Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Felicitaties voor iedereen die ze verdiend hebben.

Ik ben een minderaar zoals jullie weten,

vanaf 1 November niks gedronken!

2010 bedoel ik dan.

Dit weekend wel gedronken,niet veel,gewoon normaal.

Spijt? Nee,ik wist dat ik afgelopen weekend zou gaan drinken,

ben er heel bewust mee omgegaan.

Wilde er hier alleen eerlijk over zijn.

Bang voor een terugval ben ik totaal niet eigenlijk,

ik wil niet meer zo worden als toen,

ik GA niet meer zo worden als toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fleur,

m,n drankgebruik liep de spuigaten uit en ben gewoon dag voor dag gegaan,

ik werd onrustig bij de gedachte nooit meer te kunnen en mogen drinken.

Ik wilde me niet elke keer schuldig voelen als ik wel wat zou drinken.

Ik begrijp die onrust waar Snoep het over had ook heel goed.

Ik ben er alleen niet zo erg meer mee bezig,

de problemen waardoor ik zoveel dronk zijn opgelost,

weet nu hoe ik met bepaalde situaties om moet gaan en hoef ellende of problemen niet meer weg te drinken.

Ik ga gewoon zo door als ik voorheen ging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties

doet me heel goed:heart:

gaat namelijk niet zo goed met me

heb me in mijn hele leven nog nooit zo ellendig gevoeld

zo erg dat ik het liefst er helemaal niet meer wil zijn op deze wereld

ik heb voor maandag een afspraak staan bij de ha

moet wel want ik wordt bang voor mezelf

gedronken heb ik niet ..maar er waren momenten die toch heel dicht bij kwamen

ik ben op dit forum nu niet aanwezig omdat jullie niks aan mijn hebben

en ik niemand tot steun terug kan zijn

zit op gesloten in mezelf

maar nogmaals dank jullie wel:sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoep!

He, wat rot voor je dat je je zó ellendig voelt!

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met je HA, die

weet vast wel raad..mss psych. hulp?

Heb dat zelf al ruim 2 jaar, een verademing.....

Je schrijft dat je soms van deze wereld af zou willen,

maar liefie, dat kán niet want we hebben je nodig hoor hier!

Je schrijft ook dat je hier niet komt omdat je ons niet kunt steunen,

maar kom dan in ieder geval hier, zodat wij je kunnen ondersteunen.

Voor zover dat mogelijk is.

Je zit opgesloten in jezelf, ik herken dat,

dat is heel zwaar. Maar probeer wel te komen, je wordt gemist hier,

écht waar! Mss kunnen wij je op sommige momenten je er even bovenuit tillen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoep,

Je zou toch hopen dat, als je niet meer drinkt, het leven een heel stuk beter gaat maar zo is het bij jou niet, en dat vind ik vreselijk voor je.

Ik hoop dat je bij de h.a. iets kan krijgen waardoor het leven voor jou dragelijker wordt want je verdiend het. Sterkte meis.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep ik zat me net ook af te vragen waarom een ander wel en ik niet, maar voor mijzelf ben ik er toch uit. Ik dronk niet omdat ik het lekker vond, ik dronk om te vergeten, de ontspanning, die rem er af, agressie niet meer te voelen, en me ff prettig te voelen. Daarom kan ik nooit meer drinken, maar er zijn mensen die drank lekker vinden en als inderdaad de problemen zijn opgelost, kan ik me voorstellen dat deze mensen weer wat kunnen drinken. Daarom is het goed dat ik mezelf de vraag gesteld heb waarom drink ik. Het antwoord was, om te vergeten, nou dan weet ik ook dat ik nooit meer kan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoepje,

Blijf je gezonde verstand gebruiken.

Je bent verstandig bezig en ga zo door.

Ook ik dronk me in een steeds diepere roes tot ik uiteindelijk van de wereld was.

Het grote vergeten en een week nodig om mezelf terug te vinden.

Snoepje, diep in jezelf denk ik dat je dat niet wilt.

Drank is geen medicatie, het staat op de giftige stoffen lijst.

Als een ander het wel kan, dan is dat mooi,

maar jij bent Snoeppie en doet wat goed voor Snoeppie is.

De HA is een goed idee.

Maak er een goede verjaardag van en kijk naar de zonnige kant.

Nu zie je die niet, maar aan het einde van de tunnel schijnt licht en

er is altijd een sparkel hoop.

Houd vol.:heart:

Je kan het, nu nog de rust om te aanvaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen!

Snoep, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een beter jaar krijgt nu, ze zeggen weleens dat alle jaargetijden ''erover'' heen moeten gaan, wie weet geldt dat voor het niet drinken voor jou ook wel? Je bent tenslotte al ruim een jaar droog :musicnote:

zelf ben ik wat ziekjes, snap ik niet, heb ik anders hooguit een dagje, nu al vanaf zondagavond, spugen, diaree, beetje last van benauwdheid, lichte hoofdpijn, vraag me af of dat misschien komt omdat ik toch een paar dagen heel veel heb gerookt i.c.m alcoholvrij bier, zou het een afkick kunnen zijn van het roken, rookte natuurlijk al een tijdje niet meer, of ben ik nu aan het zoeken, en ben ik gewoon ziek? Pff... moet vandaag gelukkig niet zoveel werken, maar morgen wel, ga me niet ziek melden, zit niet in me, maar dit zal morgen toch wel over zijn? Ik ben anders nooit ziek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag snoepje,

Ik denk dat jou gevoel heel herkenbaar is en dat gevecht in je hoofd bij het hele proces hoort! Maar idd, jij kan het ook! Probeer wat Bolletje zegt de reden van je drinken onder ogen te zien. Dat zal je niet in 1 dag lukken, dat is een proces wat stukje bij beetje meer op gang komt en waar je goed na kunt kijken naarmate je weer fris in je hoofd wordt. Althans, zo werkt het bij mij. Ik schrijf alles op wat in me opkomt en probeer daar een lijn uit te halen. Op die manier ben ik ook eerlijk naar mezelf en dat vind ik al moeilijk genoeg, om zwart op wit dingen neer te zetten want op die manier confronteer je jezelf met.... Jezelf. Weglopen is geen optie, dan los je niks op en blijft die behoefte naar het vluchten. Ik denk dat de meeste mensen die op dit forum staan niet drinken omdat het zo lekker is, maar om de roes. Zelf vind ik het moeilijk om te wennen aan het idee nooit meer gezellig een borrel te kunnen nemen op een feestje ofzo, maar in mijn geval gaat dat toch mis. Ik kijk uit naar het moment dat ik daadwerkelijk kan voelen dat een leven zonder drank leuk is! Dat ik weer vrolijk kan zijn en kan genieten en meer energie heb om waarrdevolle dingen op te pakken. Ook al is het maar simpel een uurtje muziek luisteren.

Moest net naar de winkel en heb gelukkig dat duiveltje in mijn hoofd kunnen negeren! Lijkt iets simpels voor mensen die ons probleem niet kennen, maar ai, ik vond het moeilijk. Maar dacht maar weer aan de gevolgen en dat hield me sterk. Kleine beetjes, maar toch heb ik dit gewonnen en niet de drank! Ook al moet ik dat nu nog ff tegen mezelf zeggen..... Een keer of wat! Jezelf belonen is ook een leerproces als je met een negatief zelfbeeld worsteld.

Probeer toch te genieten van je dag, kop een mooi bos bloemen voor jezelf en zet ze in je kamer neer opeen plek dat je ze telkens ziet, een kleurrijke bos waar je vrolijk van wordt! En zie dat als een voorbode voor de periode die er ook voor jou aan gaat komen, als symbool voor een kleurrujk leven. En een lekker duur vitaminerijk sapje is ook nooit weg!

Dikke zoen en hou je taai!xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje heel veel sterkte vandaag. Ik vind het al een hele prestatie dat je zolang al niet meer drinkt. Daar kun je jezelf een hel groot cadeau voor geven.

Een vraagje waarom pas maandag naar de huisarts. Het is nu pas dinsdag. Als je zo depri bent zou ik echt bellen of dat niet eerder kan.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...