Spring naar bijdragen

Zondag 17 maart 2013

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Jane, als er hier iemand stoer is ben jij het wel he!!!

Zwem jij eigenlijk?

Anders zin om mee te doen?

Ergens in de zomer..

wedstrijdje, Aak, Joops en ik (ik pffffffff happend als een vis die niet kan zwemmen he zegt K., MAAAAR ik heb nog tien lessen te gaan he!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Mup, een lengte (weet ik ook nog maar pas hoor) is 25 meter,

een isomo buis is een een of ander lang rond ding , polyester denk ik, dat je helpt boven blijven. MAAR je moet wel zelf de voor beweging dingen doen he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog lang niet bijgelezen, maar alvast een reactie:

Originally posted by: Ietjefietje

Ik zou ook heel graag een minderaar willen zijn, niet als excuus, maar omdat ik een glaasje wijn nou eenmaal ook gewoon erg lekker vind smaken en het op zich niet verkeerd vind om me erdoor wat meer ontspannen te voelen. Ik heb vroeger een tijdje bij een wijnhandel gewerkt en een cursus gevolgd, het hele wijnproeven kan erg interessant en boeiend zijn. Maar ja, destijds had ik totaal nog geen probleem met maat houden. Jammer genoeg heb ik dat niet zo kunnen houden en nu lijkt er wel geen weg terug, hoe graag ik dat ook zou willen.

@ Lytse, manlief drinkt wel graag een glaasje wijn of een biertje, maar alleen in het weekend. Maar hij laat het graag staan, als hij mij daarmee kan helpen.

Anderzijds vindt hij het ook niet zo'n probleem als ik in het weekend wat meer drink, als het me lukt om door de weeks de fles te laten staan.quote>

@ Dylan: ik ben heel lang een minderaar geweest, waarvan een jaar op het forum. Mijn doel was 4 dagen niet drinken en vr. t/m zo. één glas voor het eten en 's avonds twee. Mijn grootste trigger is chronische pijn. Op dagen dat ik veel pijn had, was het moeilijker me aan die twee glazen te houden, want dan wilde ik die pijn verdoven. Had ik die dag niet gedronken, dan was het gemakkelijker om dat eerste glas niet te nemen. Aan die pijn kan ik niets veranderen en ik baalde er zo van dat ik af en toe toch meer dronk dan afgesproken, dat ik had gezegd helemaal te stoppen als het nog eens gebeurde. Dat heb ik ook gedaan. Daarna niets meer gedronken.

Mijn ervaring, ook tevoren, is dat mijn alcoholgebruik heel langzaam toch ging stijgen, ook bij mijn man. Dan trokken we weer aan de bel en hielden ons netjes aan de afspraken, tot het na een tijd toch weer ging stijgen.

Ik heb daar dus geen zin meer in. Als jij het wel kunt, moet je het vooral doen. Ik dronk ook omdat ik het echt lekker vind, en als er bijv. een speciale wijn uitgebracht wordt, of een bijzondere whisky, dan zou ik dat best willen proeven. Dat zit er voor mij nu niet meer in. Ik heb er genoeg van.

@ Ietje: misschien is het een optie om een tijd helemaal geen drank in huis te hebben. Bij ons is dat dus wel het geval en voorheen ben ik daardoor wel gemakkelijker gaan drinken, ook stiekem een slok uit een fles. Ik baalde daar zó van.

Succes.

Vanmiddag ben ik trouwens naar de film geweest (De Hobbit) en daarna hebben we patat en kroketten gehaald. Dat was lang geleden. Morgen op het kilokiller draadje zal het wel merkbaar zijn, maar nu was het lekker.

Ik ga t.v. kijken. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel erg blij; ik heb het droog gehouden.

Ik ben vandaag naar de film gegaan. Het was in een buurthuis in een andere stad. Heel erg leuk gedaan. Voordat de film begon hoorde ik echter iemand van het buurthuis vertellen dat er in de pauze gratis cocktails geserveerd werden. Ik ben gelijk naar haar toe gegaan en heb gevraagd of er alcohol in die cocktails zou zitten. Ja, dat was wel het geval.

Ik ben toen een klein gesprekje met die vrouw aangegaan. Niet heel zwaar en niet een reden noemend waarom ik geen alcohol wilde drinken. Toen zij zich begon te verontschuldigen dat er alcohol in zat heb ik wel gezegd dat het aan mij lag en niet aan hun idee (het was een Caribische film en dit gaf een Caribisch tintje aan de sfeer van het buurthuis).

Tot mijn verrassing stond ze in de pauze klaar met een blad vol drankjes, én met alcohol én zonder alcohol. Allemaal in hetzelfde soort glas en een rietje er in. Regelmatig zag ik iemand anders ook een drankje pakken zonder alcohol (er werd bij verteld waar alcohol in zat en waar niet in). Sterker nog: ze moest onderwijl nog snel alcoholvrije drankjes gaan halen. En toen ik van het blad wilde pakken zei ze nog: "u wilde graag alcoholvrij". ;)

Ik ben best heel trots op mezelf. En ik denk morgen nog veel meer :)

Dat wilde ik heel graag even delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was jus d'orange zonder mix er doorheen.

Ice-tea is erg lekker met warme dagen. Zelf ben ik het hele jaar door fan van Rivella. En Madeleine, wat belet je om elk weekend één fles mee te nemen van iets wat je nog niet kent. Gaat de fles leeg, of kiep je hem gelijk door de gootsteen? Dat is dan de vraag. Wie weet wat je ontdekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...