Lytse Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 @ Tatum: dat verklaart het geen dochter meer willen zijn. Maar geen moeder? Boos op je dochter? Word je op het ogenblik ook genegeerd? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Originally posted by: KateKnoflookbrokken zeker Echt een poepie dus. Bwuh.quote> hihi. LOLJij hebt het fijn gehad lees ik. Mooi zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Bedankt sieraad! Ik ga me hier zeker verder in verdiepen, zo mooi! Ik las net een klein stukje van zijn autobiografie die jij hier plaatste, ben erg geinteresseerd en ga zo verder zoeken. Nogmaals, bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Weet je Bol, misschien moet Jopie even niet sterk zijn. Niemand kan altijd maar sterk zijn. Even het vermoeide hoofd neerleggen en rusten. Maar dan graag zonder alcohol. Maar ja, ik lees hetzelfde als jij. Of haar toetsenbord is kapot, heeft ze iets aan haar hoofd of heeft ze gedronken. Zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Tatum mijn broer is vandaag op bezoek geweest en ik hoorde van hem dat zijn dochter ook zo'n moeite heeft met haar kind. Verzet, niet willen luisteren, eigen zin doen enz. ik dacht nog, wat ben ik blij dat dat me gespaard is gebleven. Moeilijk hoor kinderen opvoeden, bijna net zo moeilijk als altijd maar klaar moeten staan voor een van je ouders. Want dat gevoel ken ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 @ Jopie? @ Nance: hoe gaat het? De film begint, en ik heb beloofd mee te kijken. Tot vanavond. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Tja Bammetje we zullen zien. We kunnen niet meer doen dan onze hulp aanbieden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Zo ist Bol. Maar ja, het is altijd rot te lezen als anderen het moeilijk hebben nietwaar. Toch is er neit veel wat een mens kan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 O Bammie als je bij een hondje pffffttt hoort:P heeft het altijd met het voer te maken,(das trouwen bij ons ook zo);)Maar dan hoor je meestal niet pppffffttt maar retteketééééééé. Misschien zou je eens andere brokken kunnen proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Nee Bammie we kunnen niet vel doen en daar heb ik dan moeite mee. Dan heb ik altijd zoiets van, waren we nu met z'n allen maar bij haar dan zat ze niet alleen. Want dat breekt vaak op als mensen het moeilijk hebben. De eenzaamheid die er dan ook nog eens bij komt. Maar goed we wachten af. Tatum ben je er nog. Tatum ook al weg. Mensen ik ga ff bankhangen. Tatum niet weg. Ga toch bank hangen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Lytse, ik heb eigenlijk jarenlang aan mijn dochter gegeven wat ik niet kreeg: aandacht en acceptatie. Zij heeft goed gevaren onder deze vlag. Ze is 17 en studeert. Echter het voelt nu alsof het ten koste van mezelf is gegaan. Alsof ik dingen heb gegeven die ik niet kreeg van naasten (lees: mijn moeder, meer naasten heb ik niet). Steeds meer van die stomme herinneringen (jawel, ik was degene die het gedicht schreef "mooie herinneringen: ) waarmee ik je niet zal vermoeien. Het ergste vond ik altijd de "kus op de wang" die nooit meer mocht zijn dan een vluchtige aanraking. En als ik dat dan terug deed, dan stopte ze daar weer mee. Dat voelt als "treiteren". Ik wil nu ook eerlijk toegeven dat dochter al 2 maanden bij oma is. Omdat ik na de vakantie weer ben gaan drinken. De dag dat ik besloot dat ik dochter weer terug wilde heb ik me voor het jaarpact bij Jan aangemeld. Morgen gaan we samen uit eten. Kreeft. Dat hebben we geen van beiden ooit gegeten. En dochter is erg enthousiast om nieuwe dingen te proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 @Nancy... Neem deze dan straks nog even mee voor het slapen gaan.... *_* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Mijn moeder is - na een slechte jeugd - vooral door haar oma opgevoed. Vandaar dat ze daar wel voor open kan staan. Dat was ik vergeten te vermelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Tatum, ik hoop dat je morgen geniet met je dochter. En het zal vast niet altijd zo gaan als je graag zou willen. Dat hebben we helaas niet altijd in de hand. Je kunt wel jezelf aandacht geven, en je gevoelens, die mogen er zijn. Er voor jezelf zijn. Dan ben je minder afhankelijk van anderen. Hou vol, je gaat goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Jopie, een hele lange werkdag las ik, en een nare droom. Niet doorschieten in onverschilligheid lieve Jopie, je bent meer waard dan dat. Lytse geniet van je film, ga ik straks ook doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Ik heb Kate's woorden verkeerd gelezen. Kate dankjewel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Waar ikzelf wat mee zit. Quoot dit aub maar niet, haal het later denk ik weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 @Sieraad bedankt! Ik ben nu niet thuis, dus lees en luister mee via mijn mobiel. Niet ideaal! Ga ik dus vanavond even helemaal op mijn gemak beluisteren. Thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Kate, luister naar je eigen gevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Had je het anders begrepen Tatum? Ik bedoel het goed hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 @Sieraad bedankt! Ik ben nu niet thuis, dus lees en luister mee via mijn mobiel. Niet ideaal! Ga ik dus vanToyavond even helemaal op mijn gemak beluisteren. Thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Waar je een slecht gevoel over hebt, Kate, daar heb je een slecht gevoel over. En als je iets niet wilt, dan wil je dat ook gewoon niet. Dan ben je geen slechte meid, maar dan ben je juist een goede meid, omdat je voor jezelf kiest. Althans dat is mijn optiek. Mijn beste vriendin is altijd een zeurderd geweest. Ze weet alles beter en weet me soms in een hoekje te drukken, waardoor ik me heel klein voel en erg onzeker. Laatst heeft ze mij de huid volgescholden en ben ik eens assertief geweest. Van mijn kant is de vriendschap over, maar nu begint ze contact te zoeken. Dat ze toch zo goed voor me is. En ik weet niet of ik het nog wel trek om met haar om te gaan. Ze heeft een autisme spectrum stoornis, borderline en nog iets wat ik alweer vergeten ben. Ik trek dat niet. En ik zie mezelf niet als slecht mens doordat ik haar nu niet weer aanhaal, maar juist een goed mens voor mezelf. Omdat ik er niet nog een keer in wil worden meegesleurd. Goedenavond trouwens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Dubbel, mijn gevoel. Maar mijn vingers willen maar niet een bericht aan haar typen. Ben bang dat er alleen maar ellende van komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Kate, ik wilde je vragen hoe ik met mezelf moest dealen. Je gaf eigenlijk het antwoord al: Je kunt wel jezelf aandacht geven, en je gevoelens, die mogen er zijn. Er voor jezelf zijn. Het biljft moeilijk. Ik vind het makkelijker om mezelf weg te cijferen. Maar ook dat is niet goed. Bijna een slachtoffersrol. Nu herken ik dit gedrag ook in jou richting de vriendin. Niet doen! Volg je eigen gevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2012 Ja Madeleine, als ik jou lees zou ik ook zeggen: daar mag je gerust mee kappen als je dat niet trekt. En verandering zit er waarschijnlijk ook niet in. Maar ik vind het moeiljker om dat tegen mezelf te zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden