Spring naar bijdragen

donderdag 21 maart 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De lente is zelfs gisteren al begonnen. Ik meen zo rond het middaguur, maar hier sneeuwt het als een gek. Schijnt ook nog minstens een week zo door te gaan met dit weertype. Bah.

Maar goed, hoe langer het duurt, hoe groter de kans op een flinke omslag ineens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hangt er maar van af hoe het huis gefinancierd is lijkt me.

Als er een hoge lening voor is afgesloten dan is dat best lastig.

Vooral omdat de hypotheekrente vervalt als je niet zelf in het huis

woont. Komt nog de onderhoudsplicht ook om de hoek kijken.

Is het dak lek, dan dien je dit direct te herstellen. Weg huuropbrengst.

Wat wel geld oplevert is gemeubileerde kamerverhuur aan buitenlandse

studenten. Hier in de stad betaal je daar zo 500 euro voor. In mijn oude

straat stond een huis met 6 kamers. 3000 euro per maand. Daar kan je

heel wat geld voor lenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen,

Jaap,

jij had een tijdje geleden nog gereageerd op mijn bericht over fietsvakanties.

Heb je daar ervaring mee?

Ik las volgens mij, dat je de afsluitdijk goed kent?

Ben ik ook een paar keer over geweest.

Komt geen einde aan hé?

maar wel schitterend mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekentechnisch maakt de huidige financiering geen verschil omdat het een bestaande situatie betreft. Dit is dus een gegeven. In het slechtste geval wordt dan toch nog het negatieve resultaat kleiner.

Huisjesmelken heeft een negatieve klank Jopie, maar er bestaat ook wel zoiets als op een nette manier verhuren.

Het enige echte probleem dat op zou kunnen treden is de situatie waarin geen huurders gevonden kunnen worden. Of althans heel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Soothe
Hoi Kohtje,

Even een kleine reactie.


Maar Kohtje, het is wel koekkoek éénzang daar bij jullie.
Waar is de vrije gedachte? Wat een dogma's.

Wat een dogma's hebben jullie Kohtje.
Niet echt iets voor een vrijdenkend humanist.

quote>


Hoi Soothe, ook aardige kerel.. wie bedoel je met jullie? En hoe kom je op dogma's? En waarom denk je dat ik een vrijdenkend humanist zou willen zijn?
Ik doe niet aan dogma's, ik ben geen christen, geen moslim, geen humanist, geen wat dan ook, behalve die ene entiteit die ook maar een druppel in de oceaan is.. En door mezelf zo eerlijk en open mogelijk te (blijven) bestuderen, probeer ik mee te gaan in de stromingen van het grote overweldigende leven zonder me te laten overweldigen..

Natuurlijk heeft wat andere mensen doen en zeggen invloed op mijn dag. Maar door niet te oordelen over anderen maar mijn eigen plan te trekken, keer op keer, na elke gebeurtenis die mijn innerlijke rust verstoort, ben ik slechts verantwoordelijk voor mijn eigen leven en hoef ik niet de waarheid van een ander als 'dogma' of de onwaarheid van een ander als last mee te zeulen.

De menselijke waardigheid, de vrijheid en de waarde van de persoonlijkheid staat voor mij centraal. In dat opzicht deel ik de visie van de humanisten. Maar ik heb ervaren dat ik mijzelf als simpel mens niet kan vertrouwen als ik niet de nederigheid kan opbrengen om machten in mijn leven toe te laten die ervoor zorgen dat ik mezelf niet als centrum van het universum zie. En dat daar voor mij hogere machten voor nodig zijn is wel gebleken toen ik in het verleden keer op keer wilde stoppen met drinken en toch weer doorging. Ik kon het niet alleen, ik kon het ook niet op dringend advies van anderen.. ik had iets nodig dat dat ene moment van inzicht (= ik kan niet meer drinken)niet weer deed verdwijnen bij het eerste het beste trekmoment, maar dat ik het kon rekken tot iets dat altijd bij me is. Dat noem ik Hogere Macht, zo begrijp ik hem.. de inspiratiebron om vrij te zijn van (ver)oordelen, zowel over anderen als over mezelf als over situaties en omstandigheden.

Daarom moet ik bij mezelf te rade gaan als zaken in het dagelijks leven mij niet aan staan. Dat heeft niets met dogma's te maken, dat heeft alles te maken met vrije keuze. Ik volg alleen maar richtlijnen, geheel vrijblijvend en met alle mogelijkheden om ze aan te passen.. zoals ik gisteren al schreef: mijn mening is slechts een tussenstation in mijn leerproces. En daardoor zijn de principes die ik vandaag volg niet een gevangenis voor morgen... principes zijn er om het leven te leiden, niet om het te beperken. Het is wel mogelijk me aan te passen aan de omstandigheden, ik kan niet de omstandigheden aanpassen aan mijn wil.

Zo, genoeg gekoekkoekt...


Liefs, Kohtje.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed kennen dat zou ik durven zeggen Kunsie, ik ben er een keer overheen gefietst.

Wat eigenlijk jammer is is dat het fietspad aan de verkeerde kant van de dijk ligt. Je

fietst langs de snelweg. Het was een kleine moeite geweest de aanleg aan de waddenzee

kant te leggen. En een paar kronkels is de dijk waren ook leuk geweest. Maar dat

kost gelijk weer een boel geld.

Verder heb ik veel fietstochten gemaakt door Europa en ook door Equador en Tanzania.

Het rare is een berg op fietsen vind ik leuk, maar tegenwind niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk Jaap!

Ja dat fietspad hadden ze van mij ook achter de dijk aan de waddenzee mogen leggen.

Was een stuk rustiger geweest.

Mijn grootste reis op de fiets is naar de noordwest kust van Spanje geweest en terug met de trein.

En naar noord Frankrijk, Belgie en luxemburg.

Ik fiets nu al jaren de LF routes in Nederland.

Ook prachtig als het weertje een beetje meezit.

Wel mooi dat je in Equador en Tanzania geweest ben.

Daar lees en droom ik alleen maar over.

Je zult de boeken van Frank van Rijn ook wel kennen?

Ga je dit jaar nog ergens heen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn plan is om naar Luxemburg te gaan. Vorig jaar heen gefietst en halverwege (Echternach) de trein terug genomen. Nu verder. En hopen op beter weer. Want

dat was bagger vorige zomer in juni, begin juli was ik er geloof ik.

De laatste jaren pak ik het wel heel anders aan. Eerst was het echt kilometers maken,

uren per dag op de fiets, elke dag.

Nu doe ik een dagje fietsen en dan 2 of 3 dagen ergens blijven, beetje rondkijken,

wandelen enzovoort en dan weer verder. Je komt minder ver, maar is veel relaxter

en afwisselender, meer vakantie.

En jij, ook al plannen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap,

Ik heb nooit vast omlijnde plannen.

Ik zou ooit nog eens naar Santiago willen fietsen, dat gaat een fietskennis dit jaar doen.

Maar mijn rug en knieen zijn aan het verslijten en ik weet niet of ik dat ooit nog ga redden. Mijn fietskennis heeft een elektrische fiets, maar daar wil ik (nog) niet aan.

En het moet boven de 20 graden zijn, wind het liefst altijd mee:D

Dan gewoon naar het zuiden richting Belgie.

Als het slecht weer word zit ik zo weer in de trein naar huis.

En een goed idee van je, dat je af en toe een paar dagen ergens blijft.

Ik heb geen rust in mijn kont en wil elke dag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had dat eerst ook, en een groot deel van vakantie speelde

zich dan op de kaart af om te kijken naar de volgende etappe.

Niet dat ik niet genoot hoor. Want ik zag het wel zo dat de fietstocht

zelf het doel was van de reis.

Maar het wisselen van het perspectief bevalt me erg goed. Je zit toch

veel langs de weg, hoewel ik wel zo veel mogelijk kleine rustige wegen

probeerde te zoeken. Als je af een toe een stadje bezoekt en een mooie

wandeling maakt ervaar je toch weer meer.

Blijft dat ik altijd van alles wil doen, mij zie je niet 3 weken aan het strand

all-inclusief. Daar zou ik van aan de zuip gaan, uit verveling. En kost toch

niets. (Behalve je lever en je geheugen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...