haddock Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Da's 'n makkie. Je gooit die van 3 vol, en daarna in de 5, dan zit daar 3 liter in. Je gooit 3 liter nog 's vol, en giet de 5 liter vol, dan zit er 5 in de 5 en 1 in de 3 liter. Dan pleur je de 5 leeg, gooit die ene liter daarin, vult de 3 weer en gooit die ook weer in de 5, voila: 4 liter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 18 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Hallo Haddock & Jopie , Was misschien iets te makkelijk oké zal eens kijken naar wat op jullie niveau. Trouwens nu ik die iconen zie van jullie twee en dan de namen erbij dan lijken jullie op een echt koppeltje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 hahahahaha Taurus, dat dacht ik net ook al..... Zag ze zo al zitten , bij de stoof. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Ohhhhhhhhhh, nee hoor, het gaat om een veertiger en een vijftiger, niks grijsaards!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 18 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Voor het slapen gaan, Hoe vaak kun je het getal 6 van het getal 30 aftrekken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 1 x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Zo vaak ik wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 19 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 Beide dik in orde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 beetje para die Had ik ben (te) dik en ook in orde:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 19 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 Dylan met jouw logica zijn alle raadsels op te lossen. Jane gefeliciteerd , maar kon je het ook onderbouwen? Opl;ossing: 1x Dit kan maar 1 keer. Als je 1 keer 6 van 30 aftrekt heb je geen 30 meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 19 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 Tegenslag Zit een man aan de bar met een pilsje, komt er een grote gespierde gast binnen en drinkt het pilsje van de de man op. Begint de man te huilen... Zegt die brede gast kom op, tis maar n pilsje... Zegt de man, ik kwam vanochtend op mijn werk, werd ik ontslagen.. Ik naar huis, mijn vrouw weg, meubels alles weg... Ik naar de bank, al mijn geld weg... Ik dacht, ik pleeg zelfmoord... Ik naar de treinovergang, wachten, heeft de trein vertraging.... Ik naar huis, dacht hang mezelf op, knapt het touw... Dan maar naar de kroeg, bestel ik me een laatste pilsje, gooi het vol met vergif en dan drink jij het op...!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 hahahahaha, geweldig deze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 19 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 Voor een ieder maar toch een beetje speciaal voor Haddock, Maak de volgende getallenreeks af: 1-1-111-111-12321-? A 1234321 B 112233 C 431223 D 12321 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2013 Ja Taurus ik heb het onderbouwd in een pb dus één getuige:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Pfffff, ik staar me blind, maar zie alleen de te simpele D als oplossing. Verband tussen 111 en 12321 is gezien, maar hoe dan van die enen naar 111 te komen? Morgen maar 's met 'n frisse blik. De blikwerper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Enen op mijn niveau: Een boer wordt in China veroordeeld tot de doodstraf. De rechter laat hem nog een laatste zin zeggen om te bepalen hoe hij ter dood wordt zal worden gebracht. Als de boer liegt wordt hij opgehangen en als hij de waarheid spreekt wordt hij onthoofd. De boer spreekt een zin uit en wordt tot ieders verbazing even later vrijgelaten omdat de rechter de straf niet kan bepalen. Wat heeft de boer gezegd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Hallo Haddock en Jane 4, Ik zal jullie uit het lijden verlossen. Het antwoord is inderdaad D, maar het antwoord is bijna te simpel zodat je in twijfel word gebracht. Jen over die van jou laat ik mijn restje verstand nog even rusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Als ik die boer was zou ik zeggen: Ik wordt straks opgehangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Lijkt me een goed antwoord Jaap. Maximaal/minimaal: Minimaal twee vaders gaan elk met hun eigen zoon vissen in een vijver waarin maximaal 10 vissen zwemmen. Ze vangen elk minimaal 2 vissen waarvan maximaal de helft teruggezet wordt. Wat is het maximale aantal vissen dat niet gevangen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 volgens mij is het antwoord: 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 ik kom op 8? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Hebben jullie ook een uitleg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Ik moet het maximaal aantal vissen nemen dat niet gevangen is, dus neem ik het minimaal aantal vaders = 2 en het maximaal aantal vissen = 10. Ze vangen elk minimaal 2 vissen (ik lees deze zin als: de zonen vangen geen vissen), dus vier vissen. Ze gooien er twee terug. Dus zijn er zes vissen of 8 vissen niet gevangen, al naar gelang de interpretatie van het woord gevangen zijn (ben je ook gevangen geweest als je daarna weer terug gegooid wordt?) 't Is een taalraadsel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 De laatste vraag: Ja.(teruggegooid is ook gevangen) En de zonen vangen ook vissen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden