Spring naar bijdragen

Donderdag Hemelvaartdag 9-5-2013


Aanbevolen berichten

goede morgen frummels. ik was al laaaaaaang wakker hoor, maar moest nog even het een en ander doen.

oa een slinger maken voor jen :musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present: van harte en maak er een schitterende dag van.

koffie heb ik al op, die van aak vertrouw ik niet zo. en nu gauw onder de douche want ik moet nog wel het een en ander doen vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jane, machowoorden gebruiken ze niet bij mij. Ik zit meestal alleen op kantoor. En als de mannen op kantoor komen zijn ze heel netjes. En ook zijn het metselaars. Die hebben allemaal een goede opleiding gehad. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qoute akelei.

en weer terug

Ik neem het ze zelfs kwalijk. Na gehaald en gekregen hte hebben wat ze nodig hadden zijn ze met z'n allen samen ergens anders gaan verder praten. Dat moet kunnen, maar daarmee hebben ze het forum zolas het was een doodsteek toegebracht. Dat wa bewust en dat neem ik "ze" wel kwalijk ja.

Ik blijf nog even. Ik hoop dat ik op mijn beurt wat kan bijdragen.

Unquote,

Beste Akelei,

om het geheel bij mezelf te houden kan ik mij niet herinneren

dit forum zoals het was, een doodsteek te hebben toegebracht.

Vijf jaar lang heb ik hier gedeeld en niet alleen gehaald,

integendeel.

Wat mij betreft was het na vijf jaar eens tijd om wat verder

te kijken en ruimte te maken voor nieuwe en andere mensen,

vaak werd ik geschaard onder het groepje oude garde,

niets mis mee maar wel de tijd om in te zien dat er ruimte moet

zijn en komen voor nieuwe mensen.

Jammer dat het je mij kwalijk neemt,

al ben ik wel vrij om te gaan en staan waar ik wil.

Zo nu en dan lees ik hier nog wat mee,

uit interesse en betrokkenheid naar bepaalde

mensen die hier schrijven.

Ik ben mij er niet van bewust het forum een doodsteek te hebben

toegebracht, jammer dat je er zo naar kijkt.

Ga goed Akelei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tinus fijn je hier weer even te zien.

En ergens ben ik het met Aak wel eens.

Niet om jou, zeker niet.

Maar wel om het grote aantal dat en masse

is verdwenen.

Ieders goed recht en een doodsteek voor dit forum is

het zeker niet.

Jij hebt hier afscheid genomen en uitleg gegeven, net zoals je nu ook doet.

Je leest dus nog.

Wij kunnen jou hier niet meer (genoeg:heart:) lezen helaas, maar logisch.

je leven gaat verder en er is meer dan drank om je mee bezig te houden,

eens je zonder kunt.

De rest heeft geen afscheid genomen en sommigen piepen hier af en toe binnen.

Ik mis veel mensen en dat maakt me soms een beetje droef.

Net alsof mijn fam. is uitgedund en ik daar niets aan/mee kan doen.

En het forum overleeft dat. Is altijd zo geweest en zal zo blijven.

Nieuwe mensen hebben de zelfde worstelingen als wij destijds.

Ik vind het fijn daar nog een rol in te spelen en het houdt mij scherp.

Voor mij is en blijft dit mijn enige forum.

Voor anderen mag dat anders zijn.

en nu lekker naar de sauna

en vanavond weer verder lezen.

gagoed meis:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier schiet het lekker op mensen. Het wordt mooi. Dip is helemaal verdwenen. Gelukkig. Dat komt omdat we het nu aan het opbouwen zijn.

Een heel groot voordeel nu is, dat ik het allemaal bewust mee maak. Zonder spanningen, dus helemaal geen behoefte aan drank.:)

Daar kies ik zelf voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Of je schrijft of niet is inderdaad geheel aan jou. Het wordt door mij zeer gewaardeerd als je wél schrijft.

De laatste tijd moet ik steeds vaker aan jouw advies van toentertijd denken: dat ook jij - toen je dronk - overtuigd was dat er geen ruimte was voor mensen in je leven. Dat je daar geen tijd voor had. Maar ook dat het vooral die alcohol was dat je die overtuiging gaf.

Het advies heb je al een tijd geleden gegeven, dus sorry als ik het niet helemaal juist opschrijf. Dit is de strekking die mij mij is blijven hangen.

Nu weet ik dat ik - op dit ogenblik - nog niet toe ben om andere mensen (anders dan dochter) diep in mijn wereld toe te laten. Geeft niet. Komt vanzelf als ik dat nodig heb. En misschien komt het nooit. Mag ook.

Ik heb je advies gewaardeerd. Ik heb het je nooit geschreven. En hoe meer ik de alcohol liet staan, hoe meer dit besef kwam.

Soms mis ik ook wel advies van langdurig-gestopten. Mensen aan wie je je kunt optrekken. en ik vind het jammer (van mezelf) dat waardering uitspreken pas zoveel later komt.

En ook: ik heb er een tijdje een rommeltje van gemaakt bij jou. Bij deze mijn oprechte excuses. Je bedoelde het altijd zo oprecht en goed. :present::heart::musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Tatum

Albert

Lytse

miranda

Acer

Kastanje

Goedemorgen allemaal,

De goede dag van gisteren is geëindigd met een slechte avond.

Na mijn laatste posting hier heb ik een eetbui :$ gehad.

Voor het eerst sinds lange tijd heb ik mezelf misselijk gegeten.

Ik weet het dit is een adb forum en geen edb forum, maar dit eten van mij kwam wel omdat er geen drank in huis was.

En waarom ?? Een reactie op alle positieve ervaringen van gisteren. Al klinkt dat misschien gek.

Voelde me nogal overweldigd door alles.

En het gedoe, de stekeligheden op het forum gisterenavond weerhield mij ervan om hier te delen.

Ik ben echt overgevoelig voor dit soort dingen (slechte sfeer, ruzie ed), dan trek ik me terug in mijn eigen veilige holletje.

Maar dat voelt ook niet goed, voelt alleen.

Dus ik ben mijn holletje weer uitgekropen en hier ben ik dan.

Nu is het tijd voor een bak koffie.

Vandaag is het opruimdag.

Maandag wordt er een mooi bureau voor mijn dochter gebracht. Daar moet ik ruimte voor maken.

Voelt ook wel goed om lekker te kunnen opruimen.

Ik wens jullie een fijne dag vandaag.

Jen: :musicnote::present: van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst en vooral ook van mij aan Jen.......:heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose::heart::present::sun::rose: enne.......van harte hoor :D

Hier in de haven, lekker druk. Het zonnetje schijnt, motor bij en ga deze dadelijk eens een goede poetsbeurt geven. Hij gaat net zo hard stralen als ik de laatste tijd doe B)

Alles nog steeds super op ALLE fronten. Zo goed als rookvrij, heel erg ADB en mijn hart volledig gevuld. Wat heb ik dit gemist. Ik hoop wat door te kunnen sturen aan hen die het kunnen gebruiken, want ik deel graag !!

Ik ben duidelijk wat minder hier, maar zal jullie nooit uit het oog verliezen. Ik heb veel te veel goede ervaringen hier opgedaan in de loop van de laatste jaren.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Jen van harte gefeliciteerd.:present:

Alle goeds met je gezondheid gewenst.

Even melden dat ik geen afscheid heb genomen,

omdat ik er gewoon ben!

Iets minder dat zeker. Ook na de drank is er een echt leven

wat doorgaat.

Soms wat beter, soms wat minder.

Deze 'oudgediende' is niet op enig schaduwforum aanwezig en

gaat dat ook niet doen.

Mocht ik mijn zieleroerselen willen delen, dan is het hier.

Ook zal ik af en toe een boost geven indien nodig.

Het is niet zo dat men er mij op aan heeft gesproken,

meer om het zuiver te houden.

Beetje voor m'n eigen gevoel, zoiets.

Ik wens een ieder een leven waarin men met de drank in het reine komt.

Mensen ga er voor. Het werkt als je er aan werkt.

Een groet.

P.S even over het drinken en niets zeggen.

Als het doel echt stoppen is, dan is delen verstandiger.

Het begint met eerlijk naar jezelf zijn.

Het van me afschrijven hielp mij en daarom ben ik er nu vanaf.

We 'sjoemelden, al genoeg in de drink periode.

Eerlijk delen hier doet wel degelijk groeien.

Wie schrijft die blijft.;)

@ DHK zet 'm op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje. Dan is het zo belangrijk dat je kijkt waarom je zo gevoelig bent.

Bijna iedereen die adb. wordt, heeft daar in het begin last van, maar dat wordt op een gegeven moment minder. Je bent in het begin bezig met herstel, maar dan komt die grote boze buitenwereld, waar je voorheen toen je nog dronk, wat (ongevoelig) voor was.

Die buitenwereld veranderd niet, dus moet je dat zelf doen. Dat gaat je lukken hoor, maar geef jezelf de tijd om te veranderen.

Eerst maar eens even een beetje bij komen van je verleden.:)

Jen proficiat en een hele fijne dag. :sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het bericht van Soothe

gebied mij de eerlijkheid te delen

dat ik wel op een ander forum schrijf.

Ik houd niet van een dubbele agenda

dus bij deze.

Ik ben er wel op aangesproken en waarom

zou ik ontkennen?

Mijns inziens doe ik niets verkeerds en

doe ik er niemand mee tekort.

Ook ik heb getwijfeld op de één of andere manier

heeft het voor mij gevoeld dat ik ADB ontrouw zou

zijn.

Dat ik op een ander forum ben gaan schrijven is nadat

ik hier afscheid heb genomen.

Aan de andere kant, een ieder is vrij om te gaan en

te staan waar hij of zij de behoefte toe voelt.

Ik heb hier veel geleerd gedeeld en draag niemand een

kwaad hart toe.

En ik sluit me aan bij Soothe,

eerlijkheid duurt het langst.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje: Dan voor je lieve, steunende woorden :heart:

De reden waarom ik zo gevoelig ben is mij bekend. Hiermee omgaan zonder drank is een ander verhaal.

Waarschijnlijk blijf ik in een zekere mate gevoelig hiervoor, is ook niet erg.

Wat ik heb te leren is me er tegen te wapenen. Zodat ik niet meer zo van slag ben dat ik wil grijpen naar drank of eten.

Heeft alles te maken met zelfvertrouwen en mezelf lief hebben zoals ik ben. En inderdaad dat heeft tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kastanje, alci's zijn allemaal gevoelsmensen anders zouden we geen alci's zijn.

Ikzelf merk dat ik wat meer eelt op m'n ziel heb gekregen, en me wat makkelijker kan distantiëren als er wat onenigheid is. Zeg tegen mezelf dan vaak, "niet mijn pakkie an. Ik ga me er ook niet mee bemoeien, dus krijg ik het niet zo moeilijk. Maar dat heeft inderdaad tijd nodig.

Dat zelfvertrouwen gaat groeien hoor zeker weten. Je maakt nu alles bewust mee, en omdat een mens nu eenmaal altijd bezig is met zichzelf te herstellen, te groeien, komt het goed.

Als we drinken, kan dat herstel niet plaats vinden omdat we dan niet alles eerlijk binnen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier schijnt de zon.

Originally posted by: Tatum

Bol, het verbaasd me dat de werklui doorgaan vandaag. Heb je ze niet verteld dat het een algemene vrije dag is? :)quote>

@ Tatum: ze zijn hier verder bezig met de straat!:o

Ze lopen weken achter en ze doen bijna niets zichtbaars, behalve bijklussen na de baas zijn tijd, en nú zijn ze bezig! Ik snap er niets van, maar ben er heel erg blij mee.

@ Bollie: laat ze maar lekker werken hoor. Het is hun vrije keuze (dacht ik). Hoe reageren je dieren op het lawaai? De kat van de buren is schrikachtig en nieuwsgierig tegelijk!:)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgens!

De broodbakmachine draait, net even in het zonnetje bij ons vijvertje gekeken of er al beestjes inzitten. Zag het staartje van een salamander, en van de week een dikke pad gesignaleerd.

Vandaag doe ik rustig aan. Morgen nog een half dagje werken en voorbereiden op een weekje uitwaaien aan zee.

Jen als je inderdaad jarig bent, een fijne dag gewenst.

Jaap, geniet van het inwijden van je tafel. Mooi ook hoe je die bamboe in bakken hebt gezet. Hier groeit het spul de hele tuin door, als ik het niet bijhou.

Kastanje, fijn dat je weer uit je holletje bent gekropen.

Leren omgaan met nare of fijne emoties, heeft zeker met adb worden te maken.

Even in een holletje zitten is naar mijn idee ook niks mis mee.

Tatum, ik ben ook graag op mezelf. Heb het nodig. De balans tussen mensen zien en tijd voor jezelf kun je alleen zelf aanvoelen. Die taak als penningmeester maakt het ook best drukker voor je.

Soms denk ik wel eens, ik pas niet in deze steeds meer prestatiegerichte wereld. De

eisen op mijn werk worden ook steeds gekker. Daar voldoe ik niet aan, niet aan alles.

Aan mij de taak om te bepalen in hoeverre ik daar in mee wil en kan gaan, en om er vrede mee te hebben dat ik niet meer het beste meisje van de klas ben.

Belangrijker is dat ik me happy voel bij wat ik doe en er nog voldoening voor mezelf uit kan halen. En me blijf ontwikkelen op mijn eigen manier.

Trouwens, het leven zelf heeft mij gemaakt en hier neergezet. Ik ben al helemaal goed zoals ik ben. Ik mag leren en spelen, maar ik ben al helemaal goed van mezelf.

Net als ieder ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jen: van harte gefeliciteerd met je verjaardag (als je tenminste niet 5 september jarig bent). Ik wens je een heel goed jaar met nieuwe prettige ontwikkelingen.

:musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun::musicnote::present:B):sun::sun:

@ Tatum: ik vind het knap van jou dat je precies weet waar je trek vandaan komt en er ook nog wat mee doet. Niets forceren! Als je toe bent aan nieuwe impulsen, dan komen ze wel op je pad en kan je er op in gaan.

@ Tina: leuk je hier weer te lezen!

Ik ben benieuwd hoe het Lenie vergaat, op weg naar Polen! We horen het wel.

@ Kunsie: gewoon weer hier komen hoor! Ik hoop dat je Madeleine 's reactie ook nog gelezen hebt later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal:present:

Na Kastanje gelezen te hebben dacht ik; dat kan ik ook!

Ik wil me ook niet terug trekken in mijn holletje, dat heb ik lang genoeg gedaan.

De reactie van Madeleine was precies na een post van mij en ik voelde me onmiddelijk aangesproken en ik schrok er erg van.

Maar het is weer oke nu want ik begreep dat ze het niet tegen mij had.

Ik houd erg van openheid en ik durf ook gerust te zeggen dat ik hier ook wel eens met een wijntje naast me zit te schrijven op het forum.

En als ik na twaalven schrijf tot laat in de nacht, kan je er gif op innemen dat ik zit te drinken.

En dan voel ik me vaak toch een stiekemerd, omdat ik het op dát moment niet eerlijk zeg.

En ik wil geen stiekemerd zijn, want dat is niet mijn aard.

Kan je nagaan hoe drank je veranderd.

Dus ik zal voortaan eerlijker tegen mezelf zijn en kijken hoe ik dat veranderen kan.

Jopie :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bol: die katten zijn dus duidelijk gevoeliger voor verstoring dan de honden, althans bij jou?

@ Soothe: fijn je weer te lezen man. Elke dag gaat het weer een beetje beter met je, hoop ik.

Ik schrijf ook op twee forums (fora), maar ik heb dan ook meestal meer tijd. Ze vullen voor mij elkaar aan.

Het is m.i. de vrijheid van iedereen om zijn leven zo in te vullen als goed voor hem/haar is.

Als het een tijd heel goed gaat en de drank speelt geen rol meer, dan heb je ook minder behoefte aan een forum misschien. Mij houdt het juist bij de les.

@ Kastanje: ik vind het heel erg dat je gisteren niet durfde in te loggen. De volgende keer gooi je het er, boem pats, zo tussen hoor!

Voor ons allemaal geldt, geloof ik, dat we een tijdje meer gesnoept of gegeten hebben, om de leegte te vullen die het niet drinken achterlaat. Voor jou is dat bezwaarlijk, omdat je ook met eten problemen hebt. Gun jezelf de tijd joh. Je hebt níet gedronken gisterenavond!!!

Hiervoor een grote bos bloemen.

Als dat meer een gewoonte wordt, kan je je accent weer op het eten leggen. Intussen lekker bezig zijn, maar jezelf niet voorbij lopen.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Hou vol hoor meis!

Nu maar weer eens wat doen. Maak er een mooie dag van vandaag en zo droog als jíj dat wilt, zoals Haddock altijd zegt.

Lytse.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie hoi,

Het forum is geen bruin café.

In die zin vind ik het niet belangrijk te horen dat je drinkt.

Wat ik belangrijker vindt is je doel/plan.

Als er hobbels, kuilen of beren op de weg zijn in je gestelde

doel, kan er vrij over gesproken worden.

Ook over het drinkgedrag.

Maar om zomaar te melden dat je zit te drinken, dient geen enkel doel.

Praten over drank in 'de weg' die je wilt gaan is niets mis mee.

Daar is het forum voor en dat werkt helend.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol:heart:

Ik begreep je vraag niet helemaal goed, maar ben er wel over aan het nadenken.

In het algemeen ben ik bang voor veel dingen.

En drinken kan dat weghalen voor een moment.

Maar het komt altijd weer terug als ik nuchter ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...