Spring naar bijdragen

Vrijdag de 26 ste april van het jaar 2013


Jen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BB Good point. Maar lag gewoon aan het feit dat ik de laatste maanden enorm veel rond mijn hoofd heb gehad hoor. Ben er goed door aan het komen en laat dra van me horen daar. It's a promise ;)

Hahaha Aicha toch, you make me smile :D Wat een lieverd ben je :heart:

Moest je nu wat dichter wonen hé ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, wat jij meegemaakt hebt met je ouders is een soort geestelijke mishandeling.

Zo komt dat op mij over tenminste en dat cijfer je niet zo maar weg.

Maar het is natuurlijk heel moeilijk als je net bij je ouders bent geweest omdat dan gelijk maar weer te vergeten.

Toch helpt drinken misschien iets op de korte termijn maar op langere termijn ga je jezelf ook steeds waardelozer voelen je gaat je jezelf steeds dieper de grond inpraten is mijn ervaring met drank. Dus dat is de oplossing niet.

Ook vermoeidheid of een 'lichte vorm' van depressie worden alleen steeds erger als je drinkt.

Vermoeidheid en depressie ken ik ook en dat al vanaf mijn 19e ongeveer. Het een wakkert het andere aan alhoewel mijn vermoeidheid wel een lichamelijke oorzaak heeft.

Als je in zo'n situatie zie zoals nu is het toch belangrijk dat je je hoofd erbij houdt voordat je in een neerwaartse spiraal terecht komt.

Dan is het einde pas echt zoek.

Probeer in je dagelijkse dingen iets in te plannen voor jezelf als is het maar een heel klein iets.

Een half uurtje een boek lezen of jezelf even verwennen met iets wat je vroeger leuk vond om te doen.

Je zult zien dat je daar op wat langere termijn al wat van opknapt.

Doe niet meer dan wat je aankan als je je moe voelt. Dat werkt alleen maar frustratie op.

Maak een klein lijstje met dingen die echt nodig zijn om te doen en hou het daarbij.

Achterstallig werk komt wel als je weer wat meer fut hebt.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik hoop het wel.

Je mag me overigens als je iets te vragen hebt ook een p.b.-tje sturen hoor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, ik was op de fiets naar je toegekomen als het moest.

Maar ja, nu te laat hè?

Ja Wijfie dat gebroken hart had met Will te maken.

Was mijn droomliefde nu voor altijd vervlogen. (cry).

En mijn droomprins op het witte paard zal ook nooit meer komen wat zijn paard is in de lasagne verwerkt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje je laatste zin klopt helemaal,

en je kunt pas anders omgaan met

dingen uit het verleden mits je het heden verandert.

Dus je inzicht klopt al, nu ernaar handelen nog.

En als drank fout wordt gebruikt

drank bannen uit je leven; minstens een maand 0f 3.

Pas daarna heb je een keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grrrrr. Net bezig aan een berichtje, druk op de verkeerde knop. Alles weg.

Was al sjacherijnig door het slechte weer. net kletsnat geworden als hulpouder bij de Koningsspelen die na een half uur toch maar werd afgelast omdat het toch wel te hard bleef doorregen. Goh, dat hadden ze ook eerder kunnen bedenken.

Ik word alleen maar kribbiger op dit moment, geen prettig gezelschap.

Ik haak voor nu even af, kom (als de sjagerijnige bui wat is overgewaaid) wel weer terug.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Sowhat
...
De weg naar stoppen is in het begin zwaar,daarna hoef je niet meer te denken,alleen in het weekend,hoeveel mag ik drinken.
...quote>

Zet me zeker aan het denken ja, maar ook na 20 x lezen snap ik er geen jota van :)
De weg naar stoppen... dat is dus vóór het stoppen... en daarna hoef ik niet meer te denken maar in het weekend wel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie heb je geen lekkere dingetjes in huis? Of een stevige kop soep? Probeer je maag vol te houden meid, het zou nu zoooo zonde zijn als je nu zou gaan drinken.

Ietje ik ben in het verleden zo vaak op m'n bek gegaan, niet meer normaal. Het was een lange weg maar ook op mijn bek gaan hoorde erbij.

Ga maar flink eten.;)

Hier zijn de werklui weg, dus aan de poets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt ongetwijfeld gelijk bolletje. Of ik zelf zou kunnen minderen wanneer ik daar doelbewust mee bezig zou gaan weet ik niet. Ik ga, althans zo denk ik er nu over, het risico maar niet nemen. Vooral omdat ik het nut er niet van in zie. Bovendien: wat moet ik nou met 1 of 2 biertjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat: Taalpurist? Nee joh. Ik heb die zin echt tig x zitten lezen en dacht nog steeds: wat bedoelt ze nu?

Komt misschien ook doordat me in de draad van vandaag al meerdere statements opgevallen waren die zomaar als waarheid verkondigd worden, terwijl ze dat beslist niet zijn. Of op zijn minst discutabel of ongenuanceerd.

Voor de goed orde: niet van jou hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Marika
En dan als avondeten zo weinig mogelijk eten als ik maar driekwart fles had zodat de drank extra hard zou binnen komen en dan na die tijd een vreetbui.
quote>


Ja hoor dat herken ik helemaal. En dan filet americain etent wel 3 x onder de douche gaan omdat het effect van drinken in comb. met refu mij vreselijke
temp. schommelingen gaf. Nee ik hoop nooit meer te gaan drinken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug en gegeten. Ik ben redelijk gesloopt teruggekomen van de kleinkinderen!

@ Ietje: het is heel normaal dat na een eerste euforie en mooie resultaten, de motivatie inzakt. Dat met je ouders zou je ook anders kunnen bekijken. Als voorbeeld mijzelf.

Vorig jaar, vlak voor mijn vakantie, nam ik het besluit helemaal te stoppen. Ik dacht wel Refusal van de (vervanger)huisarts te krijgen, maar die durfde het niet aan. Eerst was ik in tranen, want ik dacht dat het me nooit zou lukken.

Toen werd ik kwaad en dacht: "Bekijk het allemaal maar, dan doe ik het wel alleen!" Dat was ook een motivatie t.o.v. de mensen die dachten dat het me toch niet zou lukken.

Helpt het om er zó tegenaan te kijken?

Heb je je eigen draadje weer teruggelezen?

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan, voor een steuntje in mijn rug.

Ga ervoor Ietje, voor jezelf, je man en je kinderen! Je leven wordt meestal niet gemakkelijker zonder drank, maar wel veel rijker. Ook het verwerken van je verleden kan dan aan de orde komen! Je mist nu zoveel.

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje die discipline kun je leren. Tuurlijk is dat niet makkelijk maar dat heeft niemand hier ooit beweerd, maar leren kun je het wel, zeker weten. Concentreer je daarop i.p.v. te denken, dat je niet zo'n sterke discipline hebt w.b. drank. Je bent dan erg veel bezig om te kijken dat je het niet kunt.

En je kan het wel, zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedenavond allen,

Een intensieve week op het vlak van kennis vergaren, theorie omzetten in praktisch handelen en denken ligt, en ik ben er blij mee, achter mij.

Het is een redelijk slopend proces, maar dat wist ik van te voren, maar ik ben blij

dat ik de uitdaging aan ben gegaan om mijzelf te kunnen verrijken, met als doel

beter te kunnen functioneren nu en in de toekomst.

Heb een week gekend met matige tot sterke trek, maar ik heb de trek weg kunnen laten vloeien en dat doet mij deugd. Te vaak resulteerde sterke trek tot het innemen van alcohol met alle vervelende gevolgen nadien, daar was deze week geen sprake van en daar ben ik trots op en sterkt mijn gedachte: "zie je wel, ik kan het toch...!!!" en daarmee

is het prettig dat ik de bij mij bekende zeer sceptische personen de "mond kan snoeren".

Dat brengt een intern "gna, gna gna" gevoel bij mij wat ik weer positief probeer in te zetten de komende periode.

Vanavond staat in het teken van achterstallig mail beantwoorden, een paar telefoontjes plegen, plannen uitwerken voor de komende dagen en dat metname, wat ga ik op 30 april doen, hopelijk nog een stuk lezen uit het boek waarin ik bezig ben, een thriller, en proberen zo soepel mogelijk de nacht door te komen. Op de dagen dat ik antabus inneem is er de wat minder prettige bijwerking dat ik de nacht erop bijna tot niet slaap, vandaag is zo'n dag. Heb voor morgen geen afspraken staan, kan er altijd nog voor kiezen morgen overdag wat slaap in te halen.

van mij voor jullie: een fijne avond,..... groet, Wim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond!

Ietje, je ouders zullen je nooit meer geven dan ze kunnen, ook niet als jij meer nodig hebt.

Dat lijkt eerst heel pijnlijk, maar kan ook een bevrijding worden, als je verwachtingen opgeeft die toch niet vervuld worden.

Je kunt eraan gaan werken om jezelf te geven wat je nodig hebt, en daar ben je al mee bezig.

Ik vind het leuk dat je bij jezelf blijft door niet teveel te willen eten, wat anderen ook zeggen, daar ben je juist vanaf.

Stoppen met drinken is meestal een proces. Dat begint met bewustwording. Blijf je maar bewust worden en vraag jezelf af wat het met jou doet en voor jou toevoegt. En of je gedachten daarover wel waar zijn.

Je komt er wel :present:

Tatum, nog bedankt voor je compliment van de week.

Maar je doet het zelf ook hartstikke goed en ik lees je met plezier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...