Spring naar bijdragen

vrijdag 4 januari 2013


Primula

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog steeds aan mijn voet,kan geen schoen aan hebben

Ben al onder behandeling van neuroloog

al paar spuiten erin gehad,maar helpt niet

Oorzaak ligt in de rug krijg 17 januari een zenuwblokkade in de rug zodat die zenuw die pijn niet meer door kan geven naar mijn hoofd

Sinds dat ik gestopt<alcohol> ben heb ik overal pijn

Zelf aardig verwaarloosd op medisch gebied

Dit is gelukkig mijn laatst pijnklacht

Ben al blij dat ze de oorzaken vinden en tot op heden alles nog is opgelost

Af en toe moet een mens even van zich afmekkeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
Originally posted by: erik
Dank aan iedereen die reageerde meelas of dit nog gaat doen. Voel me toch al weer wat beter nadat ik het opschreef.quote>


Ik weet bijna zeker dat je vandaag een uitstekende tijd neerzet kwa hard lopen

Mogge allemaalquote>


Nee sportschool vandaag en JA ik ga alle frustraties eruit trainen tot ik helemaal leeg ben en dan opwarmen in de sauna. Tot straks.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Maak er een fijne droge dag van.

@Miranda,

Als ik jou (icoon) zie dan schijnt bij jou altijd de zon, of jij bent zelf het zonnetje in huis.

Hoe is het er verder mee baclofenier?

Hier met mij gaat het zijn gangetje, zat gisteren even mijn snoepjes smaak baclofen te tellen. Als ik van mijn arts de 28ste van deze maand dezelfde hoeveelheid krijg voorgeschreven hou ik 70 tabletten over.

Vooropgesteld dat ik geen aanpassing naar boven in mijn dosering moet maken.

Van de starters die ik ken, inclusief mijzelf, zitten wij nu op een dosering van ca. 0,5 mg. per kg. lichaamsgewicht.

Hoe is dat bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hutula, ik wist niet dat je met zulke pijnen te kampen had, sterkte hoor en knap dat je jezelf niet verdoofd!

lieve mensen, ik heb zonet uitgebreid een brief geschreven naar mn partner. hij kan dat straks dan lezen. hierin uitgebreid mijn stiekem drankgedrag van de laatste jaren verteld en ook mijn goede intenties om nuchterheid hoog in het vaandel te dragen. ik stelde vast tijdens mijn verhaal dat dit forum een enorme impact heeft gehad in mijn proces van het laatste half jaar :heart:

ik beef ende bibber voor straks...

nu hop naar sollicitatiegesprek....bbrr..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My point of view

Met alles tegelijk stoppen is wel linke soep maar oy, als je smorgens opstaat met een joint als ontbijt en twee pakjes sigaretten per dag rookt snap ik wel dat je meteen cold turky wil.

Wat belangrijk is, wat doe je als er een triggermoment komt. Stresssituatie, of juist een feestsituatie of iets anders.......Eet je dan 3 repen chocola op ???

Maar diepe buiging voor Erik dat je het doet en je staat er sterk achter. Mooi om te lezen. Je hebt er voor gekozen en je blijft achter je keuze.

Ik heb nu valeriaan in huis gehaald. drie pillen per dag. Gisteravond 1 pilletje genomen. Uit voorzorg omdat ik weet dat ik onrustige nachten heb. Het gevoel beetje steun en iets in huis als ik een flipmoment heb.

Onderzoek je triggers.

bij mij is het eenzaamheid en boosheid. Ik slaap dan slecht en de volgende stap is niet eten.

Lonely + Angry + Tired + Hungry

even door elkaar husselen:

Hungry + Angry + Lonely + Tired =

HALT

Algemeen bekende triggers. Bij mij dan in een iets andere volgorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bol..pijn komt vanuit hernia,eigenlijk zou ik geen pijn mogen hebben aan voet maar signalen worden verkeerd naar hersens doorgestuurd

schoen aan hebben is al pijnlijk want zelf de huidzenuwtjes spelen mee

Huisarts dacht altijd aan alcoholschade..wat ook goed gekund had maar neuroloog heeft toch een andere kijk op gelukkig

@lavendel.. eerlijk wezen tegenover jezelf en een ander wint het boven alles

maar makkelijk is het niet om over alcohol verleden te hebben en dan ook nog begrip ervoor krijgen

Zo ff een happie eten en dat martelwerktuig<schoen>aantrekken

Schiet al mooi op naar 17 januari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, even over jouw verhaal en wilskracht.

Dit probeer ik hier al maanden duidelijk te maken, met wilskracht kun je dus echt een hele hoop bereiken.

Maar we leven in een maatschapij waar alles makkelijk moet gaan.

Overal worden pilletjes voor uitgevonden.

Zelfs voor de tour de france rijden.

En dan bedoel ik niet voor ziektes die we op wilskracht niet kunnen overwinnen.

Maar een verslaving is een ziekte die je wel degelijk via wilskracht kunt aanpakken en overwinnen.

De makkelijkste weg kiezen zal uiteindelijk lijden tot grote teleurstellingen, want je hebt je geest niet overwonnen, dat heeft die pil voor je gedaan, en op het moment dat die pil er niet meer is wordt je geest weer sterker dan je zelf aankan en ben je weer bij af.

Natuurlijk zijn er vele wegen die naar Rome lijden, en is iedere hulp die je kan krijgen om een verslaving onder de knie te krijgen welkom, maar je zult er zelf altijd je eigen energie in moeten steken om er echt van af te komen.

Dus die verhalen over, die pil helpt me, en er bestaat geen wilskracht, sorry, maar dan red je het dus nooit.

Dat is in mijn ogen een halfbakken aanpak, en mag van mij door de huisartsen geboicot worden.

Weggegooid verzekeringsgeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Niet bijgelezen, maar ik ga zo aan de slag.

Vanochtend weer gewandeld en ik kan merken dat ik dat hard nodig heb!

Ik ben net opgebeld dat we de 11e de sleutel krijgen van de nieuwe kamer voor mijn schoonmoeder op de afd. voor dementen. Toch sneller dan we dachten, maar prima.

We zorgen dan dat ze zo snel mogelijk verhuist, anders wordt de onrust alleen maar groter.

Nu aan de slag. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat ik wel echt ook aan de slag moet in mn huis. Er zijn een paar behoorlijke ergernis punten die echt opgelost moten worden.

- de frituurlucht van de buren (jakkes) (oplossing..muur isoleren)

- geluidsoverlast van een papagaai ergens aan de overkant van de straat waar je vullingen van uit je mond vallen (oplossing...dubbel glas)

- het is te donker in mn souterrain (alles goed licht verven en werken met spiegels)

- In de grote kamer boven wil ik een grote tv. (aanschaffen bij de kringloop of krijgertje van iemand die eentje over heeft)

Dat worden even mn prioriteit focuspunten van de komende tijd.

dat mn wc het niet doet, er mega veel schilder en timmerwerk moet gebeuren enz enz enz

komt even op een minder belangrijke plaats.

Bovenstaande zijn hele grote ergerpunten die echt spoed hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over met alles tegelijk stoppen; blowen en roken gaat hand in hand zolang ik nog rook is dat een trigger voor blowen. Ik las hier een stuk over droogdrinken het vele water drinken als soort van compensatie van het geen alcohol drinken. Ik merkte dat ik me suf rookte op zoek naar het rustgevende effect van een blowtje dat dus niet kwam. Een sigaret geeft me hetzelfde soort gevoel als alcohol vrij bier, je blijft drinken maar dronken wordt je nooit. Voor mij dus ook geen av bier, dat schiet niet op krijg ik alleenmaar trek van.

Mijn primaire probleem was ook geen drank probleem, voor 2003 oid dronk ik ook niet teveel, ik ben oorspronkelijk echt veel gaan drinken toen ik niet meer blowde. Ook echt in de ochtend voor het werk enzo...toen ben ik mbv deze site gestopt met drinken in 2007 en in 2010 ergens ben ik eerst een tijd matig gaan drinken en toen meer. Vervolgens heb ik drank ingewisseld voor blowen wat ik eigenlijk nog steeds zie als mijn favoriete verslaving. Toen dronk ik ook bijna niet meer en zeker niet dagelijks. Ik blowde wel veel te veel en begon dat ook van het moment van opstaan tot het slapen te doen. Dat had een negatieve impact op mijn werk en opleiding. Hier was ik een paar keer kortstondig mee opgehouden en toen begon ik meer te roken en meer te drinken. En een maand of vier terug zag ik dat ik een terugval had die richting mijn drankprobleem van 2007 ging zeker van eind oktober tot die 13 november begon ik meer en meer te drinken.

Kortom de hele boel grijpt in elkaar en het een triggert het ander. Daarnaast veroorzaken ze een slaapprobleem dat kortstondig opgelost kan worden door meer drank en blowen maar op lange termijn averechts werkt. Anti triggers zijn sporten en sporten. Van sporten wordt ik lichamelijk moe, van sporten krijg ik een gezonde leefstyle en daar past drank blowen en roken minder in. Door dit niet te doen gaan sportprestaties vooruit...

Over pillen; ik zou hypocriet zijn als ik anti pil zou zijn want ik ken voor van alles en nog wat pillen. Maar ik deel de mening van Marcel1970 persoonlijk denk ik er niet over om aan de baclofen refusal nicotine kauwgom pleisters of wat dan ook te gaan. Het lukt me tot nu toe om het op mijn wilskracht te doen. Maar ik wil andere wel in hun waarde laten. Ik voel me niet beter dan iemand die het met baclofen redt of niet roken met een pleister. Of het nu linksom of rechtsom is, we drinken niet.

Wat voor mij ook erg werkt is het geloof in alcohol de baas te kunnen zijn. Ik weet dat er mensen zijn die beweren dat we machteloos zijn als mens maar ik geloof wel in innerlijke kracht. We kunnen in 1001 opzichten veranderen als mens. Drank is daarbij niet uitgezonderd. Ook hier geldt, even goede vrienden met de AA gelovers maar voor mij werkt het niet. Ik moet geloven in de mogelijkheid van het de baas te worden en voorlopig bewijs ik puur en alleen voor mezelf en niet voor wie dan ook dat het voor mij persoonlijk werkt. (zie ook mijn draadje 02-10-2007 20:58 die tekst lees ik nog vaak)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
lieve mensen, ik heb zonet uitgebreid een brief geschreven naar mn partner. hij kan dat straks dan lezen. hierin uitgebreid mijn stiekem drankgedrag van de laatste jaren verteld en ook mijn goede intenties om nuchterheid hoog in het vaandel te dragen. ik stelde vast tijdens mijn verhaal dat dit forum een enorme impact heeft gehad in mijn proces van het laatste half jaar :heart:
ik beef ende bibber voor straks...

nu hop naar sollicitatiegesprek....bbrr..quote>


2 buigingen voor Lavendel vandaag! Wat een durf om dit te schrijven en helemaal eerlijk te durven zijn en dan meteen door naar een sollicitatie training. Jij doet ook alles meteen tegelijk :) Ik ga 2x voor je duimen dat het goed komt....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is dus ook precies wat ik bedoel Erik, je moet het voor jezelf willen doen, daar komt de wilskracht vandaan.

Als je voor jezelf een auto of een playstation 3 wil kopen lukt het uiteindelijk toch ook, een beetje een lamme vergelijking, maar dat is wilskracht,

je wilt dat iets gebeurt, en dan ga je er ook voor.

En nee, ik zit hier niet om anderen te vertellen dat ze het met pillen niet gaan redden, maar ik zit hier wel om te vertellen dat die pillen maar een fractie zijn van wat je zelf kan, en moet doen.

je verslaving zit in jouw hoofd, net als de geestelijke noodzaak om een boek uit te lezen waar je net aan begonnen bent.

het zit echt in je hoofd.

daarmee alles gezegd hebbende, tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, zolang jij je eigen gestuntel niet om je nek hangt als iets onoverkomelijks zal je de volgende dag weer op staan als dezefde Spud.

ons verhaal is gewoon, iedere dag bekijken wat je kan en wat je wil, en daar je conclusies uit trekken.

Kun je vandaag de vuilnisbak niet buiten zetten, dan doe je het de week er op.

Je blijft even met wat zakken zitten maar het gaat vanzelf vervelen.

Doe je het de week er op niet blijf je in de stank zitten.

Het lijkt simpel, maar dat is het niet.

maar je maakt het zo simpel als het lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...