Spring naar bijdragen

vrijdag 19-10-2012

huttula

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Weet je Bol, misschien moet Jopie even niet sterk zijn.

Niemand kan altijd maar sterk zijn.

Even het vermoeide hoofd neerleggen en rusten.

Maar dan graag zonder alcohol.

Maar ja, ik lees hetzelfde als jij.

Of haar toetsenbord is kapot, heeft ze iets aan haar hoofd

of heeft ze gedronken. Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum mijn broer is vandaag op bezoek geweest en ik hoorde van hem dat zijn dochter ook zo'n moeite heeft met haar kind. Verzet, niet willen luisteren, eigen zin doen enz. ik dacht nog, wat ben ik blij dat dat me gespaard is gebleven. Moeilijk hoor kinderen opvoeden, bijna net zo moeilijk als altijd maar klaar moeten staan voor een van je ouders. Want dat gevoel ken ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bammie we kunnen niet vel doen en daar heb ik dan moeite mee. Dan heb ik altijd zoiets van, waren we nu met z'n allen maar bij haar dan zat ze niet alleen. Want dat breekt vaak op als mensen het moeilijk hebben. De eenzaamheid die er dan ook nog eens bij komt. Maar goed we wachten af.

Tatum ben je er nog.:present: Tatum ook al weg. Mensen ik ga ff bankhangen.

Tatum niet weg. :)

Ga toch bank hangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, ik heb eigenlijk jarenlang aan mijn dochter gegeven wat ik niet kreeg: aandacht en acceptatie.

Zij heeft goed gevaren onder deze vlag. Ze is 17 en studeert. Echter het voelt nu alsof het ten koste van mezelf is gegaan. Alsof ik dingen heb gegeven die ik niet kreeg van naasten (lees: mijn moeder, meer naasten heb ik niet).

Steeds meer van die stomme herinneringen (jawel, ik was degene die het gedicht schreef "mooie herinneringen: ) waarmee ik je niet zal vermoeien. Het ergste vond ik altijd de "kus op de wang" die nooit meer mocht zijn dan een vluchtige aanraking. En als ik dat dan terug deed, dan stopte ze daar weer mee. Dat voelt als "treiteren".

Ik wil nu ook eerlijk toegeven dat dochter al 2 maanden bij oma is. Omdat ik na de vakantie weer ben gaan drinken. De dag dat ik besloot dat ik dochter weer terug wilde heb ik me voor het jaarpact bij Jan aangemeld. Morgen gaan we samen uit eten. Kreeft. Dat hebben we geen van beiden ooit gegeten. En dochter is erg enthousiast om nieuwe dingen te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, ik hoop dat je morgen geniet met je dochter. En het zal vast niet altijd zo gaan als je graag zou willen. Dat hebben we helaas niet altijd in de hand. Je kunt wel jezelf aandacht geven, en je gevoelens, die mogen er zijn. Er voor jezelf zijn. Dan ben je minder afhankelijk van anderen.

Hou vol, je gaat goed :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je een slecht gevoel over hebt, Kate, daar heb je een slecht gevoel over. En als je iets niet wilt, dan wil je dat ook gewoon niet. Dan ben je geen slechte meid, maar dan ben je juist een goede meid, omdat je voor jezelf kiest. Althans dat is mijn optiek.

Mijn beste vriendin is altijd een zeurderd geweest. Ze weet alles beter en weet me soms in een hoekje te drukken, waardoor ik me heel klein voel en erg onzeker. Laatst heeft ze mij de huid volgescholden en ben ik eens assertief geweest. Van mijn kant is de vriendschap over, maar nu begint ze contact te zoeken. Dat ze toch zo goed voor me is.

En ik weet niet of ik het nog wel trek om met haar om te gaan. Ze heeft een autisme spectrum stoornis, borderline en nog iets wat ik alweer vergeten ben. Ik trek dat niet. En ik zie mezelf niet als slecht mens doordat ik haar nu niet weer aanhaal, maar juist een goed mens voor mezelf. Omdat ik er niet nog een keer in wil worden meegesleurd.

Goedenavond trouwens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik wilde je vragen hoe ik met mezelf moest dealen. Je gaf eigenlijk het antwoord al: Je kunt wel jezelf aandacht geven, en je gevoelens, die mogen er zijn. Er voor jezelf zijn.

Het biljft moeilijk. Ik vind het makkelijker om mezelf weg te cijferen. Maar ook dat is niet goed. Bijna een slachtoffersrol.

Nu herken ik dit gedrag ook in jou richting de vriendin. Niet doen! Volg je eigen gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...