Taurus65 Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Je hebt de getallen 3,3,7,7 hiermee moet als uitkomst het getal 24 zijn. Je moet alle getallen 1 keer gebruiken maar niet meer dan 1 keer. Je mag alle rekenkundige mogelijkheden gebruiken en alle combinaties . 33 77 37 73 337 773 7733 3737 etc rekenkundige mogelijkheden zijn optellen,aftrekken,delen,vermenigvuldigen etc etc etc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 3 maal 7 plus 3 Oh, moet alles gebruiken, nogo. De simpele Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 13 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Het is mogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Ik weet niet of dit mag, maar: 7 x 7 = 49 de wortel uit 49 is 7 x 3 = 21 + 3 = 24 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 De bok van Siddeburen In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar ‘t feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 (3/7+3)*7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 13 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Anna klasse!!! , je bent duidelijk geen gevalletje Korzakov. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Heel goed, Anna! In de auto piekerde ik hoe ik die extra 7 kwijt kon raken, maar you beat me to it! Die van Jaap is trouwens ook goed. De nagtdienstert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Ha ha dit doet mij denken aan mijn schooltijd. Zodra er cijfers bij te pas kwamen, sloeg ik volkomen in de stress. Ik kreeg dan een compleet bord voor mijn kop en kon niet meer nadenken. Wiskunde dan ook heel snel laten vallen:) Knap hoor! Dat jullie dit kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 15 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Opgave In een klein afgelegen dorp zitten drie onschuldige mannen in de gevangenis. Op zekere dag neemt de gemene bewaarder hen mee naar buiten, en plaatst hen in een rij op drie stoelen, zodanig dat man C zowel man A als man B kan zien, man B alleen man A kan zien, en man A geen van de overige twee mannen kan zien. De bewaarder toont hen vijf hoeden, waarvan er twee zwart zijn, en drie wit. Vervolgens blinddoekt hij de mannen, plaatst op ieders hoofd een van de hoeden, en verwijdert de blinddoeken weer. De bewaarder vertelt de drie gevangenen dat, als een van hen in staat is om de kleur van zijn eigen hoed binnen een minuut te achterhalen, zij alle drie zullen worden vrijgelaten. Zo niet, dan worden ze alle drie terechtgesteld. Geen van de drie gevangen kan zijn eigen hoed zien, zij mogen niet met elkaar praten, en zij zijn alle drie zeer intelligent. Na 59 seconden roept man A de (juiste) kleur van zijn hoed! Het is vandaag toch ****** weer ffff een denkertje voor de thuiszitters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Leuk dit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Het juiste antwoord is volgens mij idd wit. C ziet B en A, B ziet alleen A en A ziet niemand. Ze zitten dus achter elkaar, net als in een treintje. Gegeven en kansberekening: 3 witte hoeden en 2 zwarte. Als A en B zwarte hoeden hadden gehad, was het voor C duidelijk: een witte. Maar dat riep hij niet. Als één van de anderen een zwarte op had, was de verhouding 1 op 4. Dus had hij ook kunnen roepen voor zijn leven. Dat deed hij niet, dus was de verhouding blijkbaar 2 op 2. Dus: de twee anderen hadden een witte op, bleef over één wit, twee zwart. kansberekening voor C: 33 % kans op wit of 66% zwart. Tricky dus B ziet alleen A. Als A een zwarte hoed op had gehad, was voor hem de kans 1 op 4 dat hij ook een zwarte had gehad. En de kans dus groot op een witte hoed. Alleen ziet hij een witte hoed (volgens mij), waardoor er twee witte en twee zwarte overblijven. Kans op 50 % zwart of wit. Tricky dus. A ziet niets en hoort ze ook niet nadat ze secondenlang hebben kunen nadenken. Aangezien zij niet tot een keuze konden komen, gezien de 50%kans, weet A dat de kansberekening voor hem er anders uit ziet. De kansberekening 20% voor zwart en 80% voor wit. Hij gaat dus voor wit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Wanneer A en B beide zwart zouden dragen, was het voor C makkelijk. Dat is dus blijkbaar niet zo want C roept niet. Ook B roept niet en kan dus blijkbaar het probleem ook niet oplossen. Dit zou wel zo zijn wanneer hij zou zien dat A zwart droeg. Immers, dan had hij géén zwart en dus wit. Daaruit kan A concluderen dat B een witte hoed ziet en weet hij het antwoord: Wit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 # Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 15 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Tsja daar heb ik mezelf wel met een opdracht opgezadeld! Door alle antwoorden door te lezen komt er rook uit mijn oren en zie door de bomen het bos niet meer. Ik zal het antwoord dus maar snel geven om mezelf verdere ellende te besparen. Oplossing Het antwoord: Man A draagt een witte hoed. De verklaring: Omdat noch man B, noch man C een antwoord geeft, kunnen we concluderen dat deze beide mannen onvoldoende informatie hadden om de kleur van hun eigen hoed te achterhalen. Laten we eens beginnen met man C. Hij ziet tenminste één witte hoed op het hoofd van man A en/of B (immers, als hij twee zwarte hoeden zou zien, dan zou hij hebben geweten dat hij zelf een witte hoed droeg). Man B weet daarom dat hij en/of man A een witte hoed dragen. Omdat ook hij geen antwoord geeft, ziet hij blijkbaar een witte hoed op het hoofd van man A (immers, als B zou zien dat A een zwarte hoed droeg, dan had hij geweten dat hij zelf een witte droeg). Dus uit het feit dat noch man C, noch B antwoord geeft op de vraag van de gevangenisbewaarder, kan A uiteindelijk concluderen dat hij zelf een witte hoed op heeft! P.S. mochten er anderen zijn met een breinbreker ikzelf hou ook wel van een uitdaging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Hahaha, leuk dit. Iemand anders nog?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 De ene broer liegt altijd, de andere zegt altijd de waarheid, en jij moet weten welke kant je op moet. Het antwoord op bovenstaande vraag is steeds een leugen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Er hangt een lamp in een kamer. Aan de buitenkant zijn er drie schakelaars, waarvan er een de lamp bedient. Ze staan alle drie af. Je mag de schakelaars bedienen met de deur dicht, en één keer in de kamer binnengaan. Hoe kom je met zekerheid te weten welke schakelaar de juiste is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 16 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Je zet schakelaar 1 om voor een tijdje , dan weer uit. Daarna schakel je schakelaar 2 in en gaat het vertrek binnen . Brand de lamp dan weet je dat het 2 is. Is de lamp uit dan voel je of de lamp warm is. Zoja dan is het schakelaar 1 want die was daarnet nog ingeschakeld. Voelt hij koud aan dan is het 3. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Heb jij er nu een voor mij Taurus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 16 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Ons kent Ons, Een dronken man besluit heel wijs zijn auto te laten staan en lopend naar huis te gaan. Als hij na een half uur zwalken over straat ineens word aangehouden door een agent. ‘Waar gaat U naar toe om 2 uur ‘s nachts?’ vraagt de agent. ‘Ik ga naar een lezing over alcoholgebruik!’ zegt de man. ‘En wie geeft die lezing dan?’ vraagt de agent. ‘MIJN VROUW!’ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Ik gok op niet waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 16 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Opgave Je moet het cijfer 4 exact 7 keer gebruiken. Je mag de operatoren +, -, x en / zoveel gebruiken als je wil. Doel is om aan precies 100 te geraken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 4 * 4 * 4 + (4 + 4) * 4 + 4 Niet mijn lievelingsraadsels moet ik toegeven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden