Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 november

Har

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey die Borretje. Ja doe ik in het vervolg hoor, maar ik voelde me echt niet zo lekker in m'n velletje. Maar de reacties van gisteren hebben me er goed doorheen getrokken. Hoop echt dat ik in het vervolg er anders mee om kan gaan. Ik kon het vrijdag nog niet op het forum zetten omdat ik er zelf nog helemaal niet uit was.:sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morge allemaal!

Was me gisteren vergeten af te melden voor het dagpact, maar heb het ondanks alles droog kunnen houden ( nou ja droog... geen drank dan ).

Mijn behandelaar rade een crisis opvang ten zeerste af omdat mijn ex dan een makkenlijker excuus had mij de toegang tot het huis te ontzeggen en omdat daar nou niet het soort volk komt wat mij zou ondersteunen het droog te houden.

Ben dan ook gewoon weer terug naar huis gegaan en heb mijn spullen naar de zolder verhuist. Tis er wat fris, maar wel lekker rustig. Gelukkig heb ik een potje waar mijn ex niks van weet en ben lekker met de meiden bij de mac wezen eten en we hebben daarna een filmpje gepakt (skyfall) Wers me niet echt in dank afgenomen hier door mijn ex, maar who cares wij hebben lol gehad! Ga vandaag maar verder op huizenjacht want dit moet snel over zijn, want de kids vinden dit zo ook niks. Ze kiezen gelukkig, ook op advies van mij, geen kant. Ik heb ze gezegd dat het vast beter word als papa op zichzelf zit.

Ga me nu even douchen want het was koud op de fiets vanmorgen toen ik de kranten deed en ga even lekker warm worden ;)

Tosso. Owja meld me ook vandaag weer aan voor het pact!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen luitjes,

toen ik jaren geleden voor het

eers bij de AA kwam en daadwerkelijk

met de stappen en een sponsor aan

de gang ging, was één van de eerste

dingen die hij tegen mij zei.

"Tina, you are a people pleaser,

when do you start pleasing yourself

and stop feeling quilty when other people

don't agree with you?

Nu, zoveel jaren later ben ik daar pas daadwerkelijk

mee aan de slag gegaan.

Het is me wat, ik ben niet de enige,

zo blijkt wel weer.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal!

Ik heb het gevoel dat ik uitslaap, zo vroeg zijn enkelen van jullie al wakker ;-)

@Truitje: drie weken! High five!

En nou maar niet denken dat we uit een gevarenzone zijn of zo. Heb vanavond een etentje, dus ik zet me op het dagpact zo.

@Jen: succes! Laat je weten hoe is het is gegaan?

@Har, mooi dat je verder gaat je MD te exploreren en te begrijpen. Ik vermoed dat je dagboek daar al veel aan bijdraagt. Wellicht is dat ook een mooie bondgenoot, want elke dag die je opschrijft is ook een soort verbondje met jezelf.

@WijnandA: TOP! bezig. En het klinkt raar, maar dat je slecht slaapt en je niet lekker voelt, is eigenlijk een goed teken: je lijf is alle rotzooi aan het opruimen. Niet tegen verzetten. Je kan het beter verwelkomen als onderdeel van een genezing. Go with the flow! Je lichaam neemt nu even de leiding. Helemaal prima.

@Hannah1: Wow! Een zwarte teen en dan sturen ze je zo weer naar huis? Kei-eng. Ben je wel eens voor suiker geprikt? Er staat zo mooi onder je naam: doe es rustig, maar dat zou ik ten aanzien van die teen juist even niet doen!

@Madelief: Sterkte. Omarm jezelf!

@Hanneke: Zo herkenbaar: schuldgevoelens en woede.

Het lijkt soms wel of wij in zijn algemeenheid vroeger de boodschap hebben meegekregen: je bent het niet waard. Ouders, opvoeding, samenleving, kerk: ze hebben allemaal op een of andere manier een destructieve werking op ons authentieke, creatieve en onbevangen zelf.

