Spring naar bijdragen

Maandag 5 maart


Emmaroos

Aanbevolen berichten

gelukkig wel Yvonne

ik voelde me net zo'n luxe zwerver

met mn laptop op mn rug naar de bieb/lege huis

maar nu lekker met ontbijt en jullie op de bank:D

en straks weer spinnen

en muggen doodmeppen,

mijn nieuwste sport

met een backhand en een goeie mepper

heb ik er soms 2 in één klap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 275
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yvonne, dat is wel een goed idee. Ik heb al een aantal wijze uitspraken en verhalen van het forum gekopieerd en geplakt in wordpad. Misschien dan ook mijn persoonlijke motieven om te stoppen erbij schrijven en gevoelens, en dan ook echt uitprinten.

Bolletje, het weekpact, ik denk er over na. Ik moet er dan wel voor 100% achter staan anders heeft het voor mij geen zin. Op de een of andere manier sta ik nog niet voor 100% achter mijn beslissing om nóóit meer te drinken hoewel ik ondertussen beter zou moeten weten.

Dit klinkt eigenlijk wel wat tegenstrijdig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja echte helaas,

een komplete invasie en dat begon eind feb. ineens na die koude periode.

Er is de hele week onder de grond gewerkt aan de rioleringen en ik denk

dat het daar mee te maken heeft. Ik heb al bijna een hele spuitbus leeg en krijg daar

hoofdpijn van, dus ouderwets meppen en klamboes dan maar.

Maar het wordt langzaam aan minder, ik denk dat ze doorkrijgen hier niet welkom te zijn.:D

Rosa, las over je heen;

Ik weet niet hoe lang je droog stond, maar dat is niet weg natuurlijk,

je weet nu hoe je het niet wilt

en belangrijker nog; wat je wel wilt;

trots zijn, een slinger en je steeds beter gaan voelen.

We hebben het allemaal met vallen en opstaan verworven hier

dus ook jou gaat het lukken.

Die knop moet om

en gaat om

reken maar!

nu spinnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Marc.

Fijn dat je de draad weer hebt opgepakt hoor.

Hoop je hier weer vaker te zien.

En nu luitjes, werk aan de winkel, ik ga een beetje vaart maken.

Maak er een mooie dag van mensen.

Ben bang dat we niet veel van de zon zullen zien, dus moeten we zelf de boel maar zonnig inkleuren.

En heb je een donkere bui?

Probeer dan toch de kleine lichtpuntjes te ontdekken..

Klinkt makkelijk, maar is het niet altijd, dat weet ik.

Toch maar proberen....

Laterrrrrrrrrr.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weinig geslapen, maar het weer goed aan om nuchter wakker te worden. Ondertussen is het alweer 1,5 dag dat ik niet heb gedronken. Dat geeft mij weer vertrouwen in mijn besluit om nooit meer te drinken.

Vandaag de dag rustig nemen en ondanks de regen een positieve draai aan geven.

Rosa, de draad weer oppakken en doorgaan waar je gebleven bent. Met vallen en opstaan ben ik wijs geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal! Dit moet ik even kwijt, ik word altijd stikzenuwachtig wakker, en de laatste jaren nam ik gelijk een paar slokken wijn, dat hielp. Dat kan nu natuurlijk niet, dus probeer ik die zenuwachtigheid te ontrafelen. Zoals nu: vandaag mijn auto naar de garage, boodschappen doen klaar, en verder gewoon leuke dingen doen. Waarom dan zo de zenuwen????? Mijn moeder had dat ook dus het zal wel een genetische kwestie zijn.Als kind was ik ook al een zenuwpees. Ik vind het zo'n akelig gevoel. Ik heb van de HA oxazepam gekregen, maar ik wil daar niet van afhankelijk worden, dus ik gebruik dat minimaal. In ieder geval is het morgen twee weken geleden dat ik voor het laatst dronk, dus dat is dan wel weer goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Tuvalu,

Ik weet niet of dat gedrag genetisch bepaald kan worden maar wat ik wel weet is dat kinderen vaak het gedrag van ouders over nemen. Dus als je van nature zenuwachtig bent, (dat is misschien wel erfelijk) en je hebt gezien of ooit gehoord dat je moeder dat s'ochtend ook heeft, kun je die zenuwen koppelen aan een bepaalde gedachte. Dus onzeker worden van wat je denkt dat je die dag te wachten staat.

Dus het idee over een bepaald gedrag dat je hebt, kun je veranderen. Iets wat genetisch bepaald is niet, daar moet je mee leren leven.

Misschien proberen om, als je die gedachte hebt s'ochtends het omdraaien. In alle rust en ontspanning, dan dringt het het beste door.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuvalu,

Dat herken ik, zo was ik ook.

Toch is dat nu over.

Dat komt bij mij denk ik door de medicatie die ik nu neem.

Kijk anders even bij thema's, op het draadje Baclofen.

Dat is een niet verslavend middel.

Vandaag sta ik 2 weken droog!

Ik ga nu voor het eerst alleen boodschappen doen.

Het schap met de verleiding sla ik over, het voelt goed.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,Madelief: dank voor jullie reactie. Ik heb het draadje over Baclofen helemaal gelezen gisteren. Het punt is: ik slik al zoveel. Seroxat, Mirtazapine, Arcoxia. En dan nog Baclofen.... ik weet het niet. Ik ga nu in ieder geval gewoon rustig 'door mijn zenuwachtigheid heen' voelen, zoals Bolletje al voorstelde. Want willen wegdrukken heb ik al zo lang gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen ook Sandra, Tuvalu en Josje,

Wijze woorden Bolletje,

Ik had dat vroeger ook met onweer. Mijn moeder raakte altijd in paniek als het begon te onweren, alle stekkers moesten er meteen uit, we moesten zover mogelijk wegblijven van ramen en stopcontacten.

Mijn moeder vertelde dat toen zij vroeger kind was en het begon te onweren dat iedereen dan (mijn moeder had 12 broers en zusjes) meteen op de knieën moest om te bidden voor een goede afloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ga er weer vandoor,:rose:

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken en de steun, doet me goed.

Ik ga eerst nog even in mijn boek lezen, ben nu een boek aan het lezen van Marion Pauw, Daglicht. Ik las hier laatst een tip over haar boek, zondaarskind. Heb ik toen ook gelezen, heel leuk boek. Daarna ga ik ook weer aan de slag.

Josje ik hoop dat je dag nog wat beter wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuvalu is die medicatie die je nu slikt tegen angsten? Ik heb wel eens gehoord dat, als je medicatie te lang slikt, de kwaal waar je het voor slikt, juist erger kan maken.

Ja en weg drukken helpt niet, dan komt het inderdaad veel harder terug. Vind het heel knap om te proberen door die zenuwachtigheid heen te voelen. Misschien gaat het wel over als je dat bewust doet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen,

Onrust, onrust.. vanaf vandaag kan ik de dagen "niet gerookt" niet meer op de vingers van twee handen tellen, dus ik heb wat extra handen nodig.. die van jullie misschien?? Als ik onder de mensen ben valt het allemaal wel mee. Tussen de niet-rokers voel ik me één van hen, tussen de rokers voel ik me een "overwinnaar".

Nu (maandagochtend) zit ik weer alleen in m'n atelier, dus niemand om me heen. Heerlijk vind ik dat, normaal gesproken. Lekker geconcentreerd bezig met pallet klaarmaken, kopje koffie inschenken, muziekje aan en schilderen maar..

Maar nu kan ik me totaal niet concentreren.. de vlagen van gemis van een sigaretje zijn zooooo venijnig, zo alle aandacht opeisend, dat ik de neiging heb om m'n verstand op of onder nul te zetten en gewoon even wat te halen en mezelf "uit m'n lijden te verlossen"... 't Is zo gebeurd als ik dat zou doen. Maar dan komt dat geweten weer om de hoek kijken, dat geweten dat ik niet meer kan sussen of kalmeren door maar te doen wat het eerste bij me opkomt. Dan gaat mijn geweten spreken.

Getverderrie.. een sprekend geweten. Dan kan ik dus niet zomaar de gemakkelijkste en op korte termijn meest bevredigende weg kiezen. Dan moet ik dus luisteren naar dat geweten. Het bevalt me helemaal niet, wat dat geweten me allemaal voorhoudt. Zooooo vermoeiend, zooooo wat ik niet wil weten.

Vier jaar geleden ben ik een commitment aangegaan met het programma van Narcotics Anonymous (NA). Dat heeft me tot nu toe geen windeieren gelegd. Ben nu ruim drie jaar van de drank af, heb verschillende obsessies waar ik last van had in kaart gebracht en ben daar redelijk succesvol mee aan de slag, en daar hoort nu dat roken dus ook bij. Ik heb leren vertrouwen op een goede "afloop" als ik dingen anders doe dan ik gewend ben/was, d.w.z. dat ik heb leren vertrouwen op krachten/machten die groter zijn dan mijn verslavingsmiddelen, leren vertrouwen dat als ik niet toegeef aan trek/craving/zucht, er op den duur rust en kalmte voor terugkomt. Dat is soms een behoorlijke worsteling, maar uit ervaring weet ik ondertussen dat het mogelijk is en dat het zo werkt voor mij.

NA geeft me richtlijnen, suggesties, geheugensteuntjes, reikende handen als ik het even te kwaad krijg. Vandaag trok ik een kaartje "Just for Today" en dat kaartje zegt me precies wat ik vandaag nodig heb:

"Hogere Macht, ik heb geleerd te vertrouwen op uw leiding, maar toch heb ik nog steeds mijn eigen ideeën over hoe ik mijn leven wil leiden. Laat me deze ideeën met u delen en laat me dan duidelijk begrijpen wat uw bedoeling is voor mij. Laat dan uiteindelijk uw bedoeling, en niet de mijne bewaarheid worden."

In eerste instantie denk ik dan: Ja, doeiii.... maar gelukkig heb ik tegenwoordig ook een tweede instantie en die zegt: Kohtje, LUISTER NOU EENS NAAR EEN ANDER.. en dat doe ik dan maar. Met als gevolg dat ik nu dus ook al weer tien dagen niet gerookt heb.

Zo. Terwijl ik dit zo zit te schrijven ben ik al weer zo'n twee trekmomenten verder:)

Alle hulpmiddelen die er zijn aangrijpen, niet te trots zijn, niet te gemakzuchtig. En dan nu weer aan het werk. Ik ga maar even een extra doekje opzetten om op af te reageren, denk ik.. een beetje Karel Appelen of zo.. lekker smijten met verf. Hoewel ik daar eigenlijk te netjes voor ben, of moet ik zeggen: te geremd.. Misschien ook eens onderzoeken. Genoeg te doen dus, het begint weer te kriebelen in de goede zin van het woord..

Bedankt voor jullie lezend oog.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja :present:sa ik heb hetzelfde gezien bij de dochter van een vriendin van mij. Angst voor onweer, hyperventilatie enz. Die zelfde klachten heeft haar dochter nu ook. Vervelend hoor.

Zo zie je wat een inpact het gedrag kan hebben van ouders naar de kinderen toe.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Rosa, was er even uit met de hond.

Het is gewoon dat mijn to-do lijstje alsmaar langer wordt, terwijl ook de gewone zaken doorgaan die niet op mijn lijstje staan. Hopelijk trekt het straks bij, ik ga gewoon maar wat doen. Nu eerst koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, gelijk-op-gaanster Akelei..

Slapen gaat prima.. snoepen (koekjes, pinda's, plakken worst, kaas etc...) is een aanwezig gevaar. Maar ook hier geef ik niet aan toe. Alle vervangingsmiddelen krijgen dezelfde behandeling als die sigaret. Gevolg: gevoel van enorme leegte, teleurstelling, zelfmedelijden. En dan pas ik mijn herstelprogramma toe.. Ik geef toe dat de dagen hierdoor soms wel wat langer lijken te duren, maar als ik 's avonds m'n bed inkruip, realiseer ik me telkens weer dat de dag gewoon weer 24 uur heeft geduurd, en dat ik alles dus in m'n hoofd weer erger maak dan het feitelijk is. Dat de realiteit dus gewoon zichzelf blijft en zich niets aantrekt van wat ik ervan wil maken.

Ik zie ook jouw gevecht en je overwinningen. Maar ook jouw vermoeidheid. Ik word zelf soms ook doodmoe van dat vechten, maar als ik me dan weer overgeef ervaar ik weer de rust en troost van dat het wel goed is zo.. en daar slaap ik dan weer goed op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Cootje misschien heeft het toch te maken met hoe verslavingsgevoelig iemand is. Mijn vader stopte met roken toen mijn oudste broer verdronken was, mijn jongste broer stopte toen zijn dochter geboren werd. Heeft weinig moeite gekost maar daar stond dan ook heel veel tegenover. Zo zie je maar weer dat kinderen vaak gedrag van ouders copiëren.

Ikzelf kan het niet ook met snoepen, als ik trek krijg, moet ik er aan toe geven.:(

Nou ja tot nu toe heb ik nog niet toe gegeven aan het drinken en das al wat waard.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...