Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nicky, ik kon al niet goed maat houden maar dronk niet elke dag. De laatste twee jaar is niet zozeer de frequentie van de hoeveelheid wijn per dag toegenomen, maar wel de hoeveelheid dagen waarop ik dat deed. Ik ben echt een gevalletje bingedrinker. Maar nu 14 dagen alcoholvrij. Zo lang heb ik het nog nooit volgehouden dus het begin is er. 

Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorgestuurd naar het Novadic. Ben ik ook al twee jaar mee bezig. Campral geprobeerd, toen dat spul waarbij opiaten niets doen als je een ongeluk krijgt (mijn geheugen is nog een zeef, kan niet op de naam komen) en nu dus de Refusal. Waar ik kind en honden probeerde op te voeden met het belonen voor positief gedrag, blijk ik zelf dus het meest baat te hebben bij de dreiging van straf bij fout gedrag..ongelofelijk. 

Geplaatst
Op 9/30/2017 om 11:58 zei Sheila:

Fijn dat je een begripvolle werkgever hebt! Is niet altijd zo... Je bent lekker bezig! Al 15 kilo minder, knap hoor! Moet bij mij nog gebeuren haha. Mijn nieuwe weegschaal is nu ook niet mijn vriend, ik dacht meer afgevallen te zijn... helaas. Een filmpje van de yoga mag hoor.... :P

Binnenkort beginnen  ja, ik ben benieuwd.... Veel leren weer denk ik zo. Maar gelukkig mag ik vrij rustig beginnen met vrij simpele taken en vanuit daar doorwerken naar mijn uiteindelijke taak. Daar ben ik wel heel blij mee. Maar inderdaad... spannend en zin in!

Verslaafde ouders... kan ik over meepraten. Mijn moeder beweert niet verslaafde te zijn, omdat ze een functionele alcoholist is. Daar zijn er heel veel van, de meeste onderkennen de verslaving daardoor niet, willen het niet zo zien. Maar ondertussen elke dag drinken en zichtbaar onrustig zijn als ik er in de avond uren ben, omdat ze al vroeg aan de borrel wil, maar dat niet wil doen omdat ik er ben... Ze drinkt er maar 2 zegt ze, slaapmutsje. Ik weet wel beter, maar ja.

Roofbouw heb ik ook gepleegd op mijn lichaam ja, ik ben ook blij dat het nu voorbij is en probeer gezond te leven. 

Oh god ja, functionerend alcoholist, prachtige term. Er zijn er die, zolang ze nog net niet buiten westen zijn, zichzelf functionerend noemen. "Het werkt" dus alles gaat goed??

we hadden vroeger op mn werk een directeur, die moest je tot 10 uur 's ochtends niks vragen want dan had hij zn ochtendhumeur. En tot 2 uur na de lunch kwam et weinig zinnigs uit. Wel een erg fijne vent buiten die uren. Ja het functioneert hoor. Als de lever kon praten....

Geplaatst

Dat was trouwens een testosteron-geladen rouwdouwer, een self made man, niet iemand die je als zielig of slap zou kenschetsen, eerder het tegenovergestelde. En zo ken ik er nog 2. En dan toch alcoholverslaafd. Ergo met zielig en slap heeft het weinig te maken??

Geplaatst
Zojuist zei Sheila:

Ja, zolang ze niet 'out' gaan, is het goed. Ach, ik maak me er niet meer druk om. En op het werk, ook zoiets. Vooral op kantoor, volgens mij vrij normaal om bij de lunch wat te nemen. Ik vind het niet kunnen. Ja ach. En de lever ja... arme lever... 

Ja toen ik hier begon kreeg je een karaf rood bij je lunchmenu inbegrepen. Dan moet je haast wel !! Dat is gelukkig verleden tijd. 

Geplaatst

Campral deed ook niks bij mij. Komt ook (grotendeels) door mijn instelling. Vorig jaar wilde ik nog wel af en toe kunnen drinken op een gezellige avond. Ik had nog de illusie dat ik best eens af en toe kon drinken, ook als dat wat meer zou zijn. Zó erg is het toch ook niet als je eens te veel drinkt op een feestje? Ik had dus duidelijk nog niet de bereidheid om volledig te stoppen met drinken. Ik was er niet aan toe.

Nu drink ik gewoon niet meer. Ook niet op een feestje of een gezellig avondje of wanneer dan ook. Laatst op de familielunch werd iedereen onthaald met een glas champagne waarna bij elke gang een glas wijn werd geschonken. Geen enkele moeite om te bedanken daarvoor. Ik wil dat niet meer. En ik vind het wél erg als ik te veel drink op één avond waardoor ik verander en de volgende dag brak ben en misschien wel dingen vergeten ben. 

Ikzelf gebruik de Refusal op dit moment voor de innerlijke gemoedsrust. Ik heb nu acht weken niet gedronken en ook eigenlijk nog geen moment gehad dat ik dat wél wilde. Het is voor mij op dit moment dus ook niet het vooruitzicht van straf dat me van het drinken houd. Het komt echt uit mezelf. Het maakt uiteindelijk ook niet veel uit denk ik, op welke manier je stopt of welke hulpmiddelen je daarvoor gebruikt. Het doel is uiteindelijk hetzelfde, nuchter door het leven.

Geplaatst

Ik vond mezelf toch ook echt een prima functionerende alcoholist hoor. Ik was er heilig van overtuigd dat het ook eigenlijk allemaal wel mee viel en dat alcoholist een beetje overdreven was eigenlijk. Ik heb toch een leuke baan met een leuk inkomen waar ik erg gewaardeerd word? Mijn dochter is áltijd op tijd en goed verzorgd op school en haar overige afspraken. Ik kook bijna dagelijks, heb een opgeruimd en schoon huis en ga zelf met keurig met gekamde haren en een nette make-up de deur uit. Ik vergeet geen verjaardagen en ben ook attent voor de mensen om me heen...

En toen stortte het hele kaartenhuis van schone schijn in elkaar. Want nadat al dat uiterlijk vertoon was geregeld, lag ik op de bank, herstellend van die avonden drank die ik nodig had om te kunnen ontspannen na wéér een dag net doen alsof het allemaal zo goed gaat. Levend naar de alcohol toe of levend om te herstellen van de vele alcohol. Maar wel netjes stofzuigen tussendoor. Ja hoor, functionerend alcoholist, wat dacht ik wel niet:angry:

Geplaatst
1 uur geleden zei Sheila:

Verslaafd zijn heeft niets met zwak of zielig of juist sterk te maken. Ik sta ook bekend als een heel sterk persoon, misschien is de valkuil dan juist groter.....  Goh, een karaf bij de lunch, toch niet normaal! Een vrijdagborrel is tot daar aan toe. 

In sommige landen is (was) dat normaal :face-icon-small-shocked:

Soms is een "sterk persoon" niet meer dan een hartje van suiker met een hoop lawaai erom heen :D (bedoel ik jou niet mee voor de duidelijkheid)

Geplaatst
1 minuut geleden zei NickyLJ80:

Ik vond mezelf toch ook echt een prima functionerende alcoholist hoor. Ik was er heilig van overtuigd dat het ook eigenlijk allemaal wel mee viel en dat alcoholist een beetje overdreven was eigenlijk. Ik heb toch een leuke baan met een leuk inkomen waar ik erg gewaardeerd word? Mijn dochter is áltijd op tijd en goed verzorgd op school en haar overige afspraken. Ik kook bijna dagelijks, heb een opgeruimd en schoon huis en ga zelf met keurig met gekamde haren en een nette make-up de deur uit. Ik vergeet geen verjaardagen en ben ook attent voor de mensen om me heen...

En toen stortte het hele kaartenhuis van schone schijn in elkaar. Want nadat al dat uiterlijk vertoon was geregeld, lag ik op de bank, herstellend van die avonden drank die ik nodig had om te kunnen ontspannen na wéér een dag net doen alsof het allemaal zo goed gaat. Levend naar de alcohol toe of levend om te herstellen van de vele alcohol. Maar wel netjes stofzuigen tussendoor. Ja hoor, functionerend alcoholist, wat dacht ik wel niet:angry:

Ja als je voor iedereen zorgt, wie zorgt er dan voor jou. Dat komt hier heel vaak terug. 

Geplaatst

Dat heb ik trouwens nooit begrepen, drank bij het ontbijt. Ik dronk nooit vóór het avondeten, alleen in de avond. Maar dingen als romantische champagneontbijtjes kon je aan mij nooit slijten. Niets qua romantiek overigens, dat 'gen' heb ik niet meegekregen van mijn ouders :D

Ik word/werd ook altijd gezien als sterk. Heb een hele sterke geest. Psycholoog gaf ook aan daar niks mee te kunnen doen, dat lukt toch niet meer en hóeft op zich ook niet. Een sterke wil hoeft in basis ook niet verkeerd te zijn natuurlijk. Ik ben nu juist hard aan het werk met emoties herkennen en leren 'voelen'. Ik voel niks, althans niet aan de oppervlakte, verder dan 'leuk' of 'niet leuk' kom ik niet echt :blush: Ergens van binnen vast wel, maar ik heb al zo lang mijn gevoelens weggestopt dat ik ze vaak niet eens kan benoemen. Alles om maar niet kwetsbaar te hoeven zijn, niemand tot last te zijn.

Zit alleen maar in mijn hoofd, alles afwegen en analyseren. Vooruit denken, anticiperen, plannen, ontwijken. Dat mag dus niet meer. Maar dat nieuwe 'leren voelen' is wel knap vermoeiend. Wat een klus pfff. Nu leer ik woorden te gebruiken als bang, blij, bedroefd en boos. Dingen die ik ook mijn dochter van 7 bij probeer te brengen. Benoem je gevoelens maar kind, mama doet net alsof ze weet waar ze het over heeft haha. We leren allebei dus nu!

Vanmiddag voor het eerst naar de training mindfulness. Die moet ook gaan helpen met bovenstaande. Ben best benieuwd. En dat niet alleen, heb er zelfs zin in :D

Geplaatst
7 minuten geleden zei lady jane:

lichaamsgerichte therapie helpt ook jezelf holistisch te helen. (ook binnen de GGZ al soms, meestal in de alternatieve hoek te vinden)

Dit zal ik moeten gaan googelen LadyJane. Wat je nu schrijft is abracadabra voor mij hihi. Holistisch helen? Ik ben ff internetten dus....

Geplaatst
1 uur geleden zei NickyLJ80:

Dat heb ik trouwens nooit begrepen, drank bij het ontbijt. Ik dronk nooit vóór het avondeten, alleen in de avond. Maar dingen als romantische champagneontbijtjes kon je aan mij nooit slijten. Niets qua romantiek overigens, dat 'gen' heb ik niet meegekregen van mijn ouders :D

Ik word/werd ook altijd gezien als sterk. Heb een hele sterke geest. Psycholoog gaf ook aan daar niks mee te kunnen doen, dat lukt toch niet meer en hóeft op zich ook niet. Een sterke wil hoeft in basis ook niet verkeerd te zijn natuurlijk. Ik ben nu juist hard aan het werk met emoties herkennen en leren 'voelen'. Ik voel niks, althans niet aan de oppervlakte, verder dan 'leuk' of 'niet leuk' kom ik niet echt :blush: Ergens van binnen vast wel, maar ik heb al zo lang mijn gevoelens weggestopt dat ik ze vaak niet eens kan benoemen. Alles om maar niet kwetsbaar te hoeven zijn, niemand tot last te zijn.

Zit alleen maar in mijn hoofd, alles afwegen en analyseren. Vooruit denken, anticiperen, plannen, ontwijken. Dat mag dus niet meer. Maar dat nieuwe 'leren voelen' is wel knap vermoeiend. Wat een klus pfff. Nu leer ik woorden te gebruiken als bang, blij, bedroefd en boos. Dingen die ik ook mijn dochter van 7 bij probeer te brengen. Benoem je gevoelens maar kind, mama doet net alsof ze weet waar ze het over heeft haha. We leren allebei dus nu!

Vanmiddag voor het eerst naar de training mindfulness. Die moet ook gaan helpen met bovenstaande. Ben best benieuwd. En dat niet alleen, heb er zelfs zin in :D

Jeetje joh

iedereen hier is een enorm universum dat helemaal ontdekt kan worden :)

(maar eigenlijk moet ik nu aan het werk)

Heel veel succes met dat alles!

Geplaatst

Nou, tsja, wat zal ik ervan zeggen. Werd soms een béétje lacherig van de training. Ga het natuurlijk gewoon een eerlijke kans geven. Zélfs als dat betekent dat ik aandachtig moet luisteren naar het geluid dat een rozijn maakt als ik erin knijp :D

Ik snuffel nog een beetje rond hier en duik er lekker op tijd in met mijn boek. Zit me al te verheugen op een uurtje fantasy

Geplaatst

Mindfulness helpt, of althans wat ik zelf doe met een paar boeken en een meditatieapp dat helpt me echt wel. Maar ik vind ook dat sinds ik gestopt ben (dag 9 jaja het is nog nieuw) ik er veel meer "bij" ben en niet half afwezig. Dus al vanzelf een stapje meer mindful. 

Succes ben benieuwd hoe het zal gaan

Geplaatst

Zo, twee maanden op weg alweer. Het gaat lekker hier kan ik wel zeggen.  Zit lekker in mijn vel ook. 

Ga het vandaag 'vieren' met lekker eten en wat te snoepen.  Vriendin komt ook zo langs, gezellig even bijkletsen.

En ik heb net een vakantie 'gewonnen' via vakantieveilingen, dus mijn dochtertje en ik gaan in de herfstvakantie lekker een midweek in een chaletje zitten op een vakantiepark in Drenthe. Leuke dingen ondernemen daar, fijn het bos door struinen en genieten van even lekker niks moeten. En dat voor 88 euro. Is het heel stom dat ik net een vreugdedansje heb gedaan in de woonkamer :D

Geplaatst

Ik zou me eigenlijk kiplekker moeten voelen, maar op de één of andere manier zit ik vol onrust. Mijn hoofd weet precies hoe het moet en niet moet, maar mijn gevoel doet zulke rare dingen. Leuk hoor therapie, opnieuw "leren voelen" noemen ze dat, maar of ik hier nou zo blij van word?

Het alcoholbeest kwam trouwens ook weer eventjes op bezoek. "Hé, jij was toch even gestopt met Refusal vanwege de bijwerkingen? Nou, dan kan je best ook wel een lekker glaasje rosé nemen hoor, bijna vakantie ook toch?!"

Ja hoor, natuurlijk! Tsssss ben je helemaal belazerd, stom beest. Gek stemmetje. Zou dat alcoholbeest soms slapen tijdens gebruik van Refusal? Zou dat dan onbewust toch doorwerken in mijn geest? Ik snap anders niet waar dan toch ineens die gedachten vandaan komen. Sta momenteel ontzettend stevig in mijn schoenen qua niet drinken, dus ik kwam niet in het minst in de verleiding, maar toch is dat stemmetje daar dan zo ineens. Ondanks dat ik makkelijk weerstand kon bieden, heb ik toch maar weer een Refusal genomen, heb ze tenslotte niet liggen voor de sier en de "rust in de kop" is me ook veel waard.

Rust in mijn kop qua alcoholgebruik lijkt daarmee in elk geval opgelost voor nu. Nu de rest nog. Ik merk een enorme onvrede op. Ik speel met de gedachte om mijn relatie te beëindigen, maar jeetje... eigenlijk wil ik daar nu helemaal niet aan denken en mee bezig zijn. Eerst pas op de plaats en opknappen, maar ik krijg het maar niet uit mijn hoofd. Zo'n twijfel aan of deze relatie nog wel te redden valt. Wanneer mijn dochter er niet zou zijn, zou ik allang alleen verder gegaan zijn. Maar ja, de lieverd is er wel en dat is nogal iets héél essentieels om rekening mee te houden. Vandaag was ik ineens op funda huizen aan het bekijken, leuke drie kamer woningen voor haar en mijzelf. Ik zat ze al helemaal in te richten in gedachten, lekker saampjes verder. Idioot hoor, wegdromen bij iets dat nog niet eens uitgesproken, laat staan besloten is! Vind je het gek dat ik onrustig word als ik dit soort dingen ga opzoeken. Wil het allemaal op de lange baan schuiven, geen haast, goed over nadenken. Maar die gedachten blijven maar door mijn hoofd spoken. Hoop echt dat die onrust gauw weg ebt. Ik word er namelijk niet veel vrolijker van zo.

Had even de behoefte om dit van me af te schrijven. Ik hoop het daarmee ook een beetje kwijt te raken, dat onbestendige gevoel. Maandag ga ik lekker even een midweekje op vakantie met mijn dochter. Wil daar echt even heel bewust van genieten, me niet druk maken en gewoon even leven zoals het leven komt. We moeten niks en we kunnen van alles. Even leven in het moment. Ik parkeer daarom mijn gedachten maar even hier. En hopelijk kunnen ze voorlopig even op lang parkeren blijven staan :) 

Geplaatst

Heel, heel herkenbaar Nicky. Parkeren kan. Of (dat heb ik) klein boekje mee en schrijf ze op. Kort. Geen zinnen. Dan mag je ze hebben en doe je er wat mee en het geeft rust. Veel plezier!

Geplaatst

Ik zal een schriftje meenemen inderdaad Lika, dat is wel een goede tip. Opschrijven lucht wellicht wat op.

Ik hou jouw draadje ook bij maar weet nooit iets zinnigs te zeggen, vind dat moeilijk. Heb ook vaak herkenning bij de dingen die je schrijft. Blijven bijna onmogelijke keuzes en je weet vooraf niet welke het best zal uitpakken. En zolang je niets zéker weet, is tijd nemen waarschijnlijk de beste oplossing inderdaad.  Maar dat gevoel hè....

Fijn weekend gewenst!

Geplaatst

Mijn vervelende bui van vrijdag is gelukkig weer met de noorderzon vertrokken.  Normaal dus een duidelijke 'reden' om aan de wijn te gaan. Nu dus gewoon dat vervelende gevoel ondergaan en ondanks dat dat niet prettig was, heb ik het mooi wel geflikt zonder alcohol. En dat maakt me trots. Wéér een mooie stap gezet richting een leven zonder alcohol. En hoe dat leven er verder uit gaat zien, geen idee, maar ik kan het aan zónder drank. Een waardevol leermoment.

Morgen lekker even een paar dagen op stap met mijn dochter. Heb er echt zin in. Spulletjes staan al klaar. Op naar het bos!

Geplaatst

Bijna tijd om te vertrekken, er is me pas een keer of 7 gevraagd of het al tijd is. Ben benieuwd hoe vaak ik onderweg "zijn we er al?" ga horen:D

Refusal ingenomen, gewoon voor de zekerheid.  Deze paar dagen vakantie ga ik lekker volledig nuchter en helder meemaken. Zin in!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...