En als drankverslaafden hebben we wellicht die destructie geïnternaliseerd, zijn we onszelf aan gaan doen wat eerst anderen ons 'aandeden'.

Maar ik besef steeds meer wat een kracht en doorzettingsvermogen het moet kosten om jezelf zo kapot te maken en dat we die kracht en dat doorzettingsvermogen ook kunnen gebruiken VOOR in plaats van tegen onszelf. VOOR onze volledige wording, zelfverwerkelijking. En ja, dat hebben we niet geleerd, dus daar worstelen we. Ik althans.

Lees je Engels? Dan kan ik je het boek "Will I ever be good enough?" van Karyl M. Bride aanraden. Ze heeft ook een website en een forum. Neem eens een kijkje.

Han, je bent sterk, nu nog die kracht voor jezelf gebruiken. En af en toe letterlijk brullen als een leeuw, vanuit je onderbuik, met veel volume, is heerlijk om je woede gevaarloos de buitenwereld in te gooien.

@de rest & allen: effe lekker strekken en uitrekken, voelen dat we er zijn en dat dat goed is!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen futsels.

Vreselijke nacht gehad.

Wakker geworden met een soort epileptische aanval.

Durfde manlief niet wakker te maken.

Ben weer gaan slapen.

Nu doen mijn handen niet wattie xe moeten.

Ik kan nauwelijks typen, help, wat is dit toch!

Met de bibbers meld ik me gelijk weer af, moet naar dagbehandeling.

Zal vanmiddag bijlijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romu, jah het is meer een marterachtige om te zien he, ook het boevenmaskertje hebben ze. Ach lijken misschien nog het meest op een wat langgerekt wasbeertje.

Wel heel triest hoe ze vaak ook gehouden worden, zoals wel meer dieren daar helaas.

Er is ook idd veel koffie die de naam draagt waar ik m'n vraagtekens bij heb.

Maar zou het op verschillende plaatsen proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goedemorgen iedereen.

Zit aan mijn bureautje, toch wat zenuwachtig afwachten ivm sollicitatie gisteren.

Ik zoek namelijk werk dat beter bij me past. Uiteraard een luxeprobleem in deze tijden, maar ik waag het er toch maar op.

Inderdaad, Madelief, dat was ik die de titel van dat boek aanhaalde: Als hij maar gelukkig is

Ik zet hier gelijk een bijhorende website bij, waar ik zelf veel aan gehad heb. Er zijn inderdaad veel linken naar 12 stappen.

Voor alle duidelijkheid, de titel kan even goed zijn: Als zij maar gelukkig is...

Voor zij die zin hebben om zich erin te verdiepen

En bedankt Madelief, om me hier terug te doen aan herinneren. Kan ook best een goede opfrissing gebruiken...

http://www.norwoodgroep.nl/

Ja baas, ik zal nu verder braaf werken, hoor ;)

( Jen? Graag verslag straks? :present:...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wervelwind,

Je slaat de spijker op zijn kop! Ik denk dat ook heel vaak, dat we die kracht en dat doorzettingsvermogen VOOR onszelf moeten gebruiken. Heel mooi verwoord, en een waarheid als een koe! Daarvoor moeten we wél geloven dat we het waard zijn maar daar kunnen we aan werken. Trouwens, ik voel me al een stuk meer waard nu ik nuchter ben - zo maar, vanzelf. Wat een cadeautje he?

Dat "pleasen" (wie had het daar ookal weer over?) dat ken ik ook goed, maar ben vastberaden dat stukje bij beetje te gaan afleren. Dat gaat dan weer gelijk op met een groeiend gevoel van eigenwaarde. We komen er wel mensen. Zien, (h)erkennen, en dan actie.

Nou moet ik toch echt aan het werk, heb al lekker wandelingetje gemaakt terwijl ik dochter naar school bracht. Kom zo af en toe wel even om een hoekje kijken.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...