Travel Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Hannah, dat is ook zo. Mensen die het financieel minder hebben gaan altijd aan het einde van de dag boodschappen doen om optimaal gebruik te kunnen maken van de kortingen. En gelijk hebben ze. Zelf word ik altijd een beetje dwars van al die volle karren, alsof iedereen 2 dagen lang 18 man te eten krijgt. Meestal eet ik dan gewoon bietjes met een speklap of iets dergelijks. Niks dikke kalkoenen of kreeften. Vorig jaar heb ik bami gekookt en omdat het kerstmis was kon er ook nog een gebakken ei bij:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 avond, Tina, onlangs hebben ze hier iemand een enorme boete gegeven en zelfs een nacht in de gevangenis laten doorbrengen omdat hij eetwaren uit die containers 'stal'. was bij carre four. Ze hebben hem een proces voor diefstal in het groot aan zijn been gelapt. Het waren producten die op of net over vervaldatum waren. Carrefour zei dat ze niet het risico konden nemen dat er iemand ziek van zou worden en hun doordoor zou aanklagen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Wel een heel klein, nou ja, klein beetje veel, kort door de bocht hoor Romualdus, met je opmerking "omdat ze te lui zijn om te werken". Naar mijn bescheiden mening zijn er wel meer oorzaken waarom er medemensen zijn die van een uitkering moeten leven. Toch ook voor jou een smakelijke kerst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Ja Rom zo zijn er ja, maar er zijn er ook zovelen die best willen werken. Die hebben dan , als alleenstaande moeder bv. duizend tweehonderd (minder dan wat ze van het ocmw zouden krijgen) en daarvan moeten ze dan ook kinderopvang enzo betalen. Vaak zijn het jobs in drie ploegen systeem dus om dan opang te vinden??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Romualdos, de uitkeringen liggen toch echt wel iets lager - of het moet ww zijn. Een alleenstaande krijgt volgens mij iets van 950 euro en daar moeten alle lasten nog vanaf. En Lenie schreef pas dat je pas in aanmerking komt voor de voedselbank als je rond moet komen van 25 euro per week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 @Vlaamsmeisje, Strikt juridisch genomen is degene die etenswaren o.i.d. uit containers haalt die op het terrein van het bedrijf staan een dief. Zelfs als de containers aan de gemeentelijke reiniging worden aangeboden is en blijft het ontvreemding van dan gemeentelijke eigendommen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 @octavia en Travel, Ik heb het niet over Nederland. Wij kennen hier twee uitkeringen, mensen die niet aan werk komen en zich bij het arbeidsambt inschrijven krijgen Eur. 1.473,-- en mensen die absoluut niet willen werken krijgen Eur. 1.300,--. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 @ Romualdus: hoezo Te lui om te werken?? Is er in jouw land dan wel genoeg werk? Hoe maken ze dat onderscheid trouwens tussen die twee uitkeringen? Hier niet genoeg werk, ik heb de problemen met m'n eigen jongens meegemaakt, gelukkig hebben ze nu beiden werk, maar makkelijk was het niet. En ze zijn zeker beiden niet te lui om te werken, waarschijnlijk wel te weinig diploma's, maar daar kun je niet genoeg van hebben, ook hooggekwalificeerde mensen hebben het hier nu moeilijk. Ook mijn baan staat op de tocht en ik werk in het onderwijs.... De man van de voedselbank legde uit dat je sowieso eerst door een commissie moet wil je in aanmerking komen voor de voedselbank, verder mag je er maar 2 en een half jaar gebruik van maken. Dus: dingen nog niet op de rit na die periode, pech gehad. Maar goed, ik ga aan het eten, ik lees later wel verder, ik wens jullie allen fijne dagen! Liefs, Nance By the way, mijn jongens kregen geen uitkering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Ik vind het nogal wat, als je niet wilt werken en dan nog €1300,= op de koop toe krijgt. En waar walhallala, veel te veel geld voor mensen die te lui zijn om de handjes te laten wapperen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 @Nancy, Nee, er is hier geen genoeg werk. Maar mensen die werk zoeken laten zich inschrijven. Hiermee is direct zichtbaar de groep die Eur 1.473,-- krijgt en de groep die Eur 1.300,-- krijgt. Voor arbeidsongeschikten en moeders die tijdelijk voor hun kind(eren) moeten zorgen zijn ander regelingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Ik heb er gelukkig niet mee te maken maar ik weet dat er hier flink gekort wordt op inkomen c.q uitkering. En dan wordt er echt geen onderscheid gemaakt tussen willen en kunnen. Als er werk voor je is heb je dat te accepteren je kan toch met goed fatsoen niet gaan zeggen, "nee daar heb ik geen zin in, geeft u mij maar €1300,= Maar goed ik houd erover op, zo'n discussie heeft mij in het verleden al eens een ban opgeleverd. En dat is het mij niet meer waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Tina, hier als alleenstaande moeder krijg je duizend honderd. Als je daar de driehonderd bij opteld (kindergeld), dan krijg je dat ja. Maar daar zijn allerlei verplichtingen aan verbonden ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Oh oke, dat is duidelijk, ik dacht dat je te allen tijde verplicht was om je in te schrijven voor werk. Zo zie je maar, weer wat geleerd. Hmmm, vreemd, moet er eventjes over nadenken. Maar nu dan echt aan de spruiten, lekker!!! Laterrrrrrrsssssszzzzzz.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 zoals idd ingaan op hun voorstellen etc... anders schorsing. Maar idd ik hou er ook over op. Anders kunnen we nog es beginnen over iemand die bv een jaar in de ziektewet is , waar zogenaamd niks aan te zien is dus waar men van zegt, hij zal wel te lui zijn.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Nina, inderdaad, een oordeel is snel geveld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 piep Fofies, ik zie je ingelogd zin om te vertellen hoe het nu gaat tov gisteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Goeiemiddag allen Nou, ze zijn weg Kaal hoor... Maar een goeie plek Zal d'r vast van de zomer nog wel eens langs fietsen Een paar jaar geleden stond ik jankend aan de balie om een uitkering aan te vragen Die tranen zijn inmiddels al opgedroogd Ik maak er wat van, en mijn tijd komt ook wel weer Het is soms zoals het is En ik ben blij dat het er is Goede dagen allemaal en de rest die ons rest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Even meegelezen (niet alles). Ik zag hier gisteren ook drie mensen bij een container van een heel goedkope supermarkt staan, kijken wat ze er aan bruikbaars uit konden vissen... De tranen schoten in mijn ogen. Wij hebben ook niet veel geld, maar ja dat is blijkbaar nogal een rekbaar begrip... Vandaag aan het koken voor het kerstdiner vanavond. Ik ga aan tafel er iets over zeggen, over dankbaarheid voor het eten dat we op tafel hebben (heel gewoon eten hoor, en niet duur) en voor de paar cadeautjes die de kinderen krijgen. Er zijn hier in Spanje al heel veel families die én geen huis, én geen eten, en zeker geen cadeautjes krijgen. Sorry, maar dat moest er even uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Marjo, ik hoop dat je het goed hebt deze dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Tuulk Tina Dat zit altijd goed Joe toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Iedereen even heel snel een zalige Kerst gewenst voor vanavond, zit nog in de haven te werken, beredruk en ik ga niet vroeg thuis zijn, maar het is niet zo erg hoor. Iemand moet het doen hé Dus dikke zoenen en hugs voor iedereen, want ik vlieg alweer naar de zoveelste inkomer hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Kaal? De rui is hier al over. Maak er wat van, mede worstelenden. Hou 't zeker zo droog als je wilt. Mar, hou je haaks, maar da's jouw kwaliteit, hek wel door, jonge taaie. De ouweknar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Dag frummers, Groot deel van de middag achter of voor de computer gezeten! @ Zonnetjes: huis ziet er hier picobello uit voor de Kerst, al zeg ik het zelf. Opgeruimd ook, dat geeft rust in het hoofd! @ MM: werkse. Het zijn nu drukke dagen voor jullie. Geluk bij een ongeluk dat je i.i.g. geen trek in alcohol hebt. @ Sofie: amnestie verleend aan de katten, met dank aan de drogisterijketen. 't Is bijna Kersemis tenslotte. @ HannaH: de lekkage de minste van je moeilijkheden? @ Iraluna: ja, dat kribbige hoort er helaas ook bij. Wordt vanzelf weer minder. Afleiding genoeg nu, zou ik denken. @ Nance: leuk voor je zoon dat hij zijn rijbewijs gehaald heeft. Hij is verder dan ik. Ik heb het ook nooit geprobeerd hoor. Wat zijn rijlessen duur zeg! Nu weer even verder lezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 ook een goeie Kerstavond! hier lekker de prak boerenkool met worst opwarmen, ik heb het rijk alleen vanavond, heerlijk! Misschien de lichtjes/kunstroute lopen als het droog blijft en anders lekker TV kijken en forum lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Ik kom vanavond nog wel langs piepen. Vandaag wortels met vissticks en ik heb níet teveel gekocht! Ben erg tegen weggooien, dus restjes worden creatief gebruikt en anders vries ik dingen in. Voor alle mensen die ik misschien voor die tijd niet meer spreek: fijne feestdagen toegewenst en bind je zo nodig vast aan de arrenslee! Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden