Spring naar bijdragen

zondag 23 september


albertina

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag, zo eens even lekker lekker uitgeslapen deze dag.

Gister een leuk straatfeest gehad met al onze buren en nog wat

leuke mensen uit de straten om ons heen.

Was weer erg geslaagd. En ik kreeg op mijn kop dat we de laatste tijd

wat te weinig overlast bezorgen en dat we teveel naar de wensen van

de twee dames handelen. Ze worden echt de paria's van de buurt zo

langzamerhand.

Maar toen was er al de nodige bieren in de mensen, dus al te serieus neem

ik het maar niet.

Doch er is een spreekwoord, kinderen en dronkaards spreken de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fibo, er is geen probleem of er is wel een oplossing te verzinnen.

We hebben hier een Postduivenvereniging genaamd, je verzint het niet,

De Postduif.

Die kunnen toch wel een eitje overvliegen?

Maar komen dan wel later binnen....heb ik dat weer.

Dus ja, dan toch zelf maar een eitje koken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jaap

Doch er is een spreekwoord, kinderen en dronkaards spreken de waarheid.quote>


Kinderen wel, dronkaards maar tot een bepaalde hoogte volgens mij. Afhankelijk van de hoeveelheid drank die ze in hebben genomen.

@igor, een bult? Dacht dat je neus dan ging groeien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ladyn, als je gaat slapen, meld je je droog af op het forum. De volgende dag kan je weer aansluiten bij het Dagpact. Er is ook een weekpact, zelfs een jaarpact. Weekpact is voor mij nog veel te groot, dus ik doe het dag na dag.

Truitje, zag dat je je aangesloten hebt bij het weekpact. Stoer hoor! Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff de Draad van vandaag doorgelezen.

@Jane, heel herkenbaar van die telefoon. Krijg de mijne ook slecht te pakken. Zou ik een dochter hebben, dan maak je je denk ik nog meer zorgen dan bij een zoon. Raar eigenlijk, het moest geen verschil maken. What's app kan idd wel eens misgaan is mijn ervaring.

@Bol, zoals het klokje thuis tikt was het toch?

@Apple, een week al! Super! Op naar de volgende.

@Gwen, heb nog wat tijd over, dus wil ook wel jam maken!

@Kame, mooi verhaal. Ga het opschrijven! Soms is het eigenlijk zo binnen handbereik he.

@Tine, goed van je zeg, hou dat vol! Heb je een lekkere warme sjaal voor de winter.

@Will, een vaderrol (stief vind ik een naar woord) op je nemen is volgens mij niet iets wat je moet willen. Het enige waar kinderen behoefte aan hebben is liefde, geborgenheid/ veilige haven, en het voelen dat er onvoorwaardelijk van ze gehouden wordt. De ruimte krijgen om zich op een gezonde manier te ontwikkelen. Streng, doch rechtvaardig is in mijn ogen niet nodig. Of misschien bedoel je het minder streng dan op mij overkomt. Met streng zijn bereik je vaak het tegenovergestelde. Open zijn en praten over alles wat er maar leeft, levert meer op. Zo krijgt een kind het gevoel er te mogen zijn en de ruimte zich te durven uiten. En dat is zo belangrijk in het groeiproces naar volwassenheid. Respect is iets wat je nooit af kan dwingen, dat krijg je als het je toekomt. Eigenlijk een heel natuurlijk proces. Je eerdere ervaring met kinderen zou ik scheiden van je nieuwe situatie. Ieder mens is anders en dus ook ieder kind.

@ladyl, hoop dat je vandaag nog langs komt op het forum. Gisteren is veel gezegd. Zoveel mensen, zoveel meningen. Lees het nog eens na, dan zal je zien dat iedereen je probeert te steunen. En haal er dan voor jezelf uit wat je aanspreekt.

Zooooooooo, deze dame heeft gesproken...ahum.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond weer fout gegaan, me niet aan mijn afspraken gehouden, ik baal ervan en nog niet zo'n beetje.

Sinds ik me bekend heb als alcoholist heb ik het er veel moeilijker mee en duurt het wachten op de Detox me veel te lang.

Komt dat bekend voor?

Verder worstel ik er enorm mee hoe ik het op mijn werk moet gaan regelen, vooral ook met mijn naaste collega.

Het zit even niet mee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jowan

Kan me voorstellen dat je er op dit moment veel moeite mee hebt. Al bekennen dat je een probleem hebt doet veel met je en dan wil je het liefst a la minute geholpen worden. Wachten duurt wel heel lang dan he. Misschien kan je toch die tijd benutten om alvast met jezelf bezig te gaan. Zo heb je ook de tijd om straks bij volle verstand de detox in te gaan. Alles wat je nuchter ervaart heeft echt veel waarde voor het proces wat gaat komen.

Kan je op het werk niet op een burn out/ overspannen gooien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik hier een hele tekst getypt en met één verkeerde druk, alles weg :angry:

Afin, in het kort dan nog maar eens hé.

@ Joy, dankje voor je mooie reactie, het doet me goed dit te lezen. Ik klink wss wel strenger dan de bedoeling is ivm streng maar rechtvaardig. Even toelichten.

Mijn vader was ook heel erg streng tegen ons, ttz, te laat komen, frank antwoorden, eten niet opeten etc etc werd bestraft. Soms zelfs zwaar bestraft. (ik was dan ook geen engeltje :D ), maar ik bekeek mijn vader als een halfgod tot en met de laatste dag van zijn leven. Ik weet dat het vandaag andere tijden zijn met andere parameters, maar ik heb er toch ook wel dingen van opgepikt. Ik laat het leeuwendeel over aan hun mama, maar als het er over gaat, dan laat ik wel degelijk van me horen.

Ik kan alleen maar alles geven wat ik in me heb en hopen dat ze niet de weg opgaan van mijn vorige relatie waar ze keilief en gehoorzaam waren tot hun 13/14 jaar en daarna volledig respectloos verdergingen.

Morgen beginnen ze aan de fundering van de veranda achteraan, waar hun nieuwe kamers gaan komen, dus is er geen weg terug. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan,

Heel moeilijk deze tijd voor je.

Veel medeforummers zullen zich in je herkennen.

Op zich al heel knap dat je een poging waagt vóór je de detox ingaat.

Mijzelf en anderen met mij is dat niet gelukt.

Hoe het te regelen met je werk, daar kan ik je niet in adviseren helaas.

Misschien aan 1 belangrijk persoon vertellen?

Of is dat geen optie?

En ja, ik denk als je de ZW ingaat, je dan inderdaad thuis moet zijn,

ik weet niet of ze nog aan huis controleren?

Sterkte, en blijf hier schrijven hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...