Spring naar bijdragen

Maandag 12 maart 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee hoor, maar een goede discussie voeren is niet altijd makkelijk, en ik denk dat een forum niet het ideale medium is om te discusieren... Maar als mensen dat graag doen mogen ze van mij.

Ik ben persoonlijk iemand die niet goed is in discusieren.. vermijdt discussies bij voorbaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook eens een weekje opgenomen geweest. Het werkte zeer verhelderend, kon even tot rust komen, geen verantwoordelijkheden.En ach, dat men het nog over een 'gekkenhuis' heeft, vind ik niet zo erg. Zegt alleen maar wat over de mens zelf, heeft vaak met angst en onwetendheid te maken ??

In ieder geval heb ik daar veel gelachen met iedereen, was een leuk weekje!

Morgen drie weken droog, ik snoep helaas nog veel en rook ook veel.....

Iedereen een heeeeeeele goeie dag gewenst!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Nancy, zo is het maar net.

Schaam me ook helemaal niet dat ik opgenomen werd, vond het er zo leuk, dat ik me een jaartje later weer heb laten opnemen, hahahaha!

Maar alle gekheid op een stokje, het hielp me wel op weg.

En ik zag daar ook dat andere mensen nog veel meer problemen hadden dan ik,

en de moed die ze hadden!

Het enige waar ik me nu voor schaam is dat drankgebruik van me.

Jeetje, hoe heb ik dat zo ver laten komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje!:present: Hoi Hannah!!:sun: HoiTuvalu!:present:

Ja, gaat goed hier! Ik heb contact gehad met Tactive en het een en ander

opgelost! Dat geeft me weer een gerust gevoel. Ben blij hier weer terug

te kunnen komen!!!:heart::sun::present:

Ik miste jullie!

En wat betreft de alcohol enz: gaat goed, moeilijk blijft het, maar dat geldt voor

ons allemaal. Ik probeer mezelf op bepaalde momenten af te leiden

door maar druk te gaan leren, en vooral te genieten van de ochtenden

dat ik nuchter wakker word, zó heerlijk! Dus m'n zegeningen te tellen!

En geen pillen, geen sigaretten, ik ga nog gezond worden, hahaha!

Hoe gaat het met jou, Bolletje? Schilder je nog?

En Hannah, alles oké??

Tuvalu: schaam je nergens voor, die opnamens had je nodig en ja, waarom drink je, ik heb daar geen antwoord op, ik vraag het mezelf ook vaak af....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal ! Ik kom even langs om gedag te zeggen en me aan te melden voor m'n 2e weekpact. Het gaat best wel goed, als vond ik het weekend een beetje lastig. We hadden zaterdag visite dus er werd bier en wijn geschonken, daarna met de visite uit eten geweest en zondagavond lagen er nog twee flessen witte wijn in de koelkast. Die heb ik er uitgehaald en aan m'n partner gevraagd of hij die wil opruimen in de wijnkelder.... ze lagen iets te makkelijk voor het grijpen en ik heb echt een paar momenten gedacht dat ik door de knieën zou gaan. Nu weer een nieuwe (werk)week, dus dan zal het wel weer makkelijker gaan. Tussen de middag gelunched met een vriendin op een zonnig terras en het was heerlijk genieten, ook zonder een glaasje witte wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, jij gaat er ook weer voor he, zet 'em op!:heart:

Jen, er zijn mensen genoeg die dit nooit zullen begrijpen, maar inderdaad, moed is er voor nodig! So, proud, proud, proud!

GG: goed dat je die wijn hebt laten staan, tjeeeehhhh...een WIJNkelder!!!!!!Dat zou niet goed voor mij zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja erg he ....m'n partner is niet alleen een echte Bourgondiër die dagelijks wijn drinkt, maar hij importeert ook wijn..... Er liggen diverse partijen kostbare wijn, netjes in wijnrekken opgestapeld, te wachten op bijzondere momenten. Zonder mij dan maar :)

By the way!... ik heb bij een natuurwinkel een hele mooie Chardonnay druivensap gevonden, die ik 1:5 verdun met water en in een wijnfles in de koelkast heb staan en zo drink ik toch af en toe een glaasje met hem mee voor de gezelligheid. Het smaakt natuurlijk lang niet zo lekker als een echt glas witte wijn, maar dat vind ik niet erg. Ik ben gestopt, maar ga me natuurlijk niet opsluiten in de badkamer als hij een glas wijn wil drinken. Op zich een bevredigende oplossing, voor ons allebei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Chardonnay-druivensap??:huh:

Wil ik ook wel eens proeven..

Maar ja, je verstoppen of opsluiten is ook weer zoiets...doe maar niet!

Ik drink zelf nu jus-d'orange ( lees sinaasappelsap, maar dit klinkt luxer) uit een wijnglas om 5 uur, mijn moeilijke moment, en neem dan een toastje franse kaas erbij.

Tjaaaaaa, het klinkt misschien gek, maar tóch werkt dit voor mij.

Maar die wijnkelder, tjeeeeee, ik ben er nog niet over uit!

Over de kat op het spek binden gesproken...knap dat jij hiermee kunt handelen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lief (een woord dat ik graag gebruik, omdat het me jonger doet uitschijnen dan ik ben) is examen boekhouden gaan doen. Nooit gehad, dat vak, en het lijkt me gruwelijk saai.

Enfin, geen compassie hebben en gewoon duimen zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben opgenomen geweest,

de meeste mensen hier weten dit.

Ik heb er héél veel moed voor moeten

verzamelen.

In het begin was ik alleen maar bang,

het meest was ik bang voor de vooroordelen.

Ik loop er nu nog niet mee te koop,

hoeft ook niet.

Maar ik ben mij er terdege van bewust

dat als ik niet in opname was gegaan

ik nooit zo ver zo zijn gekomen als

nu.

Ik ben in totaal 11 maanden opgenomen geweest,

een gekkenhuis wil ik het zeker niet noemen.

Ik heb daar héél veel geleerd, mooie mensen leren

kennen en vooral, het heeft mij voor zover

nog mogelijk, geheeld.

Een gekkenhuis, is het meest lage, wat men

kan zeggen over een instelling waar mensen

de kans krijgen aan zichzelf te werken.

Er is heel veel moed voor nodig,

het is de strijd met jezelf aangaan.

En dat is keihard werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks mis mee Tuu!

Ik probeer alleen zelf bepaalde gewoontes te vervangen door andere.

Voorheen vond ik dat ik mezelf mocht belonen na een dag werken

door het nuttigen van (meerdere glazen ) wijn.

In overleg met m'n

begeleidster van de Brijderstichting heb ik hier iets tegenover moeten stellen,

dus vandaar die sap. En die Franse kaas , tja, dat vind ik zó lekker, een beloning

op zich. En nu dus maar naar het afvaldraadje, hahaha, de kilo's vliegen eraan!:D

Maar Akelei heeft gelijk, ach ja, Ak, ik moet het nog leren, zit pas een paar weken zonder wijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag opgezette mensen gezien en was echt heel mooi tentoongesteld, als skieer of basketballer of fietser etc. Je leert veel over het menselijk lichaam en anatomie. Ook een apart zaaltje voor boven de 16, wat ik daar heb gezien kan ik hier niet beschrijven maar het is allemaal erg leerzaam. Vooral ook de afzondelijke lichaamsdelen en ook hoe longen etc. erruit zien als je jezelf vergiftigd, zoals ik. Ahum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...