Soothe Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Ook een monoloog. ben weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Ik blijf ook monologen nog... Wat hyper hier. In mijn lichaam blijft een uitermate nerveuze trilling aanwezig. Vandaag heb ik als symbool voor mijn nieuwe stappen een roze vilten olifantje gekocht (sleutelhanger). Deze heb ik opgehangen aan mijn spiegel in de auto. Dit om mij te herinneren aan de tijd die ik tegemoet ga. Afrika, en dat ik er toe in staat ben roze olifanten te zien als ik weer zou gaan zuipen. Maar een roze olifant weet ook niet waar die naar toe gaat in het leven.... en ook ik zelf weet dat helemaal niet. Het is maar een klein gebaar naar mijzelf toe. En vorige week heb ik een boekje gekocht over ZA. Nou ja, ergens slaat het nergens op. Want zo heel veel zal ik niet zien van ZA. Hierbij heb ik een boekenlegger gekocht waarmee ik een link heb naar die vriend toe die zm heeft gepleegd. Ik heb deze boekenlegger bewust gekocht, niet om mij te kastijden, maar om mij er aan te herinneren dat het belangrijk is dat IK hier mag zijn met al mijn emoties. Als ik in die tijd een nuchter persoon was geweest was hij zeer waarschijnlijk WEL naar mij toe gekomen met zijn problemen. Nu heeft hij zm gepleegd. Godsamme, zit ik weer te brullen hier. Zucht, houdt niet op hier. Het is zoals het is.... maar eenvoudig is het niet om weer te leren voelen. ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 verderrrrrr,ik ben superopgelucht want de cardio-uitslag is helemaal goedmijn hart is niet aangetast door jaren alco-misbruikquote> Spike, gefeliciteerd ! Ik ervaar ook veel angst met betrekking tot mijn lichaam en wat ik het heb aangedaan. Ik hoop dat ze mij in ZA hier ook wat mee op weg gaan helpen. Het vertrouwen krijgen in mijn lichaam. Maar dat zal vast wel in het programma zitten.Wat is een lichaam dan eigenlijk sterk he ?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Originally posted by: nancyEn nog effe speciaal voor Lenie: quote> wat lief?....1 goedemiddag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 vandaag bij het diabetencentrum geweest voor de 2e controle alle bloed uitslagen waren goed. ook mijn nieren werken prima.. geen eiwitten in m'n urine. al met al gaat ie dus hartstikke goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Goedemiddag allemaal. Ik ben hier dan wel niet meer zo vaak, maar alles nog droog hier Ik las van Fleur die de knop heeft gevonden, ik heb hem ook een paar weken gelden gevonden. Heb een hele andere denk wijze gekregen over het al dan niet drinken. EN........geen stemmetjes meer die me van andere dingen kunnen/willen overtuigen. Vraag me niet waar die knop zit want dat weet ik niet, hij was er gewoon ineens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 jawel Hannah.... hij is nog niet thuis geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 nee hoor zie er niet tegen op. het komt wel goed..we zijn beide weer afgekoeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Lenie, idd, veel sterkte, is niet niks. Veel aan je gedacht. Goeiemiddag, Hannah en alle anderen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 hij is overigens wel geslaagd voor zijn praktijk vandaag...heb hem netjes gefeliciteerd met een dikke kus ( FB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 ik lig helemaal gevouwen hier...een vriendin van mij is een blind date aan het regelen voor mij. ( ook op FB) man man man...dat word wat...misschien morgen al haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Ik heb vandaag eigenlijk een heel goede dag. Ben ook benieuwd hoe mijn gezicht er uit gaat zien als die spanningen uit mijn onderkaak verdwijnen. Op een dag als vandaag denk ik dat ik er ben. Maar ik weet donders goed dat ik er niet ben en dat een druppel alcohol voldoende is om weer een aantal maanden volledig te gaan lopen verpesten. Zucht, het blijft allemaal dubbel hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Heel heel heel even binnenrollen... Gestopt... niet gaan piekeren nu, gewoon genieten van vandaag.. van dat je het zo goed doet nu... Spike... heerlijk dat het met jou ook zo goed gaat.... En nu Von... wegwezen... koken, eten en noem maar op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Avond, hoe komt dat zo Hannah? Gestopt en Spike heel goed om te lezen wat voor progres jullie elk op jullie manier maken. Een roos voor elk. :present: Treesje, is je man ook Belg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 het is een feit.... morgen een blind date.... in een boeren gehucht.. dat word wat... Hannah.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 ja ik wel hoor Jopie... en idd...ze kunnen er wat van...pfff vooral met kermissen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Pfffffffffffffff, het is redelijke waanzin om door mijn administratie heen te lopen. De basisadministratie heb ik goed op orde. Voor mijn eigen gevoel ben ik dus nu ook allerlei oude dingen aan het doorkijken en aan het sorteren. Ik wil het gewoon goed op orde hebben als ik het vertrek en voor mijzelf is het goed om het te bekijken in de zin van waar ik door heen ben gegaan. De raarste herinneringen schieten door mijn kop heen van mijn alcoholperiode. Ik blijf er wel rustig onder..... Het is weer dubbel. Misschien dat ik later wel wat van deze waanzinnige herinneringen vertel. Het is om te lachen, maar gelijktijdig is het ook erg verdrietig. De intense angsten waar ik door heen ging in mijn alcholperiode. ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 @ Spike Ik las het zo mooi bij Fleur. Die schreef iets in de trant van, het is niet het niet meer willen, maar het niet meer hoeven. Ik hoef niet meer te drinken, niet omdat ik het niet wil. Maar simpelweg omdat het niet meer hoeft. En als ik het wel wil, dan doe ik het toch lekker, maar ik hoef niet meer........ Geef mijn portie maar aan fikkie, helemaal klaar met dat spul. Het heeft me zo dichtbij de afgrond gebracht, bijna mijn man erdoor verloren. Nee dank je dat hoeft van mij echt niet meer.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Spike jouw beschrijving raakt me. Ben dan niet opgenomen, nog net niet. Maar wat jij vertelt geldt ook voor mij. Dat langzame inzien van iets anders. En na jaren drankloos nog steeds. Het is een heel proces. Ik ben het niet eens met mensen die naar drank grijpen omdat er even wat aan de hand is. Begrijpen kan ik dat wel, maar steunen niet. Er zit veel meer in de dingen in je leven in het gezicht kijken. Daarbij moet ik ook even vertellen, dat ik de liefde van mijn leven nu ook echt kan hebben. Nuchter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Goedenavond lieve allemaal, Vanmiddag naar een vriendin geweest, mijn 3 nachten zitten erop en ik hoef zondag pas weer te werken. Nou ja pas..... Ik heb expres die afspraak gemaakt want anders was ik blijven liggen. Blij reed ik naar haar toe want het is lang geleden dat ik dit soort dingen deed. Ik dronk alleen maar. En nu verandert mijn leven. Bij het bloemenstalletje werd ik al blij. Mooi is dat he, dat je leven zo veranderd. Mijn vriendin is herstellende van een eetverslaving van jaren en heeft meerdere operaties gehad, nu dus een definitieve. Bij haar kan ik ook echt mezelf zijn. Sprak met haar over de Refusal en zei, het is niet dat pilletje dat het nu klaar is, juist niet en zij begreep dat volkomen. Ook zij at niet voor niets en met die operatie is het nu niet over. Haar leven moet ook totaal anders. Fijne gesprekken. Hedt is hard werken om alles anders te doen maar we hebben de tijd toch??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Oh, trouwens, ik ben meteen weer weg. Hier wordt Fleur geciteerd, die overigens weer iemand anders citeert. (Dat heeft ze absoluut niet van zichzelf.) Sorry hoor, dat beste mens heeft me zo gekwetst, daar wil ik niks meer mee te maken hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Even een blokje om, ben zo terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Zou kunnen dat ik alle V's verkeerd interpreteer.. Maar heb op de één of ander manier het gevoel dat Fleur hier een paar veren heeft gekregen... En ja... heb weer niks bijgelezen. Tssss. shame on me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Avond allemaal, ik kan helaas niet delen, zoveel heb ik er niet. maar manlief moest vanmiddag even een gebakje bij iemand brengen als dank je wel en ......... Tataaaaaaaa er staat een heerlijk geurende bak koffie met een mega grote Moorkop/Bossebol voor mijn snuitje Ik ben even heeeel gelukkig nu (ben ook ff stil, ff oppeuzelen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 april 2012 Rapport Share Geplaatst 27 april 2012 Koffie van Joop in de warmhoudkan... Lekkertjes zijn op.. ik heb ook niks in huis verders. En ik duik even een boek in... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden