Spring naar bijdragen

donderdag 6-12

igor

Aanbevolen berichten

Heel knap; Zonnetjes dat je ondanks alle spanningen en onzekerheden, toch ook nog kan genieten, ik zou het je niet na doen, echt niet.

ik hoop dat je de tel. niet nodig hebt om rot berichten te ontvangen maar heerlijk kan genieten van je vakantietijd. Samen met je man want ook hij zal het erg hard nodig hebben.:sun:

o Zonnie ik hoef Kwiebus z'n neus nog niet af te vegen hoor, maar als hij het toch wat benauwd krijgt zal ik toch ff de dierenarts gaan bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb het moeilijk vandaag. 'k Geloof dat het nu echt begint door te dringen dat ik ouderloos ben. En de enige van de kinderen zonder eigen gezinnetje. Hoe moet dat nu met de feestdagen?

Bah, ik heb zin om me te bezuipen.

Eerst maar iets eten.

Tot zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is niet mijn dag, voel me nog steeds onrustig, geiriteerd en wat zo nog meer. Ik ben al een paar dagen bewust minder aan het eten, ik denk dat dit debet is aan mij gevoel.

Toch lastig om te kiezen:

1)Tijdelijk fijn voelen,veel snoepen, dik worden, depressie ingaan en weer gaan zuipen

2)Niet snoepen, niet zuipen, onrustig en geiriteerd zijn, met het risico op een uitglijder.

Ik baal van mezelf en van het gevoel wat ik krijg door de keuze om gezonder en bewuster te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Zonnetjes, ben heel blij voor jou, nou jullie, maar ja das verschil stiekum -)

Hoop dat je nu lekker ga genieten van inpakken LOL en dus de gewone "wij gaan op vakantiestress" hebt ;)

Daarna heerljke vakantie met lekker Zonnetje, heb je man dus plezier van Zonnetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Jen:heart: kop op hoor.

Ik heb mijn moeder in September begraven, zij was de enige waar ik nog contact mee had.

Met mijn vader (die leeft nog wel) heb ik nu alweer bijna 17 jaar geen contact, daarvoor nog eens geprobeerd, maar het klikt niet en zal nooit klikken.

Bloed kruipt waar het niet gaan kan zeggen ze dan, nou ik mis hem wel degelijk want het is mijn vader.

Stoppen nu met mijn vader (anders ben ik morgen nog aan het typen;))

Ik ken nu ook het gevoel van ouderloos zijn dus.

Met mijn vriendin heb ik er over gepraat en ook met mijn zus en broers, ik ben ouderloos maar niet alleen.

En hoe heeft mijn moeder het gedaan en volgehouden toen haar vader en moeder overleden?

Ben er bij geweest, maar het is nooit in me opgekomen om aan haar te vragen "mis je je ouders?"

En ik heb echt vanalles en nogwat aan haar gevraagd hoor.

Van je ouders moet je het leren, denk ik nu.

Was het makkelijker geweest? Als ik wist hoe mijn moeder er mee om was gegaan?

Ik ben ik, dus reageer en voel anders als een ander.

Het gemis blijft, niet de hele dag hoor, maar er zijn gewoon momenten.

Wat je als ouderloos ervaart kan niemand in diskrediet brengen.

Jouw gevoel, niemand kan zeggen het valt wel mee of het hoort erbij.

Ja natuurlijk hoort het erbij net als geboren worden, maar dat is over het algemeen een feestje, dit niet (of je moet steenrijke ouders hebben, waar je een bloedhekel aan hebt en dan ook nog erfgenaam zijn)

Jen dit is een :heart: voor jou.

Doe wat je doen moet, leef je leven, geef het een plek, denk aan hun terug (dat doe je toch al) en aan wat ze je meegegeven hebben in jou leven maar zonder drank want daarmee krijg je ze niet terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jen: fijn dat je partner thuis is. Sterkte in deze tijd.

@ Bollie: ik heb nog nooit een verkouden kat gezien. Niest hij of zo? Lekker dat je vloer gelegd gaat worden. Iets om naar uit te kijken.

@ Wijnand: hou vol hoor. Je gaat zo goed.

@ AR: je hebt helemaal gelijk in je beschrijving. Het is bij iedereen anders en je moet het hoe dan ook een plaats geven. Ik raak inmiddels ervaren.:(

Als de relatie goed was, vind ik het minder moeilijk, dan wanneer er onopgeloste problemen waren, die nu nooit meer opgelost worden. Ook meegemaakt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijnand,

Toen ik net stopte met drinken heb ik alles opgezocht via internet wat goed is voor de lever.

In eerste instantie kreeg ik met ui en appel e.d. dan ging het weer over een gerecht;)

Maar na aanhoudend zoeken kom je ook diverse dingen tegen als vette vis, artisjok, gember, cayenne peper en bittere groenten.

Ik zat dus iedere avond met een grote saladebak voor de tv met tonijn salade, niet zo`n aangemaakte maar een eigengemaakte salade niçoise.

Lekker om te maken want het houd je bezig om te snijden en dergelijke maar het maakt ook niet dik.

Tuurlijk nam ik ook vreterijen, chips met zelfgemaakte dipsaus, yoghurt van fohmla walnoot en griekse honing (GEWELDIG)

Heel veel thee met verse gember (ook heel lekker).

Weet je alles wat je te veel eet na je eerste stop val je ook af, is mijn ervaring.

Maak je niet druk of dik. Het ziet er allemaal echt beter uit zonder drank

Liefs Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag heb ik een mooi kaarsje neergezet dat altijd bij mijn moeder stond met de kerst.

En toen ik daarna een la aan het opruimen was vond ik een envelopje met geld. Ach gos, dat gaf ze me vorig jaar met mijn verjaardag.

Ik liet het vanavond aan mannie zien.

Ach, van je moeder nog, zei hij.

Jen het doet best een beetje zeer de eerste kerst zonder ouders. En dat mag.

Voor jou is het nog zo vers.

Eronder zit liefde.

Anders deed het niet zeer.

Denk ik toch.

En dat is ook weer mooi.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wuha..

Ben ik nu in de fout gegaan ? Ik werd uitgenodigd voor een etentje en heb een glas rode wijn gehad. Er ging een fles rode wijn rond. Het ene glas deed mij niks eigenlijk en doet het nog steeds niet. Een tweede glas heb ik niet aangenomen omdat het mij gewoon totaal niet boeide. Ik zat te genieten van het lekkere eten (garnalen met champignons, knoflook, roomsaus en een mega salade) en vond dat veel interessanter dan nog een glas wijn.

Ik zoop mij zelf altijd plat met bier. Maar goed... we zullen zien of ik nu een ernstige fout heb begaan of niet.

Anyway. Dat was mijn story van vandaag.

Nu naar bed, morgen vroeg op en ik heb er best wel heel hectische dagen al op zitten. Nog 1 dagje en dan is er weer rust in de tent.

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zou me wel druk maken als ik een glas wijn zou drinken, terwijl ik ook geen wijndrinker was. Er zit tenslotte toch alcohol in en dat zou voor mij genoeg rede zijn om er weer meer te gaan pakken. zie je wel, ik voel niets, ik kan het. Voor ik het weet ben ik weer verder van huis.;)

Het begint altijd weer bij de eerste.

M'n zwager is ook weer voor de bijl gegaan. Hij kon ook wel één glaasje pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...