Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 november

Romualdus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: krekel
goeiemorgen!
dag 11

DAGPACT

Albert
Lytse
Madelief
miranda
Borretje
MM
wervelwind
WijnandA
Krekel
Truitje zet me erop moet op verjaardag vanavond!! Moeilijk!!

Hoop dat ik de juiste te pakken heb, er is al zoveel geschreven...
fijne dag allemaal...
sinds 7 uur staat hier al een kraan voor het huis. Het ding dendert door de stilte
quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Zonnetjes

Ja ik woon inderdaad in het hoge noorden en het is een kille dag.

Ik moet à.'s. Een schilderworkshop geven en daar ga ik me nu op voorbereiden.

Vanavond op verjaardag

Dat zijn mijn moeilijkste momenten op nee te zeggen tegen de wijn

Maar ik ga ervoor.

Ik vind het lief van je dat je naar me vraagt.

Wat doe jij met vilten?

Ga jij nog triggers ontmoeten vandaag?

We nemen de eerste niet hè?

Lfs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Borretje!

Bedankt voor je belangstelling

Ik ben snotverkouden, moet me voorbereiden op het geven van een schilderworkshop en vanavond op verjaardag!

Dat is voor mij een vette trigger

Maar ik WIL niet drinken

Fijn dat je je kunt uiten op het forum voelt veiliger danin een groep waar ze je aankijken.

Een goede dag vandaag

Liefs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Vandaag niet gewandeld, want ik ben te moe van het collecte lopen. Vanmiddag wel voorlezen en die kleine wil mee, een stukje lopen en aanbellen. Ik heb een kleine straat daarom nog niet gedaan en kijk wel of hij vanmiddag ook nog mee wil.

@ Wijnand: waarom ben je slecht begonnen? Door de onrust? Stug volhouden hoor, die onrust hoort er jammer genoeg gewoon bij. Ook dat gaat over!

@ Huttula: ik kan me goed voorstellen dat het forum nuttig is voor jou in het alert blijven. Ik lees je berichten altijd graag.

@ Bor: van mij mag je die dingen over de AA gewoon schrijven hoor. Het stoort me helemaal niet, al ben ik geen AA-er.

@ Madelief: een relatie neemt een bepaalde ruimte in (in totaal), naarmate jij/ik minder ruimte inneemt dijt de ander uit, want de ruimte wordt opgevuld. Dat zei mijn therapeut tegen mij. In depressies e.d. werkt het zo ook, weet ik uit ervaring. Mijn man nam veel beslissingen toen ik het niet kon en het was lastig om dat weer terug te draaien.

Later, door schuldgevoel over mijn drankgebruik, ging ik verder mee dan goed voor me was. Werk in uitvoering!

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lavendel: Gode zij dank heb ik geen last van die aandoening. Mijn man heeft een kuchje en een manier van tussen zijn tanden fluiten. Ik kan het gelukkig naast me neerleggen. Later vandaag zal ik die link bekijken, nu geen tijd.

Succes met je verfactie!

@ Nance: goed dat je het weer eens uitlegt, die onbewuste groepsvorming. Jij en ik hebben het er ook al eens over gehad. Ik ben blij dat jij weet dat het niet persoonlijk is.

Ik zie wel een groot verschil tussen mensen die veel op het forum zijn en dus de ins en outs van veel mensen kennen, en mensen die weinig lezen. De "verhaallijnen" zijn dan gewoon te ingewikkeld.

Ik moet zeggen dat ik op sommige momenten niet op mensen reageer, omdat ik dat niet zinnig vind of geen prettige bijdrage. Doen we dat niet allemaal? Dat laatste was gericht aan Sieraad.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer. Viltwerk ligt klaar, maar toch even op Truitje reageren. Leuke uitdaging om op verjaardag schilderworkshop te geven.

Aan veel mensen? En een wijntje nemen is heel verleidelijk,, maar hoeft niet hoor, als je niet wilt. Je hebt een goede reden: les geven!

Denk aan hoe je je de laatste keer voelde toen je wel gedronken had. Niet best dacht ik.

Je kunt het, zet hem op.

Ik ga een hoedje vilten. Denk voor mijzelf. Dus nu verder.

Denk aan je,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: sieraad

@Har -> A,B? Soms kan het heel goed zijn even niets te zeggen, zodat ieder er even over na kan denken. En om mij nou meteen te betichten van 'schoppen'... voel je je misschien aangesproken?

Goed ter verduidelijking; Een groep is een systeem van gelijkgestemden wat zich bewust isoleert van de grote massa. Hierbij kun je denken aan de AA, de rotary-club of ajax-fans. Vaak zal het zo zijn dat de leden van de groep zich verheven voelen boven de mensen buiten de groep. Dat even over groepen.

Hier op het forum heb ik het echt een paar keer mee gemaakt dat ik direct en persoonlijk reageerde op een persoon. Zelfs toen kreeg ik nog geen reactie terug, maar ging de persoon gewoon verder met de trivial talk met andere personen, kennelijk uit hetzelfde groepje. Laat ik het daar naast maar niet hebben over minderen en stoppen...

Ikzelf ervaar dat als bloedirritant. In de loop van de weken heb ik mezelf aangeleerd me er niet al te veel van aan te trekken en mijn eigen ding te doen hier. Neemt niet weg dat het af en toe wel weer opvalt.

Nou.. dat dus.

Iedereen een fijne dag!quote>

Met schoppen bedoel ik dat je een reactie uitlokt. Op zich niets mis mee, maar een verduidelijking van de MANIER waarop je dat doet, in mijn ogen. Je meldt iets en was vertrokken.
Je zegt nu om ons bedenktijd te geven, maar dat kunnen wij virtueel niet ruiken, wel?
Bovenstaande is mijn observatie, het hoeft niet ook zo te zijn.
Laten we het erop houden dat ik even terugtrapte, mij best.

Groepjes? Ooit op een feest geweest ;) Die zijn er overal, dus hier ook. Gezellig keuvelend en wel. Scrollen maar...maar als het er op aan komt moet je gewoon effe hard roepen voor aandacht, weet zeker dat je die ook krijgt.

Ik heb hier vaak genoeg geschreven zonder dat ik daar antwoord op kreeg. So what? Lag in het begin wel moeilijk dat moet ik toegeven, maar ik kan het inmiddels bij de ander laten....mooi, dat die persoon daar een keuze in heeft.

Wat ik wel na afwezigheid van 3 jaar constateer is dat er juist veel meer en door meer mensen gereageerd wordt.
Zoals je kunt lezen nu dus ook op jou :musicnote:

taalvout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gunn: ook deze dag gaat voorbij, al is het minuut voor minuut. Probeer je te zetten tot iets doen, dan gaat het vlugger. Ik heb voor speciale rotdagen altijd een lachfilm in voorraad (gewoon van t.v. opgenomen hoor) en dan ga ik zitten kijken. Het leidt af en ik ben 1,5 uur verder.

Kan je niet iets lekkers voor jezelf klaarmaken?

@ Sieraad: je hebt het duidelijk verwoord. Soms gaan de postings zo snel dat er overheen gelezen wordt. Ik schrijf dat ook vaak in "wie is wie" postings. Gewoon nog een keer roepen. Wat mij stoort in je uitleg is het "bewust", daar geloof ik niet in. Ik zit hier al een tijdje en dat beleef ik niet zo.

@ Zon: ga maar lekker vilten. Werkt ontspannend.:present:

@ Truitje: durf je op het dagpact?

@ Krekel hou vol hoor. Het ergste leed is geleden!

Ik moet nu aan de slag. Tot vanavond allemaal en maak er een goede dag van.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor de rest weet ik het effe niet; heb jullie gisteren (nog) niet gelezen.

Ga ik nu ook niet doen...tis maar dat jullie het weten!! :D

Ben d'r weg van en weet gewoon dat men goed voor elkaar zorgt hier. Hoef daar niet elke keer met mijn grote neus tussen te zitten.

Fijne dag allen...neem de eerste niet. Voor degenen die voor cruciale beslissingen staan veel KMW :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en intussen heb ik de kooi van Ollie eens goed onderhanden genomen. Het ding is bijna 2 mtr. hoog 1.25 diep en 1.50 cm. breed, dus een hele klus met al die spijlen. Ben er zo'n 3 uur mee bezig geweest en nu zit ie heerlijk te brabbelen in z'n schone huis. Heerlijk is dat.

En nu ga ik dadelijk wat gamen en daarna eens kijken of ik kan beginnen met de mutsjes voor de babytjes uit arme landen. Wil echt hele leuke dingetjes gaan maken. Wie weet zet ik een keer een foto op het hobbydraadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nancy, :present:

Mooie posting van jou. :heart: (blz. 10 om 10u38)

Ik zet ook veel postings op de draad waar nooit een reactie op volgt.

Ik vind dat niet erg, ik verwacht daar dikwijls ook geen reactie op.

Meestal probeer ik toch minstens 1 keer per dag mijn neus hier eens te laten zien.

Dan weet iedereen dat het goed gaat met mij.

Daar hoeft niet op gereageerd te worden.

En ik weet dat iedereen het leest.

Anders is het natuurlijk als je iets concreets vraagt zoals laaf met haar vraag over Misophonia.

Dan verwacht je antwoord en je ziet, de antwoorden bleven niet lang uit.

En btw dat jij niet sociaal vaardig bent op het internet is onzin.

Jouw posting bewijst net het tegendeel.

Trouwens hetgeen borretje schrijft geldt voor mij ook.

Ik heb ook meer praat achter een toetsenbord dan in RL.

Misschien is dat bij jou ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lavendel, :sun:

Zeg meiske, je doet mij wat aan met jouw posting over Misophonia.

Ik heb heel de voormiddag al mijn collega’s zitten te beluisteren of zij geen abnormale geluiden maakten.

Ik moet zeggen dat viel nogal mee.

Alleen was er iemand die constant met haar vingernagels op haar bureau zat te tikken.

Maar dat valt niet op omdat wij allemaal op een toetsenbord werken.

En vandaag niet in de verfpot gestapt?

Kan nog komen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Albert

Lytse

Madelief

miranda

Borretje

MM

wervelwind

WijnandA

Krekel

Madeleine

Truitje

Wijfie

Gunn

@Lytse,

'k ga 'Spiksplinter' van Hans Teeuwen bekijken. Nog nooit gezien. Hoop dat 't wat is. Als 'k me rot voel heb 'k júíst geen zin in vermaak. Dan wens 'k te zwelgen in m'n misére. 't kan dus volledig áverechts werken. En dan wordt 't tijd om aan 't eten te beginnen. De broccoli (die 'k gisteren al had willen eten, maar de puf niet om te koken) gaat nu toch echt de pan in.

Eten. 'k moet er weer aardigheid in zien te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...