Spring naar bijdragen

vrijdag 4 januari 2013


Primula

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oei Spud, denk je dat te kunnen leren? Ik hoop het voor je want het lijkt me dat dat in je zit. Voor mijzelf zou het betekenen dat ik constant op m'n hoede moet zijn voor bepaalde gevoelens, zeker als ik op de bus zit.

Nu ben ik na al die jaren wel wat harder geworden maar heb toch ook nog vaak dat ik het heel erg vind wat ik zie. En het liefst dieren mee naar huis wil nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net thuis van gesprek met coach.

Zeer motiverend en inspirerend weer.

Hij werkt met kunstenaars en artiesten en dat merk ik echt. Ik gooi alles door elkaar op tafel wat nu de stand van zaken is en wat me bezig houdt betr. plannen ed. en hij zet dat allemaal op orde in schema en uiteindelijk in het bedrijfsplan.

Ik ben blij.

Ook met de keuze hier weer mee te draaien. Ik heb geen moeite om van die rotzooi af te blijven, maar wel weer even maatregelen genomen. Blikjes cola gehaald en lekkere sapjes en wat lekkere dingen. Het geeft weer rust om de rotzooi weer aan de kant te zetten.

Ik merk ook dat de sfeer op het forum ten goede gegroeit is. Heel fijn.

Nu een film kijken, daarna zie ik wel weer.

Even chillen.

Tot later x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over wilskracht...

In actief gebruik werd ik elke ochtend weer wakker

met een gevoel van falen.

Iedere morgen nam ik me wilskrachtig voor

om vandaag niet de grens te overschrijden

of zelfs helemaal niet te drinken!

En het lukte nagenoeg nooit....

Pas op het moment dat ik me realiseerde dat ik

totaal machteloos stond tegenover alcohol,

zeker nadat de eerste erin zat, en mijn

leven onstuurbaar was geworden snapte

ik dat wilskracht niet werkt.

Juist door te accepteren dat ik het ècht àltijd

verlies van alcohol (ervaring van 20 jaar drinken)

ben ik mijn obsessie met drank kwijt.

Door steeds weer de strijd aan te gaan,

verloor ik elke dag weer.

Ik heb de strijdbijl begraven.

Alcohol is niet voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Erik: sterk dat je je verslavingen erbuiten laat. Rotsituatie trouwens!

@ Drakie: moeilijk om te stoppen met roken als je er zelf niet helemaal voor open staat. Je helpt Zenn er natuurlijk wel mee. Ga goed!

@ Lavendel: misschien wel heel verhelderend om alles op papier te zetten. Nu de spanning om kadozoon voorbij is, is er ruimte voor andere dingen. Zo gaat het inderdaad in het leven.

Het klopt niet dat alles in harmonie is zodra je niet meer drinkt.

Ik ben bezield met goede voornemens en was vanmiddag begonnen aan het opruimen van mijn werkkamer. Kom ik na een uur beneden voor thee en krijg ik een heel verhaal dat die kamer allang afgeschreven is en dat het nooit wat wordt enz. enz. Ik moet het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ....

Ik in tranen en hij boos! :o

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sofie: ja natuurlijk ga ik door! Toen ik moe was van het opruimen, heb ik de administratie van mijn collecte afgerond. Dat zal ik in het najaar overdragen en de laatste gegevens moesten er nog bij. Al met al ben ik toch lekker een paar uur bezig geweest!

Alleen waar die scheurkalender nou toch is?:huh:

@ Woman: mooi kostuum joh. Voor jezelf of voor de verkoop?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kostuum is voor mezelf Lytse :)

Ik heb misschien een idee voor hobbybezigheidsdingetje

Het lijkt me heerlijk om weer iets nieuws te leren. Ik hou erg van lezen, dus ik kan boeken aanschaffen over boekhouden, psychologie en nog meer wat me interesseert. Zelfstudie op mn eigen manier in mn eigen tempo.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat kan. Ik heb weer een nieuw filmpje en er is nog eentje in de maak.

ik geef de link via pb's aan wie dat wil.

:)

Originally posted by: bolletje

Goeie avond Lytse,

Ja ik ken het werk van Woman, ze kan heel trots zijn op zichzelf. Heb zelfs ooit een optreden van haar gezien op you tube. Ja dan ga ik trots op die kanjer hoor.

Woman misschien kan je de link nog eens plaatsen, dan kunnen andere hem ook zien.quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o Lytse, wat naar, ivm je werkkamertje!

ik herken dat gevoel hoor

zulke toestanden verlamden me en maakten me droevig enerzijds

anderzijds zijn zulke voorvallen net de drive om voor mijn eigen dingetjes terug op te komen

ik vermoed dat jij, als je terug uitgerust bent, ook erg voor je eigen ding gaat gaan ;-)

en zalig! een eigen werkkamer!

zo, het beven en bibberen is achter de rug

het sollicitatiegesprek is volgens mij prima verlopen

nog wat aftoetsen aan beider behoeften en afwachten maar....

de open brief naar mijn partner heeft hij meegenomen tot morgen, daar hij een nachtje weg is naar het ziekenhuis, maar in zijn ogen zag ik toch een zekere opluchting en vooral kordaatheid,...o jee, wat staat me te wachten?!

nu: veel ijs eten en filmpjes kijken met de kids

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen
Pas op het moment dat ik me realiseerde dat ik
totaal machteloos stond tegenover alcohol,

Alcohol is niet voor mij.

quote>


Zoals ik was toen ik net op deze site kwam zou ik een discussie aangaan over het belang van wilskracht. Toen ik realiseerde dat ik mijn eigen meester ben, zelf achter het stuur zit...wist ik dat uiteindelijk mijn wil de baas is over mijn lijf. Ik heb me laten verleiden tussendoor maar met vallen en opstaan gaat mijn strijd weer verder.

Mijn strijd, jou machteloos zijn links en rechtsom. Drank is niet voor ons. :) Helemaal prima dat jij er via acceptatie komt, het is denk ik niet mijn weg maar dat is totaal niet belangrijk welke weg je volgt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud
na elke terugval steeds moeilijker wordt om de kracht uit jezelf te halen. Merken jullie dat ook?

quote>


Ja dat merk ik zeker! Maar aan de andere kant is een volgende keer ook makkelijker want je weet al dat je het kan dat stoppen op basis van kracht uit jezelf.

Lastig is blijven stoppen, mijn punt is dat ik zaken met 110% aandacht doe of met 0% ik sport niet --> sport 5x per week ben vol bezig met niet roken blowen en niet drinken --> alle aandacht is weg hiervoor. Met vrijwel alles gaat dat zo vaak omdat iets anders mijn aandacht opeist. Zo hobbel ik van issue naar issue die ik onverdeelde aandacht geef en vergeet de aandacht voor andere zaken. Ik moet zaken meer gematigd allemaal evenredig aandacht geven. Niet drinken zal altijd een punt van aandacht moeten blijven.

Anders blijft de relatie met bijvoorbeeld dit forum wel-niet-wel-niet......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...