7de dag dat ik adb ben. Voel me goed. Ik ben niet vaak op het forum maar lees en leef wel met jullie mee. Ik heb vanaf zaterdag geen moeilijke momenten gehad, het is een fijn gevoel dat ik als ik het moeilijk heb op jullie hulp kan rekenen. Dat is al een hele steun. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 geen zin in. waarom niet, geen kracht voor bla bla fijne dag ga stomenB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Goed Toine, kijken of we over een paar maanden kunnen zeggen, met rationeel denken en geen angst ben je er toch gekomen. We nemen het niet sereus want je hebt het een paar maanden droog gehouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Goede morgen lieve frummers, @Fleurtje: Onder de vrolijke tonen van Herman (dankje Yvonne :-)) jij van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er maar een droge en vrolijke dag van. @Beks: wie je ook mag wezen jij ook van harte. Iedereen weer sterkte toegewenst bij alle beslissingen die er vandaag weer te nemen zijn. Mijn plan is om het vandaag weer droog te houden net zoals gisteren, bevalt wel eigenlijk (understatement) hahaha. An en Almeria (maatjes) wees sterk en gelukkig vandaag, we spreken Later (nu mijn tweede bakje koffie) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 slap excuus voor wie moet ik mij excuseren dan? ik hoef toch geen verantwoordelijkheid af te leggen? laten we het over iets anders hebben. ga je nog iets leuks doen vandaag bor? he jopie zeggen we niets meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Originally posted by: middencSlecht begin van de dag. Dagdraad geopend. Opgeslagen. Blijkt er al een dagdraad te zijn. Gaat er iets mis met knippen en plakken. Tekst kwijt. Lekker weertje inderdaad. Het is nu echt herfst.In mijn post had ik iets geschreven over het hebben van duidelijke regels als je wilt stoppen. Van tevoren precies bepalen wanneer je wel en wanneer niet mag drinken is voor mij een enorme steun. Hoef je niet meer te twijfelen als je in de winkel staat.Vanavond mag ik weer drinken. Gekke is dat ik er niet eens zo naar uitkijk. Gek. Soms wilde ik 's avonds naar bed, maar bleef ik langer op, omdat ik tegen de dag zonder alcohol opkeek. Dan nog maar wat later naar bed en nog een glas wijn drinken.Doel: minderenSinds: 3 oktober 2011Gisteravond: niets gedronkenquote> Ik herken dat wel. Nu staat er ook een fles naast me, maar dan een gevuld met water. Normaliter zou ik nu al op de vrijdag aan de drank zitten, mijn grootste struikelblok. Lytse had me al eens gevraagt hoe dat ontstaat. Ja dat is een gewoonte geworden en die ga ik nu doorbreken. Dadelijk ff bij de sportschool langs voor de inschrijving.En idd regels stellen dat weet iedereen, maar doen en volhouden is nog veel lastiger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Moghu Lucie. Wat goed hé? En wat een fijn gevoel als je niet met een kater opstaat? Heerlijk dit te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Goedemorgen. @ Fleurtje gefeliciteerd. Laters wellicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 jaja he? ok jopie is gehuld in zwijgen, beetje interessant doen hi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Fleur gefeliciteerd! Eind van de maand de klok een uur terug, dus nu een uur jonger weer î„› Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 heb je gelijk in hannah, dat had ik niet moeten melden. mijn idee daarachter was, deel veel op het forum, als ik dan een keer niet adb ben, behoor ik dat ook te melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 wat ik van mijzelf geleerd heb. dat af en toe is wat drinken geen probleem is, zolang ik dit in de perken weet te houden in mijn gedachten heb ik dan een uitlaatklep. de gedachten helemaal niet meer drinken. benauwd mij en beperkt mij ook om op mijn manier een gelukkig leven te hebben. heb acht maanden niet gedronken en veel bereikt en geleerd, dit gaan we uitbouwen. vandaag weer dag 1 en zo blijven we bezig. en niet teveel nadenken over alles:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Fleurtje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mijn nichtje Fleurtje is vorige week 15 geworden, jij bent dus een week jonger. Kan me nu dan een beetje een voorstelling van je maken:) Originally posted by: borretjeTina en Harry; Zo komt het misschien wel over, kleinerend. Maar nee, het is meer een vorm van onderdanig zijn he? Wanneer je onderdanig bent laat je hulp toe, kun je hulp toelaten, volgens mij. Laat je je zwakte/ dieptepunten zien, dan kun je hulp toelaten, accepteren. quote> Borretje, ik denk dat je nederig bedoelt in plaats van onderdanig. Onderdanigheid wil zeggen dat je voor een ander kruipt, jezelf totaal wegcijfert, jezelf als mindere ziet. Nederigheid komt meer in de buurt van bescheidenheid. Jezelf niet als mindere zien, maar wel je eigen belang zien, jezelf niet groter maken dan je bent en zowel je goede, als ook je zwakkere kanten erkennen en accepteren, zonder dat je jezelf daarmee minderwaardig aan een ander maakt. Bor, ik ging vanaf ca. 2005 tot 2008 bijna wekelijks naar een Intact groep. Ik vond daar herkenning, ik hoorde er zo'n beetje bij, en dat was nodig omdat ik sociaal in een behoorlijk isolement was geraakt. Van de drank heeft het me niet echt afgehouden, sterker, ik werd goed in het omschrijven van waarom ik steeds weer ging drinken.. analyseren deden we graag in die groep. Ook werden er veel manieren en gelegenheden "bedacht" om te experimenteren met sociaal proberen te drinken.. Altijd wel onder het mom van Niet drinken is het beste.. maar voor mij werkte het niet. Dat is intussen dus wel weer zo'n drie jaar geleden en ik hoor af en toe mensen die er nu nog heen gaan. Ze lijken daar wel steun te vinden en luisterende oren en ik moedig iedereen aan die op wat voor manier dan ook hulp zoekt. Dus ik zou zeggen: ga er een paar keer heen. Je kunt het voor jezelf het best beoordelen als je er zelf een paar keer bent geweest. Liefst een paar keer, is mijn ervaring. Mijn eerste NA-bijeenkomst vond ik niks.. de tweede al iets beter.. en nu verheug ik me er op. Iedereen een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 @Hannah ben het helemaal met je eens (punt 1 en punt 2) Ieder mens is anders en zal dit 'probleem' op zijn/haar eigen unieke wijze oplossen. De één doet dat met bv. baclofen en heeft nooit geen zucht meer en anderen willen daar beslist niet aan en hebben het dus veel en vele malen moeilijker. Maar ook dat is een keuze. Toine gaf gelukkig zelf aan dat het hier melden dat je er gezellig (met plaatje van de wijn) aan de drank gaat niet goed is. Dat kan nou net bij een twijfelaar de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Ja,ja het leven van een alcoholverslaafde gaat niet altijd over rozen... i never promised you a rose garden :present: @Madelief, heb jij iets of iemand gevonden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 FLEUR: :musicnote::musicnote:GEFELICITEERD:musicnote::musicnote: EN GENIET VAN JE DAG! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Luciene, jawel hoor!! Nu ben ik er even niet, ik ga naar mijn dochter, een bakkie doen! Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 :D :D :D :D Superbedankt voor de toffe, leuke, hartverwarmende, orginele, warme...felicitaties Ondanks dat ik een jaartje ouder word ben ik superblij vandaag. Dit omdat ik best heel veel lieve mensen ken die vandaag net ietsje verder gaan om me te laten zien hoe graag ze me hebben waardoor ik echt helemaal het gevoel heb dat ik een speciaal plekje heb. Ook omdat dit het eerste jaar is dat ik mijn verjaardag los zie van de dood van mijn broer. Hij werd begraven de dag voor mijn verjaardag en vorig jaar viel me dit nog zwaar. Dit jaar zeg ik...broertje van me...ik hou van je :). Het is tijd om je een beetje meer los te laten. Nogmaals bedankt voor de heerlijke wensen! Nu nog ff verder werken ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Fleur, een gelukkige verjaardag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 fleur gefeliciteerd!! hoe jong ben je geworden of mag ik dat niet vragen, doe het dus toch. hele fijne dag en geniet ervan toineneman:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Fleurtje van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 7 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2011 Toine ik snap je denk ik wel een beetje. Ik moet er echt (nu) nog niet aan denken om helemaal nooit meer te drinken. Ik kan dat echt niet overzien en het maakt me ook verdrietig. Ik ga nu met MsLuzac meedoen om de maand oktober niets te drinken, doe je ook mee? :-) Goedemorgen iedereen, vergat ik zowat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden