NickyLJ80 Geplaatst 14 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 14 augustus 2017 Geen spijt van mijn wandeling rond het meertje. Alhoewel...nu wil ik hier niet meer weg Vanwege de afwezigheid van een drukke planning, ben ik dus maar even in het gras gaan zitten. Zonnetje schijnt over het meer, de ganzen zwemmen vrolijk heen en weer en ik heb mijn schoenen uitgetrokken en zit met mijn blote voeten in het gras. Ja...deze dag is heerlijk gestart.
NickyLJ80 Geplaatst 15 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 15 augustus 2017 Gisteren de dag goed begonnen en eindelijk gestart met de therapie. Ik heb echt een klik met de psychologe gelukkig en vind haar echt waardevol. Ik moet deze week gaan trainen in het assertiever worden. Artikel gekregen om te lezen met daarin een schema dat ik moet hanteren in situaties waar ik tegenop loop. In eerste instantie uitwerken op papier en niet direct uitspreken. Ze wil dat ik eerst voor mezelf duidelijk krijg welke stappen er zijn om uiteindelijk de vraag 'wat heb ik nodig' te kunnen formuleren. Verder wat tips en tricks gekregen en vooral ook een ander inzicht, een frisse blik. Al met al denk ik dat dit heel behulpzaam gaat zijn. Dat geeft dus vertrouwen. Vandaag maar even een rustig dagje inplannen. Even afwachten wat het weer gaat doen, want de voorspelling is niet zo best hier. Laatste schoolspulletjes scoren voor mijn dochter denk ik maar. Verder merkte ik gisteren ineens een stemmetje op dat begon te vertellen dat het woensdagavond wel lekker ontspannen zou zijn om een wijntje te pakken. Vanaf de woensdagavond begint de rust weer een beetje en gaan we weer richting het gewone leven en dat is dus blijkbaar een trigger om te drinken. Ik heb bedacht dat dat inderdaad wel heerlijk ontspannen zou zijn, maar het brakke gevoel de dag daarna is het gewoon niet waard. Daarbij wil ik ontspannen en níet de stress van de laatste weken verdoven. Hé kijk nou, dat lijkt warempel wel inzicht in mijn gevoel Ik wíl dat niet meer, punt uit. Netjes dus de refusal ingenomen vandaag, just in case. Nu eens even bedenken hoe ik die woensdagavond op een andere manier kan 'vieren'. Lekker chillmuziekje, beetje lezen, kaarsjes aan en een lekker chippie (hmm..ben eigenlijk aan de lijn). Ik ga er eens op broeden!
NickyLJ80 Geplaatst 20 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 20 augustus 2017 Laatste dagen goed door gekomen. Niks gedronken dus vandaag sluit ik week 2 af. Schrijven is even wat minder, heb wat meer rust in huis en in mijn hoofd en merk dat ik dan ook gelijk een stuk minder irritaties voel. Ook dan minder de behoefte om te schrijven dan. Merkte gisteren wel even dat ik dacht: nou, is dit het dan, de zaterdagavond... Geconditioneerd denken dat de zaterdagavond bijzonder moet zijn, dat je het moet vieren, gezelschap moet opzoeken, de deur uit moet gaan. Ergens had ik dus het gevoel 'zielig' te zijn, dat ik alleen thuis zat (met dochter boven op bed dan natuurlijk). Maar ik vond het juist zó fijn. Rustig een beetje lezen, zachtjes een muziekje aan op de achtergrond en lekker bijtijds naar bed en dus ook fris weer op de ochtend erna. Gek hoe die gedachten dan toch ineens binnen stromen. Nou ja, week 2 is succesvol afgesloten, want ik weet 1000% zeker dat ik niet zal drinken vandaag. Op naar de volgende week. Muffin1956, lady jane en smart reageerden hierop 3
Muffin1956 Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Geplaatst 20 augustus 2017 13 minuten geleden zei NickyLJ80: Laatste dagen goed door gekomen. Niks gedronken dus vandaag sluit ik week 2 af. Schrijven is even wat minder, heb wat meer rust in huis en in mijn hoofd en merk dat ik dan ook gelijk een stuk minder irritaties voel. Ook dan minder de behoefte om te schrijven dan. Merkte gisteren wel even dat ik dacht: nou, is dit het dan, de zaterdagavond... Geconditioneerd denken dat de zaterdagavond bijzonder moet zijn, dat je het moet vieren, gezelschap moet opzoeken, de deur uit moet gaan. Ergens had ik dus het gevoel 'zielig' te zijn, dat ik alleen thuis zat (met dochter boven op bed dan natuurlijk). Maar ik vond het juist zó fijn. Rustig een beetje lezen, zachtjes een muziekje aan op de achtergrond en lekker bijtijds naar bed en dus ook fris weer op de ochtend erna. Gek hoe die gedachten dan toch ineens binnen stromen. Nou ja, week 2 is succesvol afgesloten, want ik weet 1000% zeker dat ik niet zal drinken vandaag. Op naar de volgende week. Way to go Nicky, proficiat!!
lady jane Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Geplaatst 20 augustus 2017 Waarschijnlijk was dat jaren een van de vele excuses Nicky dat je op zaterdagavond iets moest vieren (bij mij wel, en dat breidde uit naar het hele weekend) logisch dat zo'n gedachte dan niet ineens verdwenen is. Ik heb gisteren om exact dezelfde reden een zakje chips gekocht (dat hoorde er ook bij nl.) en dat doe ik al jaren niet meer. De gedachte is hardnekkiger dan ik dacht. Maar het smaakte prima en zonder echte schuldgevoelens want drank is al jaren uit t systeem hier.
Klaske Geplaatst 20 augustus 2017 Rapport Geplaatst 20 augustus 2017 Die gedachte herken ik ook wel, op zaterdagavond alleen thuis zitten en zielig denken te zijn. Bedankt voor je inzicht, hier heb ik ook wat aan!! Het gezellig maken voor jezelf, met kaarsjes aan, boekje erbij, etc. Ik kon dat een hele tijd ook zo, maar blijkbaar is er iets verandert bij mij waardoor ik dat weer vergeten of verleert ben. Goed gedaan in ieder geval, knap van je!!
NickyLJ80 Geplaatst 23 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 23 augustus 2017 Woensdag alweer, en dag 17 zonder alcohol. Ik begin me af te vragen waarom het nu ineens zo makkelijk gaat. Ik heb eigenlijk niet echt behoefte aan drank. Begrijp me goed, daar ben ik héél blij mee, maar vind het gek dat dit ineens zonder problemen lijkt te gaan. Zou er dan toch een andere knop om zijn? Leg ik me meer of beter neer bij de situatie zoals hij is zonder verdoven? Is er eindelijk een vorm van acceptatie? Geen idee, maar vind het frappant (en fijn!). Zo rijg ik de alcoholloze dagen wel eenvoudig aan elkaar natuurlijk. Zou het bijna oneerlijk noemen, maar kan me nog wel heel goed voor de geest halen hoe anders dat geweest is. Ik geniet er maar gewoon van en probeer het 'gekke' gevoel van me af te zetten. Dag 17 dus vandaag en vandaag drink ik niet smart reageerde hierop 1
Klaske Geplaatst 23 augustus 2017 Rapport Geplaatst 23 augustus 2017 Geniet er maar lekker van!! Er zullen nog wel lastige momenten komen misschien, maar op die momenten kun je dit soort momenten terug halen, beseffen dat die moeilijke momenten ook weer over gaan. Maar ik hoop natuurlijk dat dit gevoel nog heeeeeel lang blijft voor je!!! Top!
NickyLJ80 Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 25 augustus 2017 Hè jakkes, voel me niet zo lekker. Keelpijn, hoesten, algeheel gevoel van blehhhh. Virusje ofzo denk ik maar hé, ik drink niet Heb vanmorgen al gauw de benedenboel gedaan. Gepoetst wat op mijn planning stond vandaag en nu naar even op de plaats rust. Dag 19 vandaag en alhoewel je dag voor dag moet denken, ben ik er nu al van overtuigd dat ik het weekend zonder alcohol doorkom. Ik slik de refusal wel hoor, maar daar hoef ik niet eens over na te denken. Hiervoor telde ik de dagen elke keer af...nu is het vrijdag, als ik het nu in neem, dan kan ik pas weer woensdag drinken, blablabla. Toch dan dus onbewust bezig met 'wanneer kan ik weer'. Dat is geheel afwezig nu. Gewoon simpel, ik drink niet meer, punt. Toch een hele verandering en ik voel me er ook veel rustiger onder. Het is goed zo. Zo...op de bank, cupasoupje, dekentje en netflix aan maar. Wat een luxe eigenlijk!
NickyLJ80 Geplaatst 26 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 26 augustus 2017 Kreeg gisterenavond ineens uit het nieuws de opmerking 'gaat goed met jou hè? '. Het niet drinken blijkt dus toch op te vallen. Had er niks over gezegd, maar ondanks dat, is het blijkbaar wel opgemerkt door mijn vriend. Toch wel weer leuk én een extra stimulans om door te zetten. Ik wil nuchter zijn en blijven. Zat ook van de week eens te mijmeren over de toekomst. Te bedenken wat ik doe en hoe mijn leven eruit ziet over een jaar of tien. Dan is mijn dochter ineens bijna 17 in plaats van bijna 7 (zelf word ik natuurlijk geen jaar ouder hè, dat snappen jullie wel). En dan gaat ze stappen misschien, de hort op met en naar vrienden. Drinken misschien? Vind ik ergens wel een griezelig idee. Daarom kan ik ook maar beter het beste voorbeeld zijn dat er is en dat is niet drinken, geen druppel. En dan maar hopen dat goed voorbeeld doet volgen... Zelf kon ik eigenlijk maar weinig op stap vroeger, mijn ouders wilden mij niet ophalen want dan konden ze zelf niets drinken. En alleen naar huis werd niet snel goed gevonden. Ik wil dat mijn dochter niet de beperking van een drinkende ouder heeft. Die heeft ze nu al lang genoeg gehad Vandaag een rustig dagje, niet veel op de planning, heerlijk. Heb zin in het weekend
Klaske Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Geplaatst 26 augustus 2017 Heej Nicky, Je doet het goed hoor! Heb zelf geen kinderen, maar toen ik 17 was ging ik overal in mn eentje naar toe, 's nachts op mijn brommer. Die alcohol zou ik me nog niet zo'n zorgen om maken wat je dochter betreft, het enige wat je kunt doen is inderdaad zelf het goede voorbeeld geven, liefde en aandacht geven, en vertrouwen in haar hebben. Maar goed, ze gaat voorlopig nog niet naar de kroeg , dus tot die tijd ook goed voor jezelf blijven zorgen natuurlijk
NickyLJ80 Geplaatst 28 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 En toen...waren de eerste 3 weken zonder alcohol achter de rug! Ik ben blij en best wel trots ook. Heb wel erg weinig energie, snel moe en zelfs een beetje lusteloos. Blijkbaar doet die burnout nog best wel opspelen af en toe. Ik moet iets gaan veranderen, want ik knap niet op met doen wat ik altijd deed. Vandaag dus een yogaschool bellen, nog nooit gedaan maar het trekt me al jaren. Nu dan maar de stap nemen om het ook te gaan doen. Niet te hard van stapel lopen, zeggen de mensen. Rust nemen, niet te veel willen, je gaat weer hollen. Maar als ik mijn dagindeling bekijk dan kom ik tot de conclusie dat ik meer dan genoeg tijd heb, als ik mijn telefoon eens wat vaker laat liggen. Ik schrik ervan, hoe ik (en de meeste mensen om me heen) vast geplakt zit aan de telefoon. Als ik die tijd nu eens ga besteden aan dingen die goed voor me zijn, dan lever ik niets in, maar krijg ik er waarschijnlijk wel wat rust en energie voor terug. De drankavonden waarop ik tot niets kom en de brakke dagen erna heb ik ook al terug gewonnen...stukje bij beetje kom ik er wel
kruidenthee67 Geplaatst 28 augustus 2017 Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 Wauw...drie weken alweer...mooi! Mooie beweging bij jou. Over de vermoeidheid...misschien je bloed een keer laten contoleren?
NickyLJ80 Geplaatst 28 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 Heb ik ook al aan gedacht inderdaad Kruidenthee, maar ik vermoed dat de oorzaak ligt in het toch niet goed genoeg voor mezelf zorgen. Qua voeding, qua beweging. Ik 'zit' te veel op het moment. De stap om in beweging te komen is dan vaak te groot en zo kom ik in een cirkeltje terecht. Daarom ben ik ook op zoek naar iets te doen dat me ook plezier geeft, de sportschool doet dat namelijk niet . En dan kan ik weer goede voornemens maken om toch te gaan, maar dat houd ik niet vol. Been there, done that. Daarom vanaf volgende week lekker dansen en ik wil yoga gaan proberen. Maar ik houd het zeker in gedachten. Dank je voor je tip! smart reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 28 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 En ja, de burnout speelt natuurlijk ook (behoorlijk) mee Sheila, heb jij weer gelijk in
kruidenthee67 Geplaatst 28 augustus 2017 Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 (bewerkt) Waarom ik het noem is dat ik zelf ook burnout heb gehad...de drank....niet sporten en erg moe was/bleef. Bij bloed onderzoek bleek ik een giga ijzertekort te hebben! Wat een groot deel van de vermoeidheid verklaarde. Soms zijn het ook 'gewoon' fysieke dingen.... 28 augustus 2017 bewerkt door kruidenthee67
smart Geplaatst 28 augustus 2017 Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 Yoga: doen! Je lijf weer voelen en ruimte ervaren. Als het goed is de acceptatie, de rust, er ZIJN!
NickyLJ80 Geplaatst 29 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 29 augustus 2017 Vanavond ga ik voor het eerst yoga doen. Ik ben heel erg benieuwd. Heb 3 proeflessen in totaal, daarna zal ik vast en zeker kunnen inschatten of het wat voor me is. Het past ook prima bij de mindfulness training die in oktober gaat starten. Ook daar ben ik wel benieuwd naar. Vandaag ook de 3de therapie sessie en verder houd ik me een beetje koest vandaag met de verwachte hitte. Vrijdag trouwens toch even naar de huisarts toe. Wil toch even een checkup hebben. Werd gisteren ook ineens helemaal trillerig en niet lekker, zweten ook, leek wel hongerklop ofzo. Na wat eten zakte het. Kan allemaal wel weg redeneren met reden burnout, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik vervolgens een lichamelijke oorzaak negeer en niet de juiste aandacht geef. Eerlijk is eerlijk, ik heb toch jarenlang roofbouw gepleegd op mijn lichaam, wie weet heb ik inderdaad wel een tekort ergens van ofzo. Even wat dingen uitsluiten, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust smart reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 29 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 29 augustus 2017 Jeetje zeg, zit er helemaal door nu. Hele heftige therapiesessie gehad. Hoop verdriet. Ben zo blij met het mens, echt een klik. Alhoewel ik nu totaal gesloopt ben. Duffig hoofd. Het is dus maar goed dat ik die proefles yoga al had afgesproken, zou me er anders toch onderuit gewurmd hebben denk ik. Maar niks ervan, ik ga gewoon (en hoop dat de zaal airconditioning heeft...) Straks ook eerst maar eens een lekkere maaltijdsalade maken, altijd lekker met dit weer. smart reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 30 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 30 augustus 2017 Oké, ik ben ook echt niks gewend pfff. Mijn lichaam en hoofd moeten nu voor het eerst in jaren alles anders doen dan ze gewend waren, zowel door de stevige therapie en ook door de yoga gisteren. Dat is héél goed, daar ben ik van overtuigd, maar ik voel me nu alsof er een vrachtwagen over me heen heeft gereden. Alles komt uit de 'comfort zone' nu. Ik geloof dat ik vandaag even niet te hard van stapel moet lopen. Rustig aan vandaag dus. En dag 24 zonder alcohol...elke dag mag ik er weer eentje bijtellen. Heel blij mee lady jane en smart reageerden hierop 2
kruidenthee67 Geplaatst 30 augustus 2017 Rapport Geplaatst 30 augustus 2017 Ha Nicky, Dat klinkt als alles of niets Uit de comfortzone...na jaren op een bepaalde manier gefunctioneerd te hebben.... Dat wat jaren heeft geduurd, mag ook even tijd hebben om het anders te gaan doen? Een ding niet...alcohol. En dat doe je super! Rustige dag dan vandaag.
NickyLJ80 Geplaatst 3 september 2017 Auteur Rapport Geplaatst 3 september 2017 Even snel binnen vallen, ik ga zo al lekker naar bed toe. De vierde week nuchter zit er op! Het vliegt voorbij, zonder al te veel moeite. Had gisterenavond wel zin in een glas, drukte van de verjaardag van mijn dochter vieren was voorbij. Kinderfeestje gehad, visite geweest. Dan in de avond zo'n momentje hebben met een wijntje, even tot rust komen, even het laatste jaar overdenken...ja het zat echt even in mijn hoofd. Wat echter óók in mijn hoofd zat, was de spreuk '1 is teveel en 10 is te weinig'. En daarmee was eigenlijk de kous af Uitgeput, voldaan en trots naar bed gegaan. En dat ga ik nu ook doen!
smart Geplaatst 3 september 2017 Rapport Geplaatst 3 september 2017 Wat fijn Nicky dat je al zover bent! Ik ken dat gevoel... heerlijk! (ik ken ook het gevoel door een vrachtwagen te zijn overreden... hoe zei je dat ) Yoga is super! Ik baal ervan als ik het moet missen. Maar ja... wat het losmaakt in je lijf? poe poe: RUIMTE. (en spierpijnen) Kom eens naar de dagdraad; is dat niet wat voor je? Dan val je wat meer op, zeg maar. Ik wens je nog veel succes....buiten die comfortzone!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden