BamBam Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Dag mensen, dit was mn half uurtje frum, nu even weer wat doen. Toedelsssss. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: jane4een van mijn voornemens is me niet mee te laten slepen, ha hagelukkig is het nog geen 1 jan. ik mag nog even oefenenquote> Watte miss J.? Hoe moest da ook alweer? jen de dag goed door gekomen dan toch.. miss wat bol zegt, nog niet te snel opgeven met die hond?ik ben moe, lastig, hou niet van dit weer en ook al niet van de feestdagen..ps, ons mushke is ook een spaanse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Lenie en Bolletje, de dierenarts was formeel: ze móet weg. Onze reu had zijn oog kunnen kwijt zijn. Geloof me, het is echt niet met plezier dat ik ze wegdoe. Ik ging daarnet met haar wandelen en ben in tranen uitgebarsten, 't is zo'n schattig ding. Maar onze reu moet hier natuurlijk veilig kunnen zijn. Het zou wel kunnen dat een collega van mijn lief haar wil adopteren. Ik hoop het superhard, want terugdoen naar het asiel vind ik verschrikkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: bolletjeBedankt Lenie, heb die site vast gezet. Misschien kan ik iets gaan beteken. Maar wil alleen opvang worden, b.v. voor zwaar ondervoede dieren.quote> dan ben je op het goede adres...hoop dat het je lukt.? dat je het kan.XX Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Bij mijn katten heeft dit ook gespeeld Jen maar de oudste moest laten merken dat hij de baas was. Lukte niet altijd maar uiteindelijk wel. Nu zijn ze nog geen echte vrienden, maar ze dulden elkaar. Wij hebben ze wel tegelijk uit het asiel gehaald en de jongste wilde eigenlijk alleen spelen. Bij jou klinkt dat niet zo, dus misschien wat Bol zegt jou beschermen? Jammer dat het niet gaat meis, je hecht je al zo snel he, maar de oudste heeft ook de oudste rechten lijkt me zo. Maar dit kan dus weer gebeuren met een eventueel nieuw hondje. En net nu je je energie hard nodig hebt voor je nieuwe baan. ff rust in de tent maar brengen eerst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Hé verdorie Jen wat verdrietig voor je en voor de hond zelf. Jammer dat je het niet kan uitstellen zeg. Is ze wel gesteriliseerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Smik toch:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: JenLenie en Bolletje, de dierenarts was formeel: ze móet weg. Onze reu had zijn oog kunnen kwijt zijn. Geloof me, het is echt niet met plezier dat ik ze wegdoe. Ik ging daarnet met haar wandelen en ben in tranen uitgebarsten, 't is zo'n schattig ding. Maar onze reu moet hier natuurlijk veilig kunnen zijn.Het zou wel kunnen dat een collega van mijn lief haar wil adopteren. Ik hoop het superhard, want terugdoen naar het asiel vind ik verschrikkelijk.quote> och meis, wat hoop ik met je mee.sterkte... ik ben in afwachting, anders had ik je geholpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Nee, gesteriliseerd is ze nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Hoi allemaal, Naar wat ik begrepen heb vandaag zijn er 2 die het dagpact op een aparte draad prettiger vinden, en nog 1 die het idee er voor had. Daarom heb ik het een week geprobeerd. We zijn ooit spontaan met het dagpact gestart op de dagdraad omdat iemand het erg moeilijk had en prompt hadden medeforummers zich aangemeld ter ondersteuning en om op te beuren. Zo is het bij mij ook gebleven, iedere dag mezelf beloven dat ik niet drink, ter ondersteuning om het vol te houden en om me op te beuren als het toch lastig word. Al vanaf het eerste dagpact heb ik me bijna niet afgemeld (zoals iemand al schreef geen bericht is goed bericht) Als ik wèl gedronken heb meld ik dat juist weer wel. Op de dagdraad werkt het dagpact motiverend voor anderen vind ik. Nieuwe forummers zien ook meteen het dagpact op de dagdraad omdat ze daar naar toe gaan voor hun vragen en ervaringen en dit zeg ik omdat ikzelf ook zo begonnen ben (ja ik ben ook ooit begonnen op de dagdraad) daar werd me uitgelegd van wie is wie, dat ik me daar voor kon stellen. Daar werd me uitgelegd wat ik kon doen om de alcohol uit mijn lichaam te krijgen en daar werden mij de tips gegeven die ik nodig had om van de alcohol af te blijven. Ben er nog dankbaar voor:heart: Ook werd mij verwezen naar het weekpact. Voor mij persoonlijk: ik zet mijn naam er bij op zondag geloof ik? en verder heb ik niks met het weekpact dan de week maar afwachten? Wat betreft het dagpact zoeken op de dagdraad? ik scroll naar rijtjes;) Mocht het ergens misgaan is er altijd wel iemand die het even aan past Ook voor Kunsie word het dagpact een keertje kunst:) Voor mij blijft dus het dagpact op de dagdraad en ook al zou ik de enige zijn die er op staat dan nog weten jullie niet hoe het me helpt. Heb ik het genoeg uitgelegd zo? Wat een lapje tekst weer, zo is dagpact ook bijna een dagtaak;) Verder gooi ik het dagpact neer Erik omdat ik vanaf 08.00 uur `s morgens werken ga en meestal tot ruim na 17.00 uur zonder pc of mobiel met internet. Ik woon alleen dus als ik dan thuis kom ga ik eten maken en eten, als ik dan de dagdraad ga lezen ben ik een paar uur verder, net als nu en ben nog niet eens aan het eten begonnen. Dusssss, tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Goedenavond lieve mensen, Albertina, Gefeliciteerd met je twee jaar. Je bent een rots voor me op dit forum. Ik leer van jou zoveel mogelijk de stappen toe te passen in het dagelijkse leven. Een nieuw leven bouwen, in nuchterheid. Vandaag is een bijzondere dag voor me, mijn sponsor bij AA is ook 2 jaar nuchter! Dubbel feest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Inderdaad nu rust in de tent jane. Goh, en ik had zoveel plannen. We waren ingeschreven in de hondenschool, ik genoot van de ochtendwandeling, de balspelletjes, .... Maar een nieuwe hond komt er niet, nee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Enfin, om het gerelateerd aan het forum te houden: ik heb zonet een borrel gedronken om te kalmeren. Had al drie kalmeerpillen op vandaag. Niet goed, ik weet het. Ik hoop er straks vroeg in te liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 De beste manier om nuchter te blijven is een andere alcoholist te steunen. Maarrr, zoals ik de afgelopen weken heb ervaren is het van levensbelang je eigen nuchterheid als allerhoogste prioriteit te stellen. En als lotgenoot/fellow ben je nòòit verantwoordelijk voor iemands wel of niet terugval. Makkelijker gezegd dan gedaan... Ik heb ook veel stappen terug moeten doen, de laatste weken. December is een hele zware maand, voor veel mensen, voor mij... Dus ik ben zuinig op mijn energie en kracht. Ik tank regelmatig bij op meetings, bij jullie en langer nuchteren. Dank jullie wel daarvoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Jen:heart: sterkte er mee, doet toch zeer zoiets. en wat betreft er een borrel op nemen, ik hoop nu dat je maag opborrelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Dank je Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Jen, , sterkte.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 DAGPACT: Albert Lytse Hanneke Jackie Kunsie Krekel miranda Rosa Wijfie Frodo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: Diesel Originally posted by: krekel Originally posted by: AlbertRemmoDagpact hoort gewoon op de dagdraadapart demotiveert vind ikquote> Hai Albert... kan je dat toelichten? Vond het wel een heel goed plan....goeiemorgen trouwens...en sluit me aandag 8 en voor het eerst 5 uur geslapen... gestaag en traag kom ik er weer boven op..quote> Fijn hoor Krekel, hou je haaksquote> lief.. dank je wel Diesel en wat je zegt over de dagdraad daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Sofie ik heb een klein spuitbusje feromonen en die gebruik ik altijd op oudjaarsdag om de katten zo rustig mogelijk door te helpen komen. Maar bestaat er dus ook iets dat je permanent kunt instellen? Ik zou hier ook graag zien dat de katten iets beter met elkaar kunnen opschieten, dat had ik al opgegeven eigenlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 ik heb ze net gevonden €25,= wel duur ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 heb jij dr ook een nodig Han? ik ga dr werk van maken Sofie maar nu van mn passie eerst lekker meppen zo blijf ik ook vredig:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: Johan W Originally posted by: JenZe vloog op hem af nadat ik hem berispt had. Zou het kunnen dat zij zich in de roedel boven hem voelde?quote> Dat weet ik wel zeker Jen. Ik snap best dat mensen honden willen houden, maar honden zijn bepaald geen zelfstandige dieren en je dient ze kort te houden. Jij als alpha dient te bepalen welke hond welke plaats heeft, anders vechten ze het zelf uit. Ik weet niet of het nodig is je hond weg te brengen, maar het is wel nodig de aanvallende hond op haar plek te zetten.[oeps gemist...ja natuurlijk probeerd ze het.dat is normaal.zelf uitvechten mag....tot een bepaalde hoogte, dan spring jij er als Alfa tussen, en ben jij de baas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: bolletjeNou Jen, je zou eens moeten kijken hoe ze haar staart draagt, naar boven of laat ze hem hangen. Het kan zijn dat ze zich boven de oude hond wil voelen maar dan vallen ze meestal niet gelijk aan maar is er eerst een flink gegrom en bangmakerij. Het lijkt wel of dat ze jou ziet als leider dus de sterkere en wat je heel vaak ziet bij honden is dat ze de sterkere gaan helpen, zeker als ze laag in rang staan.Ik zou als ik jou was nog niet al te vlug het hondje weg doen, echt enj als ze de volgende keer weer probeert aan te vallen en ze bijt de oude hond, dan moet je haar bij haar achterpoten pakken en die allebei omhoog tillen. Dan is het zo afgelopen.quote> Ja ik denk dat het inderdaad een geval is van hogerop in de roedel willen komen, zij het wel op een iets kromme manier. Hoop dat dat je een juiste weg hierin vind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 mee eens Johan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden