Spring naar bijdragen

Liesjes dagboek


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Ik open ook maar even mijn eigen hoekje, hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Ik moet zoveel kwijt en het is lekker het weg te typen zonder anderen ermee lastig te vallen.

Ik heb vandaag wederom een slechte dag.

Ik heb veels te veel diazepam op om de trek te verminderen, die nu elke dag erger wordt. Ik heb ruzie met mijn man gehad omdat hij de dia moest halen en hij gisteren ook al geweest is. Ik wil zo graag drinken! Ik kan toch alleen maar stilzitten en af en toe een wandelingetje maken met krukken of in de rolstoel. En na de 13de juni (heftige operatie) kan ik zelfs helemaal niets meer.

Ik ben wel blij dat ik met gewichten wat oefeningen kan doen, want sport is echt zó belangrijk voor me, ik kan niet zonder. Maar nu ben ik een dik propje dat totaal geen conditie meer heeft.

En dan is er nog die blaasontsteking die na drie kuren nog niet over is. Maandag gaat de urine weer op kweek, maar het duurt weken voor de uitslag er is.

Ik verlang naar mijn biertjes en de zachte deken die over me heen komt als ik ze op heb. Maar mijn lichaam kan het totaal niet meer aan (gevoelige maag/darmen/PDS).

Excuses voor mijn zelfmedelijden, ik voel me gewoon depri na alles wat er gebeurd is en gebeurd. Het lijkt wel allemaal tegelijk te komen.

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Fijn Liesje, dat je een eigen knus hoekje gevonden hebt in de huiskamer. Zo mag het ook.

Beter dan weg te gaan.

Het is natuurlijk jammer dat je verlangt naar je biertjes. Maar eigenlijk is het omgekeerd. Je biertjes verlangen naar jou. Want je eigenste ik heeft geen enkel voordeel met alcohol....

Lieverd, zet je zelfmedelijden om in jezelf vertroetelen. Concentreer je op wat je zelf leuk vind: een stomme film om mee te lachen of huilen of griezelen. Dat heeft bij mij dikwijls geholpen.

Massa's dvd's heb ik gezien. Het verzet je zinnen en sleurt je de dag door.

Verwen je met een zelfmassage. Verwacht even niet te veel van je man. Wat kneden en wrijven aan je eigen kan verrassend ontspannend zijn. Je kan ervan gaan huilen zelfs.

Iets met water: een geurig voetbadje ofzo.

Hoelang moet je in je rolstoel en krukken? En hoe ziet je toestand eruit na de operatie? Is het een lang herstel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Liesje,

Als Johan een eigen hoekje mag, mag jij dat ook, zo simpel is dat.

Wat naar dat je je zo depri voelt... het zit ook allemaal even niet mee, he?

Maar drinken helpt je niet , maakt het alleen maar erger.

Ik denk dat je je juist trots mag voelen vanwege het feit dat je al een aantal

dagen droog bent! Goed hoor!!

Ik weet niet hoeveel diazepam je slikt, maar daar word je ook beslist niet vrolijker van, hoor meis! Eerder duf.

Je zei van de week dat je die ging kopen en nu gaat je man nieuwe halen, krijg je die dan niet op doktersvoorschrift? Even aagje hier.

Zelf ben ik op 6 december gestopt met die pillen en het leven werd veel helderder.

En minder somber. Misschien helpt het als je daarmee stopt?

Kom maar vaak hier, heb je iig wat afleiding en kun je het een en ander van je

af praten. Ook heb je zo wat contact, ik hoop dat dat je wat helpt.

En dan na je operatie en revalidatie weer lekker sporten! Denk daar maar aan!

In een gezond lichaam!

Ik wens je veel sterkte en kracht toe.

Liefs, Nance :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nance!

Dank voor je berichtje, fijn dat ik ook mijn eigen hoekje heb en mag hebben, ik kom nog wel op de dagdraad hoor, hihi.

Ik koop de diazepam illegaal en slik grote hoeveelheden. Ik zou er echt mee moeten stoppen, maar dan word ik zo gespannen en verdrietig en komt oud zeer naar boven... ik durf niet.. zwak.

Enne, je mag me alles vragen hoor, ik ben heel blij met dit forum en jullie allemaal, anders had ik wss allang weer gedronken!

:heart: Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, dat moet inderdaad frustrerend zijn als je gewend bent aan hardlopen.

Wel tijd om intussen tijd je aandacht te richten op jezelf. Ze hebben je goed liggen, hé, nu je niet meer letterlijk én figuurlijk kan weglopen. Ik zal is wijsneus spelen en zeggen: "er ligt een mooie levensles verscholen in je huidige ellende, it is a gift :heart: "

Misschien kan je je oud verdriet en je zeer hier ook veilig posten, in je hoekje. Wedden dat er minsten 1 persoon gaat zijn die dat ook kent, en misschien ermee geholpen wordt om het van een ander te lezen?

Hoe ziet trouwens jouw knus hoekje eruit, Liesje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Liesje,

Ik kom je ook even opzoeken in je eigen fijne hoekje. Zoals je misschien weet heb ik last van chronische pijn en kan een heleboel dingen niet. Dat is heel erg jammer, maar ik heb lang geleden besloten dat ik me richt op de dingen die ik wél kan. Het heeft bij mij ook lang geduurd hoor voor ik zover was, maar het vreet energie om weg te lopen voor de realiteit.

Heb je geen hobby's waarbij je kunt blijven zitten? Ik hou bijv. erg van tekenen. De suggestie om naar films te kijken kan ik ook ondersteunen. Ik heb speciaal voor dubbelmin dagen komedies opgenomen. Op zo'n moment ga ik dan rustig zitten kijken en lachen. Je pijn gaat dan niet weg, maar je bent afgeleid en voelt het misschien wat minder; bovendien zijn er zo twee uur om!

Is het wat om al die ellende die je nog in je hebt op te schrijven? Bij alle verdriet dat je voelt, moet je vooral bedenken dat het GEWEEST is. Op dit moment zit je niet meer in die situatie, de pijn kan dus langzaam aan wegglijden. Ook al denk je er weer aan, je leeft nú en "ze" kunnen je niets meer doen.

Moet je huilen is het ook geen probleem. Ik was hier ook bang voor het stuwmeer dat in me ligt van alle tranen, maar iedere keer dat er tranen uitgaan vermindert de druk.

Veel liefs en vooral sterkte,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve reacties :heart::present::heart:

Ik ben nu een beetje te emotioneel om uitgebreid te reageren of A terug te PBen (sorry A, maar dank voor je PB). Ik beloof het later nog te doen! Jullie zijn top.

Nu kan ik alleen maar janken...

Ik lijk wel een jojo (blij, drietig, blij, drietig) :huh:

Love, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Runningliesje
Ik koop de diazepam illegaal en slik grote hoeveelheden. Ik zou er echt mee moeten stoppen, maar dan word ik zo gespannen en verdrietig en komt oud zeer naar boven... ik durf niet.. zwak.quote>


Hai Liesje,
ik schrok eigenlijk van je posting
'je zou ermee moeten stoppen'.... schrijf je
ik vraag me af of jij er nog wel op eigen houtje mee zou kunnen stoppen
als ik jou lees wek je bij mij de indruk dat jij enorm afhankelijk bent geworden van de valium
op deze manier heb je niet 1 maar 2 verslavingen waar je aan zult moeten gaan werken
zou het misschien niet beter zijn om eens met je huisarts te gaan praten hierover?
ik vraag me namelijk af of je ooit van je spanningen, verdriet en oud zeer zult afkomen als je blijft doorslikken
ik wens je veel sterkte en succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Liesje,

Ik zie nu pas dat je een draadje voor jezelf hebt aangemaakt.

Mooi initiatief, maar spijtig dat je nu juist zo'n naar PBtje hebt ontvangen.

Of zou dit draadje er iets mee te maken kunnen hebben?

Afgunst of zo?:(

Niet dat ik het begrijp maar ik begrijp soms weinig van vrouwenlogica.

Wij werken op kantoor met 2 mannen tussen 15 vrouwen

en het gebeurt regelmatig dat wij moeten bemiddelen als

die vrouwen beginnen te kibbelen.

Enfin hou het in elk geval droog, en blijf zeker op het forum komen,

dat PBtje is het niet waard om weg te blijven met alle gevolgen van dien.

En lig er niet van wakker!

Groetjes en dikke knuf, F. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal!

Bedankt voor de hartverwarmende en meelevende reacties :present::heart:!

Er zijn zoveel vragen gesteld en goede tips gegeven, ik weet niet of ik op alles kan reageren, hihi! Lytse, wat erg van je chronische pijn, maar wat goed hoe je ermee omgaat!

Over de diazepam...

Ik ga volgende week aan mijn verslavingsbegeleider vertellen dat ik aan de benzo's zit.

Ik zie er wel tegenop, omdat hij juist zo trots op me was.

Vandaag heb ik niets genomen, ik heb gesport en dat heeft een heerlijk effect op me.

Ik heb ook niet weer gezeurd bij mijn man om pillen.

Morgen zien we wel weer verder.

Ik heb vannacht slecht geslapen door dat PBtje van Lenie, maar vanmorgen mezelf bij elkaar geraapt.

Licht ontbeten en 30 minuten op mijn crosstrainer!

Slechte conditie, logisch natuurlijk, maar het was heerlijk.

Ik heb me rot gezweet, lekker is dat.

Ik had geen last van mijn knie, wel een beetje van mijn rug door het vele stilzitten de afgelopen maanden.

Daarna nog oefeningen voor mijn armen en schouders op mijn fitness bal. Zo'n ding is ideaal! Het verbetert je houding en traint je core. Aanrader van de fysio!

Ik kan niet wachten op de operatie. Ik zit dan wel weer een tijd stil, dus ga ik mandala's kleuren denk ik (ik kan niet tekenen Lytse, hihi) En zodra het kan met de fysio keihard trainen om zo snel mogelijk mijn marathon te lopen. Alle training die ik nu doe, helpt het herstel. En trainen kan niet onder invloed, dus nog een goede reden om niet te drinken of pillen te nemen.

Anyway, vanmiddag nog een kort stukje in de regen gewandeld, maar we moesten al snel terug omdat mijn darmen raar gingen doen.

Thuis een hele tijd op de pot gezeten :$

Nu lekker op de bank met stiekem de kachel aan.

Ik zal dit draadje ooit nog wel een keer gebruiken om oud zeer te posten, als ik het nodig heb. Nu voel ik me goed en wil dat vasthouden.

Nogmaals bedankt en een dikke knuf, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net poging 2 voor een wandeling, ging heerlijk.

Lekker in de frisse lucht,

Ik voel mijn weerstand gewoon verbeteren.

Zelfs nog even de eendjes gevoerd, gek genoeg waren er alleen maar mannetjes. Hadden de dames een beauty-avondje? :P

Ik heb vanmiddag ook nog uitgebreid corestability gedaan.

Nu wel wat last van mijn rug, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik moet goed getraind zijn voor de operatie en de kilo's moeten eraf.

Fijne avond allen!

:present: Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Liesje,

Ik ben heel blij dat je je niet hebt laten wegjagen!

Voor wat betreft het eendjes voeren: misschien zitten de dames wel te broeden?? Dan zie je ze binnenkort met een stel kleintjes achter zich aan zwemmen. De ganzen hebben het slimmer bekeken, want de volwassenen zwemmen aan de buitenkant van de gezamenlijke kleintjes om ze te beschermen.

Je was goed bezig vandaag en we nemen het per dag hè. Morgen nog zo'n dag?

Succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lytse! :present:

Ja, grappig he, die ganzen!

Leuk om te zien.

Én ik hoop maar dat de dames eenden aan het broeden zijn, dan hebben we binnenkort allemaal schattige baby eendjes zwemmen!

Vandaag de wekker eerst 3 keer een klap gegeven en toen maar een uur later gezet, zo slecht en kort heb ik geslapen.

Het lijkt wel of de slapeloosheid nu pas toeslaat :huh:

Terwijl ik, jawel, vandaag 3 weken droog sta! Hoera!

Om 8 uur naar de HA om urine in te leveren, word ik zo over gebeld.

Spannend. Ik wil niet nog een kuur. Maar ik heb nog steeds klachten...

Voor nu iedereen een fijne dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooow hellup, ik heb geen pillen en ik heb geen drank. En ik heb me toch een trek!

Het ging zo goed :( Waarom vlieg ik toch heen en weer tussen uitersten?

Ik heb bij de fysio heerlijk getraind en nog een tijd met mijn beste vriendin zitten kletsen (zij heeft van mij net zo'n mafkees gemaakt als zij is :P)

Nu word ik helemaal gek! Mss ga ik toch even naar de supermarkt, ik moet toch rustig worden? Maar het is zonde met net mijn 3 weken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje niet doen!!!

en als je al terug bent, kiep leeg

en merk dat je daar alleen al door

je weer sterker en trotser gaat voelen

ipv te hebben gefaald en morgen een kater.

meis je bent een sporter!

dat kun je alleen zijn als je weet

wat afzien is

en dat moet je nu ook

je moet hier doorheen

en het loont

dat kan ik je garanderen.

ik weet niet hoelang het duurt

ken je drankhoeveelheden en patronen niet

en wil die ook nietv weten hoor

het gaat erom dat je trek uit leer zitten

letterlijk in jouw geval.

leen een boek over mindfulness

en liefst ook CD's downloaden

ik zoek even de site op waar dat kan

en zoek daar afleiding in en haal daar kracht uit.

zo terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Liesje,

Ik hoop dat je nog even leest voor je van plan bent de eerste slok te nemen. Niet doen!!!

Anders heb je morgen ontzettend veel spijt, giet het maar snel door de gootsteen.

Als je het nu kunt weerstaan ben je morgen ontzettend trots op jezelf!

Zonde om die drie weken droog teniet te doen.

Hou vol,

Liefs Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het weggegooid voor ik een slok kon nemen.

Toen ik naar de supermarkt krukte met mijn rugzak op mijn rug kreeg ik eigenlijk al gelijk dat onbehagelijke gevoel van de nadelen van drinken.

Toen kwam ik thuis en las jullie reacties Jane en Rosa.

Daarna heb ik het gelijk weggegooid.

Jullie hebben me super geholpen, met tranen in mijn ogen bedank ik jullie.

Ik dacht dat niemand me wou helpen omdat ik zo stom doe (baal even van mezelf).

Ik dacht dat ik iets verkeerds had gezegd hier :$

Ik ga die site bekijken Jane en een boek bestellen.

En Tactive, hoe kan ik je training volgen?

Jane en Rosa :heart::present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...