Jaap Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 En nu aan de slag met veel energie: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Dagpact Belle Albert Lytse Miranda Lydia Acer Kastanje Rust inbouwen, mijn opdracht voor komende week. Tja, ik ben daar niet zo goed in. Ik voel dat het nodig is, maar voelen en daar dan ook naar handelen. Dat is een ander verhaal. Op de bank zitten doe ik wel, maar in mezelf is het dan verre van rustig. Heb het fijn vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Ik kon het me ook niet voorstellen, dat ik het leuk zou vinden, sociaal doen zonder mijn biertjes, om in de "stemming" te komen. En in het begin van mijn nuchterheid vond ik dat ook helemaal niet leuk moet ik bekennen. Maar al doende leert men. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Morning! Nog een andere bijkomstigheid die mij weerhoud om het te proberen dat sociaal drinken. (Kort geleden iemand horen zeggen dat de term sociaal drinken is uitgevonden door verslaafden en ik denk dat hij gelijk heeft. Vraag eens aan iemand die geen problemen heeft met drinken wat de term inhoud... het antwoord zal zijn drinken met vrienden..) Ik heb zoveel gedronken in de jaren dat het beloningssysteem aardig van slag is geraakt. Pretstoffen werden voornamelijk afgegeven als er een sloot alcohol in mij zat en dat herstelt zich in ongeveer 6 weken, dan gaat stabiliseert het zich weer. Mocht je dan toch af en toe een borrel nemen schiet de boel weer in de oude modus en zal de boel weer gaan wachten tot de volgende dosis enz enz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Goede middag, las laatst iets over een nieuw medicijn "selincro" dat zou helpen bij het minderen met drinken omdat dit de roes zou opheffen, heeft er al iemand ervaring met dit medicament? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Hoi en tot ziens,lijsters. Zo naar de laatste late dienst, daarna ff vrij. Zin an, hoop wel op beter weer, wil metselen en straten. Allen 't beste, en: hou 't zo droog als je zelf wilt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Goede middag, ik moest al ff zoeken naar de draad.... Denk dat lieve iggie nog niet helemaal wakker was. Maaaaaaaaaaaaar ze is niet vergeten om de cola koud te zetten! Dus speciaal voor iggie Nu eerst wat lezen hier en daar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Dat kan Ietje dat je het lekker vind. Ik vond bier ook heel lekker. En als men vroeg waarom drink je dan zei ik omdat ik het lekker vind. Daar was geen woord van gelogen, maar ik liet wel iets weg, dat ik ook het effect fijn vond, dat zei ik er vaak niet bij. Ik vind het nu niet erg de smaak te missen. Er zijn zo veel drankjes en etens- waren dat het palet aan smaken die ik kan ervaren voor mij groot genoeg is. Bovendien is smaak subjectief. Daarmee bedoel ik dat smaak kan veranderen. Ik heb wel eens weer per ongeluk een slok bier gedronken en dat vond ik erg vies. Ik had per ongeluk een verkeerd flesje gepakt, ik was zelf alcoholvrij aan het drinken. Ik denk dat jezelf het beste weet wat de alcohol met je doet. Als je door het drinken verlangen naar meer krijgt lijkt het mij zeker zaak er iets mee te doen. Of je weer kan naar een situatie met verantwoord alcoholgebruik kan ik niet zeggen. Misschien kan het. Ik kan dat niet beoordelen. Ik denk dat een cursus van Tactive je daar misschien wel inzicht in kan geven. Ik heb zelf ook iets soortgelijks gedaan. Met een werkboekje maar zonder respons, dat vroeg wel wat discipline, maar heeft me laten zien dat het voor mij, toen in ieder geval niet was weggelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Ietjefietje wakker worden. Ook ik vind het heerlijk en dat is eerlijk. Op de Horecaschool ook alles over dranken geleerd. Etiketten leren lezen. De mooie châteaux, alles. Ook ik vind het soms jammer en zou willen drinken als een heer. Helaas het zei zo. Wat niet kan, dat kannie hè. Als je de grens steeds niet kan bewaken lijkt er een probleem te zijn. Aan jou om dat uit te vinden. Sterkte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Ik begon ook niet voor de roes en beschonkenheid. Alhoewel onbewust misschien toch een beetje. Ik trachtte het keer op keer waardig te houden. Zelf met de nodige stijl. Mooie rituelen rond het geheel. Als ik me dan midden in de nacht in een park terug vond lukte het niet echt met de waardigheid. De roes en beschonkenheid was er. Zo gaan die dingen. Het begon met lekker vinden en na vier dagen doortrekken was ik gesloopt. Een week kon ik herstellen. Ik weet dat je het zelf ook snapt, maar even zwart op wit zien kan helpend zijn. Dus.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Muffin, ik ken het medicijn niet, maar een middel dat de roes zou opheffen lijkt me erg verdacht. Zou je dan ook weer mogen rijden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Verders, ga goed allen. Nu naar de dokter. Ouder worden geeft zo het één en ander. M'n levensstijl was ook niet echt de top. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Dag allemaal, Allereerst DHK een aanmoedigingsboeket voor zijn eerste week! :present::present::present::present::present::present: @ Igor: ik had je goed begrepen: wel veel trek, maar niet gedronken. Chapeau! @ Belle: ik begon opnieuw te tellen als ik gestruikeld was. Jij ook? Die veelheid aan vrije tijd en het uitdunnen van je vriendenkring moet weer ingevuld worden. Heb je geen dingen die je vroeger leuk vond? Kijk ook eens op het hobby-draadje. Aan je conditie werken is een idee. Er zijn mensen die gaan zwemmen; ik doe nordic walking; mensen spinnen en Jane speelt volleybal. Voorzichtig contact leggen met mensen van vroeger? Af en toe een klusje oppakken dat al die tijd is blijven liggen (foto-album?), creatief bezig zijn: tekenen, knutselen, schilderen; op een club gaan, naar het museum? Enz. enz. Kijk eens in de huis-aan-huisbladen wat er in je buurt te doen is. Vrijwilligerswerk is altijd gevraagd. Al ga je maar wandelen met iemand in een rolstoel, of ergens koffiedrinken. Gewoon je ogen openhouden, dan komt er vanzelf wel wat op je weg, dat bij jou past. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 @ Ietje: ik begrijp je ook hoor. Als ik een blad lees met een beschrijving van een wijn die ik niet ken, of zo, dan vraag ik me af hoe dat zou smaken en waarmee dat te combineren zou zijn. Ik heb hetzelfde met kleuren. Soms vind ik een kleur niet meteen mooi, maar zit het in gedachten al met andere dingen te combineren, zodat het wel goed uitpakt. Ja het is jammer dat het niet meer kan, maar vergaat de wereld? Niet dus. Je leven wordt ook niet gemakkelijker, zoals ik eerst dacht. Er komen juist weer allerlei dingen boven die je weggedrukt hebt met drank. Het voordeel is, dat je ze beter kunt hanteren en er doorheen kunt gaan en ze hopelijk loslaten. Dat drinken in het weekend hield bij mij de trek aan de gang. Pas toen ik helemaal stopte, merkte ik het verschil. @ Muffin: nee dat medicijn ken ik niet en ik heb er ook niets over gehoord. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Helaas niemand hier, dus tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhk Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 bedankt allemaal voor de bloemetjes e.d. . En ook bedankt voor het luisteren en reageren. Ik zit weer met mijn watertje op de bank voor weer een droge avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Heel goed DHK. Belle ik werk al sinds 2001 bij de dierenambulance. Hartstikke leuk werk joh. Ze kunnen daar altijd mensen gebruiken, op de amb. bus zelf, en als men dat niet prettig vind, de dieren verzorgen, of centrale, er is altijd te kort aan vrijwilligers. Of in een bejaardentehuis. Met mensen boodschappen gaan doen, of koffie rond brengen. Of dierentuintjes mee verzorgen. Die tuintjes zijn in iedere stad wel te vinden, of met gehandicapten werken. Er is zat te doen hoor. Zo ik ben opgeschoten vandaag niet meer normaal. Vanochtend voelde ik me zo gammel en dacht, ik neem een dagje vrij, maar dat is toch niets voor mij, als ik weet dat er nog zoveel te doen is. Heb dus de slaapkamer half gewit. De douche is helemaal klaar dus binnenkort m'n mooie spiegel ophangen. Ben blij dat ik toch niet ben gaan zitten, want ik heb een hoop energie gekregen. Gewoon omdat ik zoveel vooruitgang zag vandaag. Dat geeft energie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 HOI Schrikken hé Ben nog in frankrijk vliegtuig vertrekt om 22.35 ben nu op het vliegveld in Nice en heb jullie zzzoooooo gemist. Tot later want ik kom vannacht pas thuis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Ietje die trek wordt pas minder als je drank afzweert denk ik. Nu je weer een blikje gedronken hebt, heb je toch kans dat het weer wat moeilijker wordt. Het drankduiveltje heeft weer even geproefd hoe alc. smaakt, en dat is toch een risico. Vraag aan je man of hij de drank achter slot en grendel wil zetten de aankomende tijd, want het zou zonde zijn als je het nu weer zo moeilijk krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Weer even terug. Man is naar sporten, nadat hij drie keer thuis moest blijven vanwege problemen met zijn knie. Ik heb trouwens vandaag een nieuwe bril gekocht en het is een mat paarse geworden. Als je me dat tevoren gevraagd had, had ik het niet geloofd. Hij staat heel goed. Tot mijn verbijstering heb ik wel te horen gekregen dat ik in één oog beginnende staar heb! Toen voelde ik me pas echt oud. Mijn ouders hadden niet eens een bril, alleen op het laatst een leesbrilletje. @ Ietje: dat is nu precies de knop die om moet: een rotgevoel (zelfs heel lang) en dan moet er maar alcohol in om dat gevoel te verdoven. Nu ben je ook nog teleurgesteld in jezelf. Morgen opnieuw beginnen hoor, want zo schiet het niet op.:light: @ AR: hij is er bijna, hij is er bijna, maar nog niet helemaal... :moon::moon: Goede terugreis. Ik heb je gemist. @ Bollie en Jopie: fijn dat jullie toch het nodige hebben kunnen doen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Vervelend is dat hè Ietje. De laatste tijd is het stiller op het forum en dan kan niemand je even een steuntje geven. Probeer de volgende keer eens iets hartigs, bouillon of soep. Misschien werkt dat? Op het jaarpact zag ik dat Lenie vandaag 4 maanden droog staat en Sha had gisteren een mijlpaal van 18 maanden! Even een slinger voor jullie. Ik zet het hier, omdat het ook een grote aanmoediging is voor ons allemaal. :light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light: Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Mij helpt het in ieder geval Ietje, vooral juist voor en bij het koken (moeilijke momenten voor mij). Nu ga ik maar weer eens aan de was. Tot later, en hou vol hoor, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 avond, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Ik meld me droog af voor vandaag. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 15 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2013 Agnieta, ik herken je verhaal. Dank je wel voor je eerlijkheid en openheid Ik heb mijn eerste les "mensenkennis" gehad. Zal nog wel veel vaker komen nu ik geacht wordt meer met de alleengaandengroep te doen. Ik zal heel wat naïviteit moeten kwijtraken Eerst maar slapen. Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden