Spring naar bijdragen

Donderdag 11 April 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Jen
Ik geloof dat ik iets heel brutaals ga zeggen Erik, maar: hoezo een diploma dat lager is dan wat je gemakkelijk zou kunnen? Bedoel je dat diploma's niet eerlijk uitgereikt worden?
quote>


Nee ik bedoel dat ik geen verlening gekregen heb voor niveau III en nu niveau II+ afrond. Dit terwijl niveau 3 het laagste mbo niveau is. Ik deed niveau 5 ooit en kom van de universiteit. Ik deed een enorm versneld traject en theoretisch ging dit makkelijk maar in de praktijk ging het te snel. Blij dat ik binnenkort een stap verder ben heel frustrerend dat ik zo onder mijn niveau werk. Het hele onderwijssysteem op de ROC is gericht op mensen die theoretisch op hun tenen moeten lopen maar van de enorme praktische doe mensen zijn met een grote mond (zeker hier in Amsterdam) Mijn mond is iets minder groot en ondersteuning heb ik niet nodig met theorie maar iets meer hulp met de praktijk en is zou veel verder kunnen komen.....ach ik ga gewoon door, dan maar de langere weg...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik, ik ben niet thuis in de Nederlandse diploma-niveau's, maar ik begrijp dat je een niet-universitaire richting doet. Wat ik me gewoon afvroeg, is of de gekozen richting je ding wel is. Maar gezien je doorgaat, neem ik aan van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Erik, ik wil nog even verduidelijken dat ik je helemaal niet wilde beledigen. Het is gewoon zo dat ik - als mislukte universitair, zeg maar - besef dat ik veel opleidingen op een zogenaamd lager niveau niet kán. Ik geloof er niet in dat je als universitair per sé meer kan, je bent gewoon academischer gericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jen

No worries....ik ben niet zo snel beledigd hoor. Ja werken in de zorg is wel helemaal mijn richting. Ik ben gek op mijn werk in principe als de werkdruk een beetje normaal blijft. Ik denk ook niet dat ik meer kan, juist niet mischien. Ik ken wat meer, dat waarschijnlijk wel. Maar meer kennen is niet altijd een pre want dan zie je bezwaren in je aanpak waar iemand anders niet eens door gehinderd is. Ik stel de godganse dag vragen op de opleiding en krijg standaard te horen dat ik niet zo moeilijk moet denken (en niet van die moeilijke woorden moet gebruiken) Ook is het wel eens lastig. Belt de arts op ....moet zsm op bed voor een hartfilmpje maken ivm te hoog kalium als labresultaat. Vraagt iemand die in de organisatie ver boven mij staat; heeft kalium dan iets met het hart te maken. Floep ik er zo uit van hyperkalemia veroorzaakt hartritme stoornissen.....Als blikken konden doden want degene die deze vraag stelde was NOT amused dat ik zo snel zo precies antwoord gaf waar ook nog eens andere collega's bij waren. Ik kan prima werken op een wat lager niveau en ik kan er prima mee omgaan dat andere mensen meer praktijkervaring hebben. De schoen wringt alleen wel eens of andere het kunnen hebben dat ik op specifieke punten meer wat dan wie dan ook in het team. Je mond houden en niet teveel profileren met intelligentie is best lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Bestaat er ook een dagpact/weekpact/jaarpact voor je mond houden?
Daar heb ik behoefte aan.
Groetjes,
Jen.quote>


LoL maar blijf jij nu maar lekker jezelf, je directheid is door mij in elk geval gewaardeerd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel of geen alcohol in huis wordt nogal verschillend over gedacht. Voor mij persoonlijk maakte (en maakt) het geen enkel verschil, behalve dat het wel makkelijk is voor gasten. Het is simpelweg niet meer voor mij om de eenvoudige reden dat ik dat zo besloten heb. Punt, uit.

Wanneer met wil kan men immers toch wel aan alcohol komen en of het nu bij mij in de koelkast staat, in de winkel of bij de buurman... voor mij maakt het geen verschil.

Maar voor alle duidelijkheid; dit geldt voor mij persoonlijk. Voor anderen kan dit anders liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mistletoe!!

Ook een hartelijk welkom namens mij! Ik las je gisteravond,

maar er waren al vele forummers die je hielpen.

Wat goed dat je hier bent gekomen en dan nu vandaag één!

Ja hoor, die klok en dit tijdstip komen me zeer bekend voor.

Wat je zou kunnen doen is zorgen voor een gevulde maag, echt waar, en

eventueel bouillon drinken nu, als je dat in huis hebt.

En bekijk het per uur, niet verder vooruit, die dag komt echt wel om.

En hier blijven posten , kan ook helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh help, net een kop thee over mijn laptop heen, zal ie daar tegen kunnen??

Even kijken of deze posting nog aankomt..

Wat mij ook hielp was tandenpoetsen...het klinkt misschien raar,

maar alcohol drinken vlak nadat je je tanden hebt gepoetst vond ik

altijd zó smerig, dus die mentholsmaak houdt bij mij de trek weg.

En afleiding zoeken, goed dat je al bedacht hebt wat je met je kind kunt gaan doen, wat je gaat eten en wat je vanavond gaat kijken op tv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is de onrust Mistletoe, maar je kan het hebben.

Verzet je er niet tegen, laat het er gewoon zijn, gaat echt over,

en nogmaals, geloof erin, je kan het hebben!

Laptop is nu droog, geloof ik, een splinternieuwe notabene.

Heb nu net windows 8 onder de knie, zal me toch niet gebeuren dat ie

nu de geest geeft..

Ietjefietje, wat fijn dat je je boeken binnen hebt, ben zeer benieuwd

hoe de cursus je gaat bevallen. Zelf wilde ik ooit die cursus ook gaan doen, maar heb uiteindelijk voor iets anders gekozen. Ook ik doe zelf studie en zoals Lytse al zei

moet je dan wel over zelfdiscipline beschikken, maar het is te doen, echt, elk succesje motiveert weer om door te gaan. Ik studeer nu bijna twee jaar en het gaat nog jaaaaren

duren, maar zie het gewoon als hobby. Ik vermaak me er prima mee en het houdt me van de drank af, haha!

Ben zeer benieuwd waar je je cursus bij gaat volgen...

Snoepje, met jou ook alles oké, waar ben je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal.

Deze regel van HTS is het voor mij helemaal:

Er komt alweer van alles in de tuin boven,de belofte is begonnen.quote>

Vannacht heeft het eindelijk hier wat geregend en ook vandaag was het grijs met een luchtvochtigheid van 99% of zo. Ik hoop dat de planten gauw laten zien waar ze staan, anders kan ik binnenkort niets laten uitsteken en verplanten.

A.s. maandag beginnen ze in onze straat met ophogen. "U gelieve uw auto elders te parkeren!" Waar, zeggen die stoethaspels er niet bij. De enige doorsteek naar meer parkeerruimte ligt ook open en op een andere mogelijkheid hebben zij de nodige voorraden e.d. gestort. Vuilcontainers naar het verharde gedeelte brengen? Hoe? Ploeterend door een eind zand? Ik hoop dat ze het voor buurvrouw met haar rolstoel wel goed zullen regelen. Ze zijn het verplicht, maar dat zegt ook niet alles!

@ AR: dat je zo vroeg nog het dagpact gestart hebt! :present:

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Erik: je hebt geschreven over je opleiding en ik vind het heel logisch dat het even slikken was voor je, een ander diploma dan waar je voor ging.

Goed dat je het bij die ene avond hebt kunnen laten, maar de trek was gewekt! Dat was voor mij het grootste verschil tussen stoppen en minderen: bij minderen stopte die trek voor mij nooit. Nu is het geleidelijk aan afgezwakt.

@ Mistletoe: fijn dat je hier vandaag bent. Zoek afleiding hoor, al boen je de w.c. als de dag maar om komt! Succes en klagen mag!:present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve allemaal,

M'n bedstede is eruit en ik ben erg moe. Wat een klerezooi was het het, niet meer te filmen. Ik kan daar toch heel slecht tegen merk ik.

Verder heb ik heel kortademig, en daardoor gauw moe. Ben blij dat mijn bed achter in de kamer staat, en nu maar kijken of het allemaal wat beter wordt met m'n longen. Nu is het naadje pet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...