igor Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 slaap lekker kirk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Ik ga maar weer eens wat nuttigs doen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Cambodja Zonnetjes???? Zo zeg daar moet je zeker lang zijn dan om het kerstfeest mee te vieren. die vieren het toch ergens in februari? Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Gwen, kijk - dat vind ik nou nog 'ns helpend. De AA-lijn doorgeven. Gisteren heb ik nog gegoogeled naar wat te doen als je weet dat iemand zich op dat moment in de vernieling aan het helpen is. Maar behalve algemene informatie noppes, nada, niente. Geen instantie die te bereiken is voor dat soort dingen. En de Jellinek pagina's waren hier niet bereikbaar. Bingedrinken is echt levensgevaarlijk en dan dagenlang doorgaan.... oeff. En stel dat diegene alleen woont en er aan onderdoor gaat, moet ik dat dan eigenlijk toch zien als eigen verantwoording? Weet het namelijk niet. Vind het een groot verschil of je een avond te veel zuipt en er de volgende dag doodziek van bent en het dus wel uit je hoofd laat, of dat je gewoon weer verder gaat omdat er dan echt geen hersencel meer is die nog werkt. En misschien gaat het licht wel helemaal uit. Ervaren deskundigen hier mogen het zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Travel ik vind, maar das mijn persoonlijke mening dat, als iemand goed bij z'n verstand is als ie nuchter is, toch zelf verantwoordelijk is voor het bing-drinken. Maar van de andere kant, als ik zie dat ie echt helemaal de vernieling in gaat, en zelf geen verantwoording kan dragen op dat moment, voor zijn of haar leven, ik kan proberen voor hulp. Ikzelf zou dan als er hulp aangeboden wordt, mijn handen terug trekken en de verantwoording over laten aan de hulpinstanties. Als ik het een paar keer mee zou maken dat die persoon toch niet in staat is om het bing-drinken te laten dan zou ik, denk ik, geen contact meer willen en voor mijzelf kiezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Heb pb-contact met Krekel gehad. Komt goed. Vertrouwen. Uit eigen ervaring weet ik: Een bingedrinkaanval is levensgevaarlijk, bijna onmogelijk om eruit te komen. Hulp is noodzakelijk. Krekeltje, doe wat je moet doen, en blijf vooral in de buurt. Ik denk aan je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Lieve Bol, Zeg je goed. Onze eigen nuchterheid komt absoluut op de allereerste plaats. Puur om te overleven. Toen een fellow mij kwam bijstaan tijdens mijn (hopelijk) allerlaatste binge, en mijn partner weg was, en ik uit de kliniek weggelopen was, heeft hij ook een zware terugval gehad. Het is gewoon niet te doen voor een alcoholist in pril herstel om iemand uit een binge te krijgen. Wel om het hulpcircuit op gang te krijgen. Daarom gaat de AA altijd met tweëen, en is er altijd éèn persoon bij die al vele jaren nuchterheid heeft. Noodzakelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Gwen, we gaan met zij tweeen, wel zijn de transfers en hotels besproken. En natuurlijk gan we naar Angkor wat. Maar naaar nog veel meer, we maken een rondreis, beginnen in Bangkok. Gaan na twee dagen naar Cambodja. Heb je nog tips? Madelief misschien ook, las laatst at zij Bangkok ook bezocht had.Pb, denk ik. Bolletje, in februari zijn we weer terug hoor, dus foto voor 25 december zelf. Hoop wel wifi te hebben ,dan kan ik jou en een heleleboel anderen feliciteren. Mijzelf :$o;k met een half jaar! Daaar ga ik voor, wil het halen (en nog veel langer ook, hoor) Gisteren is het in ieder geval gelukt om niet te drinken!!! Heb vooor een andere oplosssing gekozen. Ben daar blij mee en trots op. Ga werken regenhoedjes maken. wel toepasselijk met dit weer. Tot latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Kan ik die regenhoedjes bestellen, Zon? Haha, hier plenst het. Pb je geplande route en mailadres door, dan mail ik je de tips.(alsjewilt) Ik was er nog in feb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Doe je wel rustigaan met die hoedjes Zonnie? Op z'n tijd rust nemen hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Ik heb een oude poncho gevonden, dus helaas geen smoesjes meer om nièt naar buiten te gaan. Hoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Goedemiddag mensen, Even een korte lunchbreak alleen laatste bladzijden gelezen en dan weer door... Zon Cambodja, wat een avontuur En alweer wat meer rust in het koppie, helpt het lijstje? Lytse Alweer veel te doen Pas je op jezelf dame;) Bol Had je je onder de boom verslapen;)? Smik Tijd geleden dat we samen op de draad waren Leuk je weer te lezen Hier ook de griep langsgeweest Gwen:present: Krekel, [uit een gedicht van Freek de Jonge] Wees niet bang Je mag opnieuw beginnen Vastberaden, doelgericht of aarzelend op de tast Houd je aan de regels of volg je eigen zinnen Laat die hand maar los of pak er juist één vast Wees niet bang voor al te grote dromen Ga als je het zeker weet en als je aarzelt wacht Hoe ijdel zijn de dingen die je je hebt voorgenomen Het mooiste overkomt je het minste is bedacht ... Apple Herkenbaar om iets terug te lezen en de waterlanders te laten vloeien Had ik gister En lekker dat ik het vond Weer een stukje verwerkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Wat fijn Bor en ik kan je nog een keer, dan 'live' de felies doen;) Geniet van vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Smik Dankjewel Het gaat gelukkig prima met me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Raar is dat hé Appeltje dat je na zo'n nare ervaring, toch nog blijft drinken hé? Daarmee kun je ook zien, hoe moeilijk het is om van die rotdrank af te kunnen blijven. Ik ben ook altijd zo ontzettend bang geweest dat ik m'n dieren zou vergeten. Heb het volgens mij nog nooit gehad maar als ik nu denk, wat zou er gebeuren als ik zou gaan drinken, en dan de gedachte dat ik mijn dieren, en m.n. Puck, zou vergeten om binnen te halen, heb ik echt geen trek meer hoor. Dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven. Dieren zijn toch echt heel belangrijk voor mij. Dan is de keuze om niet te drinken gauw gemaakt. Hoehahahaha Bo nee hoor daar staat het bed met stro voor Hannah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Ha Bor, Van harte gefeliciteerd, ik zou niet weten hoe ik die roosjes erbij kan plaatsen anders kreeg je er tig van me. Heb een hele fijne dag samen met je kinderen en kleinkinderen Heerlijk voor je dat je dat weer mag meemaken Genieten maar Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Borretje, ik wens je een fijne dag! Wees maar gewoon jezelf en laat het maar komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Zonnetjes, dat is een mooi kado wat je in het vooruitzicht hebt. Op eerste kerstdag op reis en een half jaar helder. Net zoals elke dag helder een mooi geschenk is. Krekel, ik hoop dat je er gauw weer uitkomt. Velen zijn je voor gegaan, en ook jij verdient het om hier uit te komen. Al ben je nu misschien niet overtuigd dat je dat kunt. Voor iedereen is er een nieuwe kans en een laddertje om weer omhoog te klimmen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Borrie, Allereerst van harte. Ik zou ook super nerveus zijn, maar ook heel opgewonden en blij. Wat een ongelofelijk spannende dag. Geniet van alles en iedereen. Adem alles goed diep in, dan kan je er nog heel lang van nagenieten. (o ja en maak foto's, heeeel veeeel foto's ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Borretje! Van harte gefeliciteerd!! Meid, wat ben ik blij voor je dat ze allemaal komen! Wát een feestdag! Ja, ik zou ook zenuwachtig zijn, maarrehh, komt allemaal goed natuurlijk! Wat fijn, zoon er ook bij, nieuw kleinkind zien , en nu vooral genieten, he, Bor! Je verdient het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Nou nog schrijven op 'mijn' draadje Tatum. Anders voel ik me zo gepasseerd... Hoe ga je? Schijnt de zon nog een beetje voor je? Hopelijk wel. Heb idd nog wat geslapen, gelukkig wel. Gepoetst, geluncht met en bij vriendin, was gezellig. Nu wacht mn huiswerk maar ben zooo moe. Toch maar ff wat doen, anders krijg ik van Jane op mn kop... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Wow, ik mag kiezen waar ik schrijf. Allereerst zou ik willen schijven: Lieve, lieve, lieve Bor, GEFELICITEERD!!!! En een mooie slinger voor jou. --------- 2 draadjes, allebei hetzelfde doel. Maakt het wel druk vandaag. Maar toch vond ik een blanco pagina in mijn agenda zeer welkom. Een pagina die ik zelf mag invullen. Ook al wordt het in RL soms voor me gedaan. Ik heb me afgesloten van 2 vrouwen waar van ik hou. Mijn dochter en mijn moeder. Beiden ben ik vandaag al tegengekomen. Willen laten weten dat ze bestaan. Ik zal er heus iets mee moeten doen, maar weet nu even niet wat. Ik heb de neiging om - net zoals onze bol - de kerstboom op te tuigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Borretje van harte gefeliciteerd :light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light: Ik ben weer terug. Nu ga ik naar de kapper, kijken of het nog lukt om geknipt te worden Daarna boodschappen halen, want Will komt eten Log vanavond nog wel even in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Bam, niet gepasseerd voelen. Ik vind je een perfect mens. Ook voor jou een slinger. Gewoon, omdat het kan...... ------ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Jippieeeeeeeeee. :musicnote::light: En omdat het buiten zo donker is; de Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden