Spring naar bijdragen

Donderdag 11 April 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat gevoel heb ik niet, Jaap. Het geld waar mijn ouders heel hun leven voor gewerkt hebben, daar wil ik verstandig mee omgaan.

- Goh, ik lijk wel een calvinist -

En een van mijn leukste reizen was inderdaad erg goedkoop: gewoon met de tent in Avignon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan toch moeilijk hier bekennen dat ik beslist heb om volgend jaar naar Cuba op reis te gaan?

Ervan genieten kan samen gaan met verstandig gebruiken. Ik ga gewoon nieuwe vloeren leggen in mijn huis.

- En die reis naar Cuba komt er uiteraard ook ja. -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen iedereen. Laatst heb ik gedronken. Dat was op de diplomering van mijn klas waar ik dus geen diploma krijg en dat was ook al onderkende ik het niet best frustrerend. Heb toen niet heel veel gedronken. 3 flesjes bier en een flesje speciaal bier 9%. Gelukkig het wel met controle kunnen doen want ik heb het nergens op een zuipen gezet en dat gevaar is er normaal wel als ik eenmaal een grens over ben. Werd wel wakker met spijt de volgende dag en sindsdien drink ik alweer een tijd niet meer.

Heb wel veel last van trek op dit moment, vooral in de supermarkt. Zag ik een fles cranberrysap en denk ik als in een serieuze optie aan een fles wodka. Niet gedaan natuurlijk maar in de periode van 13-11 tot recent had ik dit veel minder.

Ik had beloofd altijd eerlijk te schrijven over drank vandaar deze "biecht" als mosterd na de maaltijd. Een terugval gehad maar het bij 1x kunnen houden.

Ik zit in de laatste weken van mijn opleiding en heb het echt te druk om hier de hele dag te zijn. Maar wil wel aan de zijlijn blijven hangen omdat ik de reddingsboei wel ergens in mijn nabijheid wil hebben.

Grtz@all en veel succes met de strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Erik.

Probeer als je kan de tijden dat je trek krijgt, hier te komen. altijd beter dan toch te gaan drinken ook al zijn het er maar een paar. Die kunnen al funest zijn. Daar begint het vaak mee. Je prent jezelf toch in zo van "zie je wel, ik kan het er toch bij een paar houden dus ga ik door met drinken".

Dat zijn gevaarlijke gedachten.

Een v. Gogh Jen? ik vind het erg knap hoe hij schilderde maar ik houd van een hele andere stijl. Meer verfijnder schilderen.

Zo ik ga nu aan de gang met slopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik je hebt de trek

uit een coma gewekt, zo klinkt het

dus, ja dan jeukt het weer even.

Houdt je alert moet je maar denken

en terugval zou ik dit niet noemen.

Aan jou de verantwoording het bij

een uitglijder te houden, want anders

kan het wel een terugval gaan worden.

branden en blaren he, je kent m wel:$

Succes met de laatste loodjes in je opleiding

en wie weet meld je ons volgende keer dat

je die met succes en zonder drank, hebt afgerond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje

Nee hoor ik heb niet iets van zie je ik kan het bij een paar houden. De afspraak was niet drinken en die afspraak heb ik gebroken en dat bewijst dat ik er niet goed mee om kan gaan (maar dat wist ik al wat langer) Heb alleen de schade beperkt kunnen houden.

@Jane

Trek uit een coma gewekt, ja zo voelt het. Verder een kwestie van het te druk hebben en dan jezelf wijsmaken dat je wat ontspanning verdient na dat werken alsof die ontspanning gebracht gaat worden door drank....ja ik herken de onzin wel een beetje die ik mezelf soms wijs maak. Tijd voor een sauna asap. Nu eerst nog een week oid hard werken....En ja ik kom het zeker melden als ik klaar ben. Dan toch een diploma maar dan een lager niveau dan ik hoopte en ik eigenlijk ook makkelijk zou kunnen. Maar ja dan maar via de wat langere weg.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Erik is weg.

Dan ga ik maar eens over mezelf stoefen.

Ik heb vorig jaar een nieuwe master gehaald waar ik niks mee kan, maar wel met - tromgeroffel - grote onderscheiding.

'k Ben nu bachelor bio-ingenieur, bachelor in de filosofie (goed gedetecteerd A3), master in de informatica en master in de bibliotheekwetenschappen.

Kort voor hij op zijn sterfbed lag vroeg mijn vader me met een mengeling van vertwijfeling, spot en een klein beetje trots "ben je diploma's aan het verzamelen?"

Eén ding weet ik zeker, een diploma verpleegkunde zou ik nóóit gehaald hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...