Spring naar bijdragen

zaterdag 8-6

igor

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Mijn laptop had ik gisteren niet afgesloten, dus ik stond vanochtend onbedoeld ingelogd. Sorry!

Moeilijke dag vandaag. Ik heb gisteren mijn moeder, na twee jaar geen contact, gebeld. Vanmiddag gaan we met elkaar shoppen. Het leek gisteren zo'n goed plan om vandaag te gaan shoppen, gewoon weer normaal doen, maar nu denk ik daar heel anders over...

Nou ja, zie wel wat het wordt.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me spannend, Madeleine. goed dat jullie iets gaan doen, dat leidt eventueel wat af van de emoties. kun je altijd nog een kledingrek induiken...

Nicky, misschien kun je nu alvast een stevig plan voor de avond bedenken? film uitzoeken, alternatief drankje klaarzetten/ halen, avondeten met wat extra zorg plannen, tijdschrift/boek of iets dergelijks?

Joris: verse groenten zijn altijd goed, overal voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag gaan we even op bezoek, daar blijven we ook eten.

Als we thuis komen, dan gaat de kleine onder de douche en naar bed.

Dan zal het zo acht uur zijn en dan trek ik de stekker uit de telefoon, pak een goed boek, zet een pot thee (doe ik eigenlijk nooit) en duik de tuin in.

Bij een moeilijk moment meld ik me hier.

Ben ook van plan om op tijd naar bed te gaan.

Morgenochtend wil ik een eind gaan wandelen, dus dan is het wel zo fijn als ik fris en uitgerust ben.

Succes Madeleine, spannend, maar waarschijnlijk ook wel leuk! Veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag,

Hier een druk weekend voor de boeg. Blij dat ik dit zonder drank doe.

Nicky, ik heb het ook eerst lang gedaan, het droog staan. Maar droog staan op wilskracht lukte me niet langer.

Droog staan door veranderingen in mijn doen en laten en gedachtepatroon gaat me veel beter af!

Ik ben heel blij dat ik daar tijd in heb geïnvesteerd en ik nu een stuk meer rust heb!

Dat gun ik iedereen.

Fijne droge dag allemaal.

Liefs Nien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sohee, dat was ff moeilijk!

Na een heerlijk stuk op de racefiets door de polder, besloten we weer naar het strand te gaan, naar onze vaste strandtent, wwra gelijk werd geroepen of ik een witbiertje wilde. En O, wat had ik er een zin in! Maar ik heb heel eerlijk gezegd dat ik níet meer drink en heb aan de koffie en cola gezeten. We zijn niet lang gebleven, omdat het teveel begon te kriebelen.

Nu lekker ff wat core-stability en het hoofd van manlief kaalscheren. Daarna lekkere douche enh de middag op het balkon doorbrengen met cristal clear.

Ik neem die eerste niet niet niet!

Zo dat moest ik ff kwijt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, iedereen aan het genieten van het mooie weer?

De afspraak met mijn moeder is voorbij. Al een tijdje. Ik voelde er niets bij. Terwijl zei bleef zeggen dat ze zo blij was dat ik had gebeld, dat ze zo graag het contact wil herstellen, dacht ik alleen maar:"Je bent mijn moeder en ik daarom hou ik van je, maar dat was het ook wel. En het contact herstellen? Het hoeft van mij niet".

Mijn moeder is trouwens gestopt met drinken. Ik vond het verbazingwekkend om te horen. Ze drinkt nu alleen nog wijn met weinig alcohol. Ok, grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@RL: Wat sterk zeg! Ben trots op je! Ik lag veilig ver

weg van de terrasjes in het park..

En we nemen die eerste NIET, NIET, NIET!!!

@Madeleine, zie het ook zo dat er misschien een diepere

betekenis zit achter de hernieuwde samenzijn met je moeder.

Sla niet direct een deur in haar gezicht, maar geef het

een kans. Het kan ook zijn dat zij juist jouw hulp zou

willen ontvangen. Wel een moedige stap van haar

om te minderen. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga geen deuren dichtgooien. Maar ik blijf het vreemd vinden dat het me eigenlijk vrij weinig doet.

Maar goed, ik heb twee jaar geen contact met haar gehad. Wat had ik verwacht? Dat het binnen zes uur weer koek en ei is? Misschien moet dat ook gewoon weer groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine het kan een soort zelfbescherming zijn hoor. Als je niets voelt, kan men je ook niet raken.

Als het vertrouwen langzaam weer komt, zal je ook best wel weer meer gaan voelen, maar alleen als je zelf wilt. En ik denk dat het misschien heel belangrijk is dat je zegt wat je voelt, dan deel je en maak je een opening naar een nieuwe relatie, maar alleen als jij dat wilt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...