NickyLJ80 Geplaatst 12 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Ik lig inmiddels Lika, waarom zou ik mezelf plagen inderdaad. Levert alleen maar meer irritatie op. Vriend vindt me knap ongezellig zo geloof ik. Jammer joh, succes met de wedstrijd Meld me nog even netjes af op het dagpact en dan gaat de telefoon lekker uit. Rust in de tent (of eigenlijk bed dus). Dank je voor je reactie hoor! Toch leuk om iets te horen als het ff niet zo lekker loopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Je moet rusten, uitrusten. Heel belangrijk. Luisteren naar je lichaam is zeker zo belangrijk. Volgens mij gaat het opstaan en herstellen met pieken en dalen. Morgen gewoon weer een dag. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Ergernissen wegstoppen kost heel veel energie Enne..ergens hierboven lees ik 'wil gelijk volle bak'...alles of niets Dusse....ergens in het midden is ook goed...op tijd op de rem en rust nemen Slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 12 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Het gaat echt wel goed komen met jou Nicky. Heb net 'eventjes' jouw draadje doorgelezen, en je hebt echt wel flinke stappen gemaakt. Je mag nu uitrusten, door je burnout, dus ik zou er gewoon lekker aan toegeven. Ik zit op dit moment ook echt niet lekker in mijn vel, maar ik denk dat juist dit soort momenten de leerzaamste zijn. Je hebt ze nodig om op een andere manier met je gevoelens om te gaan. Hoewel het niet de leukste manier is om iets te leren natuurlijk. Welterusten!! En morgen weer fris op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 13 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Laatste dag van de eerste week droog. En net is de rest de deur uitgelopen voor een dagje uit dus ik heb nu heerlijk de dag voor mezelf. Was ik aan toe! Tranen zitten hoog ook nu, gekke burnout ook. Eerst maar even in een razend tempo door het huis heen. Even de rotzooi opruimen, stofzuiger er door en de laatste was ophangen en dan heerlijk doen waar ik zin in heb vanmiddag. Ik ga er echt even heel erg van genieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Fijne dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Jeetje Nicky, wat een activiteit. Rustig aan hoor. Ook en juist je pauzes inlassen. En dat met een burnout. Maar complimenten hoe je het doet. Ik heb zelf steeds meer inzicht hoe de boel werkt en ben hard bezig ernaar te handelen. Straks wel ff wat op mn eigen draad erover schrijven. Fijne rustige zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 13 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Ooo maar maken jullie je vooral geen illusies van de 'vele' activiteiten hoor. Het is allemaal met een klein uurtje gedaan dus ik ben eigenlijk klaar voor vandaag nu. Zelfs het brood voor morgen is al gesmeerd voor vriend dus echt...zo veel was het niet. Merk dat mijn gedachten lekker op gang komen, zo tijdens het rommelen. Eventjes alles laten zijn, geen maskertje op nu en even niet hoeven zorgen. Ga zo lekker lang en uitgebreid onder de douche. Daarna lekker in de tuin zitten. Eens even wat schemaatjes maken die het makkelijker moeten maken voor me. Stomme dingen als 'wat moeten we nou weer eten vandaag' kosten me veel energie. Las iemand die schema's had gemaakt, maandag oosters, dinsdag pasta, woensdag aardappels enzovoorts. Bij elke dag meerdere opties (nasi/bami/loempia's bv) en dan gewoon elke week herhalen. Zo heb je toch variatie en niet meer het verzinnen elke keer. En jammer dat dan net niet de bloemkool 50 cent korting heeft, we komen gelukkig niets tekort en voor nu denk ik dat dat rust geeft. Heb op de dagdraad gelezen net en het verhaal over 'saai' komt ook wel binnen. Ik word hier thuis ook als saai bestempeld, omdat ik niet zo uithuizerig ben. Ik voel me ontzettend ongemakkelijk op feestjes altijd, zeker als het wat drukker is. Ik drink dan overigens ook zelden tot nooit op dat soort avonden en vind er ook vaak geen bal aan. Ik loop liever een eind door het bos met iemand (of alleen) maar dat is dan blijkbaar saai. Ik ga er eens over nadenken. Merk dat het me raakt. Ergens heb ik zoiets van wat geeft het nou als ik saai ben, maar mensen kunnen er zo negatief over zijn dat je je dan toch aangevallen voelt. Hmm..stof tot nadenken dus maar nu eerst de douche in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 bij mij werken die schemaatjes ook goed op dit moment. Scheelt inderdaad energie.Geniet van je douche en straks de tuin. en niks "saai" maar dat is goed voor jezelf zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Hoezo ben jij saai, alleen omdat je niet zo graag onder de drukte bent.... waarschijnlijk kun je met jou betere gesprekken voeren dan alle mensen op dat feestje bij elkaar. Gewoon, omdat die gesprekken echt ergens over gaan. Als andere mensen het leuker vinden om het alleen over koetjes en kalfjes te hebben, moeten zij weten. Dat vind ik saai... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 13 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 (bewerkt) Tja saai pff, ik maak me er ook maar niet zo druk om. Ik vind tv kijken vaak saai, maar ik vind er verder eigenlijk weinig van als iemand anders wél de avond zo door brengt. Het zou zo fijn zijn als iedereen elkaar eens lekker in zijn waarde laat. Het simpele feit dat je ergens een mening over hebt, wil mijns inziens ook niet gelijk betekenen dat je die maar ongevraagd moet spuien. Zit ik er weer mee opgescheept, met die mening van je Maar mijn dagje rust gaat veel en veel te snel voorbij! Ik heb vanmiddag praktisch niets gedaan. Ik snuffel hier wat rond en zit zo eens in het zonnetje mijn gedachten te ordenen. Te bedenken wat ik anders moet gaan aanpakken. Hoe ik mijn dagelijks leven wat gezonder kan maken en vooral hoe ik een wat rustiger en evenwichtiger mens kan worden en een echt 'aanwezige' moeder kan zijn voor mijn dochtertje. En ik ben wel een beetje tot de conclusie gekomen, dat ik dat dus helemaal niet vooruit kan besluiten (klinkt wat raar misschien maar weet even niet hoe ik het anders moet schrijven). Ik kan schema's maken en plannen bedenken voor de komende tig weken. Ik kan 24 gezonde nieuwe gewoontes opschrijven en lijstjes maken die ik dan dagelijks kan afvinken. Ook kan ik 'speeltijd' inplannen, zo en zo laat ga ik dit en dat spelletje doen met haar. Maar het gaat niet werken zo. Want dat heb ik al zo vaak gedaan. En ik las hier vanmiddag ergens op het forum "als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg". En die kwam binnen dus. En dat is goed. Morgen mijn eerste keer therapie. Eigenlijk is dat al genoeg. Maar omdat ik de ochtend vrij heb en pas 's middags ga, heb ik besloten om lekker een rondje te gaan lopen buiten. En verder plan ik niks. Ik maak geen lijstje, ik vink niks af. Ik start morgen gewoon op en zie wel hoe ik ga varen. Ik wandel en ik ga naar therapie (oke en ik kook het eten natuurlijk). Genoeg. Wat een beetje rust toch wel niet kan doen. 13 augustus 2017 bewerkt door NickyLJ80 Tikfouten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Goed zo Nicky!! Die dagen zijn het beste, niks plannen, gewoon doen wat er op je pad komt. En probeer er ook lekker een beetje van te genieten he!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 14 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Geen spijt van mijn wandeling rond het meertje. Alhoewel...nu wil ik hier niet meer weg Vanwege de afwezigheid van een drukke planning, ben ik dus maar even in het gras gaan zitten. Zonnetje schijnt over het meer, de ganzen zwemmen vrolijk heen en weer en ik heb mijn schoenen uitgetrokken en zit met mijn blote voeten in het gras. Ja...deze dag is heerlijk gestart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 15 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 Gisteren de dag goed begonnen en eindelijk gestart met de therapie. Ik heb echt een klik met de psychologe gelukkig en vind haar echt waardevol. Ik moet deze week gaan trainen in het assertiever worden. Artikel gekregen om te lezen met daarin een schema dat ik moet hanteren in situaties waar ik tegenop loop. In eerste instantie uitwerken op papier en niet direct uitspreken. Ze wil dat ik eerst voor mezelf duidelijk krijg welke stappen er zijn om uiteindelijk de vraag 'wat heb ik nodig' te kunnen formuleren. Verder wat tips en tricks gekregen en vooral ook een ander inzicht, een frisse blik. Al met al denk ik dat dit heel behulpzaam gaat zijn. Dat geeft dus vertrouwen. Vandaag maar even een rustig dagje inplannen. Even afwachten wat het weer gaat doen, want de voorspelling is niet zo best hier. Laatste schoolspulletjes scoren voor mijn dochter denk ik maar. Verder merkte ik gisteren ineens een stemmetje op dat begon te vertellen dat het woensdagavond wel lekker ontspannen zou zijn om een wijntje te pakken. Vanaf de woensdagavond begint de rust weer een beetje en gaan we weer richting het gewone leven en dat is dus blijkbaar een trigger om te drinken. Ik heb bedacht dat dat inderdaad wel heerlijk ontspannen zou zijn, maar het brakke gevoel de dag daarna is het gewoon niet waard. Daarbij wil ik ontspannen en níet de stress van de laatste weken verdoven. Hé kijk nou, dat lijkt warempel wel inzicht in mijn gevoel Ik wíl dat niet meer, punt uit. Netjes dus de refusal ingenomen vandaag, just in case. Nu eens even bedenken hoe ik die woensdagavond op een andere manier kan 'vieren'. Lekker chillmuziekje, beetje lezen, kaarsjes aan en een lekker chippie (hmm..ben eigenlijk aan de lijn). Ik ga er eens op broeden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 20 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2017 Laatste dagen goed door gekomen. Niks gedronken dus vandaag sluit ik week 2 af. Schrijven is even wat minder, heb wat meer rust in huis en in mijn hoofd en merk dat ik dan ook gelijk een stuk minder irritaties voel. Ook dan minder de behoefte om te schrijven dan. Merkte gisteren wel even dat ik dacht: nou, is dit het dan, de zaterdagavond... Geconditioneerd denken dat de zaterdagavond bijzonder moet zijn, dat je het moet vieren, gezelschap moet opzoeken, de deur uit moet gaan. Ergens had ik dus het gevoel 'zielig' te zijn, dat ik alleen thuis zat (met dochter boven op bed dan natuurlijk). Maar ik vond het juist zó fijn. Rustig een beetje lezen, zachtjes een muziekje aan op de achtergrond en lekker bijtijds naar bed en dus ook fris weer op de ochtend erna. Gek hoe die gedachten dan toch ineens binnen stromen. Nou ja, week 2 is succesvol afgesloten, want ik weet 1000% zeker dat ik niet zal drinken vandaag. Op naar de volgende week. lady jane, smart en Muffin1956 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin1956 Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2017 13 minuten geleden zei NickyLJ80: Laatste dagen goed door gekomen. Niks gedronken dus vandaag sluit ik week 2 af. Schrijven is even wat minder, heb wat meer rust in huis en in mijn hoofd en merk dat ik dan ook gelijk een stuk minder irritaties voel. Ook dan minder de behoefte om te schrijven dan. Merkte gisteren wel even dat ik dacht: nou, is dit het dan, de zaterdagavond... Geconditioneerd denken dat de zaterdagavond bijzonder moet zijn, dat je het moet vieren, gezelschap moet opzoeken, de deur uit moet gaan. Ergens had ik dus het gevoel 'zielig' te zijn, dat ik alleen thuis zat (met dochter boven op bed dan natuurlijk). Maar ik vond het juist zó fijn. Rustig een beetje lezen, zachtjes een muziekje aan op de achtergrond en lekker bijtijds naar bed en dus ook fris weer op de ochtend erna. Gek hoe die gedachten dan toch ineens binnen stromen. Nou ja, week 2 is succesvol afgesloten, want ik weet 1000% zeker dat ik niet zal drinken vandaag. Op naar de volgende week. Way to go Nicky, proficiat!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2017 Mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2017 Waarschijnlijk was dat jaren een van de vele excuses Nicky dat je op zaterdagavond iets moest vieren (bij mij wel, en dat breidde uit naar het hele weekend) logisch dat zo'n gedachte dan niet ineens verdwenen is. Ik heb gisteren om exact dezelfde reden een zakje chips gekocht (dat hoorde er ook bij nl.) en dat doe ik al jaren niet meer. De gedachte is hardnekkiger dan ik dacht. Maar het smaakte prima en zonder echte schuldgevoelens want drank is al jaren uit t systeem hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2017 Die gedachte herken ik ook wel, op zaterdagavond alleen thuis zitten en zielig denken te zijn. Bedankt voor je inzicht, hier heb ik ook wat aan!! Het gezellig maken voor jezelf, met kaarsjes aan, boekje erbij, etc. Ik kon dat een hele tijd ook zo, maar blijkbaar is er iets verandert bij mij waardoor ik dat weer vergeten of verleert ben. Goed gedaan in ieder geval, knap van je!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 23 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2017 Woensdag alweer, en dag 17 zonder alcohol. Ik begin me af te vragen waarom het nu ineens zo makkelijk gaat. Ik heb eigenlijk niet echt behoefte aan drank. Begrijp me goed, daar ben ik héél blij mee, maar vind het gek dat dit ineens zonder problemen lijkt te gaan. Zou er dan toch een andere knop om zijn? Leg ik me meer of beter neer bij de situatie zoals hij is zonder verdoven? Is er eindelijk een vorm van acceptatie? Geen idee, maar vind het frappant (en fijn!). Zo rijg ik de alcoholloze dagen wel eenvoudig aan elkaar natuurlijk. Zou het bijna oneerlijk noemen, maar kan me nog wel heel goed voor de geest halen hoe anders dat geweest is. Ik geniet er maar gewoon van en probeer het 'gekke' gevoel van me af te zetten. Dag 17 dus vandaag en vandaag drink ik niet smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 23 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2017 Geniet er maar lekker van!! Er zullen nog wel lastige momenten komen misschien, maar op die momenten kun je dit soort momenten terug halen, beseffen dat die moeilijke momenten ook weer over gaan. Maar ik hoop natuurlijk dat dit gevoel nog heeeeeel lang blijft voor je!!! Top! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Hè jakkes, voel me niet zo lekker. Keelpijn, hoesten, algeheel gevoel van blehhhh. Virusje ofzo denk ik maar hé, ik drink niet Heb vanmorgen al gauw de benedenboel gedaan. Gepoetst wat op mijn planning stond vandaag en nu naar even op de plaats rust. Dag 19 vandaag en alhoewel je dag voor dag moet denken, ben ik er nu al van overtuigd dat ik het weekend zonder alcohol doorkom. Ik slik de refusal wel hoor, maar daar hoef ik niet eens over na te denken. Hiervoor telde ik de dagen elke keer af...nu is het vrijdag, als ik het nu in neem, dan kan ik pas weer woensdag drinken, blablabla. Toch dan dus onbewust bezig met 'wanneer kan ik weer'. Dat is geheel afwezig nu. Gewoon simpel, ik drink niet meer, punt. Toch een hele verandering en ik voel me er ook veel rustiger onder. Het is goed zo. Zo...op de bank, cupasoupje, dekentje en netflix aan maar. Wat een luxe eigenlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 26 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Kreeg gisterenavond ineens uit het nieuws de opmerking 'gaat goed met jou hè? '. Het niet drinken blijkt dus toch op te vallen. Had er niks over gezegd, maar ondanks dat, is het blijkbaar wel opgemerkt door mijn vriend. Toch wel weer leuk én een extra stimulans om door te zetten. Ik wil nuchter zijn en blijven. Zat ook van de week eens te mijmeren over de toekomst. Te bedenken wat ik doe en hoe mijn leven eruit ziet over een jaar of tien. Dan is mijn dochter ineens bijna 17 in plaats van bijna 7 (zelf word ik natuurlijk geen jaar ouder hè, dat snappen jullie wel). En dan gaat ze stappen misschien, de hort op met en naar vrienden. Drinken misschien? Vind ik ergens wel een griezelig idee. Daarom kan ik ook maar beter het beste voorbeeld zijn dat er is en dat is niet drinken, geen druppel. En dan maar hopen dat goed voorbeeld doet volgen... Zelf kon ik eigenlijk maar weinig op stap vroeger, mijn ouders wilden mij niet ophalen want dan konden ze zelf niets drinken. En alleen naar huis werd niet snel goed gevonden. Ik wil dat mijn dochter niet de beperking van een drinkende ouder heeft. Die heeft ze nu al lang genoeg gehad Vandaag een rustig dagje, niet veel op de planning, heerlijk. Heb zin in het weekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Je klinkt goed! Super Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Heej Nicky, Je doet het goed hoor! Heb zelf geen kinderen, maar toen ik 17 was ging ik overal in mn eentje naar toe, 's nachts op mijn brommer. Die alcohol zou ik me nog niet zo'n zorgen om maken wat je dochter betreft, het enige wat je kunt doen is inderdaad zelf het goede voorbeeld geven, liefde en aandacht geven, en vertrouwen in haar hebben. Maar goed, ze gaat voorlopig nog niet naar de kroeg , dus tot die tijd ook goed voor jezelf blijven zorgen natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden