Spring naar bijdragen

Hersengymnastiek en zelfspot!!!!


Taurus65

Aanbevolen berichten

Da's 'n makkie. Je gooit die van 3 vol, en daarna in de 5, dan zit daar 3 liter in. Je gooit 3 liter nog 's vol, en giet de 5 liter vol, dan zit er 5 in de 5 en 1 in de 3 liter.

Dan pleur je de 5 leeg, gooit die ene liter daarin, vult de 3 weer en gooit die ook weer in de 5, voila: 4 liter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tegenslag

Zit een man aan de bar met een pilsje, komt er een grote gespierde gast binnen en drinkt het pilsje van de de man op.

Begint de man te huilen... Zegt die brede gast kom op, tis maar n pilsje...

Zegt de man, ik kwam vanochtend op mijn werk, werd ik ontslagen.. Ik naar huis, mijn vrouw weg, meubels alles weg... Ik naar de bank, al mijn geld weg...

Ik dacht, ik pleeg zelfmoord...

Ik naar de treinovergang, wachten, heeft de trein vertraging.... Ik naar huis, dacht hang mezelf op, knapt het touw...

Dan maar naar de kroeg, bestel ik me een laatste pilsje, gooi het vol met vergif en dan drink jij het op...!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enen op mijn niveau:

Een boer wordt in China veroordeeld tot de doodstraf. De rechter laat hem nog een laatste zin zeggen om te bepalen hoe hij ter dood wordt zal worden gebracht. Als de boer liegt wordt hij opgehangen en als hij de waarheid spreekt wordt hij onthoofd. De boer spreekt een zin uit en wordt tot ieders verbazing even later vrijgelaten omdat de rechter de straf niet kan bepalen.

Wat heeft de boer gezegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een goed antwoord Jaap.

Maximaal/minimaal:

Minimaal twee vaders gaan elk met hun eigen zoon vissen in een vijver waarin maximaal 10 vissen zwemmen. Ze vangen elk minimaal 2 vissen waarvan maximaal de helft teruggezet wordt. Wat is het maximale aantal vissen dat niet gevangen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet het maximaal aantal vissen nemen dat niet gevangen is, dus neem ik het minimaal aantal vaders = 2 en het maximaal aantal vissen = 10. Ze vangen elk minimaal 2 vissen (ik lees deze zin als: de zonen vangen geen vissen), dus vier vissen. Ze gooien er twee terug. Dus zijn er zes vissen of 8 vissen niet gevangen, al naar gelang de interpretatie van het woord gevangen zijn (ben je ook gevangen geweest als je daarna weer terug gegooid wordt?)

't Is een taalraadsel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...