Spring naar bijdragen

woensdag 8 augustus

igor

Aanbevolen berichten

Wat een fijn bericht Zonnetjes over je zoon zeg. Je zal vannacht hopelijk wel goed geslapen hebben meis. Hé hé, hier ook een zucht van verlichting.:heart:

Nu nog goed bericht over onze Superrekel en het forum is weer helemaal blij.

Zo, hier al m'n diertjes weer eten gegeven en verzorgd en ik ga zo werken. Ik hoop dat de sfeer daar ook een beetje redelijk is. altijd erg prettig om te werken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lotgenoten.

Zonnetjes, even stoom afblazen.

Je niet meteen zorgen maken over de volgende stap.

Neem de tijd om op adem te komen.

Zelf heb ik me voorgenomen vandaag niets te doen.

Ben de hele dag alleen vandaag, rust in de tent.

Goede vooruitzichten dus.

Hou het droog, als het moet met de

:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Desi.

Wat een naar verhaal zeg van je val, en zeker de gevolgen. Sterkte

met je acceptatieproces van je handicap. Ik denk dat je ergotherapeut

wel een goed advies geeft. En dat ook meeschrijven op dit forum ook daaronder

valt.

Persoonlijk probeer ik niet vanuit de nare drinkervaringen van mijzelf en

anderen nuchter te blijven, maar juist uit de positieve van het nuchter

zijn zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Mijn wandeling zit er weer op. Ik heb het droog gehouden, maar het zag eruit of het elk moment kan gaan regenen. Bonus: onderweg rijpe bramen gevonden, dus even een plukpauze ingelast. Mmmm!

@ Bor: lichtpuntje bij Niwi. Geweldig.

Ik kan me voorstellen dat je hoofd nu niet naar een gezellig weekend uit staat.

@ Zonnetjes: ik lees dat je goed nieuws had. Ga zo naar de dagdraad van gisteren om te lezen hoe of wat.

@ Igor: "ik worstel en kom boven!" :)

@ Sha: werkse meis.

@ Gwen en Jen: voor allebei jullie standpunten is veel te zeggen. Doe waar je je het beste bij voelt! Jen, drinken al jullie vrienden? Anders naast iemand gaan zitten die niet (veel) drinkt?

@ Jaap: alweer je laatste werkdag. Er komt wel weer wat anders.

Vanavond wordt er ook een portret van Nelson Mandela uitgezonden!

Bo, Lavendel, Bol en alle anderen, we maken er vandaag weer wat van! Tot later.

Lytse.

Voor iedereen een prettige dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZO, heerlijk geslapen, lekker lang en net terug van bakje doen bij vriendin, buuf. Nu hier een virtueel bakje doen met jullie en even bijpraten.

Gisteren dus goed nieuws gekregen. Mijn zoon kan een pacemaker krijgen. Het is een soort die zijn hartkamers beter laten samenwerken. Daardoor wordt de pompfunctie van zijn hart beter. Normaal is dat 65%, bij hem nu 20 a 25%. Niet zo gek dat hij zo moe is. Met het apparaat kan het rond de 35% worden. Normaal is er meer winst te behalen maar zijn hart is door de bestralingen en chemo's te veel aangetast.

Hij heeft al eerder zelf op 35% gezeten en voelde zich toen veel beter, dus hij vindt het de moeite waard. De arts schat in dat hij over ongeveer een maand geholpen kan worden.

Na 1,2 dagen kan hij weer naar huis.

Ik ben ontzettend blij voor hem. ZIjn leven bestaat nu uit werken en op de bank hangen. Een sociaal leven heeft hij geen puf voor. Kan me voorstellen dat hij zijn werk op dit moment op de eerste plaats zet, maar het is wel heel beperkt voor een 28 jarige.

Nu heerlijk genieten van dit bericht.

Had gisteren even een gedachte van: Nu verdienen we een wijntje om het te vieren. Maar gelijk erachteraan nee hoor waarom zou ik. Ook niet gedaan en niet gemist. Het ijs met slagroom was ook heerlijk!

Nu ga ik als een speer mijn huis door, lees later bij.

Tot laterssssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Even lunchpauze...

Lytse, gaat het wat beter vandaag?

Wat is het toch plaatselijk he

hier volop zon...

Lavendel :heart:

Zon

Wat een super fijn nieuws

Zo blij voor jullie!

Even wat anders

was jij het laatst die vertelde

dat je die gezonde frisdrank Bionade (Lavendels tip) in de supermarkt kan kopen?

In Nederland? En welke supermarkt?

In de 'mijne' ;-) kon ik het gister niet vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nogal analyserend ingesteld, alsook in deze levensfase van nuchter worden.

In dat kader kom ik tot de volgende vaststellingen....Als ik het zo neerschrijf, klinkt het zo eenvoudig, toch was het een lange weg ernaar toe.

De momenten dat ik het meeste trek heb zijn onder te verdelen in twee groepen:

1. de verveling en het verlangen naar ontspanning

2. de intense emoties: betreft het hele scala tussen extase en verry down...

Groepje 1 leer ik elke dag beter en beter zelf op te lossen door één van de 100-den dingen die liggen te wachten op mij van mijn to do-lijst of genieten-lijst. Dat laatste heb ik terug moeten ontdekken, want ik was zoveel van mezelf vergeten of zelfs nog nooit geweten.

Groepje 2 is de verrassendste. Hier doorleef ik eenvoudig weg die emoties. Ik laat ze toe, ga mee naar de top of even in het dal. Meestal lossen ze zichzelf dan op of vinden een plaatsje. Ik wist niet dat ik door zoveel emoties kon gaan. Ik hoef geen emoties weg te jagen of te onderdrukken.

Les in bescheidenheid voor mezelf: ik dacht, toen ik dronk, dat ik alles wel wist, goed doorhad en het leven bewust beleefde....niet dus. Ik zie nu een hele andere dimensie wakker worden.

Ik ervaar een moment van grote dankbaarheid.

En stuur even een :heart: naar iedereen, hier op het forum en Bo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...