Spring naar bijdragen

19 september 2012


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ach Lenie, wat een gedoe he met die kinderen soms! Probeer rustig adem te halen. Ik weet verder de achtergrond niet, maar ik heb ook gedoe met mijn zoon en weet wel dat het voor een geoot deel ligt aan mijn drankgedrag. Dus ik probeer ook dat voor ogen te houden en dat helpt wel. Maar ja, sosm voel je je machteloos he!

Gister een uitglijder gehad en ik baalde natuurlijk enorm. Ik wou het niet en kon het lang rekken, maar eigenlijk wou ik het ook wel! En in 1 keer werd ik onverschillig en dacht, bekijk het allemaal maar! Ik vond het eerste glas eigenlijk niet eens echt lekker, maar ja, daar drink je zo doorheen he! Gelukkig heb ik vandaag de rest wel weggegooid. Heel even kwam dat duiveltje om de hoek kijken, maar direct daarna dacht ik ook, waar ben je nu mee bezig? Je was zo blij met die nuchtere dagen, vergooi dat niet voor jezelf. Die dagen hebben me toch heel veel inzicht gegeven in mezelf en meer rust dan die alcoholroes. Dus nu ik daarvan geproeft heb ga ik weer verder. Het vallen heeft voor mij toch een functie. Ik analiseer nu heel erg, wat me triggert en hoe dat in mijn hoofd gaat werken. Zo ben ik me er de volgende keer nog meer bewust van en hoop mezelf beter te kunnen wapen tegen dat eerste glas.

Gelukkig is het buiten heerlijk weer! Daar kunnen we met zijn allen mooi van genieten!

Er lopen hier veel verhalen door elkaar van iedereen, dus ik kan niet overal op reageren, maar ik vind best dat we onszelf een pluimpje mogen geven. We zijn sterk en we lopen niet weg voor onze verantwoordelijkheden en problemen. Mensen die niet kampen met alcoholisme hebben vaak geen idee hoe het werkt en hoe zwaar het is! Ze denken, als je er niet tege kan, drink je toch niet! Was het maar zo makkelijk! Ik imis toch wel erg meer voorlichting en aandacht in de media over dit. Jammer, misschien komt dat ook wel omdat mensen er niet mee naar buiten durven te treden? Maar het is zo nodig, alcohol maakt zoveel kapot! Ik hoop dat als ik verder ben in het proces er uiteindelijk ook iets mee kan doen voor anderen en dan misschien wel met name voor vrouwen, omdat ik denk dat daar het probleem zoveel malen groter is dan dat je wel weet. Het is toekomstmuziek, maar ach, waarom geen mooi streven hebben he.

Een hele fijne dag allemaal en coor wie het nodig heeft, heel veel strkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

idd kids zijn leuk.

Maaaaaaaaaaaaar, ik heb nu stekende hoofdpijn van dat ge-mamaaaaa de ganse tijd.

Zo erg dat ik bij mijn inlog naam "kinderen" schreef ipv "vlaamsmeisje".

Kan je na gaan , wat er mijn hoofd zit.

Gelukkig schreef ik nog niet "boke tellaaaaaaaaa", of patatjeeees, of neeeeeeeeeee, ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmiddags!

Jopie, je tekst doet me aan vanochtend denken.

Stroken roze in de lucht en een bijzonder geelachtig licht om me heen.

Sprookjesachtig, bedacht ik me, lopend in dat licht van auto naar kantoordeur.

Ik let altijd op de lucht, en op de vogels. Merels, zo geweldig leuk.

Als we niet meer op de lucht en de vogels letten, dan leef ik niet echt.

Op kantoor kijk ik af en toe naar de planten, en naar de lucht buiten.

Niet dat ik me niet vermaak, maar een stukje puur, niet door ons gemaakt.

Heel waardevol.

Coco, dat heb ik ook. Gewoon maar eens de gewone dingen doen.

Geen cursussen, bevliegingen of wat dan ook.

Genieten van wat klusjes. Een boek lezen.

Gewoon.

Ik ga straks bij mijn schoonouders aanschuiven. Hopelijk rochelt het oude mannetje niet te erg. Eet smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Dag 4 deze keer, gaat goed, alleen snipverkouden, dus ook hoofdpijn (of v/h weer ontwennen?). Het viel mij op dat het nogal eens voorkomt dat iemand die stopt met A. kleine kwaaltjes krijgt. We hebben het er wel eens over gehad wat de oorzaak daarvan kan zijn.

Nu ik het toch over dit onderwerp heb, wil ik graag opmerken dat uit enthousiasme vaak tegen de nieuwe stoppers/minderaars wordt gezegd dat ze zich morgen, of desnoods over een paar dagen zo veel beter zullen voelen. Ik vind dat we daar voorzichtig mee moeten zijn, want heel vaak is dat niet zo en het zou kunnen dat er valse hoop wordt gewekt en de persoon in kwestie uit teleurstelling, samen met hoofdpijn, slecht slapen enz. het niet kan volhouden.

Sorry, kom ik weer met mijn "eerlijkheid", terwijl ik me nog steeds een gast voel hier. Hoewel, we zijn allemaal te gast bij Tactive.

In dit verband wil ik MIRANDA laten weten dat ik haar begin met belangstelling en grote bewondering heb gevolgd. Als iemand erge onthoudingsverschijnselen heeft gehad, ben jij het wel!!!

Je was voor mij een voorbeeld van iemand die er echt voor gaat en kijk nu eens waar je bent.

Maar het is echt geen picknick. Misschien vergeten degenen waarbij dit al lang geleden is dat. Zoiets als na een bevalling, omdat je zo blij bent met het resultaat.

Nu ik toch verkouden ben, ook maar de wens tot rookvrij zijn aan het uitvoeren. Had nog 2 peuken, die zijn op en gelukkig heb ik nog die nicotine zuigdingen liggen. Maar nu even niet, hoest al genoeg.

Op naar de rookmelder binnenkort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Miranda,

je hebt gelijk en ik ben blij voor je, over verdiend gesproken.

Er is hier wel eens geschreven dat het een jaar duurt tot de cellen in het lichaam helemaal alc.vrij zijn. Dat is dus iets anders dan uit de organen, het zou kunnen, maar als je voelt dat er resultaat is, is het ook beter vol te houden.

Ik ga helaas steeds weer na enkele weken de mist is, denkende dat het wel weer kan. Heb nu met mezelf afgesproken dat ik het niet meer in huis moet hebben. Aangezien ik geen feestbeest ben, zal dat de kans op een terugval veel kleiner maken.

Over buiten de deur, daar ben ik nog niet uit.

Toch, terugkijkend van voor dat ik hier kwam, jaren geleden is het wel vooruit gegaan, de regel is geen wijn en niet omgekeerd.

Alleen als het fout gaat, gaat het ook goed fout, dan drink ik vanaf dat ik opsta tot ik naar bed ga, niets anders. Heel langzaam en ik eet ook wel, dus dronken zul je me niet zien, hooguit wat trager, maar zelf voel ik na een paar dagen hoe slecht het voor me is. Vooral mentaal en dan de teleurstelling en het schuldgevoel. Ik woon alleen, dus heb niemand rekenschap af te leggen, behalve mijzelf.

Daar valt nog veel te winnen, dit zo schrijvende.

Bedankt voor het lezen van deze ontboezemingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderen tja, je moet wel zelf kind geweest zijn wil je je later in de wereld van een kind kunnen inleven.

Ik kon dat niet, ik schaamde me zelfs om op de grond rollebollend met mijn kinderen te spelen.

Achteraf een pijnlijk gemis.

En dat terwijl ik momenteel graag in de buurt ben van kinderen.

Heeft misschien ook te maken met het feit ik ze niet mee naar huis hoef te nemen.

Nee dat niet alleen, het is denk ik de onbevangenheid van het kind waar ik van hou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pubertijd heb ik overgeslagen.

Ik ben gaan puberen een paar jaar na gestopt te zijn met drinken.

Noem het een mini pubertijd maar wel heftig.

Lidia over afkicken hoef je niet lacherig te doen, dat is een feit.

Maar het geheugen is nogal selectief en vergeet gauw wat een beroerde

tijd dat is geweest.

Ik denk dat de afkick per persoon verschilt.

Ook het herstel van iemand die zich dagelijks heeft vergrepen aan de drank

en dan stopt verschild per persoon.

Toen ik er zelf voor stond heb ik vaak gedacht de situatie niet te overleven.

Zeer ernstig te noemen, het lijf hersteld sneller dan de geest.

In elk geval hoop ik zoiets nooit meer mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log weer uit.

Vrouw ophalen van haar werk.

Is nog wel zo'n rit.

Fijne avond allemaal.

Madelief alles mag, behalve drinken.

Joy sterkte de komende tijd.

Blijf kritisch kijken naar jezelf.

Niet te streng, nu en dan de touwtjes

laten vieren, maar wel zelf in de hand houden.

Spike over je bestaansrecht laten afhangen van het hebben van

kinderen moet ik nog eens over nadenken.

t Klinkt als of je nu geen bestaansrecht hebt en al je rechten

buiten jezelf legt.

Dat het er mogen zijn afhangt van de ander en niet van jou.

Dat klinkt erg eenzaam en verdrietig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even terug.

Ja Lidia, je hebt wel gelijk, in dat praten over het je beter voelen. Toch: de eerste week is het ergste voor iedereen, denk ik. Het niet slapen, je moe voelen enz. duurt langer natuurlijk.

Gelukkig schrijven mensen op het forum hier ook over. Inderdaad konden we het proces van Miranda heel goed volgen. Er zijn ook mensen die vrijwel geen last hebben, dus het klopt dat het voor iedereen anders is.

Laat de nieuwelingen, wat mij betreft, ook openhartig schrijven over hun trek en dat ze zich rot voelen. We zullen elkaar helpen, zoals we altijd doen.

@Lenie: pubers....:angry: Er zijn er hier meer met dat volk om zich heen.

Ik zie dat stelletje pubers al bij elkaar zitten. Dan zou het waarschijnlijk pas echt een puinhoop worden! Of misschien ook niet, omdat ze van andere pubers veel meer aannemen dan van de volwassenen.

Sterkte ermee.

@ Made: is je dochter er al? Moet haast wel.

Nu voor het eten zorgen. Tot vanavond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse[/

@Lenie: pubers....:angry: Er zijn er hier meer met dat volk om zich heen.
Ik zie dat stelletje pubers al bij elkaar zitten. Dan zou het waarschijnlijk pas echt een puinhoop worden! Of misschien ook niet, omdat ze van andere pubers veel meer aannemen dan van de volwassenen.


Lytse.quote>


Nou Lytse, ik denk dat ze dan heel veel met elkaar te bespreken en gemeen hebben! Het zou dan vast niet over ons gaan ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

jij bent nog ingelogd, dus reageer ik, voor ikzelf ga, even op jou.

Je zegt iets heel waars, laat de nieuwelingen vooral melden hoe ze zich voelen.

De laatste tijd vind ik de sfeer hier goed en helpend, dat is ook wel eens anders geweest. Maar wat ik bedoel is, het kan soms zo'n hallelujah sfeertje worden. Zo van : kijk eens hoe goed het met ons gaat en dan is het als beginner heel moeilijk voor je, toch al niet grote gevoel van eigenwaarde, om daar tussen door te melden dat het pet met je gaat.

Maar daar heb ik al eens meer de aandacht op getracht te vestigen.

Mss omdat ik zelf zo vaak een "nieuweling" ben hier.

Voor degenen die straks gaan eten, hoop dat het lekker smaakt en je v.d. dranks afhoudt. Zoals Bolletje altijd schrijft: met een gevulde maag heb je minder trek.

Goed advies voor mij nu.

Tot later als ik me zeker droog kom afmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een gedichtje voor de vrouwen onder ons.... Sorry mannen ??

jonger vrouw

In mij is een jonger vrouw dan ik

met lichter ogen en smaller handen.

Zij staat op kleine gespitste voeten

door mijn ogen naar buiten te zien,

zij kijkt naar de dagen, naar licht en naar kleuren,

ziet alles verwonderd, ziet alles heel schoon.

Beiden verlangen we, dat zij kon spreken,

dat zij kon bewegen en leven en breken

de donkere, die om haar woont. 

~Ankie Peypers~

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hanneke
Als je niet meer drinkt zie je niet alleen meer problemen. Maar moeilijker vind ik dat alles zomaar bij je binnenkomt. Zonder de verdoving door de alcohol. Alles komt veel harder binnen en daar moet je/ik mee leren omgaan.

:present:quote>


Da's waar Hanneke. Ik hoor wat mijn lief zegt, het gaat niet mijn ene oor in en het andere doodleuk weer uit. Ik word zelfs verondersteld te reageren. En dat vind ik best vermoeiend.
Ook ben ik minder onverschillig.
En ik begin ontzettend bang te worden. Wat heb ik veel tijd verspild. Als ik morgen zou sterven, dan heb ik zo weinig om tevreden op terug te kijken. 'k Heb zonet twee uur gewandeld, maar het hoofd leegmaken lukte niet helemaal. 'k Blijf maar piekeren.
Als ik pakweg evenveel jaren te gaan heb als mijn ouders, dan heb ik nog zo'n 35 jaren om iets van mijn leven te maken, en ik weet niet eens wat dat iets zou moeten zijn.
Paniek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ben al een poosje thuis van mijn werk en heb terug gelezen.

Wilde ook al veel eerder een goede middag wensen maar heb moeite dat te doen omdat ik niet weet wat te zeggen terwijl het me zo raakt.

Ik doel daar mee op Spike die denkt dat ze waardeloos is omdat ze geen kinderen en op dit moment geen vrienden heeft.

En op Jen die vindt dat ze haar leven tot nu toe verspild heeft.

Dat is volgens mij beslist niet waar, het leven dat je geleefd hebt heeft je gemaakt tot de mooie mens die je nu bent.

En dat geldt ook voor Spike, je bent niet waardeloos, je bent kostbaar als mens.

Daar hoef je geen kinderen voor te hebben (hoewel dat prachtig is)

Dat je nu in een periode tussen twee fasen in je leven minder of geen vrienden hebt is tijdelijk.

Als je jezelf gevonden hebt hebt in je nieuwe, nuchtere, leven komt dat allemaal weer.

En dan gaat het aan de rol, de eerste vriend brengt plezier en dat genereert nieuwe vriendschappen en zo gaat het dan, als je niet uitkijkt, hals over kop verder.

Ik bedoel er ligt nog een heel pracht leven te wachten, de juiste afslag naar dat prachtleven heb je al genomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens Jen, :present:

Voortgaande op hetgeen igor hier terecht opmerkt,

het is niet die 35 jaren levensvooruitzicht die je bang zou moeten maken

want dat duurt nog wel even.

Als ik naar de leeftijd kijk die mijn vader had bij zijn overlijden zou ik nu nog 11 maanden te gaan hebben. :huh:

Maar je hebt blijkbaar geen doel, geen visie in je leven momenteel

en dat vind ik meer iets om je zorgen over te maken. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...