Spring naar bijdragen

Woensdag 28 november 2012


Romualdus

Aanbevolen berichten

:present: x 999 voor alle jarigen!

ben wat slapjes om grote slingers te maken

jullie bacteriƫn uit het noorden zijn stilaan afgezakt

tot hier in het zuiden denk ik ...

Jenneke, ik wens jou een dag met veel moed en warmte! :present:

Ik had vannacht plots een beeld dat ik in een straatje woonde met allemaal kleine knusse geveltjes, achter elke gevel woonde een forummer. Soms ging er een deurtje open en zag je wat van de inrichting: zo verschillend! netjes, rommelig, sommige kaal etc...

Er werd steeds nogal sociale controle op elkander uitgeoefend. Als er iemand een tijdje zijn deur niet opendeed, ging er een hoopje buren aan de deur trommelen. Er was ook een waterpomp in de straat, waar veel werd bijgekletst. Ja, echt gezellig, met alle propere en vuile was erbij :-) Ik stond dikwijls achter mijn raampje te kijken in het straatje en kwam soms ook is buiten.

Dat is dan weer het aangename van wat koortsig te zijn, krijg je van die gekke dromen

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen allemaal,

Hanneke, gefeliciteerd met je verjaardag. Vandaag geen taart begrijp ik. Maar wel een bloemetje hoor :present::present::present::present::present::present::present::present:

Smikkie, fijn om te lezen, dat je je beter voelt. Slaap lekker:lips:

Dag Bolletje, Gisteren fijn geschilderd? Fijne dag.

Ik ga zo weer in de benen, een les volgen over zakelijk facebook gebruiken voor je bedrijf. En dat alles thuis met een kop koffie achter de computer. Hoe makkelijk kun je het krijgen en nog gratis ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke van harte meis

en ik hoop dat je voor jezelf

een fijne dag ervan maakt.

:musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present::musicnote:B):sun::clock::P:camera::moon::heart::light::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en goeiemorgen trouwens

ik heb een gat in de dag geslapen

heb dochter naar school geholpen

en ben gewoon weer terug in bed

gekropen. Zij jaloers en ik blij dat

dat kon. Doe ik nooit eigenlijk, want

ja dat is lui o.i.d. (dtemmetje moeder).

Maar nu wel helemaal fit en fris om met maatje

te gaan fietsen, extra lang dan maar eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hoor zonnetjes, heb er gelijk een baaldag van gemaakt

voel dat er zich heel wat naar boven wringt, geen idee wat

maar loop hier alle 5 minuten te huilen

dus zal me vandaag maar zelf wat vertroetelen met pakje zakdoekjes naast me

dat is dan weer het voordeel van nuchter ziek zijn

ben wel wat trots dat ik gisteren niet met 2 flessen wijn mn bed in dook

om zogenaamd mn bacteriƫn te lijf te gaan, oud patroontje

de smoes stond nochtans reuzegroot klaar achter de deur, bbrrrrr....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Albert

Lytse

Miranda

Krekel

Erik

Gisteren lag ik al in bed toen ik bedacht, heb me niet afgemeld. Bed was te lekker om er nog uit te komen. Goed geslapen, ff wakker om 4.00 maar daarna was het over 8en. Straks een heel belangrijk gesprek op mijn werk, ben er in elk geval uitgerust genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh. In indonesie zou ik ook wel willen zitten :)

Goedemorgen !

Nou vandaag weer vroeg wakker na een goede nachtrust. Merk dat ik nog wel geirriteerd ben telkens binnen in mijzelf en dat ik een aantal negatieve dingen t.a.v. mijzelf eens moet gaan bekijken. Afijn... ik heb vol goede moed alvast nicotine pleisters aangeschaft. Ik gebruik ze nog niet. Ik ga maandagochtend eerst naar de huisarts toe voor Stoppen met roken ondersteuning en even kort laten weten hoe het met mij gaat. Misschien dat ik nog een extra ondersteuning kan vinden in het proces daar waar ik nu zit. :) Ik merk wel dat naarmate ik langer droog ben mijn prioriteiten steeds verschuiven. Eerst was het 1) alleen maar afblijven van alcohol 2) huis op orde krijgen 3) gebit gezond krijgen 4) tussendoor telkens blijven ontgiften 5) leren zorgen voor mijn lichaam en slaap krijgen 6) mij ontworstelen van het verleden (moeilijk, moeilijk --> fijn slachtofferrolletje) 7) de chaos in mijn denken op zien te lossen 8) en nu komt steeds meer in beeld dat ik werkelijk toch binnenkort moet gaan beginnen met werken, want ik word echt niet goed van thuis zitten maar ben nog niet goed genoeg om volle verantwoordelijkheid te kunnen nemen voor alles dus moet ik mijzelf beschermen..... Allerlei magnifique zelfsabotagepatronen. Soms word ik echt niet goed van mijzelf nog... Maar okay, het gaat goed !

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1

ben wel wat trots dat ik gisteren niet met 2 flessen wijn mn bed in dook
om zogenaamd mn bacteriƫn te lijf te gaan, oud patroontje
de smoes stond nochtans reuzegroot klaar achter de deur, bbrrrrr....quote>


Allerlei smoezen al gehoord, maar deze is ook wel erg uniek. :)

Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gestopt, heel herkenbaar. Ik zie het als dat na niet drinken een soort van leegte is qua tijd en aandacht die je eerst had voor het kopen, het drinken, verbergen, nuchter worden.....ja dat is een heel gat! Dat gat moet opgevuld worden want voor mij is leegte een trigger en er zijn genoeg zaken te doen zoals jij ook al noemt. Zoek een hobby is een cliche maar zinvolle invulling van de leegte na niet drinken vind ik heel belangrijk. Ik ben liever bezig met iets wat ik leuk vind of zinvol is dan alleen maar denken ik mag niet drinken ik mag niet drinken....Daarom ben ik ook maar gedoseerd op dit forum, imo gaat het hier vooral over het niet drinken alhoewel je ook vaak leest welke dingen men juist wel onderneemt als opvulling van dat gat. Zo ook in mijn draadje; ik bedenk alleen dingen die ik daar zou kunnen schrijven die niets met alcohol te maken hebben maar juist met gedachten en zaken te maken hebben die te lang stilgelegen hebben en ik nu weer oppak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren las ik over droogdrinken als verschijnsel wat men hier doet en ik ook, als soort van gewoonte en wellicht een soort van reactie van je lichaam en geest op zoek naar het effect van alcohol. Ik geloof namelijk dat dat ook meespeelt. Ik bedacht me in mijn bed dat ik naast droogdrinken mezelf ook droogrook. Blowen is voor mij haast een nog grotere verslaving dan drank, met blowen heb ik ook bijna geen behoefte aan alcohol, alcohol is een surrogaat voor blowen zeg maar en als ik niet meer blow ga ik dus weer meer drinken. Ging moet ik eigenlijk schrijven want nu doe ik beide niet maar rook en zuip met aan fris wel te pletter.

Maar daar wilde ik het niet over hebben, ik observeer dat ik op momenten van trek in blowen/drinken ik weer een sigaret op steek zoals ik ook liters drink zegmaar. Als ik me rot, gestressed opgefokt of moe voel maar te onrustig om slaap te vatten steek ik weer een sigaret op. Natuurlijk geeft een sigaret zonder wiet dan niet het effect zoals frisdrank niet het effect van een biertje heeft. Ik blijf dan maar roken, ik denk opzoek naar een effect dat niet komen gaat. Het effect wat wel komt is hoesten, weinig lucht hebben en stinken. Ik heb het steeds meer gehad met roken maar ik ben de afgelopen 4 weken al gestopt met twee verslavingen en ben bang dat drie teveel is, teveel willen in een keer zoals mij dit al geschreven is op dit forum.

Ben de eerste 2 weken van december nog vrij en ergens wil ik dan toch stoppen. Ik ben er nog niet uit, wilde de gedachten die ik hierover heb gewoon even delen, wie weet herkent iemand dit en/of wie weet heeft iemand goede raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Las iets van dat 21-12-2012 de wereld vergaat?
Nou hoop dan wel na het concert van Macy Gray :D
Geloof nooit in dat soort voorspellingen.quote>


Vergaan we alweer???
Jemig zeg, vorig jaar ook al
een paar jaar geleden ook en volgend jaar vast ook

tjee.......
denk dat ik straks een overval ga plegen
en het er nog even goed van ga nemen :D
dus als jullie me niet meer horen
ben ik vast naar een warm land B)

zo, en nu even heel gewoon de boodschappen doen :D



Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Erik, boeiende materie, hoor!

en chapeau voor je dubbele stop: blowen en drinken

vind je een kanjer,echt!

uit verhalen van "oud-gedienden" is het toch aan te raden om een half jaar tot een jaar te wachten met stoppen met roken

in tussen tijd kan dat roken dienen als opvangnet

je zal je wellicht de eerste maanden misselijk paffen, maar dat zal zich langzaam terug omzetten in een "normaler" ritme

ik was gelukkig al gestopt met roken voor ik stopte met zuipen

reeds 8 jaar, toch betrap ik me er nu regelmatig op van: had ik nog maar een sigaret om aan te lurken als troostje....maar ik doe het niet hoor, longen hebben teveel afgezien

het droogdrinken is na enkele maanden vermindert, maar van het moment dat ik een dipje heb, steekt dat weer zn kop op

dus conclusie: geef alles zijn tijd en koester wat je nu reeds bereikt hebt!

dat is mijn mening uiteraard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de bloemen; Akelei en Lavendel1

Tussen jullie twee gedachten zit ik dus, fijn om zo duidelijk precies die twee opties te zien met de implicaties, thnx De keuze moet ik toch echt zelf maken en dan zijn twee tegengestelde alternatieven fijner dan zo moet je het doen. Erg nuttig advies de combinatie van jullie beide :)

@Akelei

Spijker op zn kop; verslavingsgedrag in het algemeen, daar gaat het om!!! Ik kan je al precies vertellen hoe het kan gaan als ik stop met roken. Als ik niet meer rook, drink en blow ga ik weer meer sporten en gezonder eten en uiteindelijk weer aan mijn bodybuilding dieet samen met 5x sporten in de week. Heel gemene verslaving is dat een sportverslaving omdat je van iedereen complimenten krijgt van wat ben je goed bezig (vergeleken bij blowen, drank en roken) Ik zie er beter uit en voel me beter. Maar heel fanatiek sporten geeft de verleiding tot allerlei middelen gebruik wat ik al meerdere keren gedaan heb. Helpt tegen spierpijn en je groeit zoveel sneller en bent stukken sterker....ik heb zelfs wel eens dit middelen gebruik gedaan als middel om niet te drinken want die middelen zijn slecht voor je lever (de pillen dan) en een spuit heeft ook gezondheid effecten....tijdens dit gebruik ben ik zo 200% bezig met trainen eten slapen dat ik de drive automatisch heb om dan niet te drinken of te blowen. Maar dagelijks een spuit voelt zo junkie achtig en feitelijk is het weer een uitvlucht van middel a,b en c naar middel d. En middel d heeft effecten op wat de kern is in mijn draadje afgelopen wat ik afgelopen week schreef en ruim een jaar geleden plaatsvond in combinatie met middelen gebruik, dat is dan middel e, ook in de trant van ik rook blow en drink niet meer dan mag ik toch wel .... ben immers vrijgezel...als beloning . Zo hop ik van verslaving naar verslaving. Geen compromis deals is idd wat ik wil en waar ik hoop ik de discipline voor heb om nee te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

na een nuchter einde van de dag gisteren en vervolgens lekker uitslapen (kon eerst de slaap niet vatten), nu al weer enkele uren aan het werk.

Ik ben blij weer terug te zijn. Ben nog niet helemaal weer ingburgerd, dus lees van alles van links naar rechts en van onder naar boven :D

Ook vandaag maar eens een 'droge' dag er van maken en dat wens ik jullie allen ook toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen,

Dag Twintig. En 'k voel me ellendiger dan ooit!

De algemene consensus is dan: Mondje toe, opdat niemand er van mee kan 'genieten'. Idd, 'k wens jullie er niet mee te ontrieven. Ieder heeft zo z'n eigen besognes.

't ga u allen goed. Fijne dag.

Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...