Spring naar bijdragen

Zondag 8 juli 2012


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lieve mensen,

Dank je wel BB...

Voor mij is dat de belangrijkste kreet

van dit forum;

"Niets, maar dan ook niets is het

waard om te gaan drinken!"

Behalve koffie.....

Heerlijk zo'n verkeerd met overgekookte melk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst even bijgelezen...

Bambam, je bent een groot voorbeeld. Mooi!

Jane, succes met de volley, smash erop los

Dylan, vannacht al gedaan, maar nog een keer: van harte :musicnote:

Witte, ik zie dat er al ontbijt is gemaakt, kom ik mooi vanaf ;)

Igor, ik leef met je mee:present: en hoop dat je gauw weer je draai vindt

Bol, fijn dat je rug goed meewerkt en werkse vandaag

Jen, nogmaals heel fijne vakantie

Bor, ook ik neem vandaag de 1e niet

And last but not least voor allemaal:

Goedemorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heb schandalig lang uit geslapen, mocht ook wel ben laat in slaapgevallen.

Er was hier aan de overkant een tuinfeest, naarmate het later werd nam ook het lawaai toe.

Het is nu erg stil aan de overkant:D

@Dylan, fijne verjaardag:present::musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen/middag allemaal.

Het regent hier gestadig, maar na mijn gemopper van gisteren ben ik er blij mee. Wel hoop ik voor Jane en de anderen die een buitenactiviteit hebben, dat het straks inderdaad droog wordt, zoals voorspeld!

Dylan: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je eerste droge?

Een bloemetje voor je: :present::present::present::present::present:

Eerst even verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed kameleon. Hier nu ook fijne regen, heerlijk.

Goed voor mn gras. Toch mn bed nog maar even ingedoken vanochtend, was nog zooooo moe. Inmiddels douche geverfd, elke dag een beetje. Dat valt me nog niet mee want ik wil alles, in één keer, gisteren klaar. Tja, dat gaat niet.

Ik denk dat ik straks lekker in bad ga en een tukje ga doen. T'is vakantie dus.

En vanmiddag naar mn moehoehoederrrrrr, geselli.

Toedels allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dan maar weer verder met de dag.

Vanmiddag naar mijn schoonmoeder: regen geen bezwaar.

@ Jopie: veel sterkte morgen.

@ Bol: een rustig dagje vandaag. Een mens moet af en toe een beetje bijkomen. Toch?

@ Kameo: een creatief middagje, misschien kan je de lappendeken mee naar buiten nemen als het droog is.;)

@ Bul: minder slapen: het hoort er allemaal bij. Moet je kijken hoe actief je nu bent. Volgens mij is je huis inmiddels spic en span.

Maak er allemaal een goede dag van,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, dat zijn heel veel woordjes om te zeggen dat je gezopen hebt en het nix heeft opgeleverd. Bellen voor men gaat bestellen, ken je die ook?

Vast wel maar je had zin om te zuipen, niet om te bellen.

Tja, ben blij dat je, vooralsnog, de weg terug al gevonden hebt. Hoop ik toch voor jou en de jouwen.

Tja, dat contract zou fijn zijn, een beetje zekerheid in deze tijd vol onzekerheden. Er moet brood op de plank komen en dat komt niet zomaar aangevlogen. En de caravan betaald zich ook niet vanzelf. Pak ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer thuis hoor. Iedere x die buien:angry: alles wordt seikienat, incl. de Bolle.

Gaan we morgen weer verder.

Maatje wil dinsdag daar gaan slapen, eerst beneden op de bank, i.v.m. de honden en daarna boven.

Nou lekker dan kan ik vanmiddag hier m'n wasje doen, en een beetje aanlummelen en frumhangen. Ook wel eens lekker.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag iedereen, ik heb gisterennacht te lang in het virituele café gezeten op dit forum, maar het was een hele fijne zaterdagnacht. Ik blijf nog wat in de sfeer hangen. Vermoed dat de meeste mede-tooghangers nog ergens onder een dekentje liggen ;) behalve Johan W en Bo en Jen zijn al tevoorschijn gekomen precies....

Hier stopt de regen langzaam, de was zit dan maar in de droogkast.

Ik heb het vanmorgen al razend druk gehad, zodat ik vergeten ben om aan drank te denken. Zou dat normaal zijn?:Disgust;

Lieve mensen: het is zondag, een eerste zondag sedert lang voor mij zonder zon-de...een zon-pact dus :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, ik ken dat, ik wil ook alles in 1 keer af hebben en dan moet het ook nog perfect zijn.

Heeft tot gevolg gehad dat ik totaal uitgeput raakte en op de been te blijven.... ja de wijn.

Wat weer tot gevolg had dat het niet meer lukte en daar had je de negatieve spiraal.

Nu dan een lappendeken breien, dat lukt nooit in 1 dag:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer en nu vanaf de gewone computer. Gelukkig. Dat tikt een stuk gemakkelijker.

Dit is de veertiende dag dat ik geen eerste glas neem!! Daar ben ik ontzettend trots op. Lang geleden dat ik zolang achter elkaar niet gedronken heb.

Vind het prettig om eens op te schrijven hoe ik op deze periode terugkijk.

De eerste week waren mijn gedachten constant bij een glas wijn. Vermoeiend was dat. Gelukkig had ik weinig last van lichamelijke klachten. De eerste dagen wat duf en mijn darmen waren van streek. Ik barste van de energie, nou ja beter gezegd ik ben veel bezig geweest om mijzelf af te leiden van de trek. O.a. is het gevolg dat er nu een aantal geknipte jasjes, jurken liggen. Komt wel een keer af. Heb ook veel gelezen op dit forum. Geaarzeld of ik me zou aanmelden, half ingevuld weer gestopt en uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Ik vond (en vind het soms nog moeilijk) om uit elkaar te houden welk verhaal bij wie hoort. Het gaat me te vlug. Als ik berichten lees denk ik, wil ik wel op reageren maar ik heb er nog niet de ruimte voor. Ben nog teveel met mijzelf bezig. Vond de dagen dat het heel onrustig was op het forum moeilijk. Wilde het toch lezen, maar werd er heel onrustig van.

Deze week was anders. Ik was veel minder in gedachten bezig met drinken. (op een avond na dan) Mijn man kwam weer thuis, heerlijk maar ik zag er wel tegenop dat hij wel een wijntje drinkt. Maar tot nu toe valt me dat 100% mee. Ik drink een alcoholvrij witbier en ben frisdranken aan het uitproberen. En ik had twee afspraken waar gedronken wordt en ik vroeger ook meedronk. Ook dat viel me ontzettend mee. Vooraf had ik ook het idee dat iedereen zou opmerken dat ik geen wijn dronk en ik vragen erover zou krijgen.

Alsof ik me dan zou moeten verantwoorden en mijn verhaal gelijk zou moeten vertellen, onzin dus. Een vriendin vroeg of ik een wijntje wilde, nee dus. Ze was verbaasd maar mijn opmerking dat het teveel een gewoonte was geworden, was genoeg. Later als we samen zijn en ik dat wil kom ik er misschien nog wel op terug.

Maar wat ik niet verwachtte en de laatste dagen aan de orde was dat ik heel gevoelig ben. Ben ik normaal ook wel maar nu! Wanneer iemand iets liefs zegt of schrijft gaat de kraan open. Nu ook al dus. En andersom ook: wanneer er b.v. weinig of niet gereageerd wordt op een berichtje van mij kan ik ook huilen.

Gisteren twee afspraken op een dag, zag ik als een berg tegenop. Toch gegaan, ik wilde niet wegblijven op de 75e verjaardag van een zus. Gelukkig ging het prima. Vandaag een rustige dag.

Waar ik de laatste dagen ook mee bezig ben is: zal ik nu nooit meer de heerlijke smaak van een limoncella likeurtje proeven. Maak ik af en toe zelf, er staat nog een halve fles alcohol van 95 % voor in de kast. Goed, voorlopig in ieder geval niet. En misschien wel nooit meer.

Ben ook heel blij dat ik een sinds een paar dagen een maatje heb. Vond het heel eng om dit te vragen, stel dat ze nee zegt. Maar gelukkig was daar geen sprake van. Naast het forum een steun.

Ik kijk uit naar jullie reactie, liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetjes,

Dank je wel voor je verhaal!

Helpend voor jezelf, en zeker

voor ons, om te lezen hoe je de eerste

weken van nuchter leven doorgekomen

bent.

Geweldig hoe je het aanpakt.

Ik hoop dat ik je vaak mag lezen.

Moet nu weer weg,

ciao!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

heel mooi geschreven Zon! Sterk hoe je onder woorden brengt hoe je de twee weken ervaren hebt.

Verder zijn we zowat de caravan uitgedreven vanochtend.

Maar ja dat hoort bij het camping leven zeker...

Maar nu moeten we even naar huis want Oma voelt zich niet lekker.

Zal wel niks zijn maar ik ga toch liever zelf eens kijken. Zij zond dat niet nodig maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, lang geleden dat ik zoveel felicitaties heb gekregen. Bedankt allemaal. Dit jaar geen uitgebreid feest in een grote eigen woonboerderij met gezin, familie, vrienden, kennissen, personeel etc. Maar alleen. En ik ben er niet eens rouwig om momenteel.

Nu hoor ik jullie al denken: Alles kwijt door drank? Nee hoor, dat had er weinig mee te maken. Al denk ik af en toe stiekem wel eens: wat... als...

Ik moest erg lachen om de posting van Dubbeltje. Zo herkenbaar. De humor, zelfspot kunnen zien is soms belangrijk. En daar een stukje kracht in kunnen vinden van, zo moet het niet verder.

Het brengt me in gedachten terug naar 2008. Dat ging, naast dromen, verder. Tot ware hallucinaties toe. Dit wilde ik echt nooooit meer meemaken... en toch... een jaar later... tja.

Had ik destijds dit forum maar ontdekt. Weet nog goed dat ik er naar gezocht heb.

De eerste droge verjaardag Lytze? Ik weet het eigenlijk niet eens. Medio 2008 tot medio 2009 was beide rond deze tijd van het jaar, dus het kunnen er ook (buiten mijn kinderjaren) 1 of zelfs 2 meer zijn. Misschien ook net niet.

Maar misschien denk ik wel veel te ver en bedoel je gewoon of ik het vandaag droog ga houden. In dat geval heb ik goed nieuws want daarover bestaat geen enkele twijfel.

Luitjes, nogmaals bedankt en allen een fijne, gezonde dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Zonnetjes,

Wat vind ik jou een enorme kanjer

Thx dat je jouw ervaringen opschrijft

Het helpt mij ook nu mijn 1e week erop zit,

waarin denken aan de boventoon voert

Dagen, nee uren, wisselen elkaar af van

tomeloze energie tot nergens puf in

Het onkruid in de tuin is dan ook half gewied;)

Tranen ook, maar niet om verdriet

Gek eigenlijk

Wel om kleine dingen; ik noem maar eens wat

een veulen dat dartelt in de wei

een scene uit 'little house on the prairy'

Na ja zeg, het moet niet gekker worden;)

Ik leef met je mee als je week 3 ingaat

en vind het fijn voor je dat naast het forum, je maatje jou terzijde staat

Liefs

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...