Travel Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Ben er vandoor nu. Lekker schilderen, af en toe in het zonnetje en voor ik het weet is de middag om. Dan stofzuigeren enzo, want het is zondag en rond een uur of vier wordt het tricky voor me. Dacht er nog over om naar het terras van de jachthaven te gaan - is al gevaarlijk - maar kreeg ook ineens een pop-up van 2 flessen die nog onder in de boot liggen. Die liggen daar helemaal goed. Ik blijf me veiligheidshalve maar thuis vermaken. Fijne middag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 @Katrin: Bij de AA hoef je niet te praten. Je kunt rustig een tijdje luisteren naar anderen. En dan komt vanzelf het moment dat je mee gaat doen. Dat is een heel bevrijdend moment. Het is ook niet verkeerd om de eerste keer uit te leggen dat je nog niet durft en graag wilt luisteren. Dat kweekt heel erg veel begrip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Lieve frummers, Dit forum werkt voor mij! Ik voel me gesteund door mensen die in een vergelijkbare situatie zitten. Het doet me heel goed. Ik pik eruit wat helpend voor me is. De AA heeft mijn leven gered. Ik heb mijn Hogere Macht gevonden via AA. Nu volg ik zijn pad. Door de 12 Stappen zo volledig mogelijk in mijn leven te integreren word ik s'ochtends wakker met een intens dankbaar gevoel. Ik leef! En ik hoef niet te drinken. Mijn dankbaarheidslijstje wordt elke dag langer. Fijne droge dag! Het is magic. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Was al van HA gewisseld omdat de vorige echt een kreng was. Vond het verschrikkelijk om te gaan vertellen dat ik een zwaar probleem had en daarin graag medicijnen wilde ter ondersteuning het drinken te laten. Daar had ik hier over gelezen. Al was het maar voor de eerste paar maanden. Maar zolang ik niet in de goot lig (vrienden, baan, huis kwijt - grote financiële problemen etc.) viel het allemaal nog wel mee volgens haar. Ze kon me eventueel wel doorsturen naar een verslavingsarts en toen werd het problematisch voor me want hoe ga ik dat dan op mijn werk vertellen. Er werd nu al gevraagd waarom ik naar de HA was geweest - met uiteraard de toevoeging dat als ik het niet wilde vertellen dat ook niet hoefde. Dus niks gezegd natuurlijk - want liegen kan ik heel slecht. Het valt me zwaar dit weer naar boven te halen. De tranen rollen uit mijn ogen en dat is niet de bedoeling om deze mooie dag. Dus verdringen die handel, bek op het stuur en doortrappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Katrin Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Dat is wel een fijn idee Tatum, Ik kijk inderdaad liever eerst de kat uit de boom en sta liever niet gelijk vooraan met mijn verhaal. Dus dat maakt de stap naar de AA wel makkelijker. Trouwens ben ik met mijn drankprobleem nooit naar mijn huisarts geweest, eigenlijk vanuit schaamte. Ik heb eigenlijk nog nooit hulp hiervoor gezocht. Die keren, dat ik gestopt ben met drinken heb ik vanuit mezelf gedaan. Blijkbaar is dit niet voldoende. ----------------------------------- Gestopt sinds 27-9-2012. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Ik begrijp het Travel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 @Katrin Laatste over de AA: bij onze groep is het de gewoonte dat als je telefonisch hebt afgesproken dat je zal komen de eerste keer er iemand buiten op je wacht. Die verwacht je ook, weet je naam en stelt je gerust. En dan ga je samen naar binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Katrin Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Oke Tatum, Dat klinkt goed. Zal er zeker over nadenken. --------------------------------------- Gestopt 27-9-2012. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Hallo allemaal, kom even binnenstormen, kleine paniek bin mn tentje... Ben nu een maand en 11 dagen zonder drank onderweg en blij met de steun die ik hier ondervind. Niet in de laatste plaats de pb's. Heb bij het exporteren van de berichten het wel voor mekaar gekregen om alles te wissen, maar niet om al die kleine "cadeautjes" te bewaren. ervaar het een heel klein beetje alsof het lijntje is gebroken:$ Lees over het algemeen de dagdraad wel... @Vic, heb je bericht dus wel gekregen maar niet kunnen lezen en reageren, had ik wel graag gedaan, De rest krijg ik wel weer opgepiept, maar tis ook even wat lastiger aan deze kant: Dus even een up date van waar ik nu sta De Hbo waar ik mee bezig ben, hangt aan een draad en overweeg de stekker eruit te trekken. Had stage moeten lopen, maar de school geeft geen sjoege meer, stagebegeleiding is er niet, t rooster ontbreekt en moet zelf materiaal verzorgen voor 150 kinderen. Dus t wordt een spannende week wat dat betreft... Wens jullie allemaal een fijne dag! liefs Krekel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Ja hoor Spike, alleen maar alcoholisme is heel simpel en behapbaar. Ben weg nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Goedemiddag allen, Hier schijnt ook de zon. Zal ik de druiven nog laten hangen, of plukken: that"s the question! @ Katrin: ik heb veel aan de internetbehandeling gehad. Een drempel voor mij was, dat er een verwijzing van de huisarts voor nodig is. Tactive wil dat wel voor je regelen, maar ik heb uiteindelijk besloten toch zelf te gaan. Ik heb ook niet zo'n goede band met mijn huisarts. Voordeel van de internetbehandeling is dat je je opdrachten kunt doen als het jou goed uitkomt; je kunt dingen nalezen en hebt contact met een behandelaar. Reden voor mijn bericht aan Travel (hieronder) is, dat ik via Tactive geminderd ben. Mijn trigger is mijn chronische pijn en daar kan ik niets aan veranderen. Op de dagen dat ik én veel pijn had, én "mocht" drinken werd het af en toe te moeilijk om op tijd te remmen. Daarom heb ik besloten, om als dat nog eens zou gebeuren, helemaal te stoppen. Toen kwam het verhaal dat ik aan Travel vertel. @ Travel: voor mijn vakantie was ik ook naar de HA gegaan. Zij bleek ziek en er was een vervanger. Ik was toen net helemaal gestopt met drinken, in plaats van alleen minderaar te zijn. Omdat ik bang was dat het in de vakantie niet goed zou gaan vroeg ik om Refusal. Die kreeg ik niet. Het protocol is tegenwoordig, dat alleen de verslavingszorg dit mag verstrekken en onder begeleiding! Ik voelde me ook erg in de steek gelaten en wist dat een afspraak met de verslavingszorg er op die korte termijn niet inzat. Kop in de wind en gedacht "barst maar met je Refusal, dan doe ik het zelf"! Is gelukt! Gisteren op het feest heb ik trouwens geen enkel probleem gehad om het bij alc.vrij bier te houden. Een paar mensen spraken me er op aan, maar ik mag niet drinken bij mijn medicijnen. Dat ik dat in het verleden wél deed, heb ik er niet bijgezegd. Ik ga weer wat doen. Fijne dag allemaal. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Hoi, druk bezig geweest met de was en mijn woonkamer aan het het inrichten. Nu is het nog pas bijna 1 uur. Wat duren die zondagen lang. Kan slecht tegen stilte en is hier niks te beleven. Kon mijn hond maar praten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Bedoel met hier, in mijn woonplaats, omgeving Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Originally posted by: spikeje haalt me de woorden uit de mond kirkik ben wel 'es jaloers op mensen die alleen alcoholist zijnsimpel en behapbaar lijkt medoor niet te drinken moet ik dealen metmeer dan daarvoorsoms ook meer dan me lief isblijkt wel dat veel mensen met ERS verslavingsgevoelig zijnlogisch ookals je het zo leestquote> Ja, mensen zonder psychische problemen hebben het maar makkelijk om te stoppen.Godallemachtig, wat een dooddoener.Dat zijn eigenlijk ook geen echte alcoholisten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Als ik hier in de buurt van mijn woonplaats zoek, vind ik 3 wekelijkse AA groepen, die elk één keer per week bijeenkomen op ma , di en wo. Voor 2 van die plaatsen moet ik van een half uur tot een uur autorijden enkele reis. Iemand zei hier: er is natuurlijk meer dan de AA. Zijn er meerdere mogelijkheden om lotgenoten te ontmoeten en ondersteuning te krijgen en te bieden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Lieve mensen, 'k wil niet zeuren maar AUB help me! 'k heb gruw'lijke keelontsteking en 'k crepeer van de pijn! 'k kan nauw'lijks slikken of praten. Zelfs de uitgeademende lucht brandt in m'n keel. Kennen jullie wat huismiddeltjes om de pijn/brand wat te verzachten? Ied're suggestie is welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Gunn, als het zo erg is ........... is het dan niet beter om de dienstdoende arts of huisartsenpost te bellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 @gunn als het werkelijk zo erg is als je omschrijft zou ik naar de HuisartsPost gaan. Dit lijkt me geen "normale" keelontsteking, is het plotseling komen opzetten? Huishoud middeltjes: stroop, honing (in warme melk opgelost), meer kan ik niet verzinnen. beterschap en heel veel sterkte en ik hoop dat er iemand betere praktische oplossingen voor je heeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Arme Gunn, Heb je geen ijsje of ijsklontjes in huis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Gunn, er zal op internet het nodige te vinden zijn over keelontsteking. Vooral huismiddeltjes tegen keelpijn. Of bij Omaatje geeft 1001 tips. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Ik heb even wat voor je gezocht, Gunn http://www.gezondvgz.nl/d_ls05...7-b4aa-16e4ca6d8748%7D http://www.leerwiki.nl/Wat_te_...bij_een_keelontsteking http://www.omaweetraad.com/tip...d&label=Keelontsteking Hopelijk kun je hier mee verder, en hou die HAP toch maar in je achterhoofd...ik zou er niet te lang mee wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 't begon vrijdagavond. Een licht beginnende keelpijn, je kent dat wel. Zaterdag werd 't al erger en vanochtend was 't raak! 'k heb ook op internet al 't een en ander opgezocht. Honing is idd een hele goede (antiseptische werking), zo ook gorgelen met zout water of kamille thee. Dat ga 'k nu proberen. Dank jullie allen! 'k laat over een paar uurtjes wel weten hoe 't gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Gunn, huisartsenpost bellen. Daar zijn ze voor. Woon denk ik niet in de buurt, anders ging ik met je mee.huismiddeltjes is symptoonbestrijding, pakt bron Niet aan. Niet klagen nu, maar aanpakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 Zoals Gunn het schrijft, lijkt mij dit een spoedgeval.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 30 september 2012 Rapport Share Geplaatst 30 september 2012 M'n lieve moeder en haar man komen op bezoek. Ze kent een probaat middeltje, zegt ze. En 'k weet precies waar ze 't over heeft! Colloïdaal zilverwater! Eens zien of dat idd werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